Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 3898
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Halla freaks, har trykket rundt på netter for og finne ut hva man akkurat trenger for og lage en imsi scanner. Jeg finner ikke informasjonen jeg trener og tenkte og høre her. Jeg foretrekker helst noe man kan kjøpe i butikk her i Norge, eller noe alla diy self greier. f.eks fungerer det å kjøpe en type spesiell radio eller noe og ta ut komponentene og bruke de til og lage en?. Trenger litt hjelp her
Det kan lønne seg å bruke riktig terminologi, IMSI Catcher. Det er ganske godt dokumentert på Internett hva du trenger av hardware og software.

Men for å være ærlig, hvis du ikke fant ut av det selv på et kjapt Google-søk så stiller jeg meg litt tvilende på evnen til å gjennomføre dette prosjektet. Det kan også bli ganske dyrt, de fleste såkalte "software defined radios" er ganske dyre.

Hvis du lurer på om tårnet du er koblet til faktisk tilhører mobiloperatøren din så finnes det applikasjoner til Android som skal kunne fortelle deg det, med relativt stor sikkerhet.
Hva vil du oppnå med å bygge en imsi catcher?

https://github.com/Oros42/IMSI-catcher <- Dette er vel mer som leketøy å regne.. men kanskje et greit startsted.

For mer spennende funksjonalitet trenger du nok en mer kapabel software defined radio ala USRP B210 eller en bladeRF.