Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 7301
Hei, har fått tilbake telefonen ifra politiet etter 6mnd!! Det er en Android telefon av nyere årgång. De har ikke fysisk skrudd opp telefonen for å få tilgang da den ser nøyaktig like strøken ut enda. Som da de tok den, denne skulle sendes til Tyskland da jeg ikke ville oppgi passord. Kan de ha kommet seg inn? Og har har de mulighet til og legge inn noe software?
Spørs hva var årsaken og hva du risikere, ville jeg ikke tatt den ibruk! Var det pga en liten dose hasj, så er det trygt. Er du derimot en terror siktet eller mord/skattesnylter, så kan det være en risiko at politiet har skittnet til telefonen din.
Ville sendt den på gjenvinning.
Poppyfan's Avatar
Trådstarter
Fabrikk reset burde vel holde eller? Er en samsung flip. Så tviler på de har montert på noen chip å fått den sammen igjen. Men blir liksom litt usikker da vet du haha

Endte opp med å laste inn alt nytt i Odin. Satser på at det holder
Sist endret av Poppyfan; 20. juni 2022 kl. 12:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
hahahahahaha "sende den til tyskland"

Det er en av de dummeste truslene jeg har hørt... De har bare holdt den så lenge for å straffe deg pga du ikke samarbeidet

Edit: med mindre du er involvert i internasjonal terror eller er mistenkt for massedrap da
Sist endret av Frank Dank; 20. juni 2022 kl. 12:12.
Bruk den til helt stræite ting og skaff deg en annen hvis du trenger det.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Selg den på finn.no å bruk en annen for shady business xD
Hvis du undersøker litt med større narkotikasaker så finner du raskt ut at politiet trenger ikke å ha fysisk tilgang for å ha full kontroll på informasjonen som går gjennom din telefon. Ett par tastetrykk gjennom til tele-leverandør og de kan få meg seg det aller meste du gjør, du vet disse sim-kort oppdateringene osv som du får og ikke har noe valg i forhold til om du vil ta i mot? De kan inneholde all verdens med koding som får telefonen din til å oppføre seg akkurat som de ønsker.

Når det er sagt, du skal være av spesiell interesse før du havner i denne situasjonen.
Sist endret av tasmus82; 14. juli 2022 kl. 10:32.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av tasmus82 Vis innlegg
Hvis du undersøker litt med større narkotikasaker så finner du raskt ut at politiet trenger ikke å ha fysisk tilgang for å ha full kontroll på informasjonen som går gjennom din telefon. Ett par tastetrykk gjennom til tele-leverandør og de kan få meg seg det aller meste du gjør, du vet disse sim-kort oppdateringene osv som du får og ikke har noe valg i forhold til om du vil ta i mot? De kan inneholde all verdens med koding som får telefonen din til å oppføre seg akkurat som de ønsker.

Når det er sagt, du skal være av spesiell interesse før du havner i denne situasjonen.
Vis hele sitatet...
Du kan såklart underbygge påstandane dine?
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Du kan såklart underbygge påstandane dine?
Vis hele sitatet...
Ikke annet enn å referere til egne erfaringer (noe jeg ikke kommer til å gjøre) eller disse jeg har fått hørt fra mennesker som har blitt fulgt med i store narkotikasaker (noe jeg heller ikke føler for å gjøre). Så min forståelse for dette vil nok forbli en mer privat sak enn noe jeg deler på dette forumet.

Kanskje du finner ut noe om det ved å søke litt?

Jeg skal si dette; en kjenning av meg og politiet hadde blitt invitert til samtale av forebyggende enhet. Han hadde spurt den ansvarlige under møtet om hvordan de bedrev avlytting. Han fikk beskjed om at de ville ha full kontroll på messenger, snapchat, samtaler osv - men tydeligvis ikke wickr og signal osv. Om denne politimannen var ærlig eller ikke, det vet ikke jeg.

Fra politiets munn til deg. Om du stoler på det eller ikke er meg ravende likegyldig - dette er bare en av mange erfaringer rundt avlytting etter 20 år i ett rimelig tungt miljø.
Sist endret av tasmus82; 14. juli 2022 kl. 11:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av tasmus82 Vis innlegg
Jeg skal si dette; en kjenning av meg og politiet hadde blitt invitert til samtale av forebyggende enhet. Han hadde spurt den ansvarlige under møtet om hvordan de bedrev avlytting. Han fikk beskjed om at de ville ha full kontroll på messenger, snapchat, samtaler osv - men tydeligvis ikke wickr og signal osv. Om denne politimannen var ærlig eller ikke, det vet ikke jeg.
Vis hele sitatet...
Det antyder jo det motsatte av det du påstår: dei har ikkje kontroll over telefonen. Har dei det er det ingen skilnad på Facebook messenger og Signal. Begge har meldinger tilgjengelege i klartekst på telefonen.

Det gir derimot meining om dei ikkje har tilgang til telefonen, men får innsyn i data via tredjepart som Facebook, snapchat også viare: dei kan kun gje tilgang til klartekst om dei har klartekst. Signal har ikkje klartekst (E2EE), og ergo kan ikkje dei gi ut det.

Og at politiet kan få tilgang til data frå tredjeparter... det er ikkje ein kontroversiell påstand; det er opplagt og dokumentert i lovs form i dei fleste vestlege land.

Så når du ikkje er internt konsistent i påstandane dine ser eg ingen grunn til å ta deg spesielt seriøst.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Det antyder jo det motsatte av det du påstår: dei har ikkje kontroll over telefonen. Har dei det er det ingen skilnad på Facebook messenger og Signal. Begge har meldinger tilgjengelege i klartekst på telefonen.

Det gir derimot meining om dei ikkje har tilgang til telefonen, men får innsyn i data via tredjepart som Facebook, snapchat også viare: dei kan kun gje tilgang til klartekst om dei har klartekst. Signal har ikkje klartekst (E2EE), og ergo kan ikkje dei gi ut det.

Og at politiet kan få tilgang til data frå tredjeparter... det er ikkje ein kontroversiell påstand; det er opplagt og dokumentert i lovs form i dei fleste vestlege land.

Så når du ikkje er internt konsistent i påstandane dine ser eg ingen grunn til å ta deg spesielt seriøst.
Vis hele sitatet...
Jeg kommer ikke til å gå videre inn på mine erfaringer rundt dette temaet, da jeg føler det vil påvirke min integritet blant venner og potensielt andre mennesker jeg ikke føler noe behov for å havne i konflikt med.
Sist endret av tasmus82; 14. juli 2022 kl. 11:43.
Sitat av tasmus82 Vis innlegg
Hvis du undersøker litt med større narkotikasaker så finner du raskt ut at politiet trenger ikke å ha fysisk tilgang for å ha full kontroll på informasjonen som går gjennom din telefon. Ett par tastetrykk gjennom til tele-leverandør og de kan få meg seg det aller meste du gjør, du vet disse sim-kort oppdateringene osv som du får og ikke har noe valg i forhold til om du vil ta i mot? De kan inneholde all verdens med koding som får telefonen din til å oppføre seg akkurat som de ønsker.

Når det er sagt, du skal være av spesiell interesse før du havner i denne situasjonen.
Vis hele sitatet...
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Du kan såklart underbygge påstandane dine?
Vis hele sitatet...

Telenor har ikke denne muligheten.
Hilsen en med adminrettigheter hos telenor.

Sitat av tasmus82 Vis innlegg
Jeg kommer ikke til å gå videre inn på mine erfaringer rundt dette temaet
Vis hele sitatet...
Det går fint. Du trenger det ikke heller. Men det virker ikke helt som du forstår teknologien bak det, selvom Vidarlo forklarer det på en relativt enkel måte.
Sist endret av Superspurv; 14. juli 2022 kl. 12:00.
Så siden jeg har valgt å dele min historie på Facebook, så kan jeg like greit dele den her også. Jeg har allerede blitt utsatt for drapsforsøk som følge av det jeg nå skal fortelle, så for min del er det en veldig brutal historie - men det er på tide å stå for den.

Så jeg har noe som heter en dissosiativ lidelse. Noe som er med denne lidelsen er at sinnet/identiteten har ikke blitt utviklet på normal måte på grunn av traumer i tidlig barndom, sånn at jeg kan begå handlinger som er veldig utenfor min natur og fullstendig glemme de i ettertid.

Dette er basert på empiri fra min side, da jeg kun husker egne erfaringer sånn at det disse andre delene har gjort er fortsatt ukjent for meg - men jeg skal prøve å forklare så godt som mulig. Det som jeg mener har skjedd, er at jeg har ringt politiet og gitt de tillatelse til å avlytte min telefon når jeg ferdes i narkomiljøene - sånn at jeg i praksis ville vært en informant. Hvorfor skulle jeg gjøre noe sånt? Godt spørsmål, men mennesker med en sånn type lidelse kan ikke alltid ansees som tilregnelige. Og dette har altså foregått i en hel del år hvor mange mennesker har havnet bak murene takket være meg. Og nå skal jeg ikke gjøre dette til en trist historie (send på en melding om du vil ha den) men jeg vet litt om avlytting. Og en observasjon jeg har gjort meg er at politiet kan lytte til en mikrofon uten at telefonen er i bruk, eller er aktiv - og dette føler jeg er bortimot total kontroll av en telefon. Når politiet starter sin avlytting av en enhet, så ringer de opp det mennesket de skal avlytte for så å utgi seg for å komme med en spørreundersøkelse, og da spør de deg om noe du har pratet om tidligere på dagen; f.eks i mitt tilfelle så satt jeg å jamret meg til en kompis over at NAV hadde fått så gode tilbakemeldinger i sine spørreundersøkelser - og at de burde ha spurt meg også! Senere den kvelden ringte det meg en dame som spurte meg akkurat det spørsmålet; hva jeg synes om NAV. Det var alt hun spurte om, så var det ferdig. Jeg tenkte ikke over det spesielt akkurat da, men etter hvert som årene gikk så har det gått opp for meg at det må være ett krav til politiet om å dokumentere at de lytter til den riktige personen eller noe sånt - eller teori nr 2; det er for å varsle politi som har infiltrert kriminelle gjenger sånn at de får en form for kontroll på hva som skjer.

Dette har foregått i mange år før jeg skjønte hva som foregikk, og selv når folk havnet i fengsel og jeg fikk direkte skylden sånn at de prøvde å drepe meg så klarte ikke jeg å forstå det. Det er en litt tricky lidelse det der siden den påvirker hukommelsen i ganske stor grad, sånn at det du ikke vil huske, det har du absolutt ingen tilgang til.

Jeg har ingen tekniske dokumenter å referere til, kun mine egne erfaringer og de jeg har fått hørt av andre (1% medlemmer f.eks) og det er kjent innad i disse miljøene at politiet har muligheten til å aktivere en mikrofon uten at telefonen er i bruk. Jeg mener å ha blitt fortalt av en god venn som har vært fullverdig medlem i Bandidos at en av hans venner ble huket inn med over 400 timer avlytting - og det var også han som første gang forklarte meg dette med telefoner. Lite visste han hvor sinnsyk jeg var og hva jeg kunne finne på...lite visste vel jeg også forresten...faen som jeg skammer meg.

Så dette var det jeg siktet til @vidarlo og @Superspurv - Jeg er teknisk interessert selv også, og jeg forstår hvordan det fungerer med ende til endekryptering i enkelte apper osv. Helt ærlig så vet jeg ikke hva slags muligheter politiet har her. Kan de forfalske sertifikater via simkortet og hijacke kommunikasjonen mens den foregår? Jeg har ikke nok teknisk kompetanse til å vite hva som er mulig med den tilgangen de har - så det er mulig de faktisk må hente dataene direkte hos leverandørene når det kommer til enkelte tjenester og at Signal og Wickr er "trygge" tjenester. Men jeg kan si dette; det du sier i nærheten av en telefon - det kan de få med seg.
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Cringe.
Vis hele sitatet...
Skal jeg ta det tungt eller? Har blitt nødt til å kjempe for livet mitt flere ganger takket være politiets metoder, så har blitt hard nok til å gi faen i hva andre skulle føle om det ja. Ser ikke ut til at spesialenheten kommer noe vei med at politiet brukte en alvorlig syk mann som i mange tilfeller er utilgjengelig heller, så jeg ble uthengt i noen av Norges hardeste miljøer av disse svina, og ikke en gang når jeg nesten ble drept sluttet de - så cringe så mye du vil du - jeg har møtt større og hørt verre før...
Hva er det du babler om?

Noen med tilknytning til organiserte kriminelle fikk telefonen avlyttet og politiet tok ikke hensyn til at du var syk da du tystet?
BRAND ∞ STRONG
Sitat av tasmus82 Vis innlegg
Det som jeg mener har skjedd, er at jeg har ringt politiet og gitt de tillatelse til å avlytte
min telefon når jeg ferdes i narkomiljøene - sånn at jeg i praksis ville vært en informant.
Vis hele sitatet...
Vet du at du har gitt politiet tillatelse til kommunikasjonskontroll, men ikke når og hvorfor eller er det bare noe
du tror siden mange rundt deg blir tatt?

Jeg aner ikke hvordan politiet bruker og samarbeider med informanter, men jeg syns det er merkelig hvis ikke et av
kriteriene er at personen bør være tilregnelig.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Vet du at du har gitt politiet tillatelse til kommunikasjonskontroll, men ikke når og hvorfor eller er det bare noe
du tror siden mange rundt deg blir tatt?

Jeg aner ikke hvordan politiet bruker og samarbeider med informanter, men jeg syns det er merkelig hvis ikke et av
kriteriene er at personen bør være tilregnelig.
Vis hele sitatet...
Dette er jo problemet med min type lidelse, siden jeg har en selektiv hukommelse - så akkurat den hendelsen er nok borte enda - men jeg behandler det som en sannhet på grunn av alle de forskjellige hendelsene som har skjedd. Folk som har blitt tatt har jo klart å skjønne sammenhengen med at jeg har kommet inn i livet deres rundt den tiden de ble tatt - og folk prater jo sammen - så det har jo vært konfrontasjoner og represalier som ett følge av det.

Og det du sier ang tilregnelighet var jo det jeg også tenkte, for hvordan kan oppegående mennesker velge å utsette en mann for en så stor fare når han ikke skjønner det selv? Jeg har jo levert en anmeldelse til spesialenheten i forhold til dette, så om det leder til noe gjenstår jo å se.

Sitat av Montezuma Vis innlegg
Hva er det du babler om?

Noen med tilknytning til organiserte kriminelle fikk telefonen avlyttet og politiet tok ikke hensyn til at du var syk da du tystet?
Vis hele sitatet...
Hva er det du sliter med å forstå? Virker jo som @vindaloo klarte å forstå meg godt nok, så vet ikke hva jeg må forklare annerledes for at du skal skjønne det.
Sist endret av tasmus82; 20. juli 2022 kl. 07:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg sliter med å forstår hvorfor du ikke bare forklarte politiet at du ikke kunne huske noe, da du lider av selektiv hukommelse...
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Cybersikkerhetsnerd
Faith5's Avatar
14 2
Sitat av tasmus82 Vis innlegg
Hvis du undersøker litt med større narkotikasaker så finner du raskt ut at politiet trenger ikke å ha fysisk tilgang for å ha full kontroll på informasjonen som går gjennom din telefon. Ett par tastetrykk gjennom til tele-leverandør og de kan få meg seg det aller meste du gjør, du vet disse sim-kort oppdateringene osv som du får og ikke har noe valg i forhold til om du vil ta i mot? De kan inneholde all verdens med koding som får telefonen din til å oppføre seg akkurat som de ønsker.

Når det er sagt, du skal være av spesiell interesse før du havner i denne situasjonen.
Vis hele sitatet...
Alt det du har klart å lire ut av deg nå er direkte feil.
Sitat av Faith5 Vis innlegg
Alt det du har klart å lire ut av deg nå er direkte feil.
Vis hele sitatet...
Enig.
Kan skrive under på det selv. Måten politiet får info fra er å skremme visse folk til å åpne telefonen deres. Teknisk sett har du da "gitt de lov" til å gå igjennom telefonen og kastet mange av rettighetene dine ut vinduet. Å få lov av teleoperatører for å nå data skjer såvidt i drapssaker, og da etter en dommer gir de hjemmel til å hente inn data


Aldri, aldri stol på at det politiet sier er sant. De vil påstå du hindrer etterforskning, at de vil få åpna telefonen men teknikerne deres må nå jobbe overtid eller noe annet piss.

ALDRI STOL PÅ ET FNUGG AV HVA POLITIET SIER.

Du har to valg, hold kjeft eller skaffe deg juridisk bistand i form av advokat. Til advarsel: veldig mange tror de klarer å være tøff og holde kjeft, for så å forsnakke seg.
Sist endret av Expialidocious; 9. april 2023 kl. 20:37.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
darknetdiaries Episode 105


Aldri stol på et produkt som har en micro prosessor noen andre kan ha tuklet med om det er et behov å vere annonym.
Sitat av Poppyfan Vis innlegg
Og har har de mulighet til og legge inn noe software?
Vis hele sitatet...
Er du internasjonal organisert kriminell som er etterlyst over hele verden?