Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 8405
Lurer på om det er noen som vet om noen gode dokumentarer eller lignende, hvor jeg får se hvordan det er å leve på gata, og det å væra narkoman i Norge.
Sitat av Skateward Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Støtter opp under den!
Leo og de utstøtte - Sprøytenarkoman
Handler om en merkelig speedfreak som bor på gata og røyker sigarer,skyter speed og spiser sushi.
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Sitat av CountDrugula Vis innlegg
Leo og de utstøtte - Sprøytenarkoman
Handler om en merkelig speedfreak som bor på gata og røyker sigarer,skyter speed og spiser sushi.
Vis hele sitatet...
Og digger sigarer
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Leo og de utstøtte. Handler om en speednarkoman i Oslo. Anbefaler å se hele serien, kun del 2 og 3 er om sprøytenarkomanen da.

Herregud da! fjerde ninjaen i dag!
Sist endret av Echuz; 15. mars 2012 kl. 22:46.
Trådstarter
Tre sterke anbefalinger! Noen flere?
Bra tråd. Kan spørre Arild Knutsen om han har noen filmer å bidra med Så en dokumentar fra National Geographic for en stund siden. Handler om livet til To unge heroinbrukere.

Men som sakt, skal spørre Arild asap så poster jeg resultat så fort jeg får mulighet
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Takk for genialt tips

Hadde ikke sett den før, anbefales sterkt!
Sist endret av Petterøes; 17. mars 2012 kl. 01:05. Grunn: Fordi
Trådstarter
Sitat av elytsmoorhs Vis innlegg
Bra tråd. Kan spørre Arild Knutsen om han har noen filmer å bidra med Så en dokumentar fra National Geographic for en stund siden. Handler om livet til To unge heroinbrukere.

Men som sakt, skal spørre Arild asap så poster jeg resultat så fort jeg får mulighet
Vis hele sitatet...
Husker du ikke hva det programmet du så på National Geographic het?
Og har du fått snakka med Arild Knutsen?
Sitat av elytsmoorhs Vis innlegg
Bra tråd. Kan spørre Arild Knutsen om han har noen filmer å bidra med Så en dokumentar fra National Geographic for en stund siden. Handler om livet til To unge heroinbrukere.

Men som sakt, skal spørre Arild asap så poster jeg resultat så fort jeg får mulighet
Vis hele sitatet...
Det er nok dette programmet:
http://www.natgeoeducationvideo.com/...-afghan-heroin

Heroinister i Oslo.
Sist endret av Spirituell; 18. mars 2012 kl. 16:42.
Sykt hvor ødelagt han på 26år hadde blitt, prata som ei gammel kjærring, og at han i det heletatt ville ta samme veien hvis han hadde fått valgt livet på nytt... Utrolig trist å se på.
Biografien "Hugo" av Simen Sætre handler om en som endte opp med å bli narkoman i Norge. Veldig god bok som gir deg et godt innblikk i narkomanes verden.
Sist endret av Intoforever; 18. mars 2012 kl. 18:57. Grunn: Skrivefeil
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Det er nok dette programmet:
http://www.natgeoeducationvideo.com/...-afghan-heroin

Heroinister i Oslo.
Vis hele sitatet...
Nei. Hele dokumentaren var sentrert rundt livet til disse to.. Godt forslag iallefall^^

Sitat av party12345 Vis innlegg
Husker du ikke hva det programmet du så på National Geographic het?
Og har du fått snakka med Arild Knutsen?
Vis hele sitatet...
Finner det ikke, desverre :/
Og nei, han har ikke svart på facebook. Han er en opptatt mann, og kjemper for viktige ting, så han har nok bedre ting å gjøre en å loke facebook like mye som oss unge, hehe. Men regner med at jeg får svar etterhvert, fått det før. Har bare tatt litt tid^^

Fikk da svar av Arild, og han kom også med den triste beskjeden at han ikke skal dukke opp på masjen i år Det eneste som faktisk trekker denne masjen opp. Men her er en film han anbefalte i alle fall Enjoy^^
http://visualdays.no/videos/heroinhovedstaden/
Filmene Junkies og Boomerang fra 90tallet er også ganske bra, men jeg har ikke klart å få tak i de. Tviler på at de er ute på dvd eller næt. Ellers har du også Store Gutter Gråter Ikke og den om Tyrili på 80tallet (For Harde Livet?), men de er mer fokusert på rehabilitering og fengsel etc.
"Junkies" av Trond Kvist finner man på de fleste større biblioteker.
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
"Junkies" av Trond Kvist finner man på de fleste større biblioteker.
Vis hele sitatet...
Takk for tipset, har kun sett etter den på nettet. Så den på kino i sin tid.
Ikke hvem som helst.
F0reman's Avatar
Litt OT, men når jeg ser dokumentarer som dette får jeg en dårlig følelse inni meg og tenker bare att jeg aldri vil utforske mer og prøve rusmidler. Ingenting i meg så sier jeg vill ende opp på gata med sprøyta. er jeg den eneste? tror ikke det.
Hvor stor sannsynlighet er det egentlig å havne opp på gata for en 16 åring, som liker og holde på med rusmidler..?
Sist endret av F0reman; 20. april 2012 kl. 17:18.
Mongo på heltid
Soppsui's Avatar
Sitat av F0reman Vis innlegg
Hvor stor sannsynlighet er det egentlig å havne opp på gata for en 16 åring, som liker og holde på med rusmidler..?
Vis hele sitatet...
Sjangsen er ikke så stor. Vil tro barnevernet plukker deg opp før du får flytta ut på gata
▼ ... over en uke senere ... ▼
"Varmere dager" er en dokumentar som ble sendt på TV2 for 2-3 år siden. Der blir 2 narkomane fulgt veldig tett igjennom en hel vinter på gata i oslo. Vet ikke hvor du kan få sett filmen (kanskje den ligger i arkivet på tv2 sumo), men den viser ihvertfall veldig detaljert om hvordan uteligger/narkoman livet er i Oslo.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av F0reman Vis innlegg
Litt OT, men når jeg ser dokumentarer som dette får jeg en dårlig følelse inni meg og tenker bare att jeg aldri vil utforske mer og prøve rusmidler. Ingenting i meg så sier jeg vill ende opp på gata med sprøyta. er jeg den eneste? tror ikke det.
Hvor stor sannsynlighet er det egentlig å havne opp på gata for en 16 åring, som liker og holde på med rusmidler..?
Vis hele sitatet...
Kommer an på hvilket miljø du er inni, og om du er typen som gjerne sier "ja takk" til avhengighetsskapende stoffer (og ikke greier å kontrollere det), heroin er vel det folk sitter mest på gata for, så ikke prøv heroin.

En idé og også holde seg unna amfetamin (og meth), benzo og andre slike stoffer.

16 er kanskje litt ungt, hvis du greier kontrollere bruk (ikke skal ha den "digge rusen" fra "det stoffet" igjen med en gang) er du relativt safe, ikke helt safe tho, du kan være predisponert for avhengighet.

Og don't do drugs, drugs is bad mkay...
Hva med noen lignende filmer som Den Siste Revejakta, er det noen som kan nevne noen?
Sitat av dolan_duck Vis innlegg
Hva med noen lignende filmer som Den Siste Revejakta, er det noen som kan nevne noen?
Vis hele sitatet...
Nå er det en viss forskjell på å være narkoman og stoner da. Riktig nok er det én birolle i filmen som er narkoman, men i bunn og grunn er det en stonerfilm!
Sitat av telorix Vis innlegg
Nå er det en viss forskjell på å være narkoman og stoner da. Riktig nok er det én birolle i filmen som er narkoman, men i bunn og grunn er det en stonerfilm!
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig, jeg bare stjal tråden litt
Sist endret av dolan_duck; 4. mai 2012 kl. 16:06.
Sitat av dolan_duck Vis innlegg
Selvfølgelig, jeg bare stjal tråden litt
Vis hele sitatet...
Snik deg inn på en filmtråd, trur du vil ha større lykke der.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Noen som har noe mer og tilføye i denne tråden?
Skal helst handle om norske folk
å være narkoman i norge må være helt jævlig. hvis jeg husker riktig så dør nesten 300 hvert år av overdose i norge og det er sjokkerende mye målt mot, resten av norge

Er på tide av i rike norge gjør noe får å hjelpe dem, staten bruker ekstremt lite i rusforbyggende arbeid, så bruke mere penger ? gratis heroin ?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Arild Knutsen som er "forteller" ?

Javisst
"Jarle - Om å klare seg gjennom hverdagen", kan være verdt å få med seg.

http://www.youtube.com/watch?v=IZMjeLOCXyc