Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1199
Tok lsd med 2 venner for litt siden. Det var første gang for alle. Den ene vennen hadde en mild angstfyllt opplevelse. Hun hadde det først fint og så ble hun bekjymret resten av kvelden, med en viss redsel for stoffet i etterkant.

Vi skal nå prøve igjen med en roligere setting da vi innser at det ble en del stress sist som muligens hadde stor innvirkning på trippen.

Sist gang tok hun 3 kvart lapp (tipper 100ug pr lapp).

Spørsmålet mitt er om lav dose er good eller bad de første gangene?

Noe i meg har på følelsen at med lav dose er det enklere å holde igjen følelsene sine, og dermed også bli angstfyllt av å ikke klare å slappe av.

Vi tenkte å ta en halv lapp bare for å starte slow, men er det dumt å ta lite?
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
lav dose er bra. bedre å ha en ubehagelig opplevelse enn å badtrippe helt og muligens bli ødelagt for livet.
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Spørsmålet er om hun i det hele tatt egentlig har lyst til å trippe da hun hadde en ubehagelig opplevelse "for litt siden"

Ikke press en ny tripp på enn person som er ambivalent!
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Spørsmålet er om hun i det hele tatt egentlig har lyst til å trippe da hun hadde en ubehagelig opplevelse "for litt siden"

Ikke press en ny tripp på enn person som er ambivalent!
Vis hele sitatet...
viktig! psykedelika er ikke helt for alle og vær forsiktig med gruppepress på sånt, selv om du ikke mener å presse, kan det uheldigvis skje.
R.i.p 23.04.2021
Jeg har lettere for og føle meg dårlig på lave doser. Går jeg al in rekker ikke sjelen og merke at ting skjer før det har skjedd vis det sier noe. Men anbefales ikke for folk uten erfaring
Lav dose er bra, men ikke for lav. Du vil komme opp, men ikke til månen og forbi. 75 - 150 µg er en vanlig dose. Men jeg vil si 120-150 er en bra start. For da slipper du at du blir sittende i oppptur, men at du aldri kommer helt opp. Det kan føre til en ubehegelig opplevelse med mye uro og angst, eller en generell følelse at noe ikke er rett.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Som Tarm er inne på her kan man lett bli "rastløs og urolig" på små doser, man blir nesten irritert over at ikke mer skjer.
Jeg og mine tok aldri å delte opp lapper, mitt inntrykk er at det ikke er lapper med heroiske doser som "Sunshine acid" fra 60/70 tallet i omløp i moderne tider, så ta hele lappen.
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Selv synes jeg more is less når det kommer til sånt.
Jeg mener også at 100 uq er en fin starter dose. Tar du 1/3 av det kommer du ikke helt opp. Man kan føle på en uro, uten å få den effekten man forventer.
redosering fungerer heller ikke på syre, hvis du tar mer etter at det har beggynt å fungere så kommer du ikke til å få mer funk. Muligens forlenge turen litt bare.

Da tolleranse på lsd skyter såppass fort i være.
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis hun fikk angst sist er det best å unngå å ta det siden hun er uerfaren. Noen rett og slett tåler det ikke og kan få det værre.
Anonym bruker
"Særegen Valp"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når man er inne på lapper; kan ikke en del av lappen inneholde mer enn den andre? Eller er lappene jevnt fordelt med virkestoff?
150 µg

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Når man er inne på lapper; kan ikke en del av lappen inneholde mer enn den andre? Eller er lappene jevnt fordelt med virkestoff?
Vis hele sitatet...
Ja det kan det. Det kan også være forskjell mellom lapper på et ark.
En annen ting som er lurt hvis man er redd for å ta for mye, er å ta en litt mindre dose LSD eller fleinsopp på tom mage. Da tas det opp litt litt fortere, og går også ut litt fortere av den grunn. Det gir en litt sterkere effekt på tom mage og du kan derfor ta litt mindre. Poenget med dette er at hvis du synes du har fått for mye etter en time eller to, kan du faktisk spise deg litt ned. Du vil forsatt være trippa, men merkbart mindre og litt roligere kanskje og det går raskere over. Dette forutsetter at du ikke har tatt mye f.eks 2-3 lapper. Da er ikke effekten av p spise så veldig merkbar. Å drikke vann er også anbefalt. Hvis man ellers tåler alkohol, kan et glass 1-2 glass vin eller tilsvarende også være lett beroligende hvis man har litt noia etc.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Spørsmålet er om hun i det hele tatt egentlig har lyst til å trippe da hun hadde en ubehagelig opplevelse "for litt siden"

Ikke press en ny tripp på enn person som er ambivalent!
Vis hele sitatet...
Enig og viktig!

Men for å svare på spørsmålet ditt vil jeg si middels dose men heller litt for lite enn litt for mye. Så kan man heller ta det som en kontrollert erfaring og øke dosen neste gang om man føler seg klar for det etter å ha mestret en lavere dose
Anonym bruker
"Særegen Valp"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
noen er mer følsomme enn andre. en venn av meg kan ta 300mcg og få en fin trip, mens jeg tar ikke mer enn 100mcg og får en tilnærmet lik trip. som ordtaket sies om og om igjen, du kan alltid ta mer, men aldri mindre. viktig å føle seg frem de første gangene.
R.i.p 23.04.2021
Bedre og fks ha en valium eller ativan liggende som trip killer vis hu skal bæde,så kan hun eller ta en hel lapp og slippe og kjenne på den kjiipe oppturen man får på lavere doser.
Ikke ta for lite. Forbered deg på noe grensesprengende.
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
jeg har aldri skjønt meg på folk som sitter å anbefaler diazepam for å komme ned fra lsd altså! Jeg synes faktisk det er uansvarlig å ta feks lsd hvis du er så sikker på at du bæder så du trenger valium for å roe deg ned... Uansett så har faktisk ingen vondt av å bæde på lsd og det kan være litt av opplevelsen om man virkelig trenger benzo for å tørre å ta det så BURDE MAN FAKTISK IKKE TA DET. Å bæde på psykedelia kan være en del av opplevelsen og tar man syre så burde man ha baller nok til å ri det ut, men hvis man tror man ikke takler det så burde man drite i det..
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
jeg har aldri skjønt meg på folk som sitter å anbefaler diazepam for å komme ned fra lsd altså! Jeg synes faktisk det er uansvarlig å ta feks lsd hvis du er så sikker på at du bæder så du trenger valium for å roe deg ned... Uansett så har faktisk ingen vondt av å bæde på lsd og det kan være litt av opplevelsen om man virkelig trenger benzo for å tørre å ta det så BURDE MAN FAKTISK IKKE TA DET. Å bæde på psykedelia kan være en del av opplevelsen og tar man syre så burde man ha baller nok til å ri det ut, men hvis man tror man ikke takler det så burde man drite i det..
Vis hele sitatet...
Helt uenig. Psykadelika kan være veldig morsomt og lærerikt. Du kan komme til et punkt hvor det blir for mye, og som ellers i livet, kan det være greit å ha hjelpemidler som faktisk kan roe deg ned og "lande" på en mer behagelig måte! Men jeg skal være enig i at det er litt juks, men pharma selskaper har gjort det til en mulighet for oss.
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ok joda jeg må jo respektere at andre opfatter det anderledes en meg. Men for meg er hvertfall sånne rusmidler som sopp syre og dmt verktøy jeg kan lære ting av, og jeg har hatt ekstremt kjipe tripper noen ganger, men jeg har lært like mye av "dårlige" tripper som "gode tripper" begge er på en måte en del av opplevelsen.
Anonym bruker
"Særegen Valp"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ok joda jeg må jo respektere at andre opfatter det anderledes en meg. Men for meg er hvertfall sånne rusmidler som sopp syre og dmt verktøy jeg kan lære ting av, og jeg har hatt ekstremt kjipe tripper noen ganger, men jeg har lært like mye av "dårlige" tripper som "gode tripper" begge er på en måte en del av opplevelsen.
Vis hele sitatet...
Definisjonen av "kjip" er så bred som øyet kan se. Noen har psyken til å ri stormen ut, mens andre kan flippe ut helt.

Har jeg en dårlig opplevelse med rusmidler så prøver jeg alltid å holde ut, klamre meg fast til meg selv, og håpe at det går over (noe jeg innerst inne vet at det kommer til å gjøre.).

Man kan klappe seg fornøyd på skulderen etterpå, for å ha gjennomgått en skikkelig bærg-og-dal-bane.
Vil man ruse seg og ha det gøy, play safe, vil man sprenge grenser og kanskje endelig føle at livet hadde mer å by på enn man trodde, play hard. Warning! Ikke spis alt godteriet med en gang, da blir resten av veien mot døden rimelig kjedelig yo.
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skal du være med på leken, må du tåle steken! hehe
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
jeg har aldri skjønt meg på folk som sitter å anbefaler diazepam for å komme ned fra lsd altså! Jeg synes faktisk det er uansvarlig å ta feks lsd hvis du er så sikker på at du bæder så du trenger valium for å roe deg ned... Uansett så har faktisk ingen vondt av å bæde på lsd og det kan være litt av opplevelsen om man virkelig trenger benzo for å tørre å ta det så BURDE MAN FAKTISK IKKE TA DET. Å bæde på psykedelia kan være en del av opplevelsen og tar man syre så burde man ha baller nok til å ri det ut, men hvis man tror man ikke takler det så burde man drite i det..
Vis hele sitatet...
Jeg er av den samme meningen, og før var der veldig utbredt at man ikke skulle ta slike beroligende midler når man bruker psykedelika.

En psykedelisk opplevelse er som en reise for sinnet, når du avbryter denne reisen med beroligende så får man ikke landet helt. Det er mye å lære fra badtrips også og man skal måtte akseptere det og ikke unngå de når de først skjer. Psykedelika er ikke bare lek og Morro.