Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  200 72106
Ja, du var ute oå en liten tur der, Kjell :-) Ikke rart du føler deg litt sliten da, mann.
Jeg vet ikke hva annet jeg kan si og anbefale annet enn denne tiden til hjelp og trening. Hvis du trener, f.eks går deg en tur, vil du føle deg jæskla mye bedre. Tror det helt klart vil lønne seg, hvis du er bestemt på og legge drugsa på hyllene så må det gjelde alt. Enig med pimpcane her at du burde bli med i LAR. Da ville ting bli mye mer stabilisert.
Hvis du kan klare deg uten så er det beste, men du får se. Jeg har hørt om 24sju, men hviste ikke at man kunne møte opp og få på så kort varsel som her nevnes.
Stå på, det er røft, men dette klarer du, Kjell :-)
Sist endret av jodatakker; 9. desember 2014 kl. 21:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Angående å eie sprekken, den gikk ikke.

Kjell, vet ikke om du vet om det da jeg selv lærte det denne uken men IOGT har flere steder i landet hvor man kan møte andre, og ta nytte i tilbudene dems. http://www.sammenomnoden.no/aktuelleprosjekter.html

Kanskje dette er allmenn viten andre steder, men ikke i bergen. Men så er bergen bergen og
Hei, orker ikke skrive noe særlig.. er i møkkdårlig form... Drikki sprit siden jeg stod opp i dag "tidlig".. hivd i meg fler 200 mg's nobligan i et håp om at noe skal gi seg, men neida! Være avhengig av fler rusmidler samtidig er et helvete!
Er så drittlei livet nå, så hele tråden kan egentlig bare stenges.
Blitt såpass kjent med meg selv at jeg tror ikke jeg blir kvitt rustilverelsen nå de siste dagene. Har liggi rett ut i en uke nå, utenom når jeg flyr på dass.

Men tusen takk for all støtte, men tror ikke et rusfritt liv er noe for meg. Nå nærmer julen seg også, en av tidene p året jeg ruser meg mest av en eller annen grunn.

Men som sagt, bare steng tråden, jeg orker ikke mer.
Skjerp deg a!

"Krysser fingrene for at tar min siste dose Heroin nå!"

Bit tenna sammen, det er nå eller aldri. Det blir ikke hardere enn det du kjenner nå, å lettere blir det heller ikke. Man up
Om noe av det jeg skrev fremstod som at jeg skulle ta en siste smell for å "end it all", så var absolutt ikke det meningen! Så beklager om.
Det har bare skjedd så mye i det siste at jeg ikke klarer se for meg et rusfritt liv lenger, er det ikke opiater så blir det nok en av de andre tingene jeg har/er vært hekta på.
Fått nei til avrusning også, det var jo virkelig det jeg trengre høre nå...
Sorry at jeg er ampr, men heiv i meg noen xaanor i stad også.

Please slett tråden!

Å nei, jeg har ingen planer om å ta livet mitt. Bare så sliten nå....
Sist endret av KjellFresh; 15. desember 2014 kl. 06:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Åh. Det kommer bedre tider, KjellFresh!

Jeg trodde avrusing var en rettighet. Hvem var det som sa nei? Sendte legen din henvisning?
Takk, håper jo selvfølgelig det, men er så typisk at alt helvete skal skje på en gang!

Ja jeg også, har jo vært på det noen ganger før, men nå var det plutselig nei.
Grunnen var at jeg ikke virket motivert nok, uten at de har snakket med meg, kun fått henvisningene.
Både lege og ruskonsulent sendte det.
Ikke gi deg Kjell, du må ikke glemme at det kommer bedre tider. Vi er mange som følger deg, og vi er mange i samme båt. Du har det ubeskrivelig vanskelig og tøft nå, men vær så snill, ikke gi helt opp. Tusen takk for at du deler med oss, jeg håper at du orker å fortsette med det, selv om det ikke går særlig bra for tiden.
Stor klem fra Betty
Ingen her er skuffet over deg. Du er respektert på grunn av staheten din. Fortsett slik, en fremtid uten rus er helt mulig. Da du er ferdig med det vil du være glad for at du gjorde det, og trolig i mye bedre humør, samt mer funksjonell i hverdagen som rusfri, en som stein på heroin. Hang in there, for hver eneste gang man forsøker å slutte med et rusmiddel øker sjansen betraktelig. Ta gjerne et rusmiddel av gangen, trapp ned. Lykke til!
sertifisert idiot
Heisann Kjell!
Har fulgt tråden din fra første innlegg og vil bare si at jeg er helt villt imponert over hvor bra dette har gått tross noen sprekker! stå på og aldri si at du ikke får dette til, for du har vist før at det gjør du!
Som ett rent tips ville jeg mast videre på rusomsorgen og krevd en periode på avrusning, dette tror jeg vil gi deg mye hjelp, da du har noen som passer på deg(mener da som noen som bryr seg om deg og kan gi deg støtte når du trenger det!) og som sørger for at du kommer litt inn i rutiner og kan begynne på ett nytt liv som nykter!

Jeg tror jeg med sikkerhet kan si for alle her at vi er utrolig stole av deg! og ønsker at du kommer deg gjennom dette!
Stå på mann!
Hvem har du fått nei til avrusning av?
Du har krav til og søke deg inn til behandling. Men der kan det Være lange vente tider.

I januar I år, dro jeg på legevakten på Ahus, og kom inn på deres avrusning på timen.
jeg bor og er registrert I en annet fylke så de var kunn pliktig til og ta meg inn I 2 dager.

Men mens jeg var der ordnet dem alt, slik at etter 2 dager kunne jeg dra rett til en annen I min kommune. Samtidig som de trappet meg opp på suboxone. Snakket med fastlegen min.
Så da jeg kom hjem dro jeg til fastlegen og forsatte suboxonen og har vært "rusfri" siden da.

Håper du tar deg sammen og jobber videre mot og bli rusfri. Og ber om hjelp. Jeg kjenner ingen som har klart dette alene.
Hei Kjell. Jeg har lest hele tråden nå. Vet ikke helt hva jeg skal si annet enn at jeg er utrolig imponert over deg for den kampen du kjemper! Ærligheten din og hvordan du skriver om så personlige problemer står det stor respekt av. Jeg ønsker deg alt godt! Det fortjener du virkelig.
Har du vurdert å ta en flood dose med Ibogaine, Kjell?
Hei Beklager for min irriterte innlegg i går, men setter så stor pris på at alle fortsetter støtte meg, og humørsvinger på sekundet kan fort skje om man går av ting, men hadde jo også drukket en del hjemmebrent og piller tror jeg..
Våknet i dag i helt forferdelig form, ikke fyllesjuk, bare helt elendig, noen av dere skjønner nok hva jeg mener.. så det endte med at jeg begynte drikke hjemmebrent igjenn, pluss at jeg heiv i meg noen xanor og rivotril (selvom jegikke er så glad i akkurat rivo'n), men har ikke styrtet nedpå med alkohol for å bli helt borte...Åka, hadde en liten sprekk igjen i dag, dette vare heldigvis bare 0,3g. jeg kjøpte, selvom jeg fint kunne kjøpt meg en kule eller to..

Så nå sitter jeg her med skammen igjen, men er som jeg har sluttet bry meg., livet, hva som skjer med meg,, orker ikke denne psykiske/mentale terroren lenger som kom etter jeg prøvde slutte,jeg trodde jeg hadde det ille psykisk, men nå føler jeg det vare var barnematen i forhold.
Jeg blir gal! Har bare lyst å legge meg ned og grine, alt ser så mørkt ut, og hadde ikke unnet noen av dere dette i det hele tatt! (de som ikke har opplevd det eller noe lignende)
er noen spørsmål jeg har lyst å stille, men tar det når jeg er litt kvikkere.

Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Ikke gi deg Kjell, du må ikke glemme at det kommer bedre tider. Vi er mange som følger deg, og vi er mange i samme båt. Du har det ubeskrivelig vanskelig og tøft nå, men vær så snill, ikke gi helt opp. Tusen takk for at du deler med oss, jeg håper at du orker å fortsette med det, selv om det ikke går særlig bra for tiden.
Stor klem fra Betty
Vis hele sitatet...
Nei jeg har ikke lyst, men er urolig svak/lett påvirkelig om dagen, men det har ikke blitt mange smeller enda, men man kan aldri love seg selv 100% at man blir det om man har hatt problemer med det.

Nei var altfor forrbanna i går, jeg har vrkelig ikke lyst å gi opp!
Ja jeg kommer til å komme med noe her om det skjer noe nytt, negativt eller positivt, helst positivt

Sitat av Relevant Vis innlegg
Ingen her er skuffet over deg. Du er respektert på grunn av staheten din. Fortsett slik, en fremtid uten rus er helt mulig. Da du er ferdig med det vil du være glad for at du gjorde det, og trolig i mye bedre humør, samt mer funksjonell i hverdagen som rusfri, en som stein på heroin. Hang in there, for hver eneste gang man forsøker å slutte med et rusmiddel øker sjansen betraktelig. Ta gjerne et rusmiddel av gangen, trapp ned. Lykke til!
Vis hele sitatet...
Nei det virker ikke sånn godt at folk jeg ikke kjenner bryr seg!
Ja jeg kan være ganske sta og stå igjennom ting om jeg først har et utgangspunkt, altså står i det for å slutte cold turkey, noe jeg har gjort med andre rusmidler, men skulle ønske jeg kunne fått noe medisiner mot dette, intensjonen er langt i fra å ruse seg

Ja vet, men vanskelig å se for seg et rusfritt liv når man er i begynnelsen av 30 åra.. :/
Sier ikke at å ruse seg innimellom, men syntes å ta seg en fest i ny og nei (nei jeg regner ikke frt heftige partydopet heroin densetningen)

Ja ser ut som det er nedtrspping som er det jeg må, kunne jo tenkt meg å fått subutex også, men har tenkt fælt på det i det siste at jeg plutselig blir for glad i de igjen, spiste mye sub før, og har ikke lst å gå av det heller.
Men må nok ta et og et rusmiddel ja, ellers går det hvertfall ikke.

Tusen takk for det!

Sitat av Kastrup Vis innlegg
Hvem har du fått nei til avrusning av?
Du har krav til og søke deg inn til behandling. Men der kan det Være lange vente tider.

I januar I år, dro jeg på legevakten på Ahus, og kom inn på deres avrusning på timen.
jeg bor og er registrert I en annet fylke så de var kunn pliktig til og ta meg inn I 2 dager.

Men mens jeg var der ordnet dem alt, slik at etter 2 dager kunne jeg dra rett til en annen I min kommune. Samtidig som de trappet meg opp på suboxone. Snakket med fastlegen min.
Så da jeg kom hjem dro jeg til fastlegen og forsatte suboxonen og har vært "rusfri" siden da.

Håper du tar deg sammen og jobber videre mot og bli rusfri. Og ber om hjelp. Jeg kjenner ingen som har klart dette alene.
Vis hele sitatet...
Fra et sted i Follo, og på IR-Ahus..har søkt flere steder. Hun på ARA tar meg ikke seriøst, hun vil at jeg skal holde meg nykter på egenhånd i 3 år så man kan trste ut noe medisiner på meg. Men WTF? hadde det vært så lett bare kunne blitt rusfri hjemme og thats it..
Ja jeg syntes jo det virkket så bra til og starte med, men jeg får vel bare bite tenna sammen å spørre, men det spørs da siden jeg får stesolid, 100 2mg xanor, apodorm, sobril, stilnoct hver eneste mnd. så kanskje hun bare tror jeg fisker etter ting å ruse meg på, det er det siste jeg vil.

Men du var hvertfall utrolig med din opplevelse
jeg har vært en kasteball i systemet hele livet mitt, lenge før jeg begynte ruse meg å.

Men blei mye mer skriving enn jeg trodde.

Ha en god natt godtfolk!

Sitat av vriompeis Vis innlegg
Hei Kjell. Jeg har lest hele tråden nå. Vet ikke helt hva jeg skal si annet enn at jeg er utrolig imponert over deg for den kampen du kjemper! Ærligheten din og hvordan du skriver om så personlige problemer står det stor respekt av. Jeg ønsker deg alt godt! Det fortjener du virkelig.
Vis hele sitatet...
Setter jeg kjempepris på og høre Sånne ord varmer veldig!
Ha en fin natt

Sitat av wat Vis innlegg
Har du vurdert å ta en flood dose med Ibogaine, Kjell?
Vis hele sitatet...
Har faktisk hatt tanken, men aldri noe jeg kommer til å overlate til meg selv eller "heldig" med trippsiteren.
Det virker jo ganske intenst, og jeg har ekstremt dårlig psyke, så spørs hvordan det hadde blitt.
Sist endret av KjellFresh; 16. desember 2014 kl. 07:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Takk for at holder oss oppdatert , du får ta en dag om gangen. Jeg håper virkelig at du får hjelp. Det du prøver på er det få som kan klare alene. Vi støtter deg og ønsker deg alt godt Kjell
Klem fra Betty
▼ ... over en uke senere ... ▼
Vil bare ønske alle som har støttet meg og kommet med gode komentarer til meg, det har hjulpet mye!

Vil bare også ha en mini upate.
Jeg har fremdeles ikke klart å legge Heroinen helt på hylla, men har ikke blitt mer enn 3-4 ganger siden forrige innlegg. Har kun røyket det da. Men Har blitt en del andre rusmidler i steden, men ikke noe jeg hekter meg på igjen, går i blandingsbruk.
Men nå kom jula, en helligdag jeg ikke kan fordra, så jeg endte opp med å stikke kjøpe meg 5g heroin, 10g hasj og 5 liter sprit så jeg skal komme meg gjennom denne helvetes helligdagen.
For all del, har ikke noe i mot de som liker denne tiden, men har ikke bare bra juleminner selvom jeg kommer fra en utrolig forsåelsesfull familie. Får se om jeg ender på middag der eller i morgen, blir kun for å hilse søsknene mine jeg ikke har sett på noen mnd, men spørs hvor populær jeg blir av å møte stein og full.. jaja.. den tid, den sorg, i morgen selvfølgelig

Ville ønske dere en God Jul skulle det stå i første setningen, hahaha... Skål!
Sist endret av KjellFresh; 24. desember 2014 kl. 03:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Skyll dopet ned i dass, sprekking hjelper ikke!
God jul, Kjell. Dette går også ut til alle andre medfreaks!
Ikke gi opp kampen Kjell, uansett hvor forferdelig dette kan være. Jeg er ikke i en posisjon til vite hva du går igjennom, men du må gjøre alt i din makt for å ikke sprekke. Du vet like godt som resten innpå her at en sprekk kun gjør vondt verre etter du kommer til hektene igjen. Jeg syns du er utrolig tøff som har kommet så langt på egenhånd og skriver så personligt som du gjør, den styrken unner jeg deg mere enn du aner, og jeg kan med hånden på hjertet si at det gjør resten innpå her og!
Om noen uker når du har blitt helt nykter tror jeg du kommer til å bli en veldig veldig sterk person som kommer til å nå mange av sine mål! Jeg vet du ikke er så glad i julen, men jeg ønsker deg en så ufattelig god jul! Unner det alt godt og håper du klarer å komme deg igjennom disse mørke tider
Jaja, en liten sprekk fra eller til. Jeg er fremdeles av den mening at du gjør en meget bra job. Du hiver vel på en god del ting, men det du skulle slutte med var jo først og fremst dopet, og det syntes jeg du har klart bedre en forventet. Jeg har prøvd meg selv, etter og ha blitt motivert av tråden din, men har ikke klart mer enn en dags tid. Skulle nesten ha spurt deg om litt råd. Julen har gir jo den "feelingen" på mange, meg inkludert, så der er du ikke alene.
Stå på, Kjell, du gjør en veldig bra jobb, jeg skal selv prøve som deg, etter nytt år, tenker jeg. :-)
Sist endret av jodatakker; 27. desember 2014 kl. 23:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vil igjen si: Stå på Kjell!

Vis du/dere tar en titt på Aftenposten nå kan dere se en som sprakk etter 17 år.
Det mest naturlige for en rusavhengig er og bruke rusmidler, eller sprekke.

Det er ingen skam i og begynne og bruke igjen. Men man må lære av det og forsette og jobbe mot og bli rusfri. Den dagen man gir helt opp er jeg redd for at kroken snart henger på døra.

Jeg hadde en sprekk selv denne julen. Ett lite svakt øyeblikk og så var det gjordt. Men jeg har forsatt hatt 348 supre rusfrie dager i 2014 og de er ikke borte fordi om jeg hadde en sprekk.
Nå tar jeg lærdom av det som skjedde og forsetter.

Jeg har brukt så mye tid på og klage over tilværelsen. At alt har gått imot meg. Men oppi alt dette har jeg ikke sett alle de positive tingene som har skjedd.

Så stå på Kjell! Uansett hva som skjer, en sprekk eller 10.. Vis du virkelig vil så kan du også bli rusfri, og ha det bra rusfri!
Skjønner det er hardt for deg å slutte, men ikke gi opp!

Kan gi deg litt info om ting du kan gjøre før du har tenkt til å slutte/holder på å slutte.

Når skal du slutte?

Finn deg en dag du er i godt humør, kjenner på kroppen din at tiden er inne og bestem deg for å vise for andre og deg selv at du er sterk nok til å slutte med
rusmidler.

Skaff deg litt beroligende, hypnotika og noe som demper abstinensene, f.eks rivotril, imovane, vival, subutex/suboxone
Ikke kjøp for mye, men heller ikke for lite. Få tak i beroligende og abstinensdempende av dealeren/ legen din maks 1-3 ganger i løpet av sluttfasen, kjøp medikamenter for 1 uke av gangen og kutt all kontakt med dealer etter du har handlet 3 ganger. Er han en god venn eller godt bekjent, kan du be han om å nekte å selge mer til deg, men fortsatt holde kontakt. Ha også i bakhodet og tenk: "Nå har jeg opiater i blodet, heroin blir unødvendig.

Få i deg masse næring før du slutter og drikk vann ofte og regelmessig

Det vil kanskje hjelpe litt mot slappheten, og du kommer deg kanskje fortere.

Kast alt brukerutstyr

Som sprøyter, rester av brukerdoser O.l

Kjøp deg reseptfrie legemidler mot diaré, influensa ol

Paracet og NSAIDS mot smertene, imodium mot løs mage, Postafen/marzine mot kvalmen. Selvom du til tider føler deg bra fysisk, ta smertestillende og kvalmedempende regelmessig, så slipper du å vente på effekten av disse når du begynner å føle deg ræva igjen. Kjøp nok så du slipper å gå til apoteket når du minst har lyst eller orker, for det er lett å tenke at "Et skudd med heroin vil få meg frisk igjen."

Ha god og regelmessig kontakt med bekjente, familie og venner som ikke bruker narkotika

Snakk med de om ting du setter pris på og blir glad av, og fortell dem at du er i sluttfasen og føler deg veldig sårbar. Om du har behov for hjelp, støtte eller omsorg kan du be dem besøke deg, trøste deg og snakke om ting som får deg til å glemme heroin og rusen den gir.

Innse for deg selv at du har en avhengighetslidelse

Som mange millioner av andre mennesker har! Du er ikke aleine om dette, mange andre har akkurat samme problemet som deg! Om du kjenner noen som har vært avhengig av opiater og klart å slutte, snakk med dem og lytt til rådene de gir deg. Det er ikke flaut, de har hatt akkurat samme problemstilling som det du har.

Tenk på fordelene du får av å slutte

Du sparer hundretusenvis av kroner, du er ikke narkoman lengre, du gjør familien din glad, du får et lengre liv og du er ikke kriminell lengre. Hver gang du får lyst til å kjøpe heroin, finn ut hvor mye du ville ha brukt for å kjøpe én gang, og putt pengene på en sparebøsse og spar til noe du ønsker deg som ikke gir deg kunstig glede! Repeter dette hver gang du får lyst til å handle.

Ta det rolig de første ukene.

Hold deg mest mulig i ro de første ukene, prøv å få nok søvn selvom du føler du ikke har noe å våkne opp til igjen og det er umulig å sove. Du har alltid noe å våkne opp til selvom det ikke føles sånn! La vær med å jogge, løpe, sykle osv. Der er bullshit at trening hjelper mot heroinabstinenser.
Be andre gjøre en tjeneste for deg isteden for å gjøre det selv, det sparer deg for energi du knapt har.

Ikke føl deg for ensom og depressiv

Ha god kontakt med omverden! Kanskje noen du kjenner har en katt eller en hund som kan besøke deg noen timer noen dager i uka, eller du kan få besøk av gode venner. Tenk på at snart er abstinensene borte.

Unn deg "luksus" hver dag i uken

Om du ikke vil putte heroinpengene på sparebøssa, kjøp deg det beste du vet å spise eller drikke om du har matlyst, du fortjener det. Kjøp deg all den fastfoodmaten, sjokoladen, potetgullet og brusen du selv føler for, du har fortjent det og ingen vil/kan nekte deg. Sjokolade=lykke!.

Hold deg unna ting som kan friste deg eller gjøre ting værre

Andre rusforumtråder/rapporter på freak og sider med rusrapporter burde du holde deg unna i sluttfasen.
Personer som skriver om den deilige euforiske følelsen av opiaterne, de sykeste trippene av fleinsoppen eller de som "oppmuntrer" deg til å fortsette med rusen.
Ikke hør på den sure oldemora di eller den grinete legen som sier at det er din egen feil, for det vil mest sannsynlig gjøre vondt værre. De fleste prøver å ruse seg første gang av ren nysgjerrighet, som ender i ukontrollert doping så og si 7 dager i uka. Det er stoffet sin skyld, ikke din!

Når abstinensene sakte men sikkert avtar

Begynn veldig forsiktig med enkle aktiviteter, som en kort gåtur rundt i gata, gjør noe lett du skulle ha gjort for lenge siden, som f.eks vaske klær, sette inn i oppvaskmaskin/vaske opp og slikt. Ta deg regelmessige pauser og gjør ting etter ditt eget tempo. Drit i bestefar som spør om du kan hjelpe han med Tlf'en eller pc'en, du har andre ting å gjøre.

DU KLARTE DET, NÅ KAN DU LEVE LIVET IGJEN!

Få deg et nytt tlfnr som dealere og folk du ikke vil ha kontakt med ikke vet om.
Betal ned gjelda di du evt skylder folk for resten av alle pengene du har spart, og lev livet ditt sånn som du gjorde før du begynte med rusmidler. Hold deg unna alkohol de første 3 mnd, gjerne lengre, du har neppe lyst å treffe nåla igjen rett etter du har klart å slutte og abstinensene er borte.
Har du rester av beroligende, noe annet som gir deg rus? Spyl det ned i dass!
Gjør ting du savner å gjøre, f.eks en sydentur med kompisene, en tur på fjellet med familien eller finn deg en jente du kan elske og dele glede og tårer med, For kjærligheten er den sterkeste lykkreusen som finnes.



Jeg håper alt jeg har skrevet hjelper deg! Jeg er 22 år, har aldri stukket en eneste nål i meg selv, er ingen helsefagarbeider, men fortsatt tar jeg piller ut av milde som ikke likner noe annet selv. Grunnen til at jeg tok meg tid til å skrive alt dette, er fordi jeg vet hvor grusomt det er å være avhengig, har selv hjulpet mennesker som ikke lengre ønsker å leve på grunn av rus og falsk lykke siden jeg var 15, men nå sitter jeg med øredobbene i postkassa selv og ruser meg like mye. Om du har behov for fler råd, hjelper jeg deg mer enn gjerne! Masse lykke til videre!
Sist endret av Vinmonopolet; 28. desember 2014 kl. 03:09.
Her er et tips:

Kom deg ut i villmarka i minimum en måneds tid. Forbered deg selv. Se på det som en ekspedisjonsplan som krever planlegging og innsats.

Når du er der ute, så er spillet i gang. Se på mulighetene i å leve på en annen måte, se hvilke løgner det tidligere livet hadde.

Oppsøk hvert eneste vann og fjelltopp, gjør deg kjent i området. Gjør det til ditt. Fyr bål. Les bøker og hør på nattradioen på P1 foran et sprakende bål. Sakte, men sikkert, så vil du gjenfinne roen i livet.

Norge er et paradis mtp å flykte inn i fjellheimen, og hvis ikke erfaringen sitter, så kan du oppsøke ditt lokale bibliotek og lese deg opp på uttalige bøker om villmarka.

Poenget mitt er kort og godt at det er mer til livet enn ett dominerende rusmisbruk. Forhåpentligvis vil noen netter under åpen himmel få deg til å innse hvor spesiell du egentlig er! Og ikke minst hvor heldig du er å kunne leve i dette vindunderet av et univers vi befinner oss i!

Fuck drug abuse, love life use!

Lykke til!
Sist endret av lål; 28. desember 2014 kl. 03:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg syntes vinmonopolets "guide" var bra helt til jeg leste at trening var "bullshit"? Må nesten skrive at det er dessverre bullshit. TRENxSÅxMYExDUxKAN, Kjell. Trening skader ikke, det gjør bare at du føler det bedre, GARANTERT. Det er faktisk det beste du kan gjøre, hvis du orker det, i perioden etter du slutter. Trenger vel ikke gå i detaljer om endorfiner og den slags, men skal love deg av erfaring, og det kan alle som har erfart cold turkeyer og det og slutte med opiater sikkert også gjøre, at trening og det og flytte litt på seg gjør at man føler seg bedre, og det er absolutt ikke skadelig.
Syntes det var merkelig at en så tilsynelatende velinformert post, plustelig hadde denne bommerten angående trening?
Sier ikke at du skal ut og løpe maraton, men hvis ikke angsten er for svær, så går det vel med en gå tur. :-)
Vil si at trening er vel noe de fleste står over de 1-2 ukene de har holdt seg unna stoffet. Ellers så er jo trening helt topp ellers!
Hei igjen. Må bare inrømme at det var rein idioti å kjøpe den heroinen før jul, men den redda jula mi for å si det mldt.
Nå sitter jeg kun igjen med litt, så må nok ha litt til i morgen, kke fordi jeg kun har intensjoner om å ruse meg, men skal i middag på nyttårsaften, så må bare ha noe som holder meg frisk da, med tanke p hvem jeg skal møte.
Røyker hvertfall bare heroinen om dagen,ikke noe snorting eller sprøyter på meg nå., ikke at det rettferdiggjør valgene mine men..
Men uansett så har jeg bestemt meg for å prøve enda hardere fra nyttår!
Har skaffet meg et par subutex til legene åpner igjen, for har ikke vært 100% ærlig med legen min ang. hvor mye jeg bruker, selvom h*n vet jeg har et rusproblem, men det har vært mest snakk om blandingsmisbruket og alkoholforbruket mitt. Men er så redd for å miste benzoene mine!
Men uansett, bestem meg for å ikke forlate legekontoret før jeg får hjelp.
men vet ikke hva som er best av å møte opp halvdau eller med syke abstinense. Føler ikke jeg får hjelpa jeg trenger uansett. men men..

Godt nyttår til alle dere freakere! Ser nok ikke noe mer fra meg i denne tråden før vi har kommet inn i nyåret.

Å stay safe på nyttårsaften (ikke at jeg prøver meg på noen moralprekner )

Sorry for skrivefeil, men tastaturet er litt ustabilt etter noen ufrivillige drinker.
Sist endret av KjellFresh; 30. desember 2014 kl. 01:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Hei igjen. Må bare inrømme at det var rein idioti å kjøpe den heroinen før jul, men den redda jula mi for å si det mldt.
Nå sitter jeg kun igjen med litt, så må nok ha litt til i morgen, kke fordi jeg kun har intensjoner om å ruse meg, men skal i middag på nyttårsaften, så må bare ha noe som holder meg frisk da, med tanke p hvem jeg skal møte.
Røyker hvertfall bare heroinen om dagen,ikke noe snorting eller sprøyter på meg nå., ikke at det rettferdiggjør valgene mine men..
Men uansett så har jeg bestemt meg for å prøve enda hardere fra nyttår!
Har skaffet meg et par subutex til legene åpner igjen, for har ikke vært 100% ærlig med legen min ang. hvor mye jeg bruker, selvom h*n vet jeg har et rusproblem, men det har vært mest snakk om blandingsmisbruket og alkoholforbruket mitt. Men er så redd for å miste benzoene mine!
Men uansett, bestem meg for å ikke forlate legekontoret før jeg får hjelp.
men vet ikke hva som er best av å møte opp halvdau eller med syke abstinense. Føler ikke jeg får hjelpa jeg trenger uansett. men men..

Godt nyttår til alle dere freakere! Ser nok ikke noe mer fra meg i denne tråden før vi har kommet inn i nyåret.

Å stay safe på nyttårsaften (ikke at jeg prøver meg på noen moralprekner )

Sorry for skrivefeil, men tastaturet er litt ustabilt etter noen ufrivillige drinker.
Vis hele sitatet...
Ihvertfall få legen til og sende søknad til LAR. Da settes ting I gang. Eller søknad om avrusning/behandling dersom du ønsker det.
Og Vær helt ærlig med legen din. Vis du forteller det som står I posten her, vil h*n kjenne at et tiltak må til.
Når det gjelder benzoene du får vet jeg ikke, men vil tro at legen ikke kutter deg tvert av.
Sitat av Kastrup Vis innlegg
Ihvertfall få legen til og sende søknad til LAR. Da settes ting I gang. Eller søknad om avrusning/behandling dersom du ønsker det.
Og Vær helt ærlig med legen din. Vis du forteller det som står I posten her, vil h*n kjenne at et tiltak må til.
Når det gjelder benzoene du får vet jeg ikke, men vil tro at legen ikke kutter deg tvert av.
Vis hele sitatet...
Ja må nesten bare prøve det jeg kan, men har så tvil, for har en kompis som er noen hakk værre enn meg, og det går kun i sprøyter der, men han får ikke hjelp av LAR, gudene vet hvorfor, for han er vrkelig en som trenger det!
Avrusning har jeg fått 7 avslag på nå på under et år.. men har ikke gitt meg helt der heller, men alle har et bristepunkt, å jeg er dritt lei av å vente eller bare få avslag!
Benzoer får jeg jo tak i uansett hvia jeg trenger det, men er litt billigere å få resept. 100stk 2mg xanor er jo samme prisen som 7-8stk på gata. Må jo tenke litt økonomisk pgså, hehe..
Syntes det er så rart at du kan få avslag på avrusning....
Selv kom jeg inn på timen I et fylke som jeg ikke tilhører engang. De sa at de var pliktige til og ta meg inn I 3 dager elns. Dette var hos legevakten og ikke fastlegen.

Dersom legen din ikke er villig til og fire dette, eller søke om LAR ville jeg funnet en annen.
Sitat av Kastrup Vis innlegg
Syntes det er så rart at du kan få avslag på avrusning....
Selv kom jeg inn på timen I et fylke som jeg ikke tilhører engang. De sa at de var pliktige til og ta meg inn I 3 dager elns. Dette var hos legevakten og ikke fastlegen.

Dersom legen din ikke er villig til og fire dette, eller søke om LAR ville jeg funnet en annen.
Vis hele sitatet...

Syntes det er veldig rart selv da jegkjenner fler som har fått plass i løpet av kort tid, mens jeg søker og søker uten noe resultat.
Bare bytte fastlege hjelper nok ikke, for både fastlege, psykolog (på ARA), NAV og ruskonsulenten min har sendt forespørsel.

Men vi (de jeg nevnte), pluss et par andre skal ha et møte på nyåret.

Men om jeg fortsetter få avslag så må de jo gi meg medisiner så jeg klarer holde meg unna.
For å slutte cold turkey denne gangen funka bare ikke, selvom jeg har gjort det før.
Det dummeste man gjør, det er å tro at man faktisk har kontrollen!

Det er ikke noe moralpreken til andre, men om det er noen som leker seg med heroin og leser dette, så husk på det.
Hei, så bra at du oppdaterer oss. Jeg har sjekket tråden for å se hvordan det går med deg. Juletider kan jo være vanskelig for mange, ikke bare for rusmisbrukere, men også for "vanlige" mennesker.
Nå må jeg avslutte, får selskap.
Lykke til, klem fra Betty
Jeg vil ønske deg et godt nyttår Kjellfresh, og måtte det nye året bringe deg glede og en hverdag uten heroin. Jeg er sikker på at du kan klare dette, og hvis du en eller annen gang skulle gå på en sprekk til, så se tilbake på denne tråden og se hvor mange som faktisk støtter deg. Lykke til videre!
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Hei, så bra at du oppdaterer oss. Jeg har sjekket tråden for å se hvordan det går med deg. Juletider kan jo være vanskelig for mange, ikke bare for rusmisbrukere, men også for "vanlige" mennesker.
Nå må jeg avslutte, får selskap.
Lykke til, klem fra Betty
Vis hele sitatet...
Helst sant, ikke alle som takler den helligdagen.. Taklet den ikke før jeg begynte ruse meg selv, så vet hvordan det er både med og uten rusmidler. Men jeg overlevde denne også Å takk skal du ha

Sitat av Kjøteren Vis innlegg
Jeg vil ønske deg et godt nyttår Kjellfresh, og måtte det nye året bringe deg glede og en hverdag uten heroin. Jeg er sikker på at du kan klare dette, og hvis du en eller annen gang skulle gå på en sprekk til, så se tilbake på denne tråden og se hvor mange som faktisk støtter deg. Lykke til videre!
Vis hele sitatet...
Tusen takk, godt nyttår til deg også
Ja nå har jeg ikke rørt Heroin siden dagen før nytårsaften, men det som er synd er jo at det blir andre ting i steden. Drømmer om en rusfri hverdag og et A4 liv akkrat nå, selvom jeg veit jeg ikke hadde taklet A4 livet.
Men var en god ide' å se tilbake på denne tråden om det skulle bli for ille
Har jeg fakytisk ikke tenkt på, har fått ovveraskende mye positive tilbakemeldinger regnet med at det kom til å hagle med moralprekner å drittslenging. Men så feil kan man ta
Sist endret av KjellFresh; 3. januar 2015 kl. 00:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har selv null peiling på avhengigtet til rusmidler (utenom snus), men sjekker innom tråden hvordan den går. Er interessant og skremmende å se at det skal være så vanskelig å slutte med rusmidler.
Er enda mer interessant å se hvor hardt kjellfresh (og andre) prøver på å få en rusfri hverdag. Stå på! Du må være et sterkt menneske Krysser fingra for at du klarer flest mulig dager i 2015 uten Heroin!
Sitat av fotonewbie Vis innlegg
Har selv null peiling på avhengigtet til rusmidler (utenom snus), men sjekker innom tråden hvordan den går. Er interessant og skremmende å se at det skal være så vanskelig å slutte med rusmidler.
Er enda mer interessant å se hvor hardt kjellfresh (og andre) prøver på å få en rusfri hverdag. Stå på! Du må være et sterkt menneske Krysser fingra for at du klarer flest mulig dager i 2015 uten Heroin!
Vis hele sitatet...
Tusen takk for så positiv tilbakemelding!

Fremdeles ikke noe Heroin siden forrige innlegg, ikke at det er veldig lenge siden forrige innlegg men, hehe..
Men uansett siden jeg ikke har rørt noe så begynte jeg få mad lyst på dop i går kveld, men fikk tak en som hadde 10 Subuxone 8mg og 6 Subutex 8mg, som jeg i tillegg fikk veeeldig billig(!) så da sparte jeg penger pluss at jeg slapp å sprekke på heroinen, noe jeg er utrolig glad for!
Måtte ta to 8 mg's Subuxone for å begynne føle meg i bra form, men har sitti oppe på speed de to siste døgnene, så kan jo ha litt å si på formen også.
Tok forresten ikke begge på en gang, jeg tok den andre ca to og en halv time etter jeg tok den første.

Deilig å kunne slappe av litt, akkurat nå skal jeg faktisk ikke klage så høyt, men nå har jeg tatt 4mg Subuxone og natta medisinene mine å få litt etterlengtet søvn.

Så en God dag til alle dere freakere!
Sist endret av KjellFresh; 4. januar 2015 kl. 09:43.
Bra kjell! Heier på deg
Sitat av Grisefett Vis innlegg
Bra kjell! Heier på deg
Vis hele sitatet...
Takk for det

Blei ikke mange timene søvn på meg, våknet klokka 1 i dag, å i mens jeg sov så våknet jeg i tillegg 3 ganger av at jeg måtte kaste opp, formen er ganske slapp i dag, er skikkelig trøtt men får heller ikke sove, skikkelig frustrerende!
Tok 8 mg subuxone når jeg våknet, syntes ikke den har hjulpet så mye enda så prøver en til om en times tid om det ikke blir noe bedring, for har lyst å prøve å komme meg litt utafor døra i dag, om så bare gå en tur på butikken, for kjenner at kroppen trenger å få rørt seg litt nå.

Kunne egentlig tenkt meg å dratt på besøk til noen å, men veit ikke om jeg takler det med nervene jeg sitter med...Men kunne

Takk, det trengs
Sist endret av KjellFresh; 4. januar 2015 kl. 16:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Høres bra ut det, Kjell, at du har lysten på og komme deg ut av døren. Gjør det det hjelper, bare du går en liten tur around the block, so to speak, jeg lover deg det gjelper, både mentalt og psykkisk. Hvis du bare sitter hjemme alene hjemme alene hele tiden, bygger du deg opp en "wall of resistance" mot det og gå ut og traffe andre mennesker, og det vil gjerne ikke gjelpe. Stå imodt angsten(den er ikke skadelig), og tving deg ut, møt mennesker, og se for en forandring du vil få. Det skal jeg hjelpe deg.
Stå på Kjell, dette klarer du, det hvet jeg, det kan ivertfall ikke skade. Lykke til, Kjell, :-)
Sist endret av jodatakker; 5. januar 2015 kl. 18:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av jodatakker Vis innlegg
Høres bra ut det, Kjell, at du har lysten på og komme deg ut av døren. Gjør det det hjelper, bare du går en liten tur around the block, so to speak, jeg lover deg det gjelper, både mentalt og psykkisk. Hvis du bare sitter hjemme alene hjemme alene hele tiden, bygger du deg opp en "wall of resistance" mot det og gå ut og traffe andre mennesker, og det vil gjerne ikke gjelpe. Stå imodt angsten(den er ikke skadelig), og tving deg ut, møt mennesker, og se for en forandring du vil få. Det skal jeg hjelpe deg.
Stå på Kjell, dette klarer du, det hvet jeg, det kan ivertfall ikke skade. Lykke til, Kjell, :-)
Vis hele sitatet...
Klarte faktisk komme meg ut av døra tilslutt, blei en liten gåtur, så innom butikken og så hjem, var ikke lange turen, Men jeg følte meg skikkelig bra den første hslvtimen etter kom hjem, så kom den dårlige formen igjen, som lyn fra klar himmel, spying å drit ganske lenge, hadde (å fremdeles har) jo fremdeles både subutex og subuxone, men jeg var så dårlig at jeg ikke klartereisemeg engang...
Men etter noe som føles som 3 timer (tror det var langt fra så lenge) så klarte jeg endelig dra meg inn i stua der det lå, så jeg knuste en 8mg subutex å snorta den kjapt, heiv i meg 2mg xanor å la 4mg subutex under tunga, å mekka ferdig en joint som jeg hadde klar.

Syntes det tok veldig lang tid før jeg kjente meg noe friskere, men når jeg hadde fått fyrt opp jointen så "kicka" alt på en gang. Følte meg skikkelig rusa, men det gikk over forr, sklei bare over i en normal/behagelig form, angste var borte, å jeg trengte ikke sitte å være klar til å løpe på dass for å spy, var deilig slappe av litt.
Men tok ikke lang tid før jeg sovnet, noe jeg gjetter var mellom 10 og 11 på kvelden.

Men sov ikke i mange timene desverre, men var ikke sliten når jeg våkna.
Heldigvis!
Tok bare 4mg subutex når jeg våknet, vært i småslækk form i hele dag.. eller det jeg var våken, så et par episoder av en serie, så sovnet jeg igjen.

Kjipeste med å sovne da jeg gjorde var at jeg våknet for en tim eller noe siden....Var rett på pilsen når jeg våkna selvom det er midt på natta.

Nå er jeg i sånn gi faen humør igjen, hster når jeg er det, for da går det ofte til helvete. Utenom Pilsen så har jeg snorta 12mg subuxone og 1mg xanor (spist).. Så sk<l bare meke meg en joint nå, røyke, ta en stilnoct å kvelde igjen

Høres kanskje ut som en hard kveld for mange, men jeg føler meg kun i fin form nå, det er nok fler på freak som skjønner hva jeg mener.

Men det jeg har fått i meg funker tydligvis, for har skikkelig skrivelyst, å sjekker det jeg kan etter skrivefeil, hehe..

Men får nyte de behagelige timene jeg har, stor sjanse for at jeg våkner dårlig, men har heldigvis medisiner igjen.

Godnatt medFreaks!
God dag KjellFresh.

Det er en tøff kamp du kjemper, det jeg ønsker å si har nok blitt sagt før så jeg fatter meg i korthet:

Ha ett mål og hold på motivasjonen til å nå det målet. F.eks. er mitt mål å reise til Australia før dette året er omme.

Tenk på målet og la det bli til styrke i hverdagen.
Hei Kjell

Dette er ikke for å være frekk eller spydig, men er du virkelig motivert for å slutte? Det virker på meg som du ikke har en plan på det i det hele tatt. Det nytter ikke å kjøre på med speed og alkohol mens du skal slutte med dop. Du må lage deg en nedtrappingsplan og følge den. Du får jo utskrevet en helt vanvittig mengde med piller fra legen i tillegg. Hva vil du egentlig? Vil du bli helt rusfri? Det finnes private klinikker som kan ta deg i mot på dagen. Hvis du virkelig vil dette her må du gå i deg selv og lage deg en streng plan. Det krever MYE å bli rusfri, så du må virkelig bestemme deg. Vil anbefale deg å ta kontakt med en privat klinikk uten ventetid.

Håper du bestemmer deg for å klare det. Det nytter ikke å vingle midt i mellom. Kom deg på avrusning. Du klarer dette.
Nei skal si det at med en plan har gått litt til helvete, men som jeg skrev så har jeg på en måte startet "på nytt", ikke rørt noe Heroin siden dagen før nyttårsaften. Skaffet meg noen subuxone og subutex.
Og som jeg også har skrevet før i tråden så har jeg et kraftig blandingsmisbruk, men det er heroinen jeg er ute etter å kutte ut først, før det går like langt som med alkoholen. Om jeg tar meg litt speed nå og da har ikke noe å si, føler ikke noe sug på dette, det som kanskje får det til å virke som jeg er lite motivert til å ruse meg er sikkert fordi det har blitt litt rus i det siste.
Men for min del så er det bedre å ta speed et par dager litt mdma, ketamin eller hva som helst, enn å kjøpe meg noe Heroin.
Høres sikkert lite logisk ut men... Og hasj feks. har jeg aldri lagt noe plan om å slutte med feks. Jeg røyker ikke i nærheten av det jeg gjorde før, å hvis jeg skulle slutte av meg selv en dag så er jo det bare fint, men ikke noe jeg går inn for akkurat nå.
Å jeg har heller aldri levd et rusfritt liv på egenhånd, så det er ikke noe som bare fikses på en dag eller mnd. for den saks skyld.
Dette startet som noe jeg skulle prøve å slutte med på egenhånd, så jeg snakket som sagt før at jeg aldri la noen plan med fastlege for dette.
Ja vet det finnes sånne klinikker, men det har jeg ikke råd til, å om det skal gjøres gjennom NAV så kommer det til å ta litt tid uansett.
Det med legen og mengder piller er jeg enig i, men der igjen, jeg skal kutte ut heroinen nå, alt annet er ikke noe tema, tar en ting om gangen.
Selvfølgelig skulle jeg ønske jeg var rusfri når jeg var ferdig med heroinen, men sånn er det desverre ikke, men å bare bli kvitt den avhengigheten hadde gjort hverdagen såå mye lettere.

Så det virker egentlig som du har misforstått litt av det jeg driver med.

Men hade jeg feks. fått avrusningsplass i morgen så hadde det ikke kun vært fokus på og slutte med Heroin, men da hadde det blitt resten også.

I dag har jeg forresten klart meg med kun 8 mg subuxone når jeg våknet i 11 tiden i dag tidlig, så blir det 4mg nå og en joint, så kvelden.

Good night freaks
I dag startet jeg dagen md 4mg sub pluss 4mg xanor. Tok litt tid før jeg kjente en grei form.
Passet på å gå meg en liten tur i skogen. Plutselig begynte jeg bli dårlig, gikk så raskt jeg kunne hjemover, følte jeg så helt dust ut, men samme det. Hadde heldigvis noe musikk på øra.
Når jeg kom hjem tok jeg 4mg sub til pluss en joint. Har så og si vært i sofan i hele dag.
Nå er det 4mg sub til pluss en joint så prøver jeg sove litt igjen.

Ganske kjedelig dag, men jeg måtte bare skrive litt,

Good Night!
Hvordan går det med planene for avrusning og LAR?
Jeg vet at du har hatt store problemer med å få tilbud om det tidligere, men siden det er nytt år og nye budsjetter så må du prøve igjen. Selv har jeg ingen erfaring med LAR, men da jeg hadde store problemer med alkohol, for 6 år siden, fikk jeg tilbud om avrusning etter to uker. Heldigvis klarte jeg å kutte tvert på egenhånd, og slapp oppholdet. Når jeg leser dine poster så får jeg et inntrykk av at du "bare" vil slutte med heroin, i første omgang. Har jeg oppfattet deg riktig?
Du vil helst trappe ned ved hjelp av medisiner hjemme, men at "systemet" ikke mener du er kvalifisert. Her på denne tråden har du fått så mange gode tips og råd, vet ikke helt hva mer jeg kan bidra med. Uansett så har du min fulle støtte til å fortsette vider på veien, jeg følger med på det du skriver, og det er det mange som gjør.
Har sendt deg PM om du vil prate om ting du ikke vil ta opp på en åpen post.
Lykke til, klem fra Betty
Jeg sliter med samma shiten. Har rust meg i flere år no etter en periode på 15år uten missbruk. Har nå sluttet med alkohol og benzo noe jeg er stolt over. Men heroinet er noe jeg ikke klarer å legge på hyllen. Brukte over 300k på dop i 2014 altså mer eller mindre daglig bruk i hele fjord. Sleit meg igjennom 4 avrusninger og to rehabiliteringsopphold men er fortsatt like hekta. Har nå søkt LAR men de jævlene bruker sykt lang tid på søknaden min mens helsen min blir verre og verre. Heroinet har nå tatt fra meg leilighet, bil, lappen, samboer, alle penger/verdier og verdighet her i livet. Håper du klarer å komme deg av før det er for sent. Nå er toleransen min så høy at jeg ikke opplever rus lengre selv om jeg kjører i meg et gram med god dop. Det er bare snakk om å få dosene mine for å unngå og bli syk. Får jeg ikke dop så ligger jeg i fosterstilling og skjelver mens jeg spyr og løper på dass om hverandre. Det er ikke lengre et liv som føles verd å leve. Så nå er det opp til legene og LAR. Jeg vil anbefale deg å dra på legevakten å legge deg inn på rusakutten da kommer du inn i systemet på en helt annen måte. Lykke til!!
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Hvordan går det med planene for avrusning og LAR?
Jeg vet at du har hatt store problemer med å få tilbud om det tidligere, men siden det er nytt år og nye budsjetter så må du prøve igjen. Selv har jeg ingen erfaring med LAR, men da jeg hadde store problemer med alkohol, for 6 år siden, fikk jeg tilbud om avrusning etter to uker. Heldigvis klarte jeg å kutte tvert på egenhånd, og slapp oppholdet. Når jeg leser dine poster så får jeg et inntrykk av at du "bare" vil slutte med heroin, i første omgang. Har jeg oppfattet deg riktig?
Du vil helst trappe ned ved hjelp av medisiner hjemme, men at "systemet" ikke mener du er kvalifisert. Her på denne tråden har du fått så mange gode tips og råd, vet ikke helt hva mer jeg kan bidra med. Uansett så har du min fulle støtte til å fortsette vider på veien, jeg følger med på det du skriver, og det er det mange som gjør.
Har sendt deg PM om du vil prate om ting du ikke vil ta opp på en åpen post.
Lykke til, klem fra Betty
Vis hele sitatet...
Hei Vet ikke hvordan det går enda, da jeg værken har fått tak i ruskonsulenten eller ARA psykologen min i hittil i År. Det er jo et langtidsopphold jeg har lyst på, Men nå kommer jeg til å be på mine knær om et kortere opphold enn det, jeg orker ikke miljøet rundt meg lenger, er kun er fåtall av venner/bekjente jeg orker se tryne på om dagen...
Men uansett, får håpe de kan prioritere litt anderledes med budsjettet i år. Har jo bekjente som nesten blir mast inn på avrusning med mindre problemer, så syntes de burde prioritere litt bedre!
Lar har jeg veldig små forhåpninger om å komme inn i, da en av mine nærmeste venner ikke kom inn der, med et tørre problem enn det jeg har hittil.

Sliter med alkohol i tillegg, var hard-dranker lenge før jeg testet Heroin, å jeg drikker enda. Har blitt litt mindre etter at heroinen tok helt av, men drikke dagelg enda. Er ikke full hver dag lenger om dagen, men det går mye på økonomi, for jeg digger å være full å kjøre på med heroin!
I dag har jeg faktisk bare tatt tatt4mg sub når jeg våknet pluss 2mg xanor.
Etter det så begynte jeg drikke, Har ikke tatt noe annet enn det i kveld, utenom et par jointer, men det ser jeg ikke på som noe nederlag.

Nei jeg har hovdsaelig lyst å bli rusfri, eller rusfri i hverdagen. Om jeg klarer holde det til helger eler andre spesielle anledninger så hadde jeg nådd en stor del av målet mitt, å nei, jeg tenker ikke heroin inne i helgesnakket mitt. Heroin er noe jeg vil slutte helt med!
Så du har ikke misforstått helt, jeg vil ha en rusfri hverdag (utenom helger, om jeg klarer det, eller så må jeg bare kutte helt!)
Men det er heroinen jeg vil ha 100% ut av livet mitt, jeg er glad om jeg bare får til det, om jeg ikke klarer kutte alt det andre så har jeg fremdeles nådd målet mitt med null Heroin.

Ja jeg vet, har fått kjempemasse bra råd her, fremdeles ovverasket over hvor hjelpsomme folk faktisk er her!
Er ikke så flink til å svare på PM, du er ikke den eneste som ikke har fått noe svar enda, hehe, så ikke noe personlig

Å tusen takk for det

Håper dete ble forståelig skrevet
Jeg er nysgjerrig på hvor gammel du er, KjellFresh.

Ønsker deg lykke til videre! Du er en smart fyr, du burde gjort bedre ting med livet ditt. Håper du får sjansen en dag!
Det er bra at du ønsker og bli rusfri, men jeg vil advare deg sterkt mot og tenke at det er greit og bruke I helgene. 99,99% av de som har blitt avhengige vil ikke klare og holde det bare til helgen.

For og bli og forbli rusfri anbefales det og kutte ut alle rusmidler, til enhver tid.
Det er drit skummelt og vanskelig, men IMO det som må til.

Stå på.
Sitat av sommeren Vis innlegg
Jeg sliter med samma shiten. Har rust meg i flere år no etter en periode på 15år uten missbruk. Har nå sluttet med alkohol og benzo noe jeg er stolt over. Men heroinet er noe jeg ikke klarer å legge på hyllen. Brukte over 300k på dop i 2014 altså mer eller mindre daglig bruk i hele fjord. Sleit meg igjennom 4 avrusninger og to rehabiliteringsopphold men er fortsatt like hekta. Har nå søkt LAR men de jævlene bruker sykt lang tid på søknaden min mens helsen min blir verre og verre. Heroinet har nå tatt fra meg leilighet, bil, lappen, samboer, alle penger/verdier og verdighet her i livet. Håper du klarer å komme deg av før det er for sent. Nå er toleransen min så høy at jeg ikke opplever rus lengre selv om jeg kjører i meg et gram med god dop. Det er bare snakk om å få dosene mine for å unngå og bli syk. Får jeg ikke dop så ligger jeg i fosterstilling og skjelver mens jeg spyr og løper på dass om hverandre. Det er ikke lengre et liv som føles verd å leve. Så nå er det opp til legene og LAR. Jeg vil anbefale deg å dra på legevakten å legge deg inn på rusakutten da kommer du inn i systemet på en helt annen måte. Lykke til!!
Vis hele sitatet...
Føler med deg, er det noe som kan kalles helvete så er det dette!
Syntes det er kjempebra at du har klart å kutte benzoer og alkohol! Spesielt alkohol da det er den lovlie gria som altid "dukker opp" i sosiale settinger, hva det enn nå måtte være..
Ja fy faen penga flyr på den dritten! Hadde "heldigvis" klart å skaffe meg en dealer med godvarer til latterlig bra pris, men det gjorde jo også at jeg brukte mer dop!
Var plutselig ike bare snakk om en grammer om dagen...
Må si det er ganske lenge siden jeg har blitt skikkelig stein av Heroin, utenom den sprekken jeg hadde i jula, da ble jeg faktisk positivt ovverasket, men er jo altid sånn, kommer jo altid godis til jul uansett hvaslags rusmiddel man bruker.
Men nå etter jeg startet på den nye runden med sub nå på nyåret så har jeg ikke vært antydning til stein engang, men det er heller ikke det som er hensikten min, jeg vil bare være frisk! Høres sikkert helt fjernt ut for et nyktert menneske å lese det, men blir jo som med andre folk som ikke blir friske om de ikke får medisinene sine, uansett hvaslags sykdom de har.

Det som er synd er at jeg ikke kommer inn noe sted uansett, har prøvd akkurat det du skrev sammen med ruskonsulenten min,hadde suicidale og ganske destruktive tanker, å stolte ikke på meg selv engang!
Endte med en resept på Quetiapin(!) å sendt hjem. Heldigvis ringte ruskonsulenten min til fastlegekontoret, da jeg fikk 100x2mg Xanor, vival, osv..."Myyye bedre enn innleggelse"!

Helsenorge er noe skikkelig bedritne greier, snakker av hard erfaring da jeg har hatt med de å gjøre over halve livet mitt!

Sitat av Susa Vis innlegg
Jeg er nysgjerrig på hvor gammel du er, KjellFresh.

Ønsker deg lykke til videre! Du er en smart fyr, du burde gjort bedre ting med livet ditt. Håper du får sjansen en dag!
Vis hele sitatet...
Blir 30 i År.

Sier jeg tusen takk for! Ja jeg har faktisk hatt er par gyldende sjanser som jeg mildt sagt har kasta på havet.. Takk for det også, håper selvfølgelig at det skal ordne seg på en eller annen måte selv.

Er egentlig flere detaljer jeg vil dele i denne tråden som kunne fått folk til å skjønne litt bedre, men jeg kjenner garantert fler på forumet her som hadde kjent igjen historien/idetiteten min, noe jeg vil holde for meg selv til en viss grad.

Sitat av Kastrup Vis innlegg
Det er bra at du ønsker og bli rusfri, men jeg vil advare deg sterkt mot og tenke at det er greit og bruke I helgene. 99,99% av de som har blitt avhengige vil ikke klare og holde det bare til helgen.

For og bli og forbli rusfri anbefales det og kutte ut alle rusmidler, til enhver tid.
Det er drit skummelt og vanskelig, men IMO det som må til.

Stå på.
Vis hele sitatet...
Takker for alle inlegg og tråd fra deg
en som sagt så er det bare heronen jeg fokuserer på nå. Gudene vet hva framtiden vil brine, men den skal hvertall ikke inebære heroinen, håper jeg.
Tør aldri loe meg selv noe 100%, men jeg håper på det beste.

Forresten noen som har noe forslag til hva man kan bedrive dagenmed når man skal være rusfri?
Har så og si ikke noen rufri omgangskrets. De få jeg har er nærmeste familie, men vil ikke plage de med dette hele iden! Så har jeg jo et par som har gitt meg så mange sjanser at det er ikke vits å prøve før jeg faktisk kan bevise at jeg er så rusfri som jeg klarer.

Men tilbake til det med fritidsaktiviteter for å få dagen til og gå?
Jeg orker ikke sitte inne hele dagen å glo på TV! Jeg liker og gå turer, ta bilder, være i naturen,tegne.. men det blir fort et ensomt liv, så hadde satt pris på noe forslag man kanskje kan være sosial i en sammenheng, helst ikke noe for ekstremt da jeg har sosial angst så det holder, men har jo medisner for det.
Jeg er er i behandling hos ARA og DPS, og jeg er ikke i stand til og jobbe, ikke pga misbruket mitt, men ting som har skjedd før jeg begynte ruse meg.
Fy faen å jeg angrer på at jeg fucka opp det jeg hadde! Jeg savner det gamle livet mitt så ubeskrivelig! Jeg hadde det livet jeg nesten drømmer om i dag, men neida, jeg var ikke ferdig å "feste fra meg", så der gikk drømmen til helvee, for noe over 10 år siden.. Deprimerende og tenke på at jeg ikke får opplevedet igjen, eller det er garantert :P

Men nok Emo prat, om noen har forslag til ting jeg kan gjøre nykter og alene så kjør på, alle forslag tas i mot med takk

P.S. Har forresten hatt en veldig bra kveld, med to av mine beste venner, de er rusmisbrukere, men noen jeg aldri kommer til kutte kontakten med fra min side.

God natt, klem fra kjell

Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Føler med deg, er det noe som kan kalles helvete så er det dette!
Syntes det er kjempebra at du har klart å kutte benzoer og alkohol! Spesielt alkohol da det er den lovlie gria som altid "dukker opp" i sosiale settinger, hva det enn nå måtte være..
Ja fy faen penga flyr på den dritten! Hadde "heldigvis" klart å skaffe meg en dealer med godvarer til latterlig bra pris, men det gjorde jo også at jeg brukte mer dop!
Var plutselig ike bare snakk om en grammer om dagen...
Må si det er ganske lenge siden jeg har blitt skikkelig stein av Heroin, utenom den sprekken jeg hadde i jula, da ble jeg faktisk positivt ovverasket, men er jo altid sånn, kommer jo altid godis til jul uansett hvaslags rusmiddel man bruker.
Men nå etter jeg startet på den nye runden med sub nå på nyåret så har jeg ikke vært antydning til stein engang, men det er heller ikke det som er hensikten min, jeg vil bare være frisk! Høres sikkert helt fjernt ut for et nyktert menneske å lese det, men blir jo som med andre folk som ikke blir friske om de ikke får medisinene sine, uansett hvaslags sykdom de har.

Det som er synd er at jeg ikke kommer inn noe sted uansett, har prøvd akkurat det du skrev sammen med ruskonsulenten min,hadde suicidale og ganske destruktive tanker, å stolte ikke på meg selv engang!
Endte med en resept på Quetiapin(!) å sendt hjem. Heldigvis ringte ruskonsulenten min til fastlegekontoret, da jeg fikk 100x2mg Xanor, vival, osv..."Myyye bedre enn innleggelse"!

Helsenorge er noe skikkelig bedritne greier, snakker av hard erfaring da jeg har hatt med de å gjøre over halve livet mitt!



Blir 30 i År.

Sier jeg tusen takk for! Ja jeg har faktisk hatt er par gyldende sjanser som jeg mildt sagt har kasta på havet.. Takk for det også, håper selvfølgelig at det skal ordne seg på en eller annen måte selv.

Er egentlig flere detaljer jeg vil dele i denne tråden som kunne fått folk til å skjønne litt bedre, men jeg kjenner garantert fler på forumet her som hadde kjent igjen historien/idetiteten min, noe jeg vil holde for meg selv til en viss grad.



Takker for alle inlegg og tråd fra deg
en som sagt så er det bare heronen jeg fokuserer på nå. Gudene vet hva framtiden vil brine, men den skal hvertall ikke inebære heroinen, håper jeg.
Tør aldri loe meg selv noe 100%, men jeg håper på det beste.

Forresten noen som har noe forslag til hva man kan bedrive dagenmed når man skal være rusfri?
Har så og si ikke noen rufri omgangskrets. De få jeg har er nærmeste familie, men vil ikke plage de med dette hele iden! Så har jeg jo et par som har gitt meg så mange sjanser at det er ikke vits å prøve før jeg faktisk kan bevise at jeg er så rusfri som jeg klarer.

Men tilbake til det med fritidsaktiviteter for å få dagen til og gå?
Jeg orker ikke sitte inne hele dagen å glo på TV! Jeg liker og gå turer, ta bilder, være i naturen,tegne.. men det blir fort et ensomt liv, så hadde satt pris på noe forslag man kanskje kan være sosial i en sammenheng, helst ikke noe for ekstremt da jeg har sosial angst så det holder, men har jo medisner for det.
Jeg er er i behandling hos ARA og DPS, og jeg er ikke i stand til og jobbe, ikke pga misbruket mitt, men ting som har skjedd før jeg begynte ruse meg.
Fy faen å jeg angrer på at jeg fucka opp det jeg hadde! Jeg savner det gamle livet mitt så ubeskrivelig! Jeg hadde det livet jeg nesten drømmer om i dag, men neida, jeg var ikke ferdig å "feste fra meg", så der gikk drømmen til helvee, for noe over 10 år siden.. Deprimerende og tenke på at jeg ikke får opplevedet igjen, eller det er garantert :P

Men nok Emo prat, om noen har forslag til ting jeg kan gjøre nykter og alene så kjør på, alle forslag tas i mot med takk

P.S. Har forresten hatt en veldig bra kveld, med to av mine beste venner, de er rusmisbrukere, men noen jeg aldri kommer til kutte kontakten med fra min side.

God natt, klem fra kjell
Vis hele sitatet...

*Edit.
MÅ man igjenom lar for å få subutex eller subuxone? Eller er det mulig å få hjelp av fastlegen? Jeg tviler på det jeg håper, men må bare spørre.

En siste ting, jeg er ikke karen som klarer gå på bare/utested uten å være sørpedrita, så kafe' nesøk er uaktuelt, hehe
Sist endret av KjellFresh; 11. januar 2015 kl. 06:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hei :-) jeg har fulgt deg lenge.
Jeg har vært misbruker selv, sprøyter med amfetamin å tok heroin 1 gang med sprøyte.
Jeg har sluttet med det tullet for nå 16 år siden, og har nå egen kjøpt leilighet og 1 barn, måtte kvitte meg med ex mannen siden han ble for glad i alkehol og på grunn av guttungen valgte jeg så klart sistnevnte.
Derfor synes jeg at jeg er kvalifisert til å gi deg noen råd i og mot en rusfri tilværelse.
I et rus miljø snakker de i koder og anderledes oppførsel. Du må regne med å måtte lære mye av det sosiale på nytt.
Jeg fikk meg en daglig 3 timers jobb, som økte min selvtillit betraktelig, da jeg fikk positiv respons på jobben jeg utførte.
Du skriver at du ikke klarer det, men du må prøve å finne noe sosialt som du kan klare, evnt melde deg inn på et treningssenter, frivillighetssentralen å hjelpe fks eldre med litt handling, snømåking, støvsuging osv. Dette kan du få litt betalt for. Det er viktig at du finner noe, da du må trene opp de sosiale koder/språk som kanskje ikke har vært mye i bruk og som du trenger i et rusfritt liv. En hund? du kommer i kontakt med veldig mange gjennom en hund. Evnt melde dere på et kurs om du takler det. Vis interesse for andre mennesker. Alle mennesker er glad i å fortelle om seg selv, spørr! Hva jobber du med? Trives du? Liker du det? Er du glad for det? Spørr! Så får du kontakt med andre.
Mitt beste valg var å kutte ut rusen :-)
Tilslutt så må du ville det selv.
Jeg ønsker deg lykke til og jeg håper så inderlig at det vil gå din veg :-)
Sist endret av Huttetutta; 11. januar 2015 kl. 12:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.