Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3906
Jeg og kjæresten tenker og ta oss en tur til amster i februar, vil gjerne ha tips og hvilke coffe shops som er bra, utesteder og generelt ting vi brude gjøre/oppleve mens vi er der og hva vi burde feks styre unna. Vi vil også gjerne bo på et fint hotell som er i/nært sentrum tips?
Hotels.com har du god oversikt over hoteller, kan sortere etter pris/vurdering osv.
Skulle du bestemme deg for å prøve noe annet en cannabis i amster, så for all del styr unna gate dealerene.
Er flere tråder her inne som omhandler det du ber om, som denne som ble startet igår
Har selv vært der med min bedre halvdel flere ganger! prix d'ami, 420 cafe (kjærestens favoritt) husker ikke så godt flere, er en et godt stykke unna sentrum med et par utrolige strains, skal prøve å finne ut hva den heter.
Hvis dere er litt vågale, del en boks med trøfler, utrolig morro og en fin introduksjon til psilocybin (hvis du velger en av de mildere)
ksw
Trådstarter
8 0
Sitat av mo66y Vis innlegg
Er flere tråder her inne som omhandler det du ber om, som denne som ble startet igår
Vis hele sitatet...
Ja ser det er flere som har skrevet innlegg om amsterdam, men vil ha litt mer konkrete svar og flere tips om hva mer det er og oppleve enn coffe shops og utelivet også
Hotel finner du på hotels.com eller andre slike sider. Men les hvilke erfaringer for har med hotellet. Så slipper dere kanskje rotter som krabber langs rørene i taket og madrasser med store blodflekker.
Vis dere er ute etter noe bra og billig kan det være lurt og ta det litt utentfor sentrum, men det finnes også en del i sentrum. Det er uansett veldig enkelt og komme seg rundt.

Når det gjelder coffeshops, er jeg ingen Expert. Men jeg likte dem som var litt side-liggenes. Altså ikke de store turist cafeene som ligger midt i sentrum. De har riktig nok gode varer men som ofte overpriset. Dersom turen handler om og oppleve Amsterdam, og ikke bare røyke 24/7. Så syntes jeg de fleste cofee shops fungerte utmerket. Utenom de som lå nærmest tog stasjonen. Disse var tomme og solgte dårlige saker.

Når det gjaldt utesteder, husker jeg ikke navnet på noen jeg var på, men vi gikk på de hvor det var liv utenfor. Eller kan man spørre taxi mannen eller noen andre som er på sin egen alder om noen tips. De tipsene vi fikk var ihvertfall suksess.

Man må oppleve red light distrikt. Helt unikt. Men det kan være en ide og høre med kjæresten først så du ikke går på en smell.
Det er også enormt mange museumer der, sex, tortur, kunst etc.
Jeg og kjæresten likte veldig godt båt turene i kanalene. Veldig fint om kvelden. Og leie en sykkel. Hele sentrum er omtrent lagd for sykler.

Ha en god tur og kos dere!
Anbefaler å sjekke ut Airbnb som alternativ til hotell. Det blir en forskjellig opplevelse fra vanlig hotell, men som oftest på en positiv måte. Sjekk ut noen utleiere der, så finner du garantert en plass som er ti ganger så koselig som et skittent hotellrom.
ksw
Trådstarter
8 0
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Anbefaler å sjekke ut Airbnb som alternativ til hotell. Det blir en forskjellig opplevelse fra vanlig hotell, men som oftest på en positiv måte. Sjekk ut noen utleiere der, så finner du garantert en plass som er ti ganger så koselig som et skittent hotellrom.
Vis hele sitatet...
Vi har tenkt og bruke penger på et ordentlig hotell heldigvis
Anbefaler dere å besøke The Amsterdam Dungeon. Showet varer i 1-1,5 time og er en rå opplevelse!
Jeg var der i sommer med dama og vi hadde det skikkelig moro

http://www.thedungeons.com/amsterdam/en/
Sist endret av akasha06; 28. desember 2014 kl. 15:28.
Styr unna Amsterdam Dungeon om dere ikke ønsker oppmerksomhet. Sjansen for at dere blir plukket ut til å være med på en demonstrasjon av ymse torturinstrumenter er ganske stor. Jeg tror jeg bannet høyt da jeg sto der inne og det gikk opp for meg at jeg hadde vært der før.

Av hoteller så vil jeg anbefale Grand Hotel Amrâth og Hotel Die Port van Cleve. Det er kjempeflotte sentrumsnære hotell. Hvis dere spør så er det heller ikke umulig at dere får lov til å røyke på rommet.
Sist endret av caperno; 28. desember 2014 kl. 16:42.
Sitat av Zherxyl Vis innlegg
Skulle du bestemme deg for å prøve noe annet en cannabis i amster, så for all del styr unna gate dealerene.
Vis hele sitatet...
Hva annet får man kjøpt lovlig i Amster?
Sitat av feltrasjon Vis innlegg
Hva annet får man kjøpt lovlig i Amster?
Vis hele sitatet...
Trøfler og Salvia for å nevne noe.
ksw
Trådstarter
8 0
Sitat av akasha06 Vis innlegg
Anbefaler dere å besøke The Amsterdam Dungeon. Showet varer i 1-1,5 time og er en rå opplevelse!
Jeg var der i sommer med dama og vi hadde det skikkelig moro

http://www.thedungeons.com/amsterdam/en/
Vis hele sitatet...
oi, det ser spennende ut! kanskje vi tar oss en tur innom der, takk for tips!

Sitat av caperno Vis innlegg
Styr unna Amsterdam Dungeon om dere ikke ønsker oppmerksomhet. Sjansen for at dere blir plukket ut til å være med på en demonstrasjon av ymse torturinstrumenter er ganske stor. Jeg tror jeg bannet høyt da jeg sto der inne og det gikk opp for meg at jeg hadde vært der før.

Av hoteller så vil jeg anbefale Grand Hotel Amrâth og Hotel Die Port van Cleve. Det er kjempeflotte sentrumsnære hotell. Hvis dere spør så er det heller ikke umulig at dere får lov til å røyke på rommet.
Vis hele sitatet...
hehe, får gjemme oss bakerst
skal sjekke ut hotellene takk for tipset
Sist endret av ksw; 28. desember 2014 kl. 19:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av akasha06 Vis innlegg
Anbefaler dere å besøke The Amsterdam Dungeon. Showet varer i 1-1,5 time og er en rå opplevelse!
Jeg var der i sommer med dama og vi hadde det skikkelig moro

http://www.thedungeons.com/amsterdam/en/
Vis hele sitatet...
Er det denne rundturen som avsluttes med en kort Berg-og-Dalbane? I såfall vil jeg sterkt fraråde det. Kjedelig, tregt og all dialogen er både på engelsk og nederlandsk, noe som gjør så det tar dobbelt så lang tid.
En liten mindre kjent perle må være den botaniske hagen i Amsterdam, spesielt på vinterhalvåret. Det var for meg en absolutt befrielse å sprade litt rundt i tropisk tempratur midt i februar, eller å sette seg ned på en benk der og ta det med ro. Vi tenkte at vi skulle bli der i en halv time, men endte opp med å være der tre timer. Koster vel 6€.

Du har Riks og Van Gogh museene like ved Vondelpark. Riksmuseet kan bli litt langstrakt og det tok oss i overkant av fire time å komme gjennom, men man kan ikke forvente annet når man er der med kunstinteresserte. Van Gogh museet er derimod mer moderne og lett, så vi var ute på en time. Skal du se begge så stikk innom et av turistkontorene, så får du en pakkepris. Så har du markedet ved Waterlooplein, kul plass å rusle gjennom. Og hvis man ønsker å kjøpe billig røykeutstyr for ferien så er denne plassen å annbefale. Kanalbåt er heller ikke dumt, og en spasertur gjennom Red Light District på kvelden er et must. Om det er kaldt nok så er det også en skøytebane rett ved [COLOR="Red"]I am[/COLOR]sterdam skiltet. Der får du også leid skøyter. Husk å kjøp kollektivbillet til dagene dere skal være der, det gir en stor frihet. Kan kjøpes på turistkontorene.

Sitat av Alfeamnn Vis innlegg
Er det denne rundturen som avsluttes med en kort Berg-og-Dalbane? I såfall vil jeg sterkt fraråde det. Kjedelig, tregt og all dialogen er både på engelsk og nederlandsk, noe som gjør så det tar dobbelt så lang tid.
Vis hele sitatet...
Såvidt jeg husker det så endte det ikke med en Berg-og-Dalbane, så er mulig det snakk om to forskjellige plasser. Jeg kan forsåvidt også annbefale The Amsterdam Dungeon, uten tvil verdt de 15€ det kostet.
Det er i Amsterdam Dungeon man kjører berg- og dalbane.
http://www.hampshire-hotels.com/en/hampshire-hotel-rembrandt-square-amsterdam . Helt greit hotell. Vært der to ganger, og er veldig nærme alt. Er også en koselig coffeshop som heter Old Amsterdam som er rett ved siden av hotellet.
Sitat av caperno Vis innlegg
Det er i Amsterdam Dungeon man kjører berg- og dalbane.
Vis hele sitatet...
Det var ikke det da jeg var er sist februar, men det var dog en del som var under bygging. Jeg googlet det, og det ser ut som at du har særdeles rett, bra at du catchet det

Anbefales forsatt !
Sist endret av omba; 28. desember 2014 kl. 23:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.