Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 18064
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hej, jeg har ca 500mg jeg önskar å bland inn i alkohol å ha på dråpeflaske. Hva ratio på 2cb-alkohol trenger jeg da for å få en fin fin blandning? Min pipetter er 0,05mL PR dryp .
Tack!
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det år hcl pulver forresten.
hvorfor akk alkohol? spør siden om dette skal oppbevares over tid og flaska blir åpna med jevne mellomrom vil konsentrasjonen øke pga alkoholen som fordamper vekk..
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tenker alkohol sä ikke banner får bakterier i seg, jeg vet ikke bare mest på intrernett
hmm, har du milligramsvekt? såfall vil jeg anbefale å la det være i pulverform.

men skal du bruke alkohol så sats på ca 20% abv så vil garantert ikkeno bakterier vokse der, men vær obs på at over tid kan løsninga bli sterkere pga alkohol som fordamper vekk..

om du vet drypperen din er på nøyaktig 0.05ml per drypp så ville jeg ha blanda til et totalt volum på 25ml for å få 1mg per drypp.
ville da tilsatt 12.5ml 40%, så pulveret og løse det opp, deretter tilsette vann til det blir totalt 25ml.
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har ikke milligramsvekt, derfor jeg ønsker å bruke volumetrisk målning for å undgå Det.
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Men förstår ikke hvor mye ratio jeg skal ha mellom 2cb og alkohol/vann? Pin dråpeflaske er ca 15ml å skal ha en pipette på 0,05ml PR dråpe
siden flaska er såpass liten så får du lagd så 1 drypp er 1.67mg.

15ml delt på 0.05ml er 300 drypp. 500mg delt på 300 drypp er 1.67mg.

"ratio" er ikke det du skal tenke på, men volumet.

så om du da tar 7.5ml med 40% og sprøyter det oppi flaska di sammen med pulveret og lar det løse seg opp, så tilsetter vann til 15ml merket så vil du ha en løsning på 20% alkohol og hvert drypp vil ha 1.67mg 2c-b

er det ikke merket på flaska hvor 15ml er, så bare mål opp med vann først og sett en strek AKKURAT der det når 15ml.
Sist endret av Munted Artist; 28. oktober 2019 kl. 15:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Løsligheten til 2cb-HCl er visstnok ca 3 mg/mL i alkohol og 5 mg/mL i vandig saltløsning. Om du løser 500 mg i vann vil du trenge ca 100 mL, om du løser det i alkohol ca 167 mL, og om det er en vann/alkohol-blanding vil du sannsynligvis trenge et volum mellom de to nevnte.

Jeg tror ikke 2cb er særlig stabilt i løsning over tid, men om du absolutt vil ha det i løsning, kan du løse 4-5 mg/mL i rent vann, lage alikvotter, og slenge dem i fryseren til du trenger dem.

https://www.caymanchem.com/pdfs/11734.pdf