Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2390
Driver å skal bestille meg en vaporizer, men er litt usikker på hva jeg skal kjøpe. Er det noen her inne som har forslag til hva som lønner seg å kjøpe?
Tenkte i hovedsak å bruke den til brunt.
Brunt egner seg veldig dårlig til vaporizere. Du får veldig lite ut av det, og sees på som ren sløsing. Hvis du likevel skal ha vaporizer anbefaler jeg å investere i en Volcano enten digital eller manuell. Helt klart vært pengene. Har selv en en håndholdt som heter MLB. Denne anbefales ikke for folk som røyker mer enn et par ganger i måneden.
Sitat av Crabman Vis innlegg
Brunt egner seg veldig dårlig til vaporizere. Du får veldig lite ut av det, og sees på som ren sløsing. Hvis du likevel skal ha vaporizer anbefaler jeg å investere i en Volcano enten digital eller manuell. Helt klart vært pengene. Har selv en en håndholdt som heter MLB. Denne anbefales ikke for folk som røyker mer enn et par ganger i måneden.
Vis hele sitatet...

Å vape hasj er noe av det diggeste jeg gjør på volcanoen min. Jeg bruker en seng av leftovers/weed som jeg legger fingrindet hasj på. Smaker godt og funker enda bedre. Blir aldri det samme å røyke igjen!
Verdamper er også en fin vaporizer men den koster sitt også. Det finnes en som heter silversurfer også, det er en billig og grei vaporizer har jeg lest, ikke fått prøvd ennå, men mye bra omtale.
Har selv kjøpt Arizer Solo som er en liten bærbar vaporizer, denne anbefaler jeg veldig, men vet ikke hvor bra det er å røyke brunt på den da.
MFLB er en helt kurant og grei liten sak til tusenlappen, og er således ikke en like stor investering som en Volcano. Jeg er uenig i at den bare passer for de som bruker den noen ganger i måneden, siden jeg selv har brukt den rimelig ofte i perioder uten andre problemer enn at batteriene er litt irriterende. Bruker den stort sett bare til grønt, og det er ekstremt økonomisk av to grunner; 1) at du bruker vanvittig lite per gang og 2) at du kan lage smør av det du har vapet ferdig. Erfaringsmessig bør brunt blandes ut med grønt i MFLB
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Sitat av Loffenius Vis innlegg
Har selv kjøpt Arizer Solo som er en liten bærbar vaporizer, denne anbefaler jeg veldig, men vet ikke hvor bra det er å røyke brunt på den da.
Vis hele sitatet...
Fungerer helt fint til brunt, man bruker bare de litt høyere varmetrinnene. Rensing foregår med isopropanol og q-tips.
Sitat av Apraksin Vis innlegg
Fungerer helt fint til brunt, man bruker bare de litt høyere varmetrinnene. Rensing foregår med isopropanol og q-tips.
Vis hele sitatet...
Vet du om det er farlig å vape isopropanol da?
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Sitat av Loffenius Vis innlegg
Vet du om det er farlig å vape isopropanol da?
Vis hele sitatet...
Det vil jeg tro er en jævlig dårlig ide, men nå er det ikke meningen å vape isopropanolen.

Du dypper bare q-tipsen i litt iso, før du bruker q-tipsen til å løse opp oljemerkene som blir igjen i bunnen av arizeren når man vaper hasj. Isoen som eventuelt blir igjen i bunnen vil raskt fordampe, spesielt hvis du setter på varmen, men hvis du er bekymret kan du ta en ny q-tips med vann og gnikke løs av hjertens lyst (trenger selvfølgelig ikke rense hver gang du har brukt den).

Hvis du skal rense glassrørene er det enkleste å legge dem i et iso-bad over natten og så skylde dem i varmt vann.
Sist endret av Apraksin; 25. april 2014 kl. 21:40.