Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  84 9173
Her står det om den nye logoen til posten, hva syns dere?

Selv synes jeg den var...uvant? Synes også kanskje ikke det grå passet helt inn. Man må vel tilvennes kanskje...
POKÉMON!!!

Over til seriøsitetene: Var veldig uvant med disse logoene, hvorfor bytter de? De gamle er jo fine nok de.

EDIT: hurra for dårlig illustrering

tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om akkurat dette, men jeg er usikker på hvorfor de velger å bytte logoen nå? Er det fordi de ønsker en ny profil, kunnde de gjort det for flere år siden.. da de gikk over fra å være et typisk banklokale til å bli en butikk (selger alt mulig drit).

Posthornet symboliserte hvertfall noe, jeg har vanskelig for å tro at den sirkelen der symboliserer noe som helst.
Huff, nå blir det aldri det samme. Håper de klarer å bli mer effektiv da.
Lurer på det samme som tnt. Jeg syns det er rart at de har lagd logoen. Hva er poenget?

Jeg syns de var lite brukervennlig. Man skjønner liksom ikke så mye av logoen. Det viser ikke mye etter min mening. Dessuten syns jeg posten hadde masse koselige tegn som blir borte, og jeg kommer sikkert til savne det. Kall meg gjerne konservativ.
When it ain't broken, why "fix" it?
Sist endret av wkL; 5. september 2008 kl. 09:40.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Etter litt "research" fant jeg ut dette. "Den nye logoen skal vise et stilisert posthorn, men det er ikke funnet plass for kongekronen. "
Kilde:
http://www.aftenbladet.no/innenriks/...icle692454.ece

Altså, så skal dette symbolisere moderne posthorn!? Jeg ser det bare ikke...
Sitat av Scr0tum
POKÉMON!!!
Vis hele sitatet...
Hvorfor? HVORFOR!
Den nye logoen var jo bare forferdlig stygg. Hva skal det symbolisere? Jeg ser ikke meningen med logo skifte. Posten sin logo var grei nok som den var og i fremtiden kan jeg ikke se meg forbinde en sirkel med posten.
Tja, var vel kansje påtide med en modernisering av logoen deres, men de valgt en dratisk stor endring i mine øyner. Ikke at ser noe negativt i dette dog.

At folk reagerer med negative meninger er vel ikke unaturlig heller. Samme skjedde jo da telenor valgte logo. Mange mente denne var uten mening osv, og det samme ser vi jo igjen med postens endring.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Hehe, artig. Jeg satt akkurat og kikket ut av vinduet på kontoret og lurte på hvorfor folk fra posten gikk rundt på Torgallmeningen og delte ut epler (med rar logo på ryggen).

Forøvrig en forferdelig nedgradering av logoens utseende.
jamen yolo da.
Viva la Opium's Avatar
Trådstarter
Jaaa, takk nso, nå skjønte jeg hvorfor Oslo S var overstrødd av ukjente mennesker i rare drakter med enda rarere logo..
Syns logoen så helt grei ut. Litt simplistisk futuristisk stilisert sak
Bare de kan få orden på service og prisnivå i samme slengen så skal ikke jeg klage.
Sitat av nPulz
Tja, var vel kansje påtide med en modernisering av logoen deres, men de valgt en dratisk stor endring i mine øyner. Ikke at ser noe negativt i dette dog.

At folk reagerer med negative meninger er vel ikke unaturlig heller. Samme skjedde jo da telenor valgte logo. Mange mente denne var uten mening osv, og det samme ser vi jo igjen med postens endring.
Vis hele sitatet...
mnjaa...historien til Telenor er nok litt annerledes. Den gamle logoen stammet fra Televerket og Telenors virksomhet har endret seg veldig mye siden tiden hvor man hadde sentralborddamer man måtte snakke med for å ringe naboen osv. I tillegg er Telenor et stort, internasjonalt selskap som driver business over hele verden. Logoskiftet ble også gjort fordi man ønsket å endre profilen på alle selskapene slik at uansett om man var i Norge, Pakistan eller andre land ville man se samme logo og samme grafiske profil.

Når det gjelder Posten er deres hovedoppgave det samme som den var for 100 år siden: å bringe brev og pakker fra A til B, de har riktignok utvidet virksomheten sin med en del annet opp gjennom årene, men når folk blir spurt om hva de assosierer med ordet "posten" så vil jeg gjette at veldig mange vil svare "brev og pakker". Veldig få vil svare telegrafer og sentralborddamer når du spør de hva de assosierer med Telenor.

Og en pokeball/deathstar som skal være et modernisert og stilisert posthorn? L-O-L
Ja! den logoen var bare forferdelig stygg! Som sagt tidligere her, så symboliserte hornet allefall noe. den stygge sirkelen der kan jo ikke ha tatt mer enn 5 min i illustrator for å fikse. Kanskje de hadde dårlig tid?
Om ein deler logoen i to liknar det litt på eit horn
Lenke til biletet
Sist endret av JoNNeMaNN; 5. september 2008 kl. 10:37. Grunn: Biletet ville ikkje visast
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
For å sprekke boblen til stort sett alle i tråden; det ER fremdeles posthorn i logoen. 2 stykker, faktisk.

*edit* Jonnemann var litt kjappere enn meg, ja.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Om dere leser litt over det igjen, så sa jeg det først

Men for å gjenta meg selv, jeg kan ikke se at det ligner på to posthorn.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Skjønner ikke hvorfor de ikke bare kan ha en jævla konvolutt som logo?
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Ser mer ut som et bukkehorn enn et posthorn, spør du meg.
Første jeg tenkte var pokemon ^^
Noen forstår bare ikke verdien av gjennkjennelsesmomentet. Samme når NTH plutselig ble hetene NTNU.
Sist endret av Petter Pan; 5. september 2008 kl. 12:35.
Skjønner ikke helt hvorfor de vil bytte logo, den andre logoen er jo mye mer kjent, og vil alltid for meg være postens logo
Synes den var helt grei, passer også mer inn i disse "web 2.0"-dagene vi er i. Liker den gamle best da, men egentlig så bryr jeg meg ikke
Syns det er litt trist at de skal fjerne den eksisterende logoen. Skjønner ikke hvorfor absolutt alt må se "moderne" ut om dagen. Alt blir mer og mer likt på alle arenaer, og det er bare drit kjedelig.
"Vi fant ikke plass til kronen"? Hva med hullet i midten?
Tingen er vel også at det har byttet navn fra Posten Norge til bare posten, med liten p. Da er det jo ingen grunn til å ha med kronen, siden den symboliserte Norge.
Edit: Etter litt surfing på posten.no så er jeg usikker på om de faktisk skal bytte navn.
Sist endret av Mith; 5. september 2008 kl. 13:48.
Posten sine nettsider har fått seg en god overhaling også. Har sett verre. Syns faktisk posten har godt av litt fornyelse.
Argh, nå blir jo alt bare feil .

Likte den gamle logoen mye bedre, det samme gjelder også postens hjemmeside .
Sist endret av lsrr; 5. september 2008 kl. 13:53.
På tide å friske opp alle sure gamle kjærringer som sitter bak lukene også da eller? Hadde trengt det mer enn ny logo.
Sitat av Mith
Tingen er vel også at det har byttet navn fra Posten Norge til bare posten, med liten p. Da er det jo ingen grunn til å ha med kronen, siden den symboliserte Norge.
Edit: Etter litt surfing på posten.no så er jeg usikker på om de faktisk skal bytte navn.
Vis hele sitatet...
på nettsidene virker det vertfall tydelig for meg at de har gått over til bare posten.

Har en idé om at *deler av endringene også har en forbindelse med dette
Sist endret av Lanjelin; 5. september 2008 kl. 14:05.
Sitat av tnt
Om dere leser litt over det igjen, så sa jeg det først

Men for å gjenta meg selv, jeg kan ikke se at det ligner på to posthorn.
Vis hele sitatet...

Helt enig! det ligner ikke!
Forstår ikke "nedgraderingen" av logoen, den gamle var typ 10 ganger finere/bedre.

Men det jeg tror, er at det kun er en vanesak!
Dette er et resultat av den pågående privatiseringen av Posten og blårussens inntog i bedrifta. Slike grelle logoer er typisk det som er resultatet når norsk blåruss skal modernisere gamle bedrifter. Jeg vil ikke skylde på designbyrået, de har nok gjort det beste de kan utifra spesifikasjonene fra ledelsen i Posten.

Med dette mister folk en del av eierskapsfølelsen til posten og privatiseringa kan fortsette. Innen ti år er sikkert posten på utenlandske hender.
Jeg ser ikke hva som er nagatvit med litt gammeldagse logoer. Skal plutselig snuten gå over til en pokemon-løve med en laser-øks?
Herre! Dette var dårlige greier altså. Syntes det 'gamle' imaget deres med disse finurlige strekene som representerte mennesker og jordkloden var helt midt i prikken! Håper ikke nye postbiler kommer lakket annerledes, men jeg tror det ønsket mitt ikke går i oppfyllelse.
De skifter logo pga. de slår seg sammen med nor-cargo og må ha en egen logo for det.
Det var det jeg fikk høre av en postmann.
Har ikke helk noe å komme med ?
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitat av Fiskn
Har ikke helk noe å komme med ?
Vis hele sitatet...
Han er nok ute å ruser seg for å roe nervene sine.

Informasjonssjefen i Posten sier at de har fått god tilbakemelding så langt
http://www.ba.no/nyheter/article3766551.ece

Vi får tipse han om å ta en tur inn å lese tråden her.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Sånn går det når de samme som slikker 1000 frimerker daglig skal begynne å designe ting. Forbanna møkkalogo. Svenke Grow design burde skamme seg. PFØY!

Budsjettet for logoendringen er 300 millioner kroner fra utvikling til gjennomføring. Riktig kvalm pengebruk, også så ytterst unødvendig.
Sist endret av Cadex; 5. september 2008 kl. 15:40.
Posten har vel strengt tatt eid nor-cargo i over ett år nå, grunnen til at posten endrer logo er for å vise at de også jobber mye mot bedriftsmarkedet og at de skal ha sin egen profil?

(Oslo, 5.9.2008) Postens nye logopar viser at Posten og Bring tilhører samme konsern og er gjensidig avhengige av hverandre. Inspirasjonen til det nye logoparet ble funnet i et modernisert posthorn, selskapets historie og Postens fremtidige utvikling i et internasjonalt marked.

Kilde: Posten.no
serriøst.. lurer på hvor mye den tullingen som har designa denne logoen fikk for dette. Jeg kunne sikkert laga bedre i paint dagen derpå..
forsøk på og modernisere logoen til posten gikk rett til h! 2 ganger!
den er latterlig, med en gang jeg så logoen sto ikke posten i tankene..

skifter bank om jeg må bære den dritten rundt på bank kortet xD
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Sitat av toby
Posten har vel strengt tatt eid nor-cargo i over ett år nå, grunnen til at posten endrer logo er for å vise at de også jobber mye mot bedriftsmarkedet og at de skal ha sin egen profil?

(Oslo, 5.9.2008) Postens nye logopar viser at Posten og Bring tilhører samme konsern og er gjensidig avhengige av hverandre. Inspirasjonen til det nye logoparet ble funnet i et modernisert posthorn, selskapets historie og Postens fremtidige utvikling i et internasjonalt marked.

Kilde: Posten.no
Vis hele sitatet...
Dette er uansett en mye dårligere logo enn den tidligere. Selv om det angivelig er et stilisert posthorn, er det ingenting som beskriver bedriften og dens virke, og uttrykksmessig er det en veldig generisk form som absolutt ikke skiller seg ut i det grafiske havet vårt samfunn er. Sett at en turist forsøker å finne et postkontor, og det eneste som møter h*n er denne møkka? At denne kommuniserer dårlig er heeelt grunnleggende kunnskap innen grafisk design, om man ikke allerede skjønner det bare som opplyst menneske.
Uvant, tror ikke logo-skifte er noe mer enn det.
Jeg skal SÅ bytte til postbanken hvis jeg får t-skjorte med bilde av Pokéball
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Greit nok at de vil ha ny logo. Men de kunne godt beholdt det klassiske posthornet, så vidt jeg vet bruker også postvesenet i andre land et slikt horn i logoen, og da vil det bidra til gjenkjenning.
Sitat av datagutten
Greit nok at de vil ha ny logo. Men de kunne godt beholdt det klassiske posthornet, så vidt jeg vet bruker også postvesenet i andre land et slikt horn i logoen, og da vil det bidra til gjenkjenning.
Vis hele sitatet...
Godt poeng, tipper turister begynner å lure på hvor alle postkonterene har blitt av, og hvorfor dette crazy lille landet har masse Pokémarts rundt omkring.