Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 4248
På en MAC kan man justere rekkefølgen over WiFi-nettverk man ønsker at MAC-en skal forsøke å koble til først. Jo høyere posisjon i rekkefølgen, jo høyere prioritet. Det vil si at dersom jeg har to WiFi-nettverk i huset, hvor det ene heter 1, og det andre heter 2, der jeg har plassert 2 over 1 i denne rekkefølgen, vil MAC-en koble seg til nettverk 2.

Jeg har en iPhone som alltid har tethering skrudd på, men finner dessverre ikke dette nettverket i rekkefølge-listen, og dermed kobler MAC-en seg til dette nettverket foran hjemmenettverket mitt. Dette er en ulempe, da jeg hverken er villig til å skru av tethering eller auto-tilkobling.

Noen som forstår hvorfor dette ikke ligger i denne lista? Mine forrige iPhoner står nemlig i denne lista, bare ikke den jeg har akkurat nå.
Det er slik at din iPhone ikke vises i den rekkefølge-lista på Mac-en? Du kan forsøke å skru på Handoff om den er av under Innstillinger > Generelt, og eventuelt på Mac-en.