Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 4632
Rent hypotetisk:
La oss si at man inntar en passende mengde fleinsopp å drar på et arrangement der en slik substans vil være med på å gjøre opplevelsen mer fullstendig.

La oss så forutsette at Politiet fatter mistanke ved deg, enten ved å observere deg eller tips fra vakter. Du blir tatt med inn og blir bedt om å pisse.

Da er mine spørsmål:
- Vil flein slå ut på urinprøven om man velger å pisse med en gang?
- Ettersom jeg har forstått er virkestoffene mulig å oppdage i blodet, så det vil vel være best å bare pisse med den motivasjon at man vil bevise sin uskyld, eller?

Takker på forhånd for svar!
Standard urintester omfatter ikke psilocybin/psilocin, så jeg antar at de trenger blodprøve for å bevise at du har inntatt et illegalt stoff.
Sitat av Jelass Vis innlegg
Rent hypotetisk:
La oss si at man inntar en passende mengde fleinsopp å drar på et arrangement der en slik substans vil være med på å gjøre opplevelsen mer fullstendig.

La oss så forutsette at Politiet fatter mistanke ved deg, enten ved å observere deg eller tips fra vakter. Du blir tatt med inn og blir bedt om å pisse.

Da er mine spørsmål:
- Vil flein slå ut på urinprøven om man velger å pisse med en gang?
- Ettersom jeg har forstått er virkestoffene mulig å oppdage i blodet, så det vil vel være best å bare pisse med den motivasjon at man vil bevise sin uskyld, eller?

Takker på forhånd for svar!
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner ikke til tilfeller der folk er straffet for bruk av fleinsopp, det er stort sett alltid besittelse og/eller andre stoffer med i bildet.

Om man, rent hypotetisk, har spist fleinsopp og blir konfrontert av ordensmakten, vil jeg tro de går for å tvinge frem en tilståelse. Ellers har de egentlig lite å gå på. De vil antakelig mistenke andre stoffer, og be deg avlegge en urinprøve for en standard test (som ikke omfatter fleinsopp). Hvis du samarbeider hele veien og bedyrer at du ikke har tatt noe, kan jeg vanskelig se for meg hvordan de skulle finne på å bestille en test for fleinsoppens virkestoffer, med mindre du sier noe som setter dem på den ideen (eller de har lest denne tråden)
agalloch: Ja, var det jeg også tenkte, derfor ville det nok hypotetisk sett være bedre å avlegge en urinprøve.

felix_poker: Takker for godt svar. KP til deg.
Man kan ikke bli straffet for innsamling eller oppbevaring av spiss fleinsopp for artsbestemmelse, eller av vanvare. Salg, eller bruk av soppen kan imidlertid bli straffet i Norge.
I 1984 ble en person fra Salten dømt til 24 dagers betinget fengsel for soppmisbruk. Han ble funnet skyldig å ha spist fleinsopp som han hadde plukket i en park i Trondheim.
I 1985 ble en mann fra Bodø dømt for å ha drukket te av fleinsopp som han hadde plukket. Retten avgjorde at dette var en narkotisk drikk, og han fikk 45 dager betinget fengsel og en bot for forholdet.

Fra Wikipedia

Edit: står ikke hvordan de ble tatt, da.
Sist endret av Laxz0r; 22. september 2010 kl. 16:44.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg har blitt straffet for både plukking og oppbevaring av flein jeg, så stemmer vel ikke helt det som står over her ^^
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av selvmord Vis innlegg
Jeg har blitt straffet for både plukking og oppbevaring av flein jeg, så stemmer vel ikke helt det som står over her ^^
Vis hele sitatet...
Så hadde dei gjerne indikasjoner på at du ikkje var soppentusiast som ville artsbestemme den, eller hadde fått med en neve av vanvare. Blir du tatt med 200 sopp, som utelukkande er flein er det rimelig åpenbart kva føremålet er. Blir du tatt med flein til tørk på badegolvet er det rimelig åpenbart.

Blir du derimot tatt med ei korg med femti kantareller og en flein vil ingenting skje. Mest sannsynlig.

Mao. er vel konklusjonen som med alt anna - har politiet kjennskap til deg fra før aukar det sjansen for å bli tatt.
Haha, bare kombinasjonen ungdom og soppinteresse får nok deres alarmbjeller til å ringe fort.