Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 4418
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Begynte på Sarotex i mars. Har økt dosen sakte men sikkert, og har endt opp på 100 mg. Leser i Felleskatalogen at man bør være forsiktig med en så høy dose, så har kutta ned til 75 mg. Tar den på kvelden som en sovemedisin ettersom den gjør meg døsig og trøtt. Går også på den for å se om det kan hjelpe på depresjonen.

Den siste tiden sliter jeg med at jeg ikke får til å tisse når jeg våkner om natten. Etter jeg har tatt dosen får jeg ikke til å tisse etter 2 timer, og jeg har regnet ut at det tar rundt 10-14 timer før jeg får til å tisse igjen! Det er vanskelig å forklare hva som skjer, men jeg kjenner at jeg må tisse, men det er stengt. Får det ikke ut. Jeg vet hvordan urinveisinfeksjon er og det er ikke det jeg har. Alt er som normalt på dagen.

Har egentlig ikke lyst til å bytte medisin, men skjønner ikke hvorfor dette skjer nå. Har vært sånn i en uke. Kan jo ende opp med urinveisinfeksjon på hele greia. Noen som har erfart det eller vet hvorfor det er slik? Vurderer å kontakte legen på mandag. Nå er det ca. 12 timer siden jeg tok kveldsdosen, og jeg har fortsatt ikke fått til å tisse selv om jeg kjenner at jeg må.
Anonym bruker
"Blå Nøkk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dra til legen, eller prøv å ta en pils eller to? Kanskje ikke så lurt om du absolutt ikke får skrudd på kranen.
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dra til legen, eller prøv å ta en pils eller to? Kanskje ikke så lurt om du absolutt ikke får skrudd på kranen.
Vis hele sitatet...
Jeg prøvde dette en morgen, drakk ikke pils da men drakk flere glass med vann og en energidrikk. Etter en times tid klarte jeg å tisse.
Anonym bruker
"Høflig Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis du er gutt: Merkelig tips kanskje, men forsøk å fylle en kopp med varmt vann. Over kroppstemperatur, men det skal ikke være ubehagelig. Så varmt som er behagelig, altså. Legg penis oppi vannet, og slapp av i musklene. Dette har hjulpet av andre grunner enn sarotex, men er verdt et forsøk. Gjør dette på badet, og ta ta ut penis når du kjenner noe skje.
Sarotex var i utgangspunktet brukt som antidepressiv medisin, men er vanlig å forskrive for smerter i lave doser.
Jeg lider av diverse kroniske smerter og min fastlege forslo og foreskrev en resept på dette for meg.
Har alltid vært forsiktig med farmasøytika, og etter å ha lest infovedlegget og annen info droppet jeg å bruke det.
Her må enhver finne sin egen vei og måte. Vil gjerne høre mer om andre folks erfaringer fra denne medisinen.
Jeg bruker nå cannabis for smertene, selvdyrket eller kjøpt, og det fungerer bra for mine plager. Men det er jo
noen potensielt sosiale og strafferettslige bivirkninger av det også. Vurderer å flytte til et mer sivilsert land ...
Har du prøvd å stå på hodet ? Skal visst hjelpe for tissetrengthet ! (dette er bare spøk og tull, men måtte bare ..).
Lykke til, og del gjerne seriøse erfaringer og råd kjære medfreaks .
Sist endret av radion; 24. juli 2021 kl. 19:02.
Det å ikke få til å tisse er en vanlig bivirkning på Sarotex.
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Urinretensjooon, baby!
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tok bare 50 mg nå i kveld. Og nå får jeg faen ikke tisse. Trodde at om jeg tok lavere dose så forsvant det, men må visst kutte ut dritten tvert. Hvilke bivirkninger vil man få når man kutter amitriptylin tvert?

Helvetes jævla møkkamedisiner. Dette pisset skriver legene ut, men Imovane som gir null bivirkninger, det skal de ikke gi. Og jeg fikk ingen info at jeg kan ende opp med å ikke klare å tømme blæra på 12 timer.

Jævla frustrert nå. Ikke får jeg sove heller. ��
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Og det er så rart at jeg startet på medisinen i mars, og først nå for noen dager siden kom denne typen bivirkning. Nei, medisiner er noe dritt. Siste gang jeg tar noe annet enn benzo og ibux.