Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2071
Jeg har i over 1 år nå benyttet cryptonator.com som fast lommebok og nettsted til veksling for Bitcoins/Monero.

Men denne er nå midlertidig ute av drift.

Noen med tips til annet nettsted som er mest mulig lik cryptonator?

Evt. Lommenok som kan lagre Monero.
Sist endret av einsteindragon; 23. mai 2022 kl. 03:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Alltid lagre offline.
Har du coinsa dine hos en "bank" er der de som har kontrollen, og du kan ende opp blakk.
Samt at du blir et offer den dagen cryptonator driter seg ut og lekker hele kundedatabasen.
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Alltid lagre offline.
Har du coinsa dine hos en "bank" er der de som har kontrollen, og du kan ende opp blakk.
Samt at du blir et offer den dagen cryptonator driter seg ut og lekker hele kundedatabasen.
Vis hele sitatet...
Har begynt å lagre mer offline nå i det siste, valget gikk idag til slutt på ChangeNOW og NOW Wallet. Skal sjekke noen flere ut også. Har uansett aldri store summer lagret i kryptovaluta. Er så og si aldri summen overstiger krypto verdt til sammen 5000.

Jeg kan ende opp blakk og firmaet kan gå kurs. Men det er ikke noe som gjelder for spesielt krypto. Det gjelder alle firmaer, til og med de penger jeg har lagret hos norsk tipping.
Er jo faktisk mange som sverger til btc når bankene og valutaen i deres eget land går konkurs og faller med ansiktet ned.

At kundedatabasen blir lekket er heller ikke spesielt for krypto, skjer hele tiden på andre samfunnsområder også. Spesielt når kommunene blir hacket. Og det eneste de får tak i er som oftest navn, adresseinfo og kanskje fødselsnummer.

Sjansen for at det vil skje og attpåtil føre til ekstreme tragiske konsekvenser for akkurat meg personlig er nesten ikke-eksisterende. Så tar det med ro jeg. Er større sjanse for at noen raner meg for bankkortet mitt, tvinger meg til å gi de koden for så å være uten penger i en hel måned.
Sist endret av einsteindragon; 23. mai 2022 kl. 09:10.
Bruk nå skikkelige tradingplattformer. Coinbase, binance o.l.
Sitat av IW2022 Vis innlegg
Bruk nå skikkelige tradingplattformer. Coinbase, binance o.l.
Vis hele sitatet...
Når det gjelder plattformer så går det for min del i Coinbase og Agoradesk - Men kun for kjøp og salg.
Sist endret av einsteindragon; 23. mai 2022 kl. 10:30.
Hvorfor ikke bruke de trygge plattformene som wallet og? Det har jeg alltids gjort.
Sitat av IW2022 Vis innlegg
Hvorfor ikke bruke de trygge plattformene som wallet og? Det har jeg alltids gjort.
Vis hele sitatet...
Jeg pleier å spre de på de fleste plattformene slik at går 1 eller 2 ned, slik som nå midlertidig gjelder for cryptonator, så har jeg fortsatt igjen 75% av pengene lagret på de andre stedene.

Nå har jeg 6-7000 btc hos coinbase.com og ltt over 1000 i btc hos cryptonator.

Nå skal jeg begynne å kjøpe og selge hos agoradesk igjen og tjene penger. Pengene jeg tjener der vil hovedsakelig bli overført til NOW Wallet og muligens SimpleSwap om det viser seg at sistnevnte er en fin lommebok også. Når jeg har tjent litt over 10.000 så vil disse bli brukt på diverse smertestillende og andre rusmidler i løpet av uken.

Resten vil enten bli lagret på lommebøkene eller overført til bankkonto for så å bl brukt på diverse ting jeg trenger.

Slik som en ny stor Smart-TV, ny laptop, ny smarttelefon, ny ekstern harddisk, medisiner så jeg får en veldig angstbegrenset og lykkelig sommer i år, 50-100 pakker med Paramount 30-pakninger, og så er det garantert mye annet jeg også trenger veldig sårt.
Sist endret av einsteindragon; 23. mai 2022 kl. 11:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Binance har binance visa kort. Ganske greit å kunne betale med crypto i butikk
Sitat av IW2022 Vis innlegg
Binance har binance visa kort. Ganske greit å kunne betale med crypto i butikk
Vis hele sitatet...
Så er det noe man kan få i posten, altså?
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Så er det noe man kan få i posten, altså?
Vis hele sitatet...
Jepp. Kortet er gratis og kommer etter typ en måned. Krypto som er satt av til "funding" inne på binance, konverteres automatisk til euro ved transaksjoner. Funker som et helt vanlig bankkort. Tror fee er rundt 1% per transaksjon.
Sitat av IW2022 Vis innlegg
Jepp. Kortet er gratis og kommer etter typ en måned. Krypto som er satt av til "funding" inne på binance, konverteres automatisk til euro ved transaksjoner. Funker som et helt vanlig bankkort. Tror fee er rundt 1% per transaksjon.
Vis hele sitatet...
SUPERT og TAKK! Det skal jeg absolutt sjekke ut
KP TIL DEG
Hold deg vekke fra trading med leverage er mitt beste tips fra en banker. Hvis du vil trade med leverage/gearing, gjør det med aksjer og ikke med krypto. Bare my 2 random cents heh.
Sitat av IW2022 Vis innlegg
Hold deg vekke fra trading med leverage er mitt beste tips fra en banker. Hvis du vil trade med leverage/gearing, gjør det med aksjer og ikke med krypto. Bare my 2 random cents heh.
Vis hele sitatet...
Hva er leverage og gearing?

Nei, jeg tjener penger ved å kjøpe til under markedspris og selge til over markedspris.
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Hva er leverage og gearing?

Nei, jeg tjener penger ved å kjøpe til under markedspris og selge til over markedspris.
Vis hele sitatet...
Leverage og giring er den beste måten å tape penger på om en ikke er forsiktig og vet hva en holder på med. Når en driver å handler med leverage/giring så kan handelen likvideres. Det vil si å gå i null. Handelen annuleres, og man mister pengene/aksjeandelene sine.

Fortsett sånn du gjør det nå. Det tar lengre tid, men til gjengjeld så kan jeg nesten GARANTERE deg at du tjener mer penger i lengden på denne måten.
Sist endret av IW2022; 23. mai 2022 kl. 18:23.
Sitat av IW2022 Vis innlegg
Leverage og giring er den beste måten å tape penger på om en ikke er forsiktig og vet hva en holder på med. Når en driver å handler med leverage/giring så kan handelen likvideres. Det vil si å gå i null. Handelen annuleres, og man mister pengene/aksjeandelene sine.

Fortsett sånn du gjør det nå. Det tar lengre tid, men til gjengjeld så kan jeg nesten GARANTERE deg at du tjener mer penger i lengden på denne måten.
Vis hele sitatet...
Nei, det høres ikke ut som noe for meg iallefall.

Har samme erfaring selv, bare synd norske banker er så forferdelig paranoide når det kommer til kryptorelaterte utenlandsoverføringer.

Sbanken er eneste bank jeg har klart å opprettholde et relativt greit forhold til i forbindelse med utenlandsbetalinger som er relatert til kjøp og salg av krypto.

Folk må gjerne komme med anbefalinger til andre banker, enten norske eller utenlandske, som er relativt greie i forhold til kryptovaluta.
Sist endret av einsteindragon; 23. mai 2022 kl. 19:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Nei, det høres ikke ut som noe for meg iallefall.

Har samme erfaring selv, bare synd norske banker er så forferdelig paranoide når det kommer til kryptorelaterte utenlandsoverføringer.

Sbanken er eneste bank jeg har klart å opprettholde et relativt greit forhold til i forbindelse med utenlandsbetalinger som er relatert til kjøp og salg av krypto.

Folk må gjerne komme med anbefalinger til andre banker, enten norske eller utenlandske, som er relativt greie i forhold til kryptovaluta.
Vis hele sitatet...
Ved bruk av binance kortet slipper du å ha noenting med noen banker å gjøre. Bare hold kjeft om at du bruker det så burde du klare deg fint.
Sitat av IW2022 Vis innlegg
Ved bruk av binance kortet slipper du å ha noenting med noen banker å gjøre. Bare hold kjeft om at du bruker det så burde du klare deg fint.
Vis hele sitatet...
Må fortsatt gjøre utenlandsoverføringer, motta overføringer og forklare hvor f.eks. Pengene jeg ønsker å bruke på regninger kommer fra.

Ja, har blitt flinkere til å unngå ordet "krypto", samtidig som jeg ikke lyver.

Dessverre så krever de ofte dokumentasjon. Enten dokumentasjon "ellers så må vi dessverre avslutte kundeforholdet ditt"
Og når jeg har gitt de alt de spør om så kommer de alltid tilbake etter 1-2 uker. Da begynner det å bli tydelig at deres eneste mål er å presse meg til jeg frivillig sier opp kundeforholdet. Dette er nok noe disse bankene vil virkelig få svi for ok la oss si 20-40 år når norges- og verdens mest brukte valutaer er nettopp btc og andre kryptos.

En ting skal være sikkert: Russland ville klart langt bedre enn vi ville likt dersom de før invasjonen hadde satt alt i bitcoin, monero, bitcoin cash, ethereum og litecoin. Istedenfor å satse alt på at rubelen på magisk vis skulle stå opp på riktig side av sengen en dag.
Sist endret av einsteindragon; 23. mai 2022 kl. 19:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.