Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 894
Jeg har internett, men jeg kommer meg ikke på world of warcraft, steam, og jeg kommer meg ikke inn på webcam sider. + at nettet på playstationen funker ikker.

Jeg har prøvd å restarte rutern etc, men ingenting ser ut til å fungere.

Dette problemet er på begge pcene mine.

Noen som har peiling på hva problemet er ?
Hissig brannmur
Kommer du deg i det hele tatt på internett ? slik at problemet du har er kun relatert til WoW, & Steam, + etc. webcam sider ? og nettet på PS3 din ?

Vist det er slik at internett ellers fungerer med deg så hørers det ut som det ikke er åpnet for div. porter i ruter/modemet for WoW, Steam & etc.

Har du admin tilgang til ruter/modem ?
Trådstarter
7 0
jah internettet funker, men wow, steam og cam sider og ps3 funker ikke. Det som er så rart er at det funka fint for 2 dager siden.

Jah har admin adgang til ruter/modem
Andre som har admin tilgang til ruter/modem ?

Sjekk ruter/modem om det er noen som har tuklet med dens innstillinger og dermed driver å "troller" deg.

Sjekk også brannmur software som du evt. har installert på maskinene. Legg til unntaksregler for di programmene som ikke kommer seg på nett.
Trådstarter
7 0
ingen andre som har admin tilgang.

Er ingen som har vært på instillingene eller noe sånt. Men kan den forandre seg selv da?
Har du en mor og far som ikke liker at du gamer? haha, er noe mamma kunne funnet på for et par år siden! ..
- Lykke til med og fikse det da!
Trådstarter
7 0
hehe nei de prøver faktisk å hjelpe meg med å fikse det ;P. Takk takk
Sist endret av banjo; 9. august 2012 kl. 01:10.
Nei, de later som om de prøver å hjelpe deg. Ta noen uker gayming-fri så er nok alt ok.
Trådstarter
7 0
jeg spiller faktisk ikke så mye fortiden hehe ;P

men uansett så er det knall irriterende, med tanke på at alt va bra for 2 dager siden. Så klikker det helt uten grunn
Restart routeren, om ikke det hjelper ring leverandør imorgen ;P hehe ;P
forsøk å legge inn en annen DNS server enn det modemet allerede har, standard er vanlig å bruke ISP levrandør sin DNS, men denne kan du endre på i modem/ruter eller inne på Windows om du ønsker.

Du kan forsøke å legge inn Google sin DNS sevrer som er 8.8.8.8 & 8.8.4.4

Example: Changing DNS server settings on Microsoft Windows 7

Go the Control Panel.
Click Network and Internet, then Network and Sharing Center, and click Change adapter settings.
Select the connection for which you want to configure Google Public DNS. For example:
To change the settings for an Ethernet connection, right-click Local Area Connection, and click Properties.
To change the settings for a wireless connection, right-click Wireless Network Connection, and click Properties.
If you are prompted for an administrator password or confirmation, type the password or provide confirmation.
Select the Networking tab. Under This connection uses the following items, select Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4) or Internet Protocol Version 6 (TCP/IPv6) and then click Properties.
Click Advanced and select the DNS tab. If there are any DNS server IP addresses listed there, write them down for future reference, and remove them from this window.
Click OK.
Select Use the following DNS server addresses. If there are any IP addresses listed in the Preferred DNS server or Alternate DNS server, write them down for future reference.
Replace those addresses with the IP addresses of the Google DNS servers:
For IPv4: 8.8.8.8 and/or 8.8.4.4.
Vis hele sitatet...
Håper du forstår hvordan du går frem selv om det er på engelsk, sitter selv på Engelsk versjon av Windows, så skal ikke helt ta det fra "husken" hvordan korrekt ordlyd på Norsk er

Vist dette funker så er det ISP sin DNS server som er HELT mongo, så da må du klage til ISP, eller bare bruke en alternativ DNS server som google sin.

Dog skal det sies at jeg tviler litt på at det er DNS sin feil, men verdt å sjekke.

Vist du har sjekket at ting ikke er blitt tuklet med inne i ruter/modem og der ikke er lagt til sider den skal blokkere så sjekk om UPNP er aktivert ( liker ikke å ha den aktivert, men verdt å få den på å teste om det fungerer med den aktivert )
Trådstarter
7 0
restarta routern opp til flere gang nå. Så får vel bare ringe leverandøren og høre med de da ;P

jeg tok feilsøking på nettverkskort nå. så fikk jeg tilbakemelding om at jeg ikke får svar fra DNS server
Jeg hadde samme problemet som deg for en stund tilbake. Årsaken var at jeg hadde fått til virus av en sort, og da hadde telenor cappet speeden og blokka nesten alle porter så alt jeg kunne gjøre var og surfe nettet i en helt OK hastighet. Sjekk emailen //mobiltelefonen knyttet til Internett abbonomentet og se om du har fått noe melding.
Trådstarter
7 0
tok virus scan og sletta alle mailene dine da eller?

hadde ikke fått noe melding noe sted

Men hvordan endte du med å løse det?
Xaviuz, dette hendte meg på mandagen.. Forbanna virus faenskap altså!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du har telenor, og det er ikkje spesielt usannsynleg at dei har blokkert alt anna enn port 80 på grunn av uønska skadedyr.
Sitat av banjo Vis innlegg
Jeg har prøvd å restarte rutern etc, men ingenting ser ut til å fungere.
Vis hele sitatet...

Du har prøvd å restarte routeren, og? Det virker som det er det eneste du har prøvd. Da må du skrive "Det fungerte ikke".
Prøv å koble pcen rett i modemet. Hvis det ikke funker er det nok å ringe til ISP
Sist endret av arrayvivid; 9. august 2012 kl. 11:05. Grunn: utvidet