Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 1133
Hei..

Jeg har lasta ned ubuntu fra www.ubuntu.com
men det er ikke noen effekter som det vises på youtube blantannet.. =(
Er de4t noe med at man må skru på effektene eller noe sånt?
Du må skru de på, google ubuntu+compiz+effects+guide
google
treff

Du kunne vel hvertfall anstrengt det bittelitt ?..
Compiz ligger vel allerede innpå ubuntu? Du må installere kontrollpanelet
Hvordan installerer jeg kontrollpanelet?
Sitat av Janpfo
Compiz ligger vel allerede innpå ubuntu? Du må installere kontrollpanelet
Vis hele sitatet...
Feil

Nå husker jeg ikke helt, men burde ligge på en av menyene... appearance & effects?

PS: Engelsk anbefales som språk på oset. oversettelsen til norsk er for det meste elendig
Skjønner ikke hvordan man installerer Compiz greiene jeg x(
er det theme for XP ellernoe eller er det egen?
Compiz er installert når ein lastar ned Ubuntu.

Gå inn i synaptic (pakkesamhandlaren i Ubuntu) og søk etter compiz. Her vil du finne eit kontrollpanel for Compiz. Dette er ikkje naudsynt for å skrue på effektene.

Om du berre vil skru på effektene går du til System>Administrasjon>Utsjåande(Utseende) Her vil du få valet om å skru på visuelle effektar. Desse kan kreve at du har installert nokre ufrie drivarar til skjermkortet ditt. Desse installerer du ved å trykke på sprettoppbobla som seier at det er ufrie drivarar tilgjengelege eller ved at du går til systemmenyen og finn ufrie drivarar i ei av dei underliggjane menyane.

Plassane eg viser til kan vere litt feil. Er ei stund sidan eg kjøre Ubuntu sist, men eg håper du skjøner kor eg vil...
CCSM - compiz config settings manager er det du trenger for å konfigurere compiz.

atlef.
Åpne en terminal og skriv dette

Kode

sudo apt-get install compizconfig-settings-manager
Så System > Brukervalg > Advanced Desktop Effect Settings

Så er det bare slå seg laus, men tar litt tid å komme inn i.
Hva er en terminal?
Jo, det er det beste for han. Er ikke så lett å forstå med en gang

Terminal er der man utfører kommandoer. Ligger på Applikasjoner - Tilbehør - Terminal
Programmer > Tilbehør > Terminal

Ganske greit å kunne hvis du skal bruke Ubuntu.
har den på engelsk da:P kan dere skrive det på engelsk ? :P

fant det nå :P

Nå har jeg tatt på alt som funker :P Må man ikke trykke BRUK eller OK eller noe sånt? Eller er det bare å trykke close
?
Om du ikke finner det så kan du trykke alt+F2 og skrive det

Bare trykk deg ut, det gjelder etter du har trykt på det
Ville bare legge til at du må installere skjermkort drivere, det måtte ihvertfall jeg.

Hvis det problemet skulle oppstå og du har ati eller nvidia kort, så gå til synaptic og last ned envyG. Åpne envy og følg guiden.
den er grei

Funker det ikke å spille eller laste ned xfire eller noe sånt på ubuntu?
Finnes en .exe emulator som heter wine .

skriv : "sudo apt-get install wine" i terminal for å installere, dog , den er ikke optimal .
Skjønner ikke en dritt
men funker ikke å laste ned ting jeg trenger så driter i ubuntu
Sitat av zitcon
Finnes en .exe emulator som heter wine .

skriv : "sudo apt-get install wine" i terminal for å installere, dog , den er ikke optimal .
Vis hele sitatet...
Wine er ingen emulator, den gir ingen ressurstap

Også greit å bruke aptitude, siden den er flinkere til å hente ned dem pakkene man trenger

vista: jaja, da er du ikke moden til å bytte os enda heller
Sitat av PepsiCo
Wine er ingen emulator, den gir ingen ressurstap

Også greit å bruke aptitude, siden den er flinkere til å hente ned dem pakkene man trenger

vista: jaja, da er du ikke moden til å bytte os enda heller
Vis hele sitatet...
Stemmer, beklager feilinformasjonen .
http://en.wikipedia.org/wiki/Wine_(software)
En 13 åring bør egentlig klare det, men men, spørs jo hvor mye du har holdt på med data da.
Sitat av Janpfo
En 13 åring bør egentlig klare det, men men, spørs jo hvor mye du har holdt på med data da.
Vis hele sitatet...
Alt er relativt .
Noen vil ha alt på et sølvfat , mens andre faktisk gjør en innsats for å sette seg inn i ting.
Jeg kan det meste, men orker ikke å styre så mye med ubuntu :P