Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3685 722898
Jeg har tenkt å kjøpe bitcoin for første gang for så å kunne kjøpe nextcoin

Hva er den enkleste og billigste mulig å gjøre dette på? Jeg har akkurat satt opp Armory wallet.

Jeg vil også få kjøpt Bitcoin med mitt Visa kort, hvis det er mulig.
Sitat av kongs1 Vis innlegg
Jeg har tenkt å kjøpe bitcoin for første gang for så å kunne kjøpe nextcoin

Hva er den enkleste og billigste mulig å gjøre dette på? Jeg har akkurat satt opp Armory wallet.

Jeg vil også få kjøpt Bitcoin med mitt Visa kort, hvis det er mulig.
Vis hele sitatet...
1: Lag deg bruker på http://justcoin.com/ (som er en norsk exchange)
2: Sett inn penger via nettbank
3: Gå ut med søpla
4: Kjøpt bitcoins
5: Øverfør bitcoins til Armory walleten din.
Ja, da hadde det vært flott med en kommentar til dere som mente at dette vil stige til himmels med en gang etter det kraftige fallet for en kort tid siden.

Skal dere snart innrømme at BC har vært totalt feilpriset og kun en oppblåst boble?
Ingen vet hvordan prisen vil gå. BC er feilpriset ja, jeg mener BC er underpriset til de grader.
Sist endret av svaart; 21. februar 2014 kl. 13:00.
Hvorfor bare imploderer prisen? Er det fordi tradingen står helt stille nå eller?
Sitat av CallMeMaybe.Dog Vis innlegg
Hvorfor bare imploderer prisen? Er det fordi tradingen står helt stille nå eller?
Vis hele sitatet...
Sikkert på grunn av alt mt.gox styret og medfølgende dårlig presse. Pluss at vi kanskje ikke er helt ferdig med krasjet fra desember.
Er det noen som har sett hvor bra Maxwell duger til mining? 750ti får ca 250 khash/s, og dette er ett kort som trekker rundt 60w strøm! 750ti gir nok litt for lite for prisen (270x gir jo 400-450), men hva tror dere om andre kort som kommer med Maxwell arkitekturen?

Vurderer å kjøpe mitt første Nvidia kort
Tenkte jeg skulle teste ut Litecoin mining, men kunne trengt litt veiledning da jeg står helt blank på området. Det vil rettere sagt si at jeg rett og slett må ha en litt detaljert bruksanvisning, step-by-step guide

Har ett r9 290 kort jeg har å bruke til dette. Tenkte å prøve meg på noe lignende 940Khash'en på denne siden http://rumorscity.com/2013/12/03/lit...-1000khashsec/
Cgminer 3.7.2 som gjelder? Så må jeg vel i en pool, hvor anbefales?

Takker for all hjelp det er mulig å oppdrive.
Sitat av Freakaholic Vis innlegg
Ja, da hadde det vært flott med en kommentar til dere som mente at dette vil stige til himmels med en gang etter det kraftige fallet for en kort tid siden.

Skal dere snart innrømme at BC har vært totalt feilpriset og kun en oppblåst boble?
Vis hele sitatet...
Du mangler en god dose selvinnsikt om du virkelig tror folk gidder å bry seg om å overbevise/forsvare spekulasjon ovenfor deg, bare for at du ikke skal oppføre deg barnslig på internett.
Sist endret av Wolfram; 24. februar 2014 kl. 14:47.
Sitat av fatfro Vis innlegg
Er det noen som har sett hvor bra Maxwell duger til mining? 750ti får ca 250 khash/s, og dette er ett kort som trekker rundt 60w strøm! 750ti gir nok litt for lite for prisen (270x gir jo 400-450), men hva tror dere om andre kort som kommer med Maxwell arkitekturen?

Vurderer å kjøpe mitt første Nvidia kort
Vis hele sitatet...
Har alltid hørt at radeon kort er best til mining, skyt meg hvis jeg tar feil men tror 280X kan få rundt 700 kh/s, tviler på at det vil endre seg.

Sitter inne med ppc så er bare smøre seg med tolmodighet
Sist endret av SJefen; 24. februar 2014 kl. 16:38.
Sitat av SJefen Vis innlegg
Har alltid hørt at radeon kort er best til mining, skyt meg hvis jeg tar feil men tror 280X kan få rundt 700 kh/s, tviler på at det vil endre seg.

Sitter inne med ppc så er bare smøre seg med tolmodighet
Vis hele sitatet...
Det er helt riktig at AMD gjør det best nå til mining, men det fakta at ett kort som ikke tar mer enn 60w gir 250-300khash kan gjøre dette veldig interessant. Husk at det kommer kraftigere kort fra Nvidia med samme arkitektur senere som kan gi bra med khash samt ta lite strøm.
Er det noen måte jeg kan få kjøpt Bitcoin med Spendon-kort, uten å måtte gjennom en hel haug med autorisering og identitetsbekreftelse?

Det er jo ikke akkurat en veldig "anonym" valuta når man må ut med alt man har av personopplysninger.
Sitat av Paradigm Vis innlegg
Er det noen måte jeg kan få kjøpt Bitcoin med Spendon-kort, uten å måtte gjennom en hel haug med autorisering og identitetsbekreftelse?

Det er jo ikke akkurat en veldig "anonym" valuta når man må ut med alt man har av personopplysninger.
Vis hele sitatet...
"Må" jo ikke dette da du fint kan kjøpe anonymt av privatpersoner.

Skal du absolutt kjøpe av ett firma eller noe kan du gjøre det her.
Mt.Gox har stoppet alle transaksjonene for ca. halv time siden!

Bitcoin er NÅ nede til 511 USD

1BC = 490USD i skrivende stund!!!

Kilder til at Mt.Gox har slått av mulighet til å overføre:

https://bitcointalk.org/index.php?topic=485741.0
Sist endret av kongs1; 25. februar 2014 kl. 05:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Time to buy!
Spent på hva som skjer med kursen utover dagen, nå når MtGox er borte.
Sitat av Rellativ Vis innlegg
Spent på hva som skjer med kursen utover dagen, nå når MtGox er borte.
Vis hele sitatet...
Emigrering til bitstamp og BTC-e er det jeg håper på slik at vi ser en stor stigning.
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Emigrering til bitstamp og BTC-e er det jeg håper på slik at vi ser en stor stigning.
Vis hele sitatet...
Problemet er jo at alle som har sine BTC på MtGox muligens har mistet de. spørs om de kjøper seg opp igjen andre plasser, eller om de bare gir opp hele greiene.
Sitat av Rellativ Vis innlegg
Problemet er jo at alle som har sine BTC på MtGox muligens har mistet de. spørs om de kjøper seg opp igjen andre plasser, eller om de bare gir opp hele greiene.
Vis hele sitatet...
Sant nok, men nå som konkurransen er vekk, så vil vel nye trekke mot BTC-e skulle en vel tro.
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Sant nok, men nå som konkurransen er vekk, så vil vel nye trekke mot BTC-e skulle en vel tro.
Vis hele sitatet...
Spørsmålet er vel mer hvor vidt tilliten vil være der. Når en av de andre børsene får mer oppmerksomhet fra brukerne er det også nærliggende å tro at de får mer oppmerksomhet fra hackere.

Hvordan kan folk stole på at det som skjedde med gox ikke skjer med andre børser?
Det neste som kommer nå blir nok desentraliserte handelssted sikret av blockchainen.
Mark my words.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Sitat av Cikey Vis innlegg

Hvordan kan folk stole på at det som skjedde med gox ikke skjer med andre børser?
Vis hele sitatet...
Man kan ikke stole 100% på dette selv om jeg stoler mer på bitstamp enn f.eks. BTC-E, bitcoin er fortsatt wild west.

Saken er at Gox-krøllet nå har vart siden før sommeren 2013, og hvis man har vært så tett at man fortsatt ikke har tatt ut pengene sine i BTC på tvers av alle signaler om at Gox var på vei mot stupet, da får man pent skylde seg selv. Lite sympati.
Det vil vel stige igjen? Snart?
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Sitat av Pillefreak Vis innlegg
Det vil vel stige igjen? Snart?
Vis hele sitatet...
Krystallkulen min tilsier at prisen vil gå til 9087,3 $ 24 april.

Men jo, jeg er ganske sikker på at det vil stige, men når er et annet spørsmål.
Så det er mest sannsynlig at det stiger?
Sitat av Pillefreak Vis innlegg
Så det er mest sannsynlig at det stiger?
Vis hele sitatet...
Du tok ikke hintet når han nevnte krystallkulen sin? Det er ingen som vet om det er sannsynlig at det stiger eller ikke. Dann din egen mening.
Sist endret av Grix; 25. februar 2014 kl. 14:49.
Når tror dere at det er best å investere i BTC?

Om 1 uke, 2 uker..?
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Sitat av kongs1 Vis innlegg
Når tror dere at det er best å investere i BTC?

Om 1 uke, 2 uker..?
Vis hele sitatet...
En ny titt i krystallkula tilsier at det er best å kjøpe nå.

Seriøst, det er ingen vits i å spørre hva vi tror om kortsiktige prisendringer. Det er håpløst mange faktorer som styrer det og gjetninger vil nesten bestandig være feil. Selv kjøpte jeg tre til idag siden jeg tror vi er på bunnpunktet nå, men den kan godt ramle til 300 i morgen hvis det kommer mer drittnyheter.

Hvis du ønsker å daytrade er det viktig å time innfallspunktet sitt, men hvis du har tro på BTC langsiktig er akkurat nå en helt grei tid å kjøpe på og så sitte på dem til neste stigning kommer.
Sist endret av Apraksin; 25. februar 2014 kl. 16:20.
Når det er sagt, tror jeg det vil begynne å stige igjen, men når er ikke greit å si. Kan hende den faller mer før vi får neste opptur. Tror den uansett vil bli høyere enn den er akkurat nå.
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Når det er sagt, tror jeg det vil begynne å stige igjen, men når er ikke greit å si. Kan hende den faller mer før vi får neste opptur. Tror den uansett vil bli høyere enn den er akkurat nå.
Vis hele sitatet...
Synsing og spådom hører ikke sammen med investeringer, det er greit å komme med en grunn til din tro på vekst i fremtiden.
Det er umulig å analysere cryptocurrencies og anta vekst og tap, derfor skal man også være forsiktig med å rope ut: ''Verdien øker (fordi jeg håper den vil det)!''

Det er en oppfordring til alle som diskuterer denne slags valuta.
hvis ryktene er sanne at millarder bitcoin er borte pga hackere, er det synd for bitcoin

http://www.dn.no/forsiden/borsMarked/article2772234.ece

hvis det skal være slik, vil de fleste investorene holde seg borte ifra bitcoin....

ingen som vil kjøpe bitcoin og se de forsvinne pga noen hackere....
¨Noen som vet om noen andre sider som er som mtgox hvor man kan trade bitcoins enkelt og greit?
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
¨Noen som vet om noen andre sider som er som mtgox hvor man kan trade bitcoins enkelt og greit?
Vis hele sitatet...
justcoin.no
bitstamp.net
btc-e.com
virwox.com
bitfinex.com
Crazy Son Of A Bitch
Hvor kan eg finne ein statistikk som viser verdien av Bitcoins som har vert? og hvor kan eg følge med på endringane i kursane?

PS: er ny i bitcoins, men dette fallet gjor meg intrisert til å begynne
Sitat av xSAY Vis innlegg
Hvor kan eg finne ein statistikk som viser verdien av Bitcoins som har vert? og hvor kan eg følge med på endringane i kursane?

PS: er ny i bitcoins, men dette fallet gjor meg intrisert til å begynne
Vis hele sitatet...
Bruker http://bitcoinwisdom.com/
Crazy Son Of A Bitch
Sitat av matsiiiii Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Takk!
Men gidder du å forklare litt?
Det var vell Bitcoin (BTC) som datt jævlig nedover i dag, hvordan får eg sett bare det og ikkje BTC-e og Bitstamp og sann? :P
Og kva er BTC samenligna med? USD? prosent?

følte meg litt dum når eg såg på den siden
Sitat av xSAY Vis innlegg
Hvor kan eg finne ein statistikk som viser verdien av Bitcoins som har vert? og hvor kan eg følge med på endringane i kursane?

PS: er ny i bitcoins, men dette fallet gjor meg intrisert til å begynne
Vis hele sitatet...
https://www.tradingview.com/e/?symbol=MTGOX%3ABTCUSD
Like greit å bli kvitt MtGox-drittet. Kjipt for de som mistet x antall coins, men jeg forstår ikke at noen oppbevarer en formue i Bitcoins online. Tror og håper at ting vil roe seg etterhvert, før verdien vil begynne å klatre igjen.
Sitat av xSAY Vis innlegg
Takk!
Men gidder du å forklare litt?
Det var vell Bitcoin (BTC) som datt jævlig nedover i dag, hvordan får eg sett bare det og ikkje BTC-e og Bitstamp og sann? :P
Og kva er BTC samenligna med? USD? prosent?

følte meg litt dum når eg såg på den siden
Vis hele sitatet...
Bitcoin har ikke en bestemt verdi, den har forskjellige verdier på forskjellige børser etter hva som var siste trade.
Det eneste som irriterer meg med MtGox saken er at de muligens sitter på bilde av IDen min.
Sitat av henrikxt Vis innlegg
Det eneste som irriterer meg med MtGox saken er at de muligens sitter på bilde av IDen min.
Vis hele sitatet...
Altså, tviler på at det er noe veldig stort problem for å være ærlig..
Ser ut som det går oppover igjen!
Sist endret av Pillefreak; 26. februar 2014 kl. 21:07.
Sitat av Pillefreak Vis innlegg
Ser ut som det går oppover igjen!
Vis hele sitatet...
Ikke veldig? Var vel på 620 igår en gang, nå er den på 585 ca.
Sitat av fatfro Vis innlegg
Ikke veldig? Var vel på 620 igår en gang, nå er den på 585 ca.
Vis hele sitatet...
Ser ut som den går sakte oppover ihvertfall

Jeg tviler egentlig på at den synker, siden den har jo bare økt og økt i det siste. Jeg husker at i sommer så lå 1btc på 800 nok cirka
Sist endret av Pillefreak; 26. februar 2014 kl. 23:30.
Sitat av Pillefreak Vis innlegg
Ser ut som den går sakte oppover ihvertfall

Jeg tviler egentlig på at den synker, siden den har jo bare økt og økt i det siste. Jeg husker at i sommer så lå 1btc på 800 nok cirka
Vis hele sitatet...
568 nå. Er selv i tro på at det vil øke, men ikke med en gang. En uke ligger den stabilt på 600-650, og så opp fra det er min spådom.
Hei,

Jeg er helt grønn på bitcoin, og slike valutaer. Jeg har derimot en enorm tro på dette, og synes det er veldig spennende med tanke på potensiell verdistigning bl.a.

Det jeg ikke vet er hvor jeg finner info. Hvor er de beste stedene å handle, og hvor er de beste stedene å sjekke priser? Ellers så er jeg ikke så sikker på om bitcoin er det beste, og jeg har forsøkt å lese om andre, men for å være ærlig så er det så mye forskjellig, og man har vanskelig for å vite hva som er best. Noen med erfaring kan kanskje gi et lite hint eller 3?
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Justcoin.com eller bitmynt.no er bra steder å handle, ønsker du daytrading anbefaler jeg å opprette en konto på bitstamp.net. Alt-coins kjøper og selger jeg på cryptsy.com

Priser sjekker jeg på bitcointicker.co (det finnes mange av disse) og coinmarketcap.com som viser gjennomsnittsprisen på ca. 100 coins.

Det er blitt så mange coins nå at det er vanskelig å gi hint. Selv har jeg posisjoner i PTS, ANC, MMC, CGB, Doge, Potcoin og Emunie. Noen for kortsiktig spekulasjon (doge, potcoin og memorycoin) og resten for langsiktig holding.
Sitat av Apraksin Vis innlegg
Saken er at Gox-krøllet nå har vart siden før sommeren 2013, og hvis man har vært så tett at man fortsatt ikke har tatt ut pengene sine i BTC på tvers av alle signaler om at Gox var på vei mot stupet, da får man pent skylde seg selv.
Vis hele sitatet...

Sturle Sunde (bitmynt.no) er, som du sikkert vet, en av disse "tette".

(Kilde: Innleggene hans på Bitcointalk-forumet.)