Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 5705
Hei.
Jeg har en del søvnproblemer for tiden, ligger og tenker og tenker selvom jeg er utrolig trøtt, og det tar mange time før jeg får sove.
Skolen begynner imorgen og vil helst legge meg litt tidlig.
Hvis jeg tar en halv valium eller zopiclone før jeg legger meg, det er vel ikke farlig?
jeg har ikke resept på det men kan få av en kamerat, vil bare være sikker på at jeg ikke får lyst på mer eller bli avhengi...
Hvilken andre farer kan være aktuelle?
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Jeg har selv brukt Zopi en liten periode i forbindelse med søvnproblemer. Du blir ikke akkurat avhengig om du tar en halv pille i kveld, det er heller ingen "farer". Det er ikke anriket uran liksom..
Jeg tok 7,5 mg Zopiclone over en 4 ukers periode. Fikk ingen abstinenser e.l da jeg gikk tom.

Den eneste faren er vel at balansen kan bli litt påvirket hvis du skal gå rundt med zopiclone i systemet.
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Ja eller hvis du driter deg ut å blander det med alkohol. Veit ikke om andre har hatt andre opplevelser, men for min del så forsvant all motorikk som dugg for solen, og det ble en prøvelse å holde seg på beina. Sier fort jævlig mye teit også. Så kids, don't mix
Zopi eller valium er ingen løsning på søvnproblemer, vil nok få deg til og sove, men det kan fort bli en vane og det er kjipt og måtte ta piller for og sove. Legg deg et annet sted, les en bok, litt håndarbeid hjelper jo og ... allt som kan avspore deg fra tankene dine vil hjelpe deg. Kutt ut kaffen, drikk urtete, (har bodd lenge i Frankrike og der er det veldig vanlig og drikke beroligende urtete om kvelden) det funker ganske bra. Søvnproblemer går ofte som regel over av seg selv, og henger jo ofte sammen med stressende perioder i livet. se på det som en kjip periode du må gjennom. Det går over
Bruk heller dop til fest og moro syns nå jeg
Ja, samme som jeg tenker.
Men tok en halv valium igår kveld og fikk sove etter en liten stund, men det er ikke noe jeg skal fortsette med, liker helt den følsen jeg sitter med nå dagen etterpå, fortsatt slapp og litt surrete i hodet.
Avhengig av en halv tablett blir du helt sikkert ikke. Men om du bruker Zopiclone over mange uker, å plutselig skal legge deg uten, føles det mye vanskeligere å sovne. Hvofor? Fordi om du tar en sånn tablett før du vil sovne, og legger deg ned, lukker øya, tar det ikke mange minuttene før du er i drømmeland.

Flere jeg kjenner som sier de blir slapp etter Zopiclone, men jeg kjenner igrunn ingenting et kvarters tid etter jeg våkner.
imovane/zopiclone er i utgangspunktet ufarlig, om det brukes i små mengder i korte perioder. av egen erfaring følte jeg at de fleste komplikasjonene/problemene jeg fikk av bruken, var psykiske. lå å ventet på den døsigheten som brått kommmer etter inntak av zop.
etter et par tre kvelder uten, sovna jeg like greit uten. om årsaken til søvnproblemene er tankesurr, og "kværning" i toppen. er det spesiellt viktig å lage seg faste rutiner, for å forberede kropp og sinn på ro og hvile. opplevde selv at en rolig gå tur, 1 times tid før leggetid, var gunstig. det samme var en kopp te, som nevnt tidligere. tanker rundt problemer/utfordringer, hører ikke hjemme i senga. bestem deg for at på soverommet, er det søvn som gjelder og ikke det å løse problemer. finnes en del bøker og litteratur rundt det med søvnproblemer. google det, og sjekk det ut.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Faren er vell att det slutter å virke på deg etter en stund om du spiser dette ofte, man kan også bli fysisk og psykisk avhengig av disse preperatene.
Du kan også prøve antihistaminer; bedre kjent som allergimedisin.

http://www.lommelegen.no/325913/alle...som-sovemiddel
▼ ... over et år senere ... ▼
Nå er det to vesentlige forskjeller på valium og zopiclone, selv om de havner under samme gruppe av benzodizapiner, b-preperater, Valium har en langt lengre halveringstid, faktisk opp til 48 timer mens zopi er en innsovningstablett som er ute av kroppen på ca. 2 timer. Det som er viktig å vite her er at begge medsinene er avhengighetsskapende og vil overtid miste sin effekt og du må stadig ta større doser for å kompansere for dette,..ikke nok med det så har også disse medisinene en psykisk avhengighetsskapende effekt, dette gjelder begge medsinene.
Det er ikke slik at man etter kort tids bruk av noen av midlene blir avhengig, mer den psykiske avhengigheten for at du er redd du ikke for sove etc.
Bruk av valium over en lengre periode enn to uker sammenhengende vil føre til avengighet uansett men inviduelt, dette er noe lenger på Zopiclone.
Som alternativ til disse medisinene har vi antihistaminer som vallergan og f.eks atarax, disse er ikke avhengighetsskapende med har den bieffekten at de gjør deg trøtt, problemene med disse kan være at du føler en viss hangover og sløvhet dagen derpå men dette avtar ved videre bruk og når du finner den dosen som passer for deg ved hjelp av din fastlege, vanligvis 1-3 tabletter a 10 mg ca.1-2 timer før leggetid.
Sitat av ru john Vis innlegg
Valium har en langt lengre halveringstid, faktisk opp til 48 timer mens zopi er en innsovningstablett som er ute av kroppen på ca. 2 timer.
Vis hele sitatet...
Valium (diazepam) har en halveringstid på 20-100 timer på mennesker med normal meatbolisme. Zopiclone halveringstid er 5-6 timer. Husk å sjekke fakta før du poster!
Stilnoct (zolpidem) er ute av kroppen i løpet av natten, men Imovane/zopiclone kan henge ganske godt igjen/varer litt lengre og egner seg derfor bedre til å ruse seg på...
Sitat av Rottegift Vis innlegg
Stilnoct (zolpidem) er ute av kroppen i løpet av natten, men Imovane/zopiclone kan henge ganske godt igjen/varer litt lengre og egner seg derfor bedre til å ruse seg på...
Vis hele sitatet...
Det han sa!
Neineinei, kjøp melatonin! Nsturlig søvnhormon, og når du vokner er du helt normal.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Neineinei, kjøp melatonin! Nsturlig søvnhormon, og når du vokner er du helt normal.
Vis hele sitatet...
Mye, myeeee svakere effekt enn en Imovane tho. Funker fint for lette søvnproblemer, men er nærmest virkningsløse mot litt kraftigere tilfeller.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Fikk en periode 7,5mg zopiclone daglig hos legen, mot søvnløshet. I mitt tilfelle fungerte det best i kombinasjon med 2-5dl vodka + holde seg våken for å nyte rusen.

Prøvde også vallergan, med det resultat av at jeg var zombie i huet dagen etterpå + sløret syn i over et døgn.
Sitat av Essence Vis innlegg
jeg har ikke resept på det men kan få av en kamerat, vil bare være sikker på at jeg ikke får lyst på mer eller bli avhengi...
Hvilken andre farer kan være aktuelle?
Vis hele sitatet...
du kan fint bli avhengi..jeg brukte det i noen uker sammenhengene jeg før jeg gikk på en megasmell av abstinenser,går på det samme som benzodiazepinene,GABA-a,bruker du det lenge nok smeller det i systemet hvis du bare kutter det ut

nei det er ikke noe sånn "røykesug må ha"fungerer ikke slik...du blir bare fysik dårlig hvis du har brukt det en stund og plutselig holder opp

leste at nikotin var sterkere avhengihet en heroin,noe jeg tror på..forskjellen er bare at du blir helvetes dårlig av å slutte med slike tunge stoffer
Sist endret av ferrys; 27. oktober 2011 kl. 10:15.