Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  200 71528
Hvordan går det Kjell? Klarer du deg igjennom det? Fikser seg nok for alle til slutt! Stå på!
Sitat av Curver Vis innlegg
Hvordan går det Kjell? Klarer du deg igjennom det? Fikser seg nok for alle til slutt! Stå på!
Vis hele sitatet...
Har fremdeles ikke hatt noen sprekk, men kjenner at formen bare blir dårligere og dårligere, noe som stresser meg noe jævelig da jeg bare har to og en halv subutex ijen, men sover heldigvis mye av tiden, men å være våken er ikke noe dns på roser..Føles bokstavelig talt som tiden.. så en episode med family gut i sag tidlig som vare kun rundrt 20 min, men føltes som jeg hadde sett en hel film...men nå skal jeg ha i meg noe medisiner igjen å prøve ta en tidlig kveld, er desverre ikke i form til å skrive noe særlig nå, selvom jeg føler jeg har mye mer å si, men det får tas en annen gamg.

God kveld.
Heisann!
Nå har det jo gått noen dager, så dette klarer du, KjellFresh. :-)
Vi heier og støtter deg i kampen!
Sist endret av jodatakker; 9. november 2014 kl. 23:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av jodatakker Vis innlegg
Heisann!
Nå har det jo gått noen dager, så dette klarer du, KjellFresh. :-)
Vi heier og støtter deg i kampen!
Vis hele sitatet...


Ja ghar vel gått 4-5 dager, men abstinensene blir bare værre selvom jeg hat litt medisiner igjen.
Harnbegynt få vrlfig smrter i sllr lrffnr, då lurer på om norn her har oe forslag til å roe det?
Har prøvd ibux og paracet, blsndet og hver for seg, og selvfølgelig Subutex.
Har også så dop sug nå at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg!

Håper virkelig ikke det blir noen idiotiske "impuls køp" når jeg plutselig har 15.000 på konto i mårra!
Har jo liksom vært blakk de siste dagene n¨å.
Ikke derfor jeg har nyktret, men var mye lettere da hvertfall!

FAEN!

Beklager veldig for skrivefeil, klwrer ikke fokusere nå.
Men skal stå "Har fått virkelige smerter i alle leddene"

Håper dere skjønnrt resten, sitter å rister her jeg skriver...
Sist endret av KjellFresh; 10. november 2014 kl. 03:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Stå på Kjell, jeg har fulgt deg og dine innlegg lenge. Jeg opprettet profil her i dag for å oppmuntre deg. Du er tøff som vil ta ett endelig oppgjør med heroinen. Jeg er sikker på at dette skal gå bra, kanskje du trenger ekstra støtte og oppfølging etterhvert. Alt det beste til deg, gleder meg til å følge deg. Drister meg til å sende deg en klem, vet ikke om det er kostyme her inne
elevatormusician
sorrY's Avatar
Hvordan går mandagen mann?
ta 8 mg sub på morningen, å 4 mg før du legger deg, så slipper du å våkne så jævlig dårlig.
Nå har du vært nyktern i 5 dager, Kjell! Håper jeg iallefall..

Håper formen er litt bedre idag enn den var igår... Har du ikke noe godt plantemateriell du kan poffe litt på, kanskje blåse støvet av gamle filmer du ikke har sett på en stund? Tenkte for å fylle tidsrommene med noe annet enn friends, haha!

Keep up the good work man!
Sist endret av nso; 10. november 2014 kl. 18:16.
Hei igjen KjellFresh!
Har vært igjennom det du beskriver endel ganger, og det er et helvete.
Som de sier, en dag om gangen, du blir litt bedre for vær dag.
Men er du sikker på at du ikke kan ta dette opp med fastlegen din?
Det er ganske viktig og ha en slags "struktur" på medisinene. han eller henne kan hjelpe deg med dette, det er faktisk deres plikt, selv om de kanskje ikke skriver det ut, så bør de hjelpe med råd.
Har du ikke tenkt på at LAR (LegeAssistertRehabilitering) er noe for deg?
Det som "kastrup" beskrev var etter min mening en bra formel da.
Jeg ville ikke ha blandet inn methadon, hvis du har tilgang til subutex, fordi, dette er min erfaring da, det er mye, mye værre og komme av methadon enn subutex.
Hold deg til subbene du, stay strong, en dag av gangen, og ta deg noen spaser turer, trening er også veldig viktig for hvordan du føler deg.
Dette klarer du :-)
Sist endret av jodatakker; 10. november 2014 kl. 19:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Lå rett ut i hele går, eneste gangene jeg var oppe var for å fly på do eller henre oe drikke, fått i meg ekstremt lite mat siden jeg sluttet, så har gått ned noen kg. Gleder meg til matlysten er tilbake. Får ikke lenger "munchies" av og røye lenger, må ha Heroin for å bli sulten, hadde aldri trodd det kome til skje..
Men som sagt en jævlig gårsdag..våknet i dag tidlig, uten noe sibutex igjen og hoppet på første toget, noe jeg ikke hadde klart om jeg ike hadde spist 3 xanor først.
fikk heldigvis napp nesten med en gang jeg kom til Oslo, så da var det å få i seg en 8mg. Begynte føle meg veldig behgaelig når jeg satt på toget, men de 3 xanorene hadde nok litt å si at det kicka så bra.
Kom hjem i 9-10 tiden, røyet en feit å la meg på sofaen, våknet nå, fremdeles helt kjørt, så kunne fint sovnet igjen..noe jeg skal prøve utsette et par timer til hvertfall, kjedelig å våkne midt på natten, dårlig og uten noe å gjøre.

Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Stå på Kjell, jeg har fulgt deg og dine innlegg lenge. Jeg opprettet profil her i dag for å oppmuntre deg. Du er tøff som vil ta ett endelig oppgjør med heroinen. Jeg er sikker på at dette skal gå bra, kanskje du trenger ekstra støtte og oppfølging etterhvert. Alt det beste til deg, gleder meg til å følge deg. Drister meg til å sende deg en klem, vet ikke om det er kostyme her inne
Vis hele sitatet...
Tusen takk for det, hyggelig å høre.
Ja fikk det putselig for meg at dette var noe jeg ikke ville mens jeg satt med asse eroineisert og tok dop. Høres kansje merkelig ut men..
Ja skal bli søkt inn på avrusning, men når og hvor dette blir har jeg ikke peiling på
Ja får håpe noen får noe ut av å lese hvordan det går hverfall.
Bare å klemme det men skjønte ikke den med kostyme, hehe..

Sitat av sorrY Vis innlegg
Hvordan går mandagen mann?
Vis hele sitatet...
Mandagen ble som jeg skreiv ganske bedriten..

Sitat av shankster Vis innlegg
ta 8 mg sub på morningen, å 4 mg før du legger deg, så slipper du å våkne så jævlig dårlig.
Vis hele sitatet...
Hadde jeg hatt mer sub og gå p hadde det ikke vært noe problem, men nå har jeg en igjen til i morgen, kan ikke fortsette selvmedisinere meg med ting jeg kjøper på gata, da er jeg plutselig hekta på Sub, som jeg syntes det er verr og g av en vanlig heroin.
Men hadde jeg hatt skulle jeg kjørt opplegget mitt litt lenger.

Sitat av weedsuit Vis innlegg
Nå har du vært nyktern i 5 dager, Kjell! Håper jeg iallefall..

Håper formen er litt bedre idag enn den var igår... Har du ikke noe godt plantemateriell du kan poffe litt på, kanskje blåse støvet av gamle filmer du ikke har sett på en stund? Tenkte for å fylle tidsrommene med noe annet enn friends, haha!

Keep up the good work man!
Vis hele sitatet...
Ja nå driver jeg plutseig på 7. døgnt, virker uvirkelkelig at jeg har jkart detså "lenge"bpå egenhånd.
Jo har fått fikset både grønt og nrunt, hjalp på vedig masse det også.
Filmer og sånt frister ikke veldig om dgen, ligger bare å glor på t'n uansett hvor bedritenet det er, for jeg bryr meg rett og slett ikke, detter så mye ut at jeg ikke klarer følge ordentlig med på noe.
Men takk for forslag

Sitat av jodatakker Vis innlegg
Hei igjen KjellFresh!
Har vært igjennom det du beskriver endel ganger, og det er et helvete.
Som de sier, en dag om gangen, du blir litt bedre for vær dag.
Men er du sikker på at du ikke kan ta dette opp med fastlegen din?
Det er ganske viktig og ha en slags "struktur" på medisinene. han eller henne kan hjelpe deg med dette, det er faktisk deres plikt, selv om de kanskje ikke skriver det ut, så bør de hjelpe med råd.
Har du ikke tenkt på at LAR (LegeAssistertRehabilitering) er noe for deg?
Det som "kastrup" beskrev var etter min mening en bra formel da.
Jeg ville ikke ha blandet inn methadon, hvis du har tilgang til subutex, fordi, dette er min erfaring da, det er mye, mye værre og komme av methadon enn subutex.
Hold deg til subbene du, stay strong, en dag av gangen, og ta deg noen spaser turer, trening er også veldig viktig for hvordan du føler deg.
Dette klarer du :-)
Vis hele sitatet...
God kveld!
Et helvete er og si det mildt føler jeg, har vært gjennom det før, og på forskjellige opitater. Men føler at abstinensene blir værre for hver gang og at de aldri er helt like, men enkelte av symptomene ar jo altid like.
Får veldig dårlig hjelp av legen min når det gjelder misbruk generet\lt, jeg får de medisinene jeg spør om, og det er det, me tror aldri jeg hadde fått noe A preparater fra hun.
Har heller ikke veldig lyst å begynne fast på Subutex/subuxone eller metadon selvom mange mener det er veien og gå. Men jeg vil ikke være hektet på noe av det.

Jeg tok litt metadon den dagen, men ikke noe som gjorde meg dårlig, følte meg bare mer stein i grunn..

Takker, har en følelese av at jeg skal klare dette selv, gruer meg bare veldig til å ikke ha Subutexen til nød etter jeg har fått i meg siste rest i morgen.

Beklager for alle skrivefeil og magel av bokstaver, men dårlig tatstatur og form er dårlig kobo, så gåper dere forstår det hvertfall.
Sist endret av Veggen; 11. november 2014 kl. 19:45. Grunn: Rettet opp en quote som ikke ble helt som den skulle
Heisann!
Ja, det er sant. "Cold Turkeyene" blir mye verre med årene/gangene man kutter, det er min erfaring også.
Bra og høre at du ikke vil fortsette bruken av noen av opiatene, da vil jeg si at subutex er veien. Subutex kan jeg si med god erfaring er den desidert letteste og komme av, og siden du nå bruker det ville jeg fortsatt med det til det er stabilisert, og så trappet ned fortest mulig.
Kanskje holdt den på 16Mg om dagen for så startet nedtrapping.
Nedtrapping-planen kan jeg egentlig ikke råde, fordi det er ganske individuelt.
Også tilslutt må vi ikke glemme treningen da, det har vært veldig viktig for meg, uten at jeg kan kan forklare det
med noe annet at trening uløser/produserer endorfiner naturlig, på samme måte som dop gjør, men
dop er jo ikke akkurat på en naturlig måte.
Bare en liten gå tur er bra :-)
Dette her vet jeg du klarer, du er over det verste, hang in there. :-)
Sist endret av jodatakker; 11. november 2014 kl. 21:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Godt å høre at du fremdeles har klart deg. Det var kanskje ikke så smart å dra til byen for å skaffe medisinene du trenger, men jeg skjønner at du blir desperat når legen din ikke vil hjelpe deg. Kan du få ny fastlege? Jeg har som sagt fulgt deg og dine innlegg her inne over tid, så jeg tror ikke jeg tar så feil om jeg antar at du har slitt med misbruk over tid. Da er du nok ikke fastlegens favorittpassient, men du har rett på helsehjelp på lik linje med alle andre.
Jeg ønsker deg lykke til videre, vi er mange som heier på deg, og bryr seg om hvordan det går med deg. Vi vill at du skal lykkes denne gangen. Beklager litt feilstavinger her og der, men det skal være leselig
Klem fra Nurse Betty
Du bør vurdere å bytte fastlege. Hun som din fastlege er den første (faglige) personen som bør ta grep dersom det foregår rusmisbruk. Nettopp det er innenfor hennes fagfelt så her fratrer hun sin rolle lege. Dette skal en fastlege fange opp - for deretter å gjøre grep. Personlig har jeg en veldig åpen dialog med min fastlege som vet om alt fra steroidebruk til røykings.

Uansett Kjell, stå på! Og takk for å kunne ta del i din historie.

Ønsker deg masse lykke til !
Sist endret av Veggen; 12. november 2014 kl. 22:16. Grunn: Fjernet tekst som kom med to ganger.
Setter pris på denne tråden mann, og håper du kommer deg ut av det. Er litt digg å vite at det er flere av oss som sliter med heroin, er liksom så få tråder om det (noe som forsåvidt er en god ting).

Jeg vet ikke hvor mye subben påvirker abstinens-tiden, men jeg var 100% fysisk frisk etter 2 uker da jeg slutta cold turkey en gang (brukte 0.5 IV om dagen). Tenk det, 2 uker er ikke en shit! Men har sprukket siden, og går på suboxone nå. Ikke gå den veien :/
Hei igjeen, da var jeg plutselig på 9. dagen uten heroin (om jeg teller riktig) hehe..Har akkurat våknet, faktisk fått en natt med ordentlig søvn, utenom konstant drømming om rus, kaksje derfor jeg sov så godt :P
føler meg mye bedre fysisk, fremdeles litt smerter i ledd, tok bare 2mg og en xanor nå, hadde bare 4mg igjen, så ta halve nå, og 2mg før jeg legger meg,om jeg skulle ha behov for den. Skal møte noen fra familien for første gang siden jeg sluttet i dag, spent på og se om de merker noe forskjell på meg, mulig det blir en Xanor før jeg skal det for klare det.
Tenkte ta meg en tur på butikken også for første gang i dag, har fått en kompis til å handle for meg hittil.
Eneste somer "kjipt" med at de fysiske smertene begynner bli borte er at nå går alle tankene mine på dop, er så dopsjuk i dag at det er helt jævelig!
Mulig jeg må skaffe et par subutex til, men heller det enn heroin, men om jeg kjøper sub i dag så er det garantert siste jeg skal kjøpe! Men mulig det blir noe røykings og pils, , lang i fra det samme, men bedre enn heroinen akkurat nå.

Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Godt å høre at du fremdeles har klart deg. Det var kanskje ikke så smart å dra til byen for å skaffe medisinene du trenger, men jeg skjønner at du blir desperat når legen din ikke vil hjelpe deg. Kan du få ny fastlege? Jeg har som sagt fulgt deg og dine innlegg her inne over tid, så jeg tror ikke jeg tar så feil om jeg antar at du har slitt med misbruk over tid. Da er du nok ikke fastlegens favorittpassient, men du har rett på helsehjelp på lik linje med alle andre.
Jeg ønsker deg lykke til videre, vi er mange som heier på deg, og bryr seg om hvordan det går med deg. Vi vill at du skal lykkes denne gangen. Beklager litt feilstavinger her og der, men det skal være leselig
Klem fra Nurse Betty
Vis hele sitatet...
Lurt var det ikke, men hadde blitt heroin om jeg ikke hadde fikset sub, som jeg vurderer gjøre i dag, dra å skaffe et par sub så jeg holder meg unna heroinen, men da blir det siste gangen.
Jeg skylder ikke på legen min, for hare luftet det for henne, er som jeg har sagt mitt egelt lille prosjekt som jeg skal prøve mitt beste for å klare alene, sprekker jeg igjen så skal jeg jeg kontakte Bde fastlege og LAR.
Nei mulig ikke noe favoritt, med tanke på at jeg bare sender en melding når jeg trenger medisiner, trenger aldri møte h*n, og pluss at jeg får xanor, noe som ikke skal gis til misbrukere av benzo medikamenter, eller alkoholikere. Jeg sliter med begge de dele også, eller ikke så mye piller lenger, klarer faktisk holde meg til da jeg har behov for det, men en sjelden gang liker jeg slappe av med noen ekstra

Ja ovveraskende mange her som viser sin støtte, noe jeg setter kjempepris på!

Sitat av $pliffeN Vis innlegg
Du bør vurdere å bytte fastlege. Hun som din fastlege er den første (faglige) personen som bør ta grep dersom det foregår rusmisbruk. Nettopp det er innenfor hennes fagfelt så her fratrer hun sin rolle lege. Dette skal en fastlege fange opp - for deretter å gjøre grep. Personlig har jeg en veldig åpen dialog med min fastlege som vet om alt fra steroidebruk til røykings.

Uansett Kjell, stå på! Og takk for å kunne ta del i din historie.

Ønsker deg masse lykke til !
Vis hele sitatet...
Legen min og jeg har en grei dialog, hun vet at jeg hr vært hekta før, men denne gangen vet hun ikke at jeg prøver. Omjeg sprekker igjen så blir det til at jeg kontakter Falege og lar med en gang. Går jopå DPS også forresten, men ikke fortalt noe der heller.
Legen min vet om alkohol problemet mitt forresten, men gir meg uansvarlige mengder piller til en med et problemet i tillegg.

Men tusen takk for det og bare hyggelig

Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Setter pris på denne tråden mann, og håper du kommer deg ut av det. Er litt digg å vite at det er flere av oss som sliter med heroin, er liksom så få tråder om det (noe som forsåvidt er en god ting).

Jeg vet ikke hvor mye subben påvirker abstinens-tiden, men jeg var 100% fysisk frisk etter 2 uker da jeg slutta cold turkey en gang (brukte 0.5 IV om dagen). Tenk det, 2 uker er ikke en shit! Men har sprukket siden, og går på suboxone nå. Ikke gå den veien :/
Vis hele sitatet...
Takk! har hvert til stor hjelp for meg og få skrivd ut noen av tankene og om dagene mine her,
Har hatt et veldig varierende bruk, den ene dagen jeg var desperat var jeg oppe i 18mg, i dag har jeg kun tatt kun 2mg, men mulig jeg må skaffe et par til med tanke på det ekstreme dpsuget jeg har i dag!
Nei den veien har jeg ikke lyst å gå, forresen begynt å bli d¨rlig når jeg tar subuxone..litt merkelig siden jeg brukte mye av det før med bare gode virkninger.
Sist endret av KjellFresh; 13. november 2014 kl. 17:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hyggelig lesning, Kjell! Har fulgt deg på forumet lenge, og ble så glad da jeg så at du hadde bestemt deg for å ta opp kampen.

I dine mørkeste stunder og svakeste øyeblikk, er det ufattelig at ting noen gang skal bedre seg. Eller at det er mulig, i det hele tatt. Sånn funker denne dritten, og jeg har stor respekt for at du står imot fristelsen i disse øyeblikkene – og alle de andre stundene hvor du vil bli testet i fremtiden.

Men du står imot. Fordi du innerst inne vet at det blir bedre om du holder ut helvete helt til tåka forsvinner, om det så føles som det skal ta flere mannsaldre. I tåka husker du ikke hvordan følelsen er, men du skal likevel trosse faenskapen fordi du har fortalt deg selv sannheten: Nå jakter du en annen følelse. En som er mye bedre enn heroin.

Følelsen av frihet. Gled deg.
Hvordan går det, Kjell?
Hei, hadde en smell på fredag/lørdag. Jeg var så desperat etter noe,fikk ikke tak i sub...heiv innpå masse benzoer og alkohol (kanskje derfor jeg fikk så dårlig dømmekraft). Så plutselig spurte en kompis som ikke viste jeg nyktra spurte om vi skulle spleise på en femmer, jeg var ikke vond og be da. Så da ble det 2,5g på fredagen/Lørdag.. Ikke ekstrem mengde for meg, men fy faen... jeg skammer meg, gikk rett tilbake i abstinenser på søndagen, men har ikke prøvd å få tak i sub en gang siden da, er ikke såå lenge siden, men føles som en mnd.
Så da var det back to start, men har fremdeles ikke gitt opp kampen, men har skjedd så utrolig mye rart/kjipt siden forrige innlegget mitt, som jeg helst ikke vil ta her, men det er fremdeles ikke noen grunn til å bare fucke opp det man hadde klart i mine øyne. Har insett at jeg er et jævlig svakt menneske hvertfall.nå har jeg hatt av tlf og ikke vært på nettet siden søndag, for det er altid noe som får meg til å få lyst å ruse meg, bare det å se et bilde, lese et innlegg eller høre en spesiell låt...Men men..
Nå orker jeg snart ikke skrive mer.

Beklager for skrivefeil, men fingrene mine er istapper nå, så orker ikke rettskrive masse nå.
Stå på kjell! Alle som slutter sprekker litt, men hvis du står på videre gjør ikke det no! Ville virdert å skaffe resept på subutex hvis jeg var deg.
Ikke veldig overraskende at du sprekker etter å ha holdt på så lenge. Du er fortsatt sterk. Men om du nå vender tilbake til gamle uvaner bare pga. én sprekk, er det ikke særlig imponerende. Kom igjen, du er i gang …

Samtidig høres det spesielt utfordrende ut å drive med dette når du skal kunne bøtte i deg alkohol samtidig, men jeg forstår jo «behovet» godt. Litt øl og whisky gjennom abstinensene fortjener du, men så bør du tenke mer på dette nye, friske livet som venter deg … Det er så godt at ikke en gang alkoholen er særlig mye verdt.

Lykke til videre, mann!
Sist endret av Veggen; 19. november 2014 kl. 02:48. Grunn: Fjernet tekst som kom med to ganger.
Stå på videre Kjell, jeg følger med på hvordan det går med deg, og heier på deg. Du får la sprekk være sprekk og gå videre. Skjønner at det er vanskelig uten sub.er det mulig for deg å få tak i mer? Lykke til.
Klem fra Nurse Betty
Sist endret av Veggen; 19. november 2014 kl. 11:07. Grunn: Fjernet tekst som kom med to ganger.
Sitat av Grisefett Vis innlegg
Stå på kjell! Alle som slutter sprekker litt, men hvis du står på videre gjør ikke det no! Ville virdert å skaffe resept på subutex hvis jeg var deg.
Vis hele sitatet...
Hadde det vært så enkelt som å bare få resept på det selvom man har et problem så gjene... :/ Men skal snakke med ruskonsulenten min i mårra å finne ut en plan.

Så blir det illegale enn så lenge på meg, selvom jeg skal prøve unngå det også, men faen ikke lett!

Sitat av tartaruga Vis innlegg
Ikke veldig overraskende at du sprekker etter å ha holdt på så lenge. Du er fortsatt sterk. Men om du nå vender tilbake til gamle uvaner bare pga. én sprekk, er det ikke særlig imponerende. Kom igjen, du er i gang …

Samtidig høres det spesielt utfordrende ut å drive med dette når du skal kunne bøtte i deg alkohol samtidig, men jeg forstår jo «behovet» godt. Litt øl og whisky gjennom abstinensene fortjener du, men så bør du tenke mer på dette nye, friske livet som venter deg … Det er så godt at ikke en gang alkoholen er særlig mye verdt.

Lykke til videre, mann!
Vis hele sitatet...
Nei en sprekk er jo sjelden det, men nå var jeg skikkelig innstilt! følte nesten jeg begynte se lys i tunellen, langt borte, men alikevel...Har fremdeles ikke rørt noen form for opiater siden Lørdag, men nå er det ikke de fysiske bivirkningene, utenom vondt i ledd, hode, og rygg. Det som snart knekker meg igjen nå er det psykiske, så fikset noe benzoer, som hvertfall bør holde en uke.
Ja den alkoholen er noe dritt! Men den var jeg avhengig av et par år før Heroinen, men nå skal jeg kutte Heroinen først, før det går like langt som med alkoholen.
Ja det var en lysere fremtid som fikk meg til og innse at jeg burde gjøre noe.

Og tusen takk

Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Stå på videre Kjell, jeg følger med på hvordan det går med deg, og heier på deg. Du får la sprekk være sprekk og gå videre. Skjønner at det er vanskelig uten sub.er det mulig for deg å få tak i mer? Lykke til.
Klem fra Nurse Betty
Vis hele sitatet...
Tusen takk, hyggelig og høre
Ja, men håper ikke det blir hyppige sprekker, det er det som blir drepen, for da sitter man plutselig der man satt, igjen...
Men kom meg av en extrem Oxy avhengighet for noen år siden, syntes til tider de abstinensene var værre, men nå har jeg kuttet kontakt med den dealeren, og har blitt tilbudt det en gang på gata i Oslo, så ikke så mye av det på gatemarkedet, må vel helst ha en seriøs kontakt.
Veit ikke hvorfor jeg spora innpå det nå men, hehe... sikkert fordi jeg fikk lyst på Oxycontin også..

Jo kan få tak i mer Sub, men skal prøve la være, men får se hvor lenge det går.
Sist endret av KjellFresh; 20. november 2014 kl. 18:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hei, jeg sendte deg en pm.Kjell, lurte bare på om jeg fikk det til, er uerfaren her inne på det tekniske.
Ha en fin dag, du har masse støtte fra oss her inne
Klem fra Nurse Betty
Kjell, det du skriver er så insane rørende! Jeg meg selv har aldri rørt noe som helst rusmiddler men har litt kunnskap fra typen min som hadde en mor han mistet grunnet heroin, det er så forferdelig når mennesker begynner med dette å klarer ikke å kontrollere det.

Det at du faktisk vil legge det på hyllen å skjerpe livet ditt, overaske familien og vennene dine er helt utrolig. Ønsker deg lykketil og håper du klarer det, bra jobba!!!!
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Hei, jeg sendte deg en pm.Kjell, lurte bare på om jeg fikk det til, er uerfaren her inne på det tekniske.
Ha en fin dag, du har masse støtte fra oss her inne
Klem fra Nurse Betty
Vis hele sitatet...
Ja så det
Skal ta meg tid til å svare den så fort jeg kan, så du hadde hvertfall gjort det rett

Sitat av Grisefett Vis innlegg
Hvordan går det med deg kjell?
Vis hele sitatet...
Joa, det går, lå og spøy i hele går, så det fysiske og psykiske veksler mye nå syntes jeg. Men våknet i grei form i dag, etter et par xanor selvfølgelig, så blir det vel noe pils i og speed i løpet av kvelden, for å være litt sosial igjen, har låst meg ganske inne i det siste, skrudd av tlf, ikke åpnet når noen er på døra.. .. men kjenner godt på det psykiske, har begynt å gå inn i en lignende depresjon jeg hadde for noen år siden, ikke moro! Så håper det er noe som bare henger med de værste abstinensene.
For jeg VEIT jeg ikke er fedig med abstinensene selvom de varierer så veldig.

Men takk for at du spør!

Sitat av Damage Vis innlegg
Kjell, det du skriver er så insane rørende! Jeg meg selv har aldri rørt noe som helst rusmiddler men har litt kunnskap fra typen min som hadde en mor han mistet grunnet heroin, det er så forferdelig når mennesker begynner med dette å klarer ikke å kontrollere det.

Det at du faktisk vil legge det på hyllen å skjerpe livet ditt, overaske familien og vennene dine er helt utrolig. Ønsker deg lykketil og håper du klarer det, bra jobba!!!!
Vis hele sitatet...
Takk det setter jeg jo pris på
Ja det er fælt med dn heroinen og miljjøet, mister bekjente som fluer til tider, så vil virkelig ut av det!
Jeg tar det bare en dag om gangen hittil.

Og takk
Sist endret av KjellFresh; 22. november 2014 kl. 20:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Håper det går bra.
Det er vanskelig, men enda vanskeligere når man bytter ut ett rusmiddel med et annet. Ser du nevner xanor, speed og pils.
Det er fort gjort og bli avhengig av de I stedet for.

Personlig har jeg ikke noe jeg skulle sagt, har brukt 2 institusjoner og inklusjon I LAR for og komme meg av heroin. Men jeg er like avhengig av subuxonen som jeg var av heroin.
Forskjellen er at jeg ikke lenger trenger og jage etter noe for og gjøre meg frisk. Jeg vet at jeg bare trenger og gå på apoteket. Noen som Gjør at hele dagen er fri til og gjøre annet, for min del jobb.

Som sagt, heroin er et helvete og komme ut av, du har de fykiske abstinensene som varer 1-2 uker og så xx uker med extremt sug etter rus.

De færreste kommer seg av alene, be om hjelp... kontakt fastlegen, legevakten og få deg lagt inn på avrusning. Det er ikke mange som kommer seg av heroin alene og forblir rusfrie.

(Sier ikke at det er umulig)
Sitat av Kastrup Vis innlegg
Håper det går bra.
Det er vanskelig, men enda vanskeligere når man bytter ut ett rusmiddel med et annet. Ser du nevner xanor, speed og pils.
Det er fort gjort og bli avhengig av de I stedet for.

Personlig har jeg ikke noe jeg skulle sagt, har brukt 2 institusjoner og inklusjon I LAR for og komme meg av heroin. Men jeg er like avhengig av subuxonen som jeg var av heroin.
Forskjellen er at jeg ikke lenger trenger og jage etter noe for og gjøre meg frisk. Jeg vet at jeg bare trenger og gå på apoteket. Noen som Gjør at hele dagen er fri til og gjøre annet, for min del jobb.

Som sagt, heroin er et helvete og komme ut av, du har de fykiske abstinensene som varer 1-2 uker og så xx uker med extremt sug etter rus.
De færreste kommer seg av alene, be om hjelp... kontakt fastlegen, legevakten og få deg lagt inn på avrusning. Det er ikke mange som kommer seg av heroin alene og forblir rusfrie.

(Sier ikke at det er umulig)
Vis hele sitatet...
Ja vet det er dumt å bytte ut noe, men har vært blandingsmisbruker i noen år nå, pluss alkoholiker i 10-11 år, og heroinen eller andre opiater har kommet i perioder, men har liksom altid klart å komme meg ut av det på en eller måte, men ikke denne gangen nei..!

Xanoren, pluss noen andre Beroligende preparater innenfor B-klassen, får jeg fast av legen, å har vært veldig hekta på Benzoer før,men kom meg ut av det. Nå bruker jeg det mest ved behov somregel, ikke altid hver dag heller.. Men etter jeg begynte å slutte med heroin så har det vel blitt litt mer enn vanligvis.
Men speed har jeg aldri hatt noe ekstremt problem med, men nå kjenner jeg ikke noen dårlige følelser når det kommer til abstinensene, kjempe digg, og på veldig godt humør for at jeg kom meg ut i en sosial setting igjen! Men varer vel bare til jeg lander...å hvem vet når det blir..

Ja snakket med ruskonsulenten min på Fredag, fikk da vite at det var veldig liten sjanse for at jeg fikk noe LAR behandling. For jeg hadde ikke en "stor nok avhengighet av Heroin"
Det fikk meg nesten rett på en sprekk igjen, men klarte med nåd og neppe eller hva det heter.
Rusteamet hadde også tatt opp det med avrusning/behandling. Men det var nok noe jeg hvertfall kunne vente opp mot et år på, kun pga at jeg har stukket av fra avrusning EN gang! for 4-5 år siden...

Ja fy faen jeg gruer meg til suget kicker skikkelig i gang!!
Men syntes det er så merkelig at jeg har så vekslende abstinenser denne gangen, ene dagen kan det kun være et psykisk helvete, andre dagen så ligger jeg å spyr hele dagen og bor nesten på toalettet, mens en dag kan jeg sove i 15+ timer. Blir gal av akkurat det!
Men om jeg ikke får hjelp så tror jeg seriøst ikke det er lange veien tilbake til Heroin eller Subutex! Bare synd det blir dyrt, pluss det er kjipt å måtte handle på gata feks, for man vet aldri hva man får.

Nei jeg vet, så og si alle jeg kjenner som driver med Heroin har havnet på sprøyta eller er døde


Men skal ha et nytt møte på Tirsdag (tror jeg), da veit jeg ikke hva jeg gjør om jeg får mer negative nyheter... Ender vel med at jeg klikker og sprekker...begynner miste troa på meg selv!

Men nok deppe prat herfra, nå skal jeg ta litt mer speed, litt MDMA å bare nyte følelsen jeg har nå, så lenge den varer.

Sorry for merkelig innlegg, men var godt å få ut noe!

Takker dere alle sammen som støtter meg uten å engang kjenne meg
Så bra at du klarer deg ennå,du må ikke miste håpet og troen på at det skal gå bra denne gangen. Jeg har ingen erfaringer med ruskonsulenter og den slags, men det høres merkelig ut at du skal måtte vente opptil et år på avrusning.
Når det gjelder LAR så vet jeg ikke hvor mye på kjøret du må være for å kvalifisere. Jeg har og har hatt problemer med alkohol selv. Da jeg innrømte det for fastlegen min ble jeg henvist til avrusning med en gang. Heldigvis klarte jeg å kutte ut alkohol tvert, så jeg slapp opphold på avrusningen. Jeg gikk til samtaler med psykolog i ca.ett år og det gikk fint.
Nå drikker jeg som en svamp igjen, vil slutte, eller nei, ikke slutte, kutte ned til akseptabelt bruk.
Jeg skjønner godt at det ikke er lett å slutte på egenhånd, håper det hjelper deg noe at det er så mange her som støtter deg og vill deg vel. Har du tenkt å slutte med alle rusmidler ? Eller er det en skremmende tanke ?
Ønsker deg en fin søndag , klem fra Nurse Betty
Heisann Kjell!
Syntes du gjør en veldig bra jobb. Det er ikke alle som hadde vært så ærlig som du er om den lille sprekken du hadde. Det er knallbra :-)
Her har du mange folk som støtter deg, stå på Kjell !
Sist endret av jodatakker; 25. november 2014 kl. 23:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Så bra at du klarer deg ennå,du må ikke miste håpet og troen på at det skal gå bra denne gangen. Jeg har ingen erfaringer med ruskonsulenter og den slags, men det høres merkelig ut at du skal måtte vente opptil et år på avrusning.
Når det gjelder LAR så vet jeg ikke hvor mye på kjøret du må være for å kvalifisere. Jeg har og har hatt problemer med alkohol selv. Da jeg innrømte det for fastlegen min ble jeg henvist til avrusning med en gang. Heldigvis klarte jeg å kutte ut alkohol tvert, så jeg slapp opphold på avrusningen. Jeg gikk til samtaler med psykolog i ca.ett år og det gikk fint.
Nå drikker jeg som en svamp igjen, vil slutte, eller nei, ikke slutte, kutte ned til akseptabelt bruk.
Jeg skjønner godt at det ikke er lett å slutte på egenhånd, håper det hjelper deg noe at det er så mange her som støtter deg og vill deg vel. Har du tenkt å slutte med alle rusmidler ? Eller er det en skremmende tanke ?
Ønsker deg en fin søndag , klem fra Nurse Betty
Vis hele sitatet...
Vet om folk som har ventet mye lenger enn det i kø, men da er det josomregel langtidsbehandling.
Men jeg blit tydeligvis ike tatt p alvor i det hele tatt av helsevesenet, når det gjelder andre saker også, skulle gjerne vist hvorfor!
Det med LAR kom ikke som noen ovveraskelse, kjenner mange som ikke får bruke det tilbudet der selvom de har vært missbrukere i mange år..
Ja drikker ganske heavy om dagen igjen jeg å, men det for så være...
Ser ikke for meg et 100% rusfritt liv i en alder av rundt 30 når jeg har ruset meg store deler av livet mitt.. Tror Feks. jeg skulle klart å holde meg til helgene med alkohol om jeg hadde hatt noe meningsfylt å fylle dagene med, eller om jeg hadde hatt en kjøreste som kunne tilntingt fagene med.
Å bare omgås rusmissbrukere eller familie når jeg har det sånn som jeg har det i lvet så tror jeg det hadde vært en stor hjelp, men hvem vil vel være sammen med en rusmissbruker uten jobb eller ramtid..

Å eve et 100% rusfritt liv er jo en skremmende tanke i tillegg når jeg har ruset meg så og si fra den dagen jeg bodde alene for første gang, så jeg har null erfaring med et nyktert liv helt på egenhånd.

Sitat av jodatakker Vis innlegg
Heisann Kjell!
Syntes du gjør en veldig bra jobb. Det er ikke alle som hadde vært så ærlig som du er om den lille sprekken du hadde. Det er knallbra :-)
Her har du mange folk som støtter deg, stå på Kjell !
Vis hele sitatet...
Setter jeg pris på å høre hadde en liten sprekk igjen i forigårs, men det var ikke Heroin det var snakk om da, men 100mg dolcontin, noe som egentlig ga meg velddig dårlig funksjon, heller enda et lite knekk i selvtilliten.. :/

Ja setter kjempepris på all støtte jeg har fått her! Hadde regnet med en haug av moralprekner, men så feil kan man ta

Kommer nok med en litt enger oppdatering når jeg slipper skrive å en mobil, men har ikke rørt heroin siden forrige innlegget mitt, kuen en Dolcontin, men det gjorde verken ting værre eller bedre dagen etter.

God natt og sov godt freaks!
DEet skal forhåpentligvis jeg.
Sist endret av Veggen; 28. november 2014 kl. 10:02. Grunn: Fjernet tekst som kom med to ganger.
Ikke la deg knekke selv om du gikk på en smell. Det er no snarere regelen en unntaket. Du gjør en veldig god jobb Kjell. Stå på videre. Du er i støtet nå. Utrolig viktig å reflektere litt over hvor flink du har/er, vært. Du har all grunn til å heve hodet og være stolt av deg selv.

Fortsett på dette sporet... Jeg støtter deg, og tenker på deg.

Stay strong, og tenk, bare for i dag!
Når man går av heroin, er sprekker en del av pakken. Kunn et fåtall klarer det første gangen.

Når man skal av heroin, og egentlig alle andre rusmidler, så gjelder det og Være 100% motivert. Samtidig så må man innse at man ikke har kontroll over sitt eget liv. De fleste avhengige kan ikke ruse seg, heller ikke på alkohol. Total avhold fra alle rusmidler er det som må til.

En du/man ikke klar for og slutte, vil du ikke slutte.

Og det er de færreste som klarer dette alene, så be om hjelp. Det er synd med lange vente tider på behandling steder. Men spør evt familie om hjelp til og finne en privat, og hjelp til finansiering.

Bit tenne sammen, kom deg over de helvetes dagene, og kom deg på ett NA møte
bare det og bli møtt av mennesker som har vært det same stedet som du selv er og som forstår og lytter har hjulpet utallige V rusavhengige verden over.

Det er skummelt og tenke på et liv uten rus, uten alkohol. Men fy faen som det er verdt det.

(Ironisk nok er jeg I LAR, men jeg har gått gjennom dette utallige ganger, og truffet hundre-vis av mennesker som har fått et godt liv uten noen som helst for for rus)

Lar gir meg muligheten til og få ting på plass, men det kommer en dag når man må takle det og gå av. Lar Bør Være siste utveien. Det er ingen luksus vei til rusfri het.
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Å eve et 100% rusfritt liv er jo en skremmende tanke i tillegg når jeg har ruset meg så og si fra den dagen jeg bodde alene for første gang, så jeg har null erfaring med et nyktert liv helt på egenhånd.
Vis hele sitatet...
Først og fremst vil jeg bare si at du er ganske tøff som orker å gå gjennom det helvetet det er å slutte, og ønske deg lykke til. Viljestyrke banker dritten av alt annet om man bare pøser nok på med det!

Et 100% nykternt liv er vanskelig å få til, men jo nærmere jo bedre? Jeg merker at trening funker veldig bra. Naturlig rus, kun positive bivirkninger, du blir avhengig av det og det blir en positiv spiral! Det er viktig med en aktivitet du er nødt til å være rusfri når du driver med, og som du liker. F.eks martial arts, klatring, terrengsykling, fallskjermhopping?
Alkohol her, og jeg har funnet ut av noe. Har vært flink gutt i 2 mnd nå men idag har jeg en sprekk, men det er ikke så gale som det høres ut, for denne sprekken er planlagt. Mye av problemet mitt er å leve med penger på konto og idag fikk jeg penger inn, noe som er det værste som kan skje med tanke på edrulighet, men det er en del av planen. For på mandag er det en ny måned med å holde seg noe jeg er fast bestemt på å gjøre, og tenker på mens jeg sprekker. Jeg har prøvd å leve som en trykk-koker uten utløpsventil i 2 år men det gikk ingen vei så nå planlegger jeg sprekkene mine og EIER de. Jeg har kontoll over de, bestemmer hvortid de skal finne sted, og det tøffe taket blir til dagene rett etter. Kanskje folk blir skuffet over at jeg ikke "egentlig har sluttet å drikke liksom", men for meg er det 30 mot 1 dag edru i måneden, noe som er veldig bra i mine øyne.

Hvorfor jeg gjør det er enkelt. Hvis jeg tenker at jeg aldri skal ruse meg blir jeg kraftig deprimert uten å kunne forklare hvorfor jeg føler det sånn. Målet er selvfølgelig å kutte ut driten helt, men jeg har ikke tid til utopiske drømmer for jeg må finne en måte å klare dette på.

Tøft gjort KjellFresh. Stå på. og mye





Ei det, og håp på det beste.
Sist endret av mocp; 29. november 2014 kl. 20:45.
For meg stemmer det som det sies. "En sprekk er nok." Da kan alt gå til helvete. Trodde også jeg kunne være min egen herre over sprekkene men den gang ei. Etter kun en liten sprekk, var det fullt kjør igjen dagen derpå. Klassisk.
Var fri for heroin 10 år, og trodde at bare en gang kunne gå greit, men den gang ei. Kjøpte en kvarting, ble grise stein, selvfølgelig, og mens jeg lå på sofaen gjikk tankene sakte men sikkert vekk fra bare en gang til, "jeg går ned og kjøper et par kvartinger til, til, jeg må jo kjøpe så jeg har til i morgen også. Rimlig vilt, tekst bok. Så hvis du klarere og styre sprekkene er du kankskje ikke avhengig, fordi da har du styring, jeg har da tydeligvis ikke styring. Det er som alt går over på video modus, det går av seg selv.
Sist endret av jodatakker; 29. november 2014 kl. 23:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Syns det er jævla kult av alle dere her på freak som er med på å støtte Kjell.
Selv har jeg ingen "rus-problemer" (røyker av og til og litt sopp i ny og ned), så kan ikke se for meg hvor jævlig du må ha det, Kjell. Men ønsker deg lykke til videre, Kjell! Stå på!
Hei Kjell!
Hvordan går det da? Nå har enda en helg gått, og sikkert mange fristelser også.
Håper du har klart deg, men ikke noe problem hvis du har "sklidd ut" litt, ingen som sutrer over det.
Postene dine motiverer sterkt, skal du vite, og jeg selv har og lyst til og legge ting og tang på hylla.
Det er som Kastrup skriver, man må ville det selv, ellers er det ingen vits, hjelper eller nytter ikke mye, hvis bare alle andre vill, eller maser.
En ting Kastrup også skrev, "Det er skummelt og tenke på et liv uten rus, uten alkohol. Men fy faen som det er verdt det." Det motiverte litt og høre, ihvertfall for min del. Jeg syntes det er skikkelig skummelt og tenke på, men på en måte godt og høre at man ikke er alene om det.
Har lyst til og kanskje sjekke ut AN, kankskje du, Kjell, kunne tenkt deg det, hvis de har det der du bor? Det har man sikkert.
jaja, stå på, Kjell, dette er bra. :-)
Sist endret av jodatakker; 30. november 2014 kl. 22:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Na/anonyme narkomane har hjulpet millioner av narkomane og alkoholikere verden over. Men for mange utenfor kan det virker veldig rart. Mye av litteraturen og ordene som brukes kan minne om religion. Men det kan ikke Være mer feil. Na har ingen ting med religion og gjøre.

Som jeg allerede har sagt er det viktigste når man vil bli rusfri, er og ville det selv. Man blir ikke rusfri for noen andre. Det andre som også er veldig viktig er og ha et håp og en tro. Hva man tror på spiller ingen rolle. Men ha et håp og en tro på at man kan klare det, kan gjøre mye.

Jeg kjenner meg så mye igjen I det som blir skrevet, selv har jeg sprukket 10-talls ganger, og gjordt alle feil I boka. Det viktigste jeg fant ut til slutt var og svelge stoltheten og be om hjelp. Noen ting måtte ofres, venner, miljø, stoltheten og serfikatet. Men nå sitter jeg her og har vært "rusfri" I 1 år.
(Nå er jeg I LAR, og kan ta meg en øl av og til, mange mener at dette ikke er og Være rusfri, og det forstår jeg. Men jeg har det bra og det er det viktigste)
Nå er dette Kjells tråd, men det skader sikkert ikke med litt snakk om AN. Ble veldig nyskjerrig på dette, og har funnet ut at det er møter ihvertfall vær kveld jeg kunne gå på. Men sånn generelt.
Kan man bare gå uten og få sponsor? Kan man komme og gå som man hvil?
Og må man være rusfri, eller er det bare at man må ha et ønske?
Jeg for min del har jo et ønske, men er et jævlig redd for et liv uten rus for og være ærlig, Kjell har kommet jævlig langt der. Stiller svagt der, selv.
Ser for meg helst, at man kan sitte og høre litt på andre kanskje?
Også er det dette 12 skritts programmet, hva har du Kastrup og si til dette, er det noe du driver med?
Sist endret av jodatakker; 1. desember 2014 kl. 01:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av jodatakker Vis innlegg
Nå er dette Kjells tråd, men det skader sikkert ikke med litt snakk om AN. Ble veldig nyskjerrig på dette, og har funnet ut at det er møter ihvertfall vær kveld jeg kunne gå på. Men sånn generelt.
Kan man bare gå uten og få sponsor? Kan man komme og gå som man hvil?
Og må man være rusfri, eller er det bare at man må ha et ønske?
Jeg for min del har jo et ønske, men er et jævlig redd for et liv uten rus for og være ærlig, Kjell har kommet jævlig langt der. Stiller svagt der, selv.
Ser for meg helst, at man kan sitte og høre litt på andre kanskje?
Også er det dette 12 skritts programmet, hva har du Kastrup og si til dette, er det noe du driver med?
Vis hele sitatet...
Du kan fint gå på disse møtene uten sponsor, sponsor er noe du kan få etterhvert når du føler deg trygg. Det er ingen krav om og Være rusfri, men det er anbefalt. Og at på de fleste møtene, ber de deg om og kunn lytte dersom du har brukt "I dag".
"Eneste krav om medlemskap er et ønskemål og slutte med rusmidler"
Det er uansett veldig vanskelig og få noe ut av disse møtene dersom man er ruset. Men snakk med noen I pausen eller etter møte om frykten for og slutte med all rus.
De første møtene mine sa jeg ikke et ord, kunn introduserte meg som rusavhengig og sa jeg valgte og lytte.

12 trinns programmet er vanskelig og forklare, men det handler om og innrømme at man har et problem, Være villig til og gjøre noe med det, finne grunnen til at det ble slik, og ordne opp etter seg. . Deretter vedlikehold. Dette er veldig kort forklart.

Selv har jeg vært på mange hundre møter, men etter en del sprekker og inklusjon I LAR, Føler jeg meg ikke helt Velkommen. Noen NA grupper tilatter ikke at mennesker I lar for dele, ta verv. Noen mener lar er det samme som og Være på kjøret. Og det er greit, men da er det ikke noe for meg.
Veldig synd at de skal ha et slikt syn på mennesker som er i lar da. Riktig nok, man er kanskje ikke totalt "ren" når man bruker metadon, subutex, eller hva det måtte være, men mange jobber kanskje mot og bli helt rus fri, syntes det hørtes rimlig røft ut og bli satt den båsen. De aksepterer jo folk som ikke er rene enda, men som har et ønske om det, det blir jo det samme for mange mennesker. For se hvordan det blir for min del. Går kanskje på et møte, og lytter til hva de andre snakker og prater om, kanksje det er noe for meg, og kanksje Kjell også. :-)
Hei, hvordan går det med deg Kjell? Jeg er spent på å høre hva som skjer i livet ditt, vi er mange som følger deg, og som ønsker deg det aller beste. Ikke vær redd for å oppdatere selv om ikke alt går på skinner hver dag, stå på.
Klem fra Betty
Hei igjen!
Var ikke klar over at det var å lenge siden jeg hadde skrevet noe i tåden, men ting har ikke vært bare bare i det siste, husker vel halvparten av det som har skjedd siden sist.
De psykiske abstinensene ble sterkere, veldig fort, så jeg ble desperat og havna på skikkelig hardfylla med masse benzoer innabords, husker ikke hvem dag dette var, men jeg hadde ikke noe subutex eller annet heller.
Når jeg da havna på denne fylle/pille kula så fikk jeg den trangen til å være sosial igjen, så kontaktet noen av de vennene mine som liker sitte våkne og dro til de.

Der ble mer alkohol og piller, pluss en del speed, tia fløy og jeg hadde det bra, der og da hvertfall, så kom plutselig MDMA'en igjen da, noe det har blitt litt for mye av i det siste også.
Men hvertfall, vi satt der å festa i noen døgn, og ingen av de jeg var med driver med opiater, derfor ble det ikke noe diskusjon om det engang, å jeg tenkte heller ikke noe særlig på det, for var jo på helt andre tanker med alle rusmidlene innabords. Så kom det noe Ketamin og GHB, noe jeg også fikk i meg altfor mye av, så jeg blacka helt ut, folk sa jeg hadde vært borte noen timer, men ingen som hadde tilkalt noe ambulanse siden de kjente puls på meg og at jeg pusta litt..

Når jeg kom til meg selv igjen så skjønte jeg ingenting, kjente ikke igjen de jeg var hos, eller stedet jeg var på. Begynte få litt panikk, men ville ikke vise det forran de "ukjente" menneskene. Så jeg gikk høffelig på badet og svelget nedpå noen Xanor og gikk til de andre igjen, alt virket fremdeles rart og ukjent, men jeg begynte drikke igjen og fikk på litt mer speed og litt ketamin, og der blacka jeg helt ut. Kommer til meg selv i en leilighet med bare et par av kompisene mine, et par karer som hadde fått i seg litt vel mye Emma og noen jenter jeg aldri har møtt.

Igjen kom panikken, hadde bare 2 Xanor igjen, men hadde masse blåvalium i lomma jeg ikke veit hvor kommer fra., så jeg heiv i meg noen av de også.. fortsatte ta litt speed og kork med de kompisene mine jeg hadde med og jentene før jeg tenkte at jeg burde avslutte før dette tok mer av, så det ble litt ketamin til, hadde det skikkelilig fett da, selv med folk jeg ikke kjenner, noe jeg vanligvis ikke har. så tok jeg taxi hjem. Dette var på natt til Fredag.

Var utrolig deilig å komme seg hjem å få lagt seg etter et par feite jointer! Sov nesten et døgn, men når jeg våknet var det et helvete. Hadde skikkelig abstinenser igjen, å det var væren på piller eller alkohol, for det kom rett opp igjen, og jeg kjente suget etter dopet så ekstremt, så jeg sprakk igjen. Har røyket veldig lite, og jeg sitter nå igjen å røyker opp det siste jeg har, for skal ikke våkne med noe rester av det i morgen!

Dette var noen helt absurde dager for meg, å hadde jeg lest det selv så hadde jeg nesten ikke trodd det.
Nå er jeg i så psykisk dårlig form at jeg snart ikke vet hva jeg skal gjøre...
Men nå vet dere hvordan det står til igjen..ikke akkurat mitt stolteste øyeblikk å skrive om.

P.S. er det noen som vet om legen kan skrive ut subuxone for en kort periode bare, eller må man uansett igjennom LAR?

Igjen, takk for all støtte!

Sitat av losji Vis innlegg
Syns det er jævla kult av alle dere her på freak som er med på å støtte Kjell.
Selv har jeg ingen "rus-problemer" (røyker av og til og litt sopp i ny og ned), så kan ikke se for meg hvor jævlig du må ha det, Kjell. Men ønsker deg lykke til videre, Kjell! Stå på!
Vis hele sitatet...
Tusen takk for det, er fremdeles ovverasket over all støtten jeg har fått herfra

En ting jeg glemte var at det var masse innimellom dette som jeg ikke husker noen ting av, Bare vet at je ikke fikk i meg heroin mens jeg var på tryne.
Sist endret av KjellFresh; 9. desember 2014 kl. 04:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Fantastisk at du vil slutte med Heroin. Selv har jeg aldri prøvd noen stoff, og kommer heller aldri til å gjøre det. Vil tro det har litt med miljøet man vokser opp i, og samtidig hvor sterk psyke man har.

Har iallefall to videoer som er om en sprøytenarkoman som gikk skikkelig inn på meg. Se videoene, så ser du hvor gale det kan bli.

http://p3.no/leo/sproytenarkoman-1/
http://p3.no/leo/sproytenarkoman-2/

Lykke til videre!
Tusen takk for at du oppdaterer oss Kjell, vi vil så gjerne at du skal klare dette. Jeg forstår at det er skrekkelig vanskelig, men du må ikke gi opp. Snakk med legen din om Subutex, det verste som skjer er at du får et nei til svar. Du motiverer
" oss" andre som sliter med våre avhengigheter. Selv har jeg piller og alkohol å stri med,har brukt store mengder med Paralgin Forte og benzoer over mange år, jeg er livredd abstinenser, men å følge deg i din "kamp"er inspirasjon til å slutte med dette . Lykke til, du klarer det, men dømmekraften blir svært svekket etter inntak av store alkoholmengder og tilgjengelige piller.
Stor klem fra Betty
Huff da, der sprakk du , men det er lenge siden sist! Hold ut litt til nå mann! For vi ser at du er i stand til det! Broder! Måtte gudene være med deg!!
elevatormusician
sorrY's Avatar
Dude, du er en stor inspirasjon! Fortsett å være det. Jeg veit at du klarer det her.
Jeg hadde hørt at fastlegen kunne skrive ut subuxone for en kort tid, men det stemte ikke med de legene jeg pratet med. Selv om fastlegen min var klar over mitt problem, så måtte dette ligge en annen godkjennelse for og skrive resepten.

La meg inn på Ahus I to dager og fikk med godkjennelse derfra, så legen kunne skrive ut fram til jeg fikk avslag/inklusjon I lar.
Halla Kjellfresh.

Jeg synes det er utrolig rart at du ikke får LAR behandling. Jeg personlig kom inn i Lar med en gang jeg spurte om det, og jeg hadde "bare" brukt 3-4år.

Nå vet ikke jeg hvor du bor, men i Oslo er det flere steder du kan få sub uten LAR inkludering. Som f.eks 24sju som er et lavterskel tilbud du kan komme å hente gratis sub hver dag. Dette kan du også gjøre på noe som heter LASSO som holder til i byen. Alt du trenger å gjøre er å møte opp å si at du har opiat avhengighet, snakke med legen som er der så vill du med 99% sjans få det.

Du kan også søke deg inn på en avgiftningsenhet hvor de vill trappe deg opp på sub for å så gradvis trappe deg ned over lengre tid