Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3709
God Morgen Freaks!

Hvor mange ganger har du ikke blitt irritert på overpriset buss-priser? Vel,da er du ikke alene.
Jeg vil gjerne share mine skills med det å fake busskort,siden jeg har noen i familien som jobber som busssjåfører vet jeg mye om dette emnet.
Jeg skal prøve å beskrive enkelt og forholdsvis greit åssen du gjennomfører dette. Jeg må unnskylde skriveleifer.


Guide :

Det må være et vanlig månedskort,du må enten få kjøpt deg dette på ditt lokale busskontor, da har du altså 1 månde du kan bruke kortet. Etter måneden er gått starter vårt triks. Forresten trikset funker bare på måndenskort du må vise til bussjåfører.


1. Begynn og klipp kortet,så du får opp identifiksjanonen inni den *permen*.

2. Vi må prøve å få vekk den måneden som står der og få måneden vi er i.
Jeg tok litt vann og et hviskel,og *hvisklet* bort litt av skriftet og fargen. Alt av avhenger av hvor nøyaktig du er.

3.Okeei,nå kommer det mest kritiske. Du trenger noe som matcher størrelsen og den *svart* aktige fargen. Du vil aldri få det 100% likt,men du må prøve deg fram. Det viktigste er at du er nøyaktig. Her kan tegne størrelsen på et papir og farget det,eller bruke photoshop til å anslå fargen,deretter printet det ut. Du vil få et ganske nøyaktig farge og størrelse.

4. Nå som du har vær bokstav,som i dette eksempelet er Mars. Så må du ha bokstavene M A R S. Her gjør de fleste feilen,de bruker lim eller noe av den duren til å feste dem på. Bruk heller Tyggis! Tygg gummien i munnen,dra den ut og ta den ut, lim dem under på bokstavene. Du vil da treffe helt nøyaktig på kortet når du prøver å feste dem på,og det vil se mer ekte ut. Siden den er helt klistret til kortet.

5- Profit !

Men det er ikke det,du må også følge disse instruksene. Hvis du skulle møte en observant bussjåfør,vil han nogenlunde kunne sjekke kortet å se at det er falskt. Derfor må dere gjøre som jeg gjør,og ALLTID ha en 50 lapp eller to til å betale. Du må kjenne buss-sjåførene og se hvem som er observant og hvem ikke er. Du går opp i bussen og lar mange gå før deg og sjekk om buss sjåføren er observant og bryr seg,hvis ikke prøver du deg. Skulle du være den eneste som skulle opp,går du opp til bussen og viser han kortet fra AVSTAND,sånn at han ser det,men ikke at han kan snabbe det fra hånden din. Hvis h*n skulle si *la meg se på det* Sier du ikke vil mer,eller gå ut av bussen. Den hyggelige bussmannen bak rattet,kan fort bli en jævel. Så ALDRI gi kortet til bussmannen om h*n sier at h*n skal se på det.

Mange snakker om vakter som går rundt å sjekker,jeg vil da si det er minimalt. I hele mitt bussliv har jeg bare møtt på 1 kontroll.Så før du går opp på bussen,se om du ser en Securitas eller noen som sjekker Kort/billetter. Da går du ut.


Ps: Alltid ha penger på deg,hvis du skal hjem etter en fuktig kveld på byen,og en obersbant bussjåfør ser det,så må du punge ut. Bussjåføren har ikke på noen måter plikt eller rett til å gjøre noe med kortet om du har det i hånden og ikke gir det til han. Du kan ha det i lommen din,selvom han vet. Han har ingen rett til å gjøre noe.
Har du prøvd i praksis? Funket det? Hvis det funker kunne tenke jeg meg å gjøre. Hvor bor du?
Gjest
Trådstarter
Sitat av Løken92 Vis innlegg
Har du prøvd i praksis? Funket det? Hvis det funker kunne tenke jeg meg å gjøre. Hvor bor du?
Vis hele sitatet...
Jeg har da testet dette selv,og ja det funket. Det å bli tatt er lik 0,fordi hvis du viser kortet til busssjåføren og det er falskt kan han ikke gjøre noe. Han vil prøve å lure deg å si * La meg se på det* da du sier du nei,eller at du vil betale istedenfor. Jeg pleide å gå ut av bussen å vente på neste buss.
Sist endret av random50361; 5. februar 2011 kl. 14:00.
Sitat av Kirder Vis innlegg
1. Begynn og klipp kortet,så du får opp identifiksjanonen inni den *permen*.
Vis hele sitatet...
Har vanlige månedskort "identifikasjon i permen" ?

Sitat av Kirder Vis innlegg
Men det er ikke det,du må også følge disse instruksene. Hvis du skulle møte en observant bussjåfør,vil han nogenlunde kunne sjekke kortet å se at det er falskt. Derfor må dere gjøre som jeg gjør,og ALLTID ha en 50 lapp eller to til å betale. Du må kjenne buss-sjåførene og se hvem som er observant og hvem ikke er. Du går opp i bussen og lar mange gå før deg og sjekk om buss sjåføren er observant og bryr seg,hvis ikke prøver du deg. Skulle du være den eneste som skulle opp,går du opp til bussen og viser han kortet fra AVSTAND,sånn at han ser det,men ikke at han kan snabbe det fra hånden din. Hvis h*n skulle si *la meg se på det* Sier du ikke vil mer,eller gå ut av bussen. Den hyggelige bussmannen bak rattet,kan fort bli en jævel. Så ALDRI gi kortet til bussmannen om h*n sier at h*n skal se på det.
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke helt hva poenget med denne guiden er når du sier dette. Hvis man møter en uobservant bussjåfør, så vil han som regel ikke bry seg om hva som står på kortet du viser til han. Så ser egentlig ikke poenget når man kan bruke et gammelt busskort med gammelt stempel istedenfor å stresse så mye for et busskort som sjåføren kan se er fake hvis han vil holde det.

Sitat av Kirder Vis innlegg
Mange snakker om vakter som går rundt å sjekker,jeg vil da si det er minimalt. I hele mitt bussliv har jeg bare møtt på 1 kontroll.Så før du går opp på bussen,se om du ser en Securitas eller noen som sjekker Kort/billetter. Da går du ut.
Vis hele sitatet...
Jeg har vært med på rundt 25 kontroller i mitt buss/trikkliv. Hvis du ser securitas så går du av? Dette er jo bare helt genialt. Hvorfor går ikke bare alle som ikke har billett av bussen når de ser securitas for å slippe boten? Finnes forøvrig også vektere i sivil som sjekker busskort.
Gjest
Trådstarter
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Har vanlige månedskort "identifikasjon i permen" ?



Skjønner ikke helt hva poenget med denne guiden er når du sier dette. Hvis man møter en uobservant bussjåfør, så vil han som regel ikke bry seg om hva som står på kortet du viser til han. Så ser egentlig ikke poenget når man kan bruke et gammelt busskort med gammelt stempel istedenfor å stresse så mye for et busskort som sjåføren kan se er fake hvis han vil holde det.



Jeg har vært med på rundt 25 kontroller i mitt buss/trikkliv. Hvis du ser securitas så går du av? Dette er jo bare helt genialt. Hvorfor går ikke bare alle som ikke har billett av bussen når de ser securitas for å slippe boten? Finnes forøvrig også vektere i sivil som sjekker busskort.
Vis hele sitatet...

Ja,før du skal inn i bussen vil du se om noen sitter i uniform. Forøvrig her jeg bor kommer de i uniform( Securitas uniform). Det kommer bare folk fra Securitas.

Selveste kortet ligger inni en perm,hos oss ihvertfall. Du kan bare klippe den opp og lime den igjen når du er ferdig.

Buss-sjåføren vil spørre om han kan se kortet,du sier JA men gir han aldri det. Da punger du ut eller sier du vil ut av bussen istedenfor.
Her snakket jeg om hvis vi møtte en observant buss-sjåfør. De som driter idet ville ikke ha spurt om å holde den. Right ?
Sist endret av random50361; 5. februar 2011 kl. 14:04.
Kommer mye ann på hvor du bor om dette skal fungere tror jeg.
Tatt buss i 7-8 år og eneste sjekken jeg har vært med på var 2 stykk før jul i fjor. Ellers har det aldri vært kontroll på de jeg tar.
Gjest
Trådstarter
Sitat av Nath Vis innlegg
Kommer mye ann på hvor du bor om dette skal fungere tror jeg.
Tatt buss i 7-8 år og eneste sjekken jeg har vært med på var 2 stykk før jul i fjor. Ellers har det aldri vært kontroll på de jeg tar.
Vis hele sitatet...

Ja,det er helt korrekt. I området jeg bor funker det fjell,men i foreksempel Larvik området ville ikke dette ha funket. Da de bruker elektroniske kort.
Litt synd at her i Elverum bruker de også elektroniske kort.

Men det var jo en fin guide som sikkert kommer mange som bor i byer uten elektroniske kort til nytte
hyggelig at du deler dette med oss, men jeg personlig ser ikke poenget i gjøre dette. som du selv sier kan du ikke gi han kortet hvis han vil se på det.. da kunne jeg like så godt bare ha et utgått et og satse på at han ikke føler så godt med..

men sjangsen er klart mindre om det står riktig måned selvom det kanskje er litt merkelig skrift.. er du nøyaktig kan du nok komme langt med det, men det avhenger av hver enkelt individ og fingerferdighetene og utstyret som brukes.

vil si det er lettere med enkeltbilett fra narvesen som du stempler selv iført vaselin så du kan gni av stempelet..
Sjekke ditt og datt, og gå rundt og være på "vakt" hele tiden.

Jævla mye stress for å spare kun et par hundrelapper da.
Er litt vanskeligere og komme av nå. Vi kjører som regel en buss opp på siden av bussen. Og du kommer ikke bare av før vi har sjekket billetten og dratt videre med bussen vår. Inntill da er det nærmest hermest lukking iomged at bussjåføren vet rutinen og at kun front døren skal kunne åpnes på bussen og der står vi.
Det er nå ytterst få ganger at vi står og venter på bussholdeplassen og skal på med mindre det er direkte sporveis vektere.
Det kommer også litt ann på hvor du er hen i landet. Er du midt i oslo er det relativt hyppige kontroller av trikk og buss mens her ute har det nesten ikke vært noen kontroller jeg har opplevd på buss. Dog tar jeg ikke akkurat buss ofte da tog er mere praktisk når du skal inn til oslo syntes nå jeg.
Gjør det heller på den enkle måten vi gjorde når vi var unge: teip bit (blass teip, ikke helt blank for da syns det lettere) perfekt klippa til som teipes over den gule stempel stripa, da er det bare å gni fingern over så forsvinner stempelet og du har dermed evigvarende klippekort
Lagde en falsk busskort til kompisen med min ID.
prøvde den først ut, buss sjåførn tok kortet å så på den å sa okei.
Når jeg skulle hjem, viste jeg kortet å han sa ingen ting.
1 uke seinere, dem så enda på kortet å slapp meg in.

2 uker før forfalskningen, viste jeg en 50 lapp får å teste dem, å dem slapp meg in, så lenge dem så noe grønnt.

.....................
Men har opplevd så sure buss sjåfører at dem ikke har godtat det onkelige kortet mitt å jaget meg ut av bussen i KLIKK, tok å sparka så hard i buss døra at jeg lagde en bulk å da klikket buss sjåførn å sprang etter meg ut av bussen, å ropte at han skulle drepe meg osv...
så han aldri igjen, trur pasasjeran raportertet dette til selskapet