Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 810
Prøver å få lært meg 18 and Life med Skid Row, men skjønner ikke hvordan grepene skal spilles.. Noen drevne gitarister her?

Denne sangen:
http://www.911tabs.com/link/?3612101


Lurer på hvordan Bsus4, A5, B5, G#, F#5, G#5 og E5 egentlig skal spilles.
Når jeg søker på google, får jeg opp mange forskjellige, men finner ikke de riktige grepene.
Er selvlært og gikk aldri gitarskole så ikke helt stødig på grep.

Kan noen tegne grepene opp?

Gir KP til de som hjelper!
Alle der det bare står et femtall etter er såkalte powerchords. Håper du kan sånn ca hvor de forskjellige tonene er plassert opp til femte band (hvis ikke vil dette ikke hjelpe deg, men du burde absolutt lære deg de i første omgang). Power chords spilles ved at du har pekefingeren på grunntonen (A i A5, B/H i B5 osv) og ringfingeren på kvinten. Kvinten er lokalisert på strengen hakket lysere enn grunntonen, og to band lysere. Du hører kjapt når det låter fett
Twistz's Avatar
Trådstarter
Hjalp meg ikke mye!

Skriv opp grepene som dette:

E:


0
0
1
2
2
0

Kode

A5  B5 F#5 G#5  E5

------------------
------------------
------------------
2---4-------------
0---2---4---6---2-
--------2---4---0-
Dette er den enkleste måten å spille dem på. Du kan også legge til en oktav slik:

Kode

E5  B5
------
------
----4-
2---4-
2---2-
0-----
Dette kan gjøres med de resterende powerchord-ene og, bare følg mønsteret over.
Twistz's Avatar
Trådstarter
Takker så meget!

Hvordan skal Bsus4 spilles i denne sangen?
Bsus4 kan blant annet spilles slik:
2
5
4
4
2
-