Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3075
Hallo!


Nettopp kjøpt meg nytt minnekort, 4GB Lexar Micro SD. Jeg putter det lille kortet i "beholderen", og putter det i PCen - men ingenting virker... Må det inn i telefonen først ? Skjønner ikke...

Telefonen er Samsung Omnia HD hvis det er til nytte.


Mvh
hmm.. har du innstalert driver (hvis det følger med?)
På noen minnebrikker er det en veldig liten bryter som er til å låse brikken.
Sjekk den
Trådstarter
Sitat av xhacktly Vis innlegg
hmm.. har du innstalert driver (hvis det følger med?)
Vis hele sitatet...
Fulgte ikke med driver...




Og nei, prøvd locken av og på - virker ikke..
kommer den ikke engang i diskbehandling?
fulgte den med telefonen, eller har den ikke blitt formatert ennå?

Er det ingen ting på kortet, så ville jeg ha startet diskpart i adminkjørt cmd
list disk
select disk x
clean
create partition primary
select partition 1
active
format fs:fat32
assign
exit

edit:
låseknappen er bare for skrivetilgang
minnekortet trenger ikke drivere

Jeg vet ikke hvilket filsystem samsung har lagt inn på minnekortet, men hva kan man forvente av en vaskemaskinprodusent.
Sist endret av Rolsen Royce; 11. september 2009 kl. 20:14.
Trådstarter
Pcen reagerer ikke når jeg putter det inn engang... Kan prøve diskpart i cmd


EDIT: minnekortet fulgte ikke med mobilen


EDIT2: Ooooog cmd vil ikke samarbeide og godta når jeg skriver "disk list" eller noe annet du har kommet med der..

list disk virker, men da jeg tar select disk x, står det at det er ugyldig. er bare en disk der, den er kalt 0 og er på 233 GB.

list disk virker, men da jeg tar select disk x, står det at det er ugyldig. er bare en disk der, den er kalt 0 og er på 233 GB.
Sist endret av Kosy; 11. september 2009 kl. 20:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
prøv å reboot..kansje det hjelper.?:S
Har lignende problem.

Har to minnekort, ett SDHC Samsunh 8 gb og ett 2 gb MicroSD, som ikke lenger kan leses av noe, verken kamera, mobil eller pc. Kan ikke formatere el. noe.

SDHC ble "ødelagt" ved avbrutt skriving fra kamera til kortet.
MicroSd ble "ødelagt" ved skriving til kortet fra datamaskin.

Kan ikke lese av noe. Er dette mulig å ordne?
En mulighet som jeg ofte bruker for å feilsøke slike ting er å boote opp Linux, gjerne da en Live-CD. Eks: Ubuntu sin Live CD. Du setter inn kortet og åpner en terminal (Ligger under menyen Accessories), og kjør kommandoen dmesg. Da får du opp informasjon om hva kjernen sier om kortet når du setter det inn. Du finner også et partisjonsprogram på CD'en som heter gparted, mener å huske den heter partition editor under System tools menyen.

Informasjonen fra dmesg kan copy-pastes inn i Google om den er vanskelig og forstå.
Fungerer minnekortleseren din da? Hvis den gjør det skal det masse disker på min datamaskin som er "tome" vanligvis fire.

select disk "x" er "nummeret" på disken, men siden du bare har en så blir det vanskelig

Og siden diskpart ikke lister flere enn en, betyr det at minnekortleseren hans er mongolid?
Sist endret av Rolsen Royce; 13. september 2009 kl. 11:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.