Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2432
Hei.

Jeg formaterte en gammel PC for lenge siden. Slettet alt fordi jeg skulle selge. Jeg aner ikke hva jeg har gjort, men nå så er jeg i en såkalt "installation loop". Det går rett og slett ikke an å gjøre noen verdens ting. Må være noe alvorlig galt med harddiskene.

Jeg har en SSD og en HDD.

Med en gang jeg slår på maskinen kommer først "Forbereder automatisk reparasjon" som loader i ca. 3-5 sekunder. Deretter endrer teksten seg til "Diagnotiserer PCen" i noen få sekunder. Og til slutt havner jeg med en blå skjerm med følgende:

"Automatisk reparasjon

Automatisk reparasjon kan ikke reparere PCen
Velg avanserte alternativer hvis du vil prøve andre alternativer for å reparere PCen, eller velg Avslutt for å slå av PCen.
Loggfil: F:/Recovery/WindowsRE/Winre.wim/System32/Logfiles/Srt/SrtTrail.txt"

Hvis jeg velger "Avanserte innstillinger" kan jeg forsøke å feilsøke, tilbakestille PC, systemgjenopprettinger - ingenting går. Jeg har sittet i cmd og fiklet med comands jeg har "fått" fra en Indier på YouTube.

Jeg har også lastet ned .iso-windows fil på USB, men får følgende beskjed når jeg booter fra USB:
"operating system wasn't found Try disconnecting any drives"

Noen som har peiling her? Virker som jeg har fiklet det til veldig. Kan hende jeg fjernet den tidligere hovedharddisken og puttet den i ny PC, aner ikke. Ser også for meg hvis jeg kjøper ny SSD så får jeg bare de samme problemene.

Anyone...?
Sist endret av Mr.NicePrice; 4. mai 2022 kl. 14:35.
er du bombesikker på at harddisken er helt formatert? høres ut som det ligger igjen noe Windows greier på den ettersom du kommer i automatisk rep etter boot.

Har du benyttet Windows Media Creation tool for å lage ett USB medie med Windows på? eller har du bare lagt en ISO fil direkte på en USB?
Ikke installer windows med mer enn en disk tilkoplet i maskinen, du risikerer at boot-partisjonen havner på feil disk. Som pikkoras nevner, bruk "Windows Media Creation tool" for å lage bootbar usb. Også, de fleste hovedkort har en funksjon for å velge hva man skal starte opp fra, mener å huske at det bruker å være F12 under oppstart.
Takk for svar. Harddiskene var så og si helt tomme. Var kun noen loggfiler som lå der.

Jeg hadde både WMC og Windows.iso på minnepenn. Vet ikke om det er riktig.

Jeg fikk løst det relativt raskt etter jeg postet her ved å ta ut ssd-disk, sette i min nye pc og klonet harddisk fra ny pc til ssd. Deretter puttet jeg ssd tilbake til gammel pc og startet og formaterte fra kontrollpanel.

Merkelig opplegg, vet ikke hva som var galt.
Sitat av Mr.NicePrice Vis innlegg
Takk for svar. Harddiskene var så og si helt tomme. Var kun noen loggfiler som lå der.
Vis hele sitatet...
Da var de nok ikke helt tomme. Bootpartisjoner og tilhørende filer er ofte skjult / merket som systemfiler.

Sitat av Mr.NicePrice Vis innlegg
Jeg hadde både WMC og Windows.iso på minnepenn. Vet ikke om det er riktig.
Vis hele sitatet...
VMC laster man ned på maskin og kjører programmet fra den maskinen, så lastes det ned installsjonsfiler fra MS og WMC lager en bootdisk. En ISO-fil bare kopiert rett inn på en USB-disk gjør den ikke bootbar.