Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 4354
Hei!

Jeg ser det er arrangert demonstrasjoner for rusreform den 2 juni i Bergen, Oslo, Trondheim og Bodø kl. 18.00.
Tenkte å møte opp i Bergen på Tårnplassen v/Tinghuset som oppført oppmøte.

Så tenker jeg å ta med en stor plakat der det skal stå noen ord som er smart å ha med.

''Straff dreper (skader), stopp stigmatiseringen!''

''2600 overdosedødsfall i Norge siden 2010''

''Avkriminaliser rusmidler''

Noen som har noe bedre å komme med jeg kan skrive på?
Og til slutt, vil bare opplyse og om å delta denne dagen for å vise at det er på tide med en endring.
"Hold avstand" og "Bruk munnbind" er vel de viktigste.
Jeg foreslår "Straff er ikke omsorg"
yomomma's Avatar
Trådstarter
Så engasjerte dere er her inne
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Er det kjent om noen medier skal dekke?
yomomma's Avatar
Trådstarter
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Er det kjent om noen medier skal dekke?
Vis hele sitatet...
Jeg sendte nettopp en melding til Andre Nilsen om dette, leder for organisasjonen Normal. Oppdaterer tråden om han svarer meg.
''2600 overdosedødsfall i Norge siden 2010'' - Tror du vil kunne få denne 'i trynet'. Div avholdsorganisasjoner refererer jo stadig til alkoholrelaterte dødsfall...

Utover det - Lykke til!
yomomma's Avatar
Trådstarter
Sitat av TrashMazta Vis innlegg
''2600 overdosedødsfall i Norge siden 2010'' - Tror du vil kunne få denne 'i trynet'. Div avholdsorganisasjoner refererer jo stadig til alkoholrelaterte dødsfall...

Utover det - Lykke til!
Vis hele sitatet...
Tenkte ikke på dette, faktisk veldig greit det du skriver. Derfor jeg vil ha noe som er mer smart å skrive for at folket som ikke har slitt med rus eller har prøvd illegal rus skal forstå best mulig hva jeg prøver å få frem.

Jeg vurderte også legaliser cannabis, men 70 og 80 talls generasjonen som er dumma ned av war on drugs ideen fra USA, så er det nok for tidlig i 2021 å ta med den.

Andre Nilsen skal hvertfall holde en tale denne dagen, så jeg tror det er best å bare ha noe kort som Straff skader, og stopp stigmatiseringen. Enkelt og greit.
Har mer tro på 'Legaliser cannabis' - evt med tillegg ' - min kropp mitt valg/ansvar', eller noe i den duren.
«Vi er villige til å tilgi, hva med dere?»

«Vi er alle mennesker»

«Lytt til de som trenger hjelp»

«Ja til rusreform!»

«Ja til inkluderende narkotikapolitikk!»

«Ikke se ned på oss som er høye(!)» klarte ikke dy meg..
yomomma's Avatar
Trådstarter
Mye bra respons på kort tid, det viktigste er nok å spre informasjonen om denne dagen sånn at jo flere vi blir, jo bedre er det. Med munnbind og avstand. Dette er så viktig, jeg er så j** engasjert i dette.
Ja til human narkotikapolitikk

Urgh..det siste ordet. Narkotikapolitikk. Ett langt og sterilt ord.

Ja til alternative valg av rusmiddel

Nei til overformynderi

Straff hjelper ikke
Kjærlighet gjør

Ja til legalisering så skatter fra dette hjelper de som sliter

Se til USA
Sitat av yomomma Vis innlegg
Tenkte ikke på dette, faktisk veldig greit det du skriver. Derfor jeg vil ha noe som er mer smart å skrive for at folket som ikke har slitt med rus eller har prøvd illegal rus skal forstå best mulig hva jeg prøver å få frem.

Jeg vurderte også legaliser cannabis, men 70 og 80 talls generasjonen som er dumma ned av war on drugs ideen fra USA, så er det nok for tidlig i 2021 å ta med den.

Andre Nilsen skal hvertfall holde en tale denne dagen, så jeg tror det er best å bare ha noe kort som Straff skader, og stopp stigmatiseringen. Enkelt og greit.
Vis hele sitatet...

Ville hvertfall prøvd å fått med noe ala at fengselsbetjenter ikke har verken kunnskap eller tid til å ta seg av slik type rehab i fengsel! Man tvinger seg selv til å ta en pause, men veldig ofte stopper det der: det er jo kun en pause


Men så et foredrag av Arild Knutsn og han poengterte med alkoholforbudet som holdt i typ 7 år! Folk drakk alt mulig rart for å bli fulle men de endte jo opp med å bli blinde mange av dem også! (Kjøper heller andre lovlige ting (legal highs)) jeg vet at det ikke fungerer i Norge lenger pga loven men menneskets natur er der like herlig.

Eller noe som datt ned i skrivende stund; Ja til hjelp, støtt avkriminalisering!
Standard medlem
Bombasa's Avatar
"Vi er villige til å tilgi, er dere?"

"Straff dreper (skader)"

"Straff hjelper ikke, kjærlighet gjør"

Bare jeg som forestiller meg en voldsdømt bamse på 170kg som får klemmer og klapper på skulderen "Vi er glad i deg, dette løser seg."?
Sist endret av Bombasa; 14. mai 2021 kl. 15:05.
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
«Ja til inkluderende narkotikapolitikk!»
Vis hele sitatet...
Eller "Ja til et trygt og inkluderende rusmiljø!"

Sitat av Taxidriver Vis innlegg
«Ikke se ned på oss som er høye(!)» klarte ikke dy meg..
Vis hele sitatet...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Anonym bruker
"Forbannet Tumler"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Stiller freakerne i dag da mon tro? Jeg frykter mange sitter fastlåst i sofaen i dag, når de heller burde vært ute å støttet en god sak.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Stiller freakerne i dag da mon tro? Jeg frykter mange sitter fastlåst i sofaen i dag, når de heller burde vært ute å støttet en god sak.
Vis hele sitatet...
Eller så har de kanskje en jobb.

Skal dere brenne munnbind i samme slengen?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Stiller freakerne i dag da mon tro? Jeg frykter mange sitter fastlåst i sofaen i dag, når de heller burde vært ute å støttet en god sak.
Vis hele sitatet...
Hvilken god sak? Ser ingen god sak her i det hele tatt.
Anonym bruker
"Forbannet Tumler"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dere synes dagens ruspolitikk å krigen mot narkotika fungerer ypperlig med andre ord?
Hva er det dere er i mot? Syns dere virkelig straff og stripping av politi for 2g hasj pluss 10 000 kr i bot er løsningen? Gjøre en rusmisbruker som sliter til en kriminell han/hun ikke er eller vil bli stempla som?

Jeg støtter hvertfall avkriminalisering av rusmidler, straff skader, enkelt og greit.
Anonym bruker
"Forbannet Tumler"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er spent på om demonstrasjonen får noe mediedekning eller om den blir nedprioritert.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er spent på om demonstrasjonen får noe mediedekning eller om den blir nedprioritert.
Vis hele sitatet...
Med mindre ti tusen vis tar til gaten så får slike samlinger dessverre stort sett
kun oppmerksomhet hvis det blir slåssing og bråk.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Hvilken god sak? Ser ingen god sak her i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Oh no you didn't!

Altså...Fordi faren for wooflu smitte eller fordi du ikke ser noe bra i rusreformen?
Dette slaget er tapt på grunn av mørkemenn og-kvinner i Arbeiderpartiet. All ære til dere som fortsetter, og holder saken varm. Håper det blir noen form for mediadekning. Blir spennende å se hvordan Stortinget ser ut etter valget, og om det da blir mulig å vinne krigen.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Hvilken god sak? Ser ingen god sak her i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Enig. Kunne ikke brydd meg mindre.
Anonym bruker
"Forbannet Tumler"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Privilegert nok til å gi faen i store deler av samfunnet du da? Kanskje også noen av dine nærmeste, uten at du vet det selv?
Dust.. jeg er narkoman som prøver og bli clean. Vil absolutt ikke ha enklere & billigere tilgang på ting. For ikke å snakke om ungene
Anonym bruker
"Forbannet Tumler"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mulig du har misforstått? Denne reformen handler ikke om en legalisering.
Den handler om hjelp av helsevesenet/kommunale tjenester istedet for straff å trakassering av politiet.

Ønsker deg lykke til med å bli clean. Stå på!
Sitat av Sæd Vis innlegg
Dust.. jeg er narkoman som prøver og bli clean. Vil absolutt ikke ha enklere & billigere tilgang på ting. For ikke å snakke om ungene
Vis hele sitatet...
Hvorfor får du enklere og billigere tilgang?
Salg er fortsatt forbudt.

Hadde det derimot blitt solgt på apotek, kunne du trolig lagt inn en sperre, som gjør at du ikke får kjøpe mer.
Og for å oppheve denne sperren må du vente x-antall dager/uker.
Men det er det jo ikke snakk om i denne saken.
Dere forveksler 'rusreformen': et spsifikt kontroversielt forslag i Stortinget, med 'rusreform': et generelt ønske om politisk endring.
Anonym bruker
"Forbannet Tumler"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Den startet 18.00, men jeg finner ingen medier som har nevnt den foreløpig.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Den startet 18.00, men jeg finner ingen medier som har nevnt den foreløpig.
Vis hele sitatet...
Sansynligvis fordi folk flest ønsker den "reformen" dit pepperen gror!
Snakk for deg selv, ikke alle andre du tror er enige.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Sansynligvis fordi folk flest ønsker den "reformen" dit pepperen gror!
Vis hele sitatet...
For det første er det du driv med her jævlig tett opp til trolling. Du kaster ut påstander, utan snev av argumentasjon, i eit tonefall som mange nok vil finne provoserande.

For det andre så tek du etter alt å dømme feil, når du påberoper deg das Volk.
Selvfølgelig var det ingen media dekning, jeg var der selv i Bergen i dag. Var rundt 150 personer som møtte opp.

Dere skulle vært der så hadde dere skjønt hvorfor det er så viktig. Det handler ikke om at det skal lettere å få tak i rusmidler, det handler om stigma og at straff skader så mye i Norge, og konsekvensen av dagens ruspolitikk er at vi har noen av de høyeste overdose dødsfallene i hele Europa.

Se til Portugal modellen, er dere seriøse med meg eller hva faen feiler det dere? Har dere ikke erfart noe av straffe politikken? Det har jeg, 10 år med bøter, stripping av små mengder og glattcelle for bruk og fordi jeg er avhengig så skal jeg straffes fordi jeg sliter?
Slapp av, ting tar tid. Snart vil hasj og heroin flyte fritt og alt vil bli så jævlig bra. Jeg gleder meg til å prøve heroin, spesielt!
Sitat av Jørgen Moe Vis innlegg
Slapp av, ting tar tid. Snart vil hasj og heroin flyte fritt og alt vil bli så jævlig bra. Jeg gleder meg til å prøve heroin, spesielt!
Vis hele sitatet...
det er jo bare å prøve, ingen bryr seg om det er forbudt uansett.
det er noe helt annet en loven som holder folk flest unna heroin.

seriøst knock yourself out.
du må bare være forsiktig med å søke hjelp seinere, da blir du presset ut av samfunnet, sett ned på, mister lappen, jobb, og barn vis du har det.
for ikke snakke om bøtelagt, handjern, glattcelle, politiavhør. osv
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Sansynligvis fordi folk flest ønsker den "reformen" dit pepperen gror!
Vis hele sitatet...
Tenkte du var mer fornuftig enn dette Ivar. Du er jo en traver her på forumet, og trodde vi delte noe av de samme holdningene.

Kan du utdype hvorfor du er i mot reformen?

Samme med "Sæd"..? Må slutte å tro at det er systemet rundt dere det er noe galt med til enhver tid, og at det å være i opposisjon er alt dere kan. Om du ønsker å bli clean, bli clean da! Det har nødt til å starte med deg selv først, uansett om nark er kriminalisert eller ikke - det er du som må ta det første steget, og hvis du vil bli sett på som en kriminell taper istedet for en som er syk er jo helt hårreisende.

Det blir like jævlig, og jeg vil si jævligere for tunge brukere å bli nykter NÅ som folk(politiet/samfundet) spytter på dere i gapestokken, og lille Jonas som ikke får oppfylt drømmen om å jobbe i USA pga han prøvde å røyke hasj som 14åring.

Ser dere virkelig ikke dette?

Virker som dere er så nedsyra i "fuck the system" for en hver pris, at dere blir helt blendet av noe som faktisk kunne hjulpet spesielt deg "Sæd".

Begynn med dere selv, så skal dere se at verden også gir tilbake det dere sender ut ikke legg skylden bare på omstendighetene!