Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 5651
vi sitter noen her å diskuterer.
tror dere det går ann å ta en pumpe å kanyl, dryppe en liten dråpe ( ikke stor eller mye) sprit 40% i ett shotte glass , med litt vann å trekke det opp.
så skyte det i åren ?
tror dere det er farlig eller kan skje noe BAD ? tenkte å se om eg kjente meg litt brisen eller noe i den duren ?

hva er deres mening ?

håper på raske å seriøse svar.
mvh pentagram
Jeg er ikke spesielt intelligent innenfor dette faget, men sunn fornuft sier meg at det er best å la være å prøve.
Du blir ballekanonfjernmøkkings full, og det er livsfarlig og idiotisk
Bedre og la det gå gjennom levra, ikke vits og eksperiementere med dette. Husk 3/1000 (promille) av 5l (blod) er det du må holde deg under før dette går til faen. Skal jo gå i teorien da.
har vert vitne til dette ... du blir full x5

ikke prøv dette hjemme...
Trådstarter
32 2
takker å setter stor pris for alle svar.
ville forhøre meg , pga noen sier det går å noen sier livsfarlig å var litt nyskjerrig på å prøve det hehe.
smellt meg 1.2g fart no å kjenner ingen effekt å litt tung i øye lokka å da ble jeg ganske pisssst!!! så funderte litt på hva jeg kunne finne på for å få litt form av noe som hels form av rus :P takker igjen for svar . å unngår å viderformidler dette er farlig å ikke gjør det =) takker
Dette er veldig trist å lese. Jeg skal overhodet ikke komme med noen pekefinger eller moralisere men det virker for meg som om du er ute på ville veier her. Alkohol intravenøst vil gi deg akutt svært høy promille, og er potensielt livsfarlig. Dette gjelder forøvrig medisinske spritprodukter og ikke øl, vin og den slags. Det er kun nødvendig i en situasjon. Nemlig ved akutt forgiftning med tresprit/ metanol. For å gå rett på sak virker det som om du, trådstarter, har et problem. Jeg liker å kalle det "den kjemiske virkelighet". Det kan være svært vanskelig å sette seg seg inn i hvordan en rusavhengig tenker og føler. De lever i en virkelighet der det som er unormale er blitt normalt, og det normale altså fremstår som unormalt for dem. Denne virkeligheten er ledsaget av en konstant økende trang til mer rus. Det vil si en tilværelsen man kan kalle den ”kjemiske virkeligheten”.

Man forbinder gjerne rusavhengighet med psykiske problemer. Til tross for dette anbefaler jeg ikke behandling ved psykiatriske institusjoner ettersom man betrakter avhengigheten som sekundær til de psykiske problemene. De psykiatriske symptomene er rusutløste og vil i mange tilfeller forsvinne eller kunne bearbeides om man jobber med avhengighetsproblematikken før man går inn i den psykiatriske behandlingen av de eventuelle problemene man måtte ha. Personlig kan jeg sette meg inn i dette da faren min er alkoholiker. Han har absolutt ingen kontakt med sine emosjoner og forsøker å leve livet utifra sin egen forvrengte tenkning. Hvis du selv føler at du mister kontrollen over eget liv som følge av avhengighet anbefaler jeg deg å søke hjelp snarest! Det er dog viktig at du får den behandlingen du trenger da en god del fagpersoner som arbeider med rusavhengige ikke innser rekkevidden av dette og ei heller ikke styrken i disse selvoppholdelsesdrifter/mekanismer. Det er veldig viktig at du tenker gjennom dette slik at du kan unngå alvorlige og kraftige konflikter i alle sammenhenger.

Mvh

Lucy
Vel, jeg har sett en av mine kompiser skyte 2cl. Det gikk rett til helvete, veldig fort. Kort fortalt: møkk drita, skjelving, bevissthetstap, tiss i buksen, sykebil, lege, drypp, sykehusseng, overvåkningsgreier.

Så, om du synes dette høres kjempeflott ut: prøv i vei.
Mulig er det værtfall, men neppe spesielt smart.
Sjekk ut videoen her: http://www.youtube.com/watch?v=sXslXzwmrv0
Steve-o fyller 5 vodka shots i en pose intravenøsvæske.
@Ts; Vi pleier å si vanligvos at mange typer stoffer blir veldig mye mer effektivt/hardere når du skyter det rett inn i blodet (heroin, kokain etc etc).
Alkohol derimot er et stoff som er rett og slett jævlig giftig å få i for store mengder i blodet - og du kan jo selv tenkte deg om mennesker opp gjennom historien har skutt eller sniffet alkohol, kontra det å bare ha drukket det.

Så altså, jeg må nesten si alkohol er "beregnet" på å bli først og fremst drukket. En annen ting er jo også litt sjokkerende hvor mye mindre giftig/nevrotoksisk mange typer narkotika er enn alkohol er, når du får det rett i blodt, -noe å gjøre seg noen tanker over! Med andre ord, alkohol virker som en gift i blodet, vær forsiktig.
Sist endret av aeon_illuminate; 27. august 2012 kl. 10:24.
Se filmen ran! :P
Det nå vel være praktisk mulig å utføre dette skikkelig kontrollert med et "positivt" utfall?
For å sette ting på ypperste spiss.
Man skulle gjerne ha fullført medisinstudiet i seks år før man falt inn under "definisjonen" narkoman og retten til LAR.
Kun for å slippe flåsete påskudd og meningsløse dødsfall.
Ei halvflaske vil jo vare gjennom hele studietiden jo!

Men ja, farlig. Fy!
Går nok utrolig fort galt å skyte alkohol rett i blodet.

Har aldri gjort dette og ville nok heller aldri gjort det heller.

Om man er ute etter rask alkohol rus så burde man heller vurdere å inhalere alkohol-damp, alså putte noe ren sprit i en plastpose og starte å sniffe og inhalere denne. Denne rus metoden er nok litt mere safe, men man må no påregne noe kvalme og svimmelhet. Du er nok tryggere mot å gjøre en overdose av alkohol via inhalering enn å skyte det rett i blodet. Skyter du for mye i blodet så er det jo ikke akkurat som du kan gå å spy for å så bli bra igjen. Inhalering går også fort i blodomløpet, men skal nok mye mere til å få en dødelig dose der, samt svimer du av så klarer jo du ikke å inhalere mere alkohol og gjøre skaden værre.

Men sniffe alkohol regnes jo ikke som bra heller da ... er jo div. langtids bivirkninger og div. skadeligheter på lungene å drive med den slags. Alkohol funker jo som løsemiddel, så med mere du lyster på å bli en slik løsemiddelskadet luring som er passe snål i huet så burde det vel ikke vurderes.

Dog blir du fortere full på å sniffe / inhalere alkohol enn å drikke det på vanlig vis, ikke like fort som å skyte det rett i blodet, men sikkert raskt nok for ditt behov.
Sitat av Knudsen Vis innlegg
Det nå vel være praktisk mulig å utføre dette skikkelig kontrollert med et "positivt" utfall?
Vis hele sitatet...
Steve-O i Jackass gjør vel dette på et sykehus under kontrollerte forhold før han raver møkkfull ut på gaten med drypp i armen?

Som så mange har skrevet ovenfor er dette en fullstendig idiotisk ting å gjøre, men jeg har nå gjort dette for en del år siden jeg og.
Så vidt jeg kan huske var det 1ml 60 % vodka som ble injisert.
Jeg kan ikke si at jeg opplevde noe annet negativt enn at jeg hoppet på sjøen i vill begeistring for å leke med noen stakkars svaner, og slikt noe pleier jeg aldri å finne på ellers.
Sitat av Knask Vis innlegg
jeg hoppet på sjøen i vill begeistring for å leke med noen stakkars svaner, og slikt noe pleier jeg aldri å finne på ellers.
Vis hele sitatet...
Hørt på Tcaikovsky, Svanesjøen og skulle utføre ditt eget lille ballett stykke sammen med noen svaner

Gubban, må ha vært et artig skue
Hva er det folk maser etter?

Alt kommer jo an på dosen.
[COLOR="Blue"][/COLOR] Bra Du spør på forumet før Du eller kameratene gjør noe så latterlig dumt.
[COLOR="Red"][/COLOR] Forstår ikke hvorfor folk har så liten respekt for sitt eget liv og helse at man vurderer sånn ting.
[COLOR="SeaGreen"] Jeg hadde kompiser i ungdomstiden som gjorde sånne ting, skyte alkohol og hva som helst av tabletter, vi kalte de for vandrende søppelkasser, de tok hva det måtte være for en rus.[/COLOR]
[COLOR="DarkOrchid"] [/COLOR] Avslutter med at disse guttene døde før de ble 20 år. rett og slett tragisk
Igjen,- fint at det finnes forum hvor folk kan spørre mer erfarne folk om saker før de gjør ting som i værste fall dreper deg.
Lykke til desperados, tenk før dere handler.
Sitat av vargevass Vis innlegg
[COLOR="Blue"][/COLOR] Bra Du spør på forumet før Du eller kameratene gjør noe så latterlig dumt.
[COLOR="Red"][/COLOR] Forstår ikke hvorfor folk har så liten respekt for sitt eget liv og helse at man vurderer sånn ting.
[COLOR="SeaGreen"] Jeg hadde kompiser i ungdomstiden som gjorde sånne ting, skyte alkohol og hva som helst av tabletter, vi kalte de for vandrende søppelkasser, de tok hva det måtte være for en rus.[/COLOR]
[COLOR="DarkOrchid"] [/COLOR] Avslutter med at disse guttene døde før de ble 20 år. rett og slett tragisk
Igjen,- fint at det finnes forum hvor folk kan spørre mer erfarne folk om saker før de gjør ting som i værste fall dreper deg.
Lykke til desperados, tenk før dere handler.
Vis hele sitatet...
Lov til å spørre hvor mange dem var og hva hele gjengen døde av?
de var 5 stykker, som ukritisk brukt alt fra alkohol,piller, pepper, hasj, heroin, sniffet lim og bensin.
Piller som hadde rød trekant- ble mekka og satt med sprøyte, alkohol også. Det var ikke noe "overdose-team" i byen vår, men det ble ambulanse tilkalt ved flere anledninger. alle døde rundt alder av 20 år, kun en av de som passerte 20. Overdose på alle sammen.
Sist endret av vargevass; 30. august 2012 kl. 18:33. Grunn: rettelse
Som tidligere nevnt setter man etanol IV ved inntak av metanol, fordi det er samme enzym som bryter ned disse to. I motsetning til mye av "narkotika" har det ikke en halvveringstid, men en konstant rate for metabolisering. Ved å gi etanol IV vil denne konkurrere om metabolisering med metanol. Metanol gjøres om til formaldehyd som er meget giftig.

Hvis du f.eks vil ha promille på 1 må du skyte ca 1 ml (100%) / 10kg = 20 ml 40% hvis du veier 80 kg.

Det høres forøvrig ut som det rene vanvidd. Ta deg et par shots istedet!

Alkohol er det farligste rusmiddelet når det gjelder dødelig dose / vanlig dose. Det skal ikke mye feiljusteringer til før du blir bevisstløs og dør.
Var dette like enkelt som det virker, så hadde sprøytealkis vært et like innarbeidet begrep som sprøytenarkoman. Tror jeg.
Terminal Arbeider
Radium93's Avatar
Å skyte alkohol høres ut som en dårlig ide. I mitt hode så bør du holde deg til å drikke det. Siden det ikke er så farlig