Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 7600
The Mad Doctor
Jeg fant akkurat ut at den gamle neket som bor i nabohuset hadde klipt ned deler av Trærna våre for de blokkerer innsyn for henne . Hun og gubben hennes har fått andre til å fjerne busker som står i veien for huset vårt før, hun sa også at hun kommer tilbake får å fjerne en busk som står rett foran stuevinduet.

Burde vi anmelde hvis hun kommer igjen?
Tenkte det hadde vært gøy å ta en Eastwood på henne hvis hun kom tilbake, men dette går bare igjen i mine fantasier
http://www.youtube.com/watch?v=NelBNtNm8l0

Beklager også hvis jeg har plassert denne under feil emne, men jeg kom ikke på noe annet.
Kan jo prøve å ta en prat med hu først da, si at du vurderer å anmelde hvis de fortsetter.
Sist endret av Lyra; 14. juni 2013 kl. 17:59.
Hva hvis det gamle neket faktisk har rett? Og anmelde VIL du ikke da det kommer til å koste deg penger.. Ofte MYE penger (erfaringsmessig..)
Sitat av woff Vis innlegg
Hva hvis det gamle neket faktisk har rett? Og anmelde VIL du ikke da det kommer til å koste deg penger.. Ofte MYE penger (erfaringsmessig..)
Vis hele sitatet...
Du må ikke betale penger for å anmelde noen?
Hvertfall ikke hvis vedkommende som blir anmeldt går på din tomt, og fjerner ting fra hagen din uten tillatelse.

Det verste som kan skje er vel at saken blir henlagt... eller at de kanskje gir deg en kommentar på at det er en fillesak, eller heller sak for konfliktrådet.
Noe annet som kunne vært moro å gjøre er: for hvert tre hun ødelegger hos deg så plant 2 nye busker etc på hennes plen. Gjerne ting og tang du finner ute i naturen mye busker og annet moro som vokser villt der. Selvfølgelig midt på natten når de gamle sover

Sitat av Lima Vis innlegg
Drep katten hennes
Vis hele sitatet...
Hvorfor i alle dager skal ett forsvarsløst dyr avgå ved døden fordi eieren er idiot? Meningsløst dyreplageri.
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Gjemme deg i papirdunken hennes, forså å sprette frem når hu skal kaste noe?
Vis hele sitatet...
Da burde du være føre var så du ikke blir skadet selv:
http://www.youtube.com/watch?v=JXeVxf4c0Rk
ArbeidsledigProletar
Sitat av Lima Vis innlegg
Drep katten hennes
Vis hele sitatet...
- Artig vits.
Sitat av creavator Vis innlegg
Noe annet som kunne vært moro å gjøre er: for hvert tre hun ødelegger hos deg så plant 2 nye busker etc på hennes plen. Gjerne ting og tang du finner ute i naturen mye busker og annet moro som vokser villt der. Selvfølgelig midt på natten når de gamle sover



Hvorfor i alle dager skal ett forsvarsløst dyr avgå ved døden fordi eieren er idiot? Meningsløst dyreplageri.
Vis hele sitatet...
Misforstår vitsen og deretter et meningsløst forslag TS ikke kan bruke.
Sitat av CartmanLand Vis innlegg
Enig. Knert kjerringa istedet
Vis hele sitatet...
Dårlig vits.

For en flott tråd.

Det er to reelle ting TS kan gjøre og det er A, snakk med damen, kom til et kompromiss eller B anmeld. Det koster ikke penger å anmelde, det som kan koste penger er en evt. rettsak over dette og da vil saksomkostningene gå til den som taper, men før det går så langt vil det jo gå til konfliktrådet.
Sitat av Rocker-T42 Vis innlegg
Jeg fant akkurat ut at den gamle neket som bor i nabohuset hadde klipt ned deler av Trærna våre for de blokkerer innsyn for henne . Hun og gubben hennes har fått andre til å fjerne busker som står i veien for huset vårt før, hun sa også at hun kommer tilbake får å fjerne en busk som står rett foran stuevinduet.

Burde vi anmelde hvis hun kommer igjen?
Tenkte det hadde vært gøy å ta en Eastwood på henne hvis hun kom tilbake, men dette går bare igjen i mine fantasier
http://www.youtube.com/watch?v=NelBNtNm8l0

Beklager også hvis jeg har plassert denne under feil emne, men jeg kom ikke på noe annet.
Vis hele sitatet...
Dette er ikke en forbrytelse så det er ingenting å anmelde. Derimot er det flere ulike ting du kan kreve. For å få gjennomslag for kravene dine må du da gå til sivilt søksmål. Før du gjør noe som helst i så måte, så snakk med en advokat. Vær klar over at når det gjelder slike ting, så må man ta tak i det omgående. Hvis du venter og lar det skure og gå, så svekker du din egen sak - retten vil, hvis det kommer til stykket, anta at hadde det virkelig vært så ille som du skal ha det til, så hadde du gjort noe med det for lenge siden. I likhet med de de fleste andre har din konfliktskyhet undergravet din egen sak. Kjipt, men den som skriker høyest får mest.

Rent konkret vil jeg anbefale deg å tenke litt. Det finnes en sånn person i alle nabolag. De har ikke noe liv. De har ingen jobb. Det å krangle med naboen kan være en fulltidsbeskjheftigelse for dem, og de liker å krangle. Uansett hva du gjør, så vil hun gjøre livet surere for deg enn du kan gjøre det for henne. Men, du kan gjøre noe!
Mitt forslag er:
1) Snakk med henne. Gi beskjed om at dette er uholbart og slutter her. Dersom hun mener å ha hjemmel til ditt eller datt og at trærne er for høye etter loven og jaddah jaddah, så be henne til helvete å rette sine krav skrfitlig i fremtiden. Det er nemlig slik det skal funke etter loven - send brev og be naboen fjerne treet selv. Hvis han ikke hører, saksøk og krev en rettslig kjennesle på å få treet fjerna. Å ta seg til rette med sag på annen manns tomt er aldri greit og den gamle megga har å innfinne seg med det. Her kan du godt være skarp, men ikke hev stemmen. Du trenger heller ikke å la henne komme til orde engang - legg frem budskapet ditt kontant. Du spør ikke, du krever ikke du bare informerer om at nuh er det slutt. Overkjør henne som en lite drittunge.
2) Sett opp kamera. Gjør det skjult. Kort tid etter en slik konfrontasjon kommer hun til å ta seg til å gjøre noe dumt.
3) Profit.
Sikkerhetsklarert
Jo det er en forbrytelse å sage ned andres trær. Naboer kan krevde de beskåret om forholdet mellom treets høyde og avstand fra eiendomsgrensen er mer enn 1:3.

Står treet 3meter fra grensen kan det være inntil 9 meter høyt.
Kan hende jeg har sett for mye Suits, men om du tar det veldig seriøst kan du ta kontakt med en advokat som sikkert kan sende brev til naboen din for deg. Det vil sikkert skremme dem så kan du be om erstatning.
Sist endret av Exonize; 14. juni 2013 kl. 20:15.
prat med en advokat ... god del kroner som du kan tjene her hvis det er på din tomt.

http://www.advokat-hoie.no/publikasj...p-nabolov.html
Sitat av Pjukern Vis innlegg
Jo det er en forbrytelse å sage ned andres trær. Naboer kan krevde de beskåret om forholdet mellom treets høyde og avstand fra eiendomsgrensen er mer enn 1:3.

Står treet 3meter fra grensen kan det være inntil 9 meter høyt.
Vis hele sitatet...
Du har selvfølgelig helt rett; skadeverk er straffbart. Men, rent praktisk vil saken garantert bli henlagt; med mindre skadeverket er utført av fjortisser med spraybokser så bryr onkel seg fint lite. Da er det mer hensiktsmessig å gå til (eller true med) sivilt søksmål og kreve erstatning. Skjønt, hvorvidt man da samtidig må anmelde vet jeg ikke. Uansett, å snakke advokat er vel løsninga hvis man velger å gå rettens vei.


Sitat av r0bin Vis innlegg
Den værste hevnen jeg kan tenke meg (sånn ikke voldelig) er å gjødsle plenen hennes.
La henne klippe grasset 3 ganger i uka resten av sommeren, så får hun ihvertfall noe annet å tenke på.

Ta gjerne litt godt i sånn at det gror godt til neste år også :P
Vis hele sitatet...
Nja... Gjødlser du plenen for mye, så dør den bare. Skjønt, det kan jo være en vel så fin hevn det. Bare litt trist å synke ned på hennes nivå, da. Jeg mener, dama er jo patetisk. Gå inn på naboens tomt og skjære ned en busk fordi den "sperrer for utsikten" uten å engang gi beskjed? Kjenner typen, og det er de mest ynkelige, patetiske rester av forhenværende små mennesker man kan møte. Å begynne å spille deres spill blir da om mulig enda tristere.

Skjønt, hvis man går for å bedrive hærverk på hagen hennes finnes det mye man kan gjøre. Drive oppdrett av brunsnegler og dumpe et par trillebårlass på egnede steder er jo en mulighet.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Du har selvfølgelig helt rett; skadeverk er straffbart. Men, rent praktisk vil saken garantert bli henlagt; med mindre skadeverket er utført av fjortisser med spraybokser så bryr onkel seg fint lite. Da er det mer hensiktsmessig å gå til (eller true med) sivilt søksmål og kreve erstatning. Skjønt, hvorvidt man da samtidig må anmelde vet jeg ikke. Uansett, å snakke advokat er vel løsninga hvis man velger å gå rettens vei.




Nja... Gjødlser du plenen for mye, så dør den bare. Skjønt, det kan jo være en vel så fin hevn det. Bare litt trist å synke ned på hennes nivå, da. Jeg mener, dama er jo patetisk. Gå inn på naboens tomt og skjære ned en busk fordi den "sperrer for utsikten" uten å engang gi beskjed? Kjenner typen, og det er de mest ynkelige, patetiske rester av forhenværende små mennesker man kan møte. Å begynne å spille deres spill blir da om mulig enda tristere.

Skjønt, hvis man går for å bedrive hærverk på hagen hennes finnes det mye man kan gjøre. Drive oppdrett av brunsnegler og dumpe et par trillebårlass på egnede steder er jo en mulighet.
Vis hele sitatet...
snodig at ett enkelt søk på google viser mange som er blitt bøtlagt eller dømt til å betale får å felle trær hos naboen.

Dem artikklene er vel sendt ut av romvesener siden du vet bedre !
Sitat av r0bin Vis innlegg
Den værste hevnen jeg kan tenke meg (sånn ikke voldelig) er å gjødsle plenen hennes.
La henne klippe grasset 3 ganger i uka resten av sommeren, så får hun ihvertfall noe annet å tenke på.

Ta gjerne litt godt i sånn at det gror godt til neste år også :P
Vis hele sitatet...
Eventuelt kjøp den ugress-geleen de reklamerer for på tv og gnu litt på hver eneste plante i blomsterbedet hennes (unntatt ugresset)
"Øko-Terrorist"
Hvis du er ute etter ren hevn, kan 10-15kg salt spredd over plenen hennes et par ganger gjøre mye rart

Eller du kan skrive en hyggelig beskjed i salt.

(Salt vil drepe alt som gror der, samt hindre at noe gror der på flere år)

Men beste rådet er å gå med lov i hånd og snakke med henne.
Om tomta di står foran eventuell utsikt for huset dems, planter du piletrær, de vokser fort en 3 meter i året i starten. Bare pass på å være innenfor 1:3.
Sitat av tr80r Vis innlegg
Hvis du er ute etter ren hevn, kan 10-15kg salt spredd over plenen hennes et par ganger gjøre mye rart

Eller du kan skrive en hyggelig beskjed i salt.

(Salt vil drepe alt som gror der, samt hindre at noe gror der på flere år)

Men beste rådet er å gå med lov i hånd og snakke med henne.
Vis hele sitatet...
1+ Fatter gjorde dette mot naboen for noen år siden da han hadde dumpet masse paller og dritt på tomta vår. han gikk over 2 ganger. 2 ting la jeg merke til:

1.) det ble brunt..... veldig brunt
2.) gresset gikk liksom helt i oppløsning, og det ble fort gjørmete på høsten.

Nb. husk å bruk finkornet salt, ikke havsalt.
The Mad Doctor
Trådstarter
Liten oppdatering: Nei ingen trær eller busker sperrer for utsikt, dette er en dame som skal vite hva hele nabolaget gjør å alle busker som hun har klipt vekk er så hun for bedre innsikt. Hun har drevet med dette før å fått naboer til å fjerne hekker og busker, Men jeg leste i en bok at motorolje er fint å bruke på plenen til en nabo. Dette er kun vis hun fortsetter å en eventuel anmeldelse ikke skulle funke så hadde det vært fint med et lite ess på lur.

Sitat av Lima Vis innlegg
Drep katten hennes
Vis hele sitatet...
Jeg er 15 år å jeg vil ikke ha et uskyldig dyrs blod på mine hender.

Punktere rullatoren hennes?

Knekke gåstokken hennes?

Gjemme deg i papirdunken hennes, forså å sprette frem når hu skal kaste noe?

Kast opp i hagen hennes, eller piss på huset hennes?

Hva med å knuse 5 pakker med ritz-kjeks i postkassa hennes?

Ta en aldri så liten veldedighetskonsert med blokkfløyte utenfor huset hennes klokka 16:30 når hu har lagt seg?

Jeg har kjeks, blokkfløyte og jeg har følt meg veldig kvalm i det siste.
Sitat av r0bin Vis innlegg
Den værste hevnen jeg kan tenke meg (sånn ikke voldelig) er å gjødsle plenen hennes.
La henne klippe grasset 3 ganger i uka resten av sommeren, så får hun ihvertfall noe annet å tenke på.

Ta gjerne litt godt i sånn at det gror godt til neste år også :P
Vis hele sitatet...
Dette er antageligvis det beste forslaget så langt...

Hvis hun ikke har dyr, som pisser og driter i plenen, kan du gjødsle med 50-80 g gjødsel / m2 altså 50-80 kg/daa. Da mener jeg ikke kalksalpeter, men fullgjødsel. Så skal du få se kjerringa trimmer i tiden fremover!

Sitat av Rocker-T42 Vis innlegg
Men jeg leste i en bok at motorolje er fint å bruke på plenen til en nabo.
Vis hele sitatet...
Å spre oljeprodukter er forbudt! 1 kg olje ødelegger noe tullete med grunnvann! Jeg har hørt 2 tall, det ene er 100 l og det andre 10 000 l vann / kg olje. Så hvis du dusjer olje, skader du (store) deler av byen/bygda.

Sitat av lurvelen Vis innlegg
OT:

Hahaha sitter å ler inni meg når jeg ser at alle forslagene som omhandler om enten å drepe katter eller knerter kjeringe har mest subkulturelle poeng som det så flott blir kalt hehe
Vis hele sitatet...
Jeg ler ikke, men jeg syns det sier en del om noen her inne!
Ta en prat med ho, det er vel det beste og gjøre vel? Siden du er 15 så tror jeg ikke hun tar deg seriøst desverre :/

Få en annen helst stor mann til og ta en prat med ho og fortelle ho situasjonen din.

Og hvis hun nekter eller ikke gidder og høre på deg AKA være 9 åring i hode så kan du begynne og manipulere eiendommen
Vi køddet med en nabo en hel sommer, gjødslet en perfekt sirkel på plenen hans med et rektangel inni. Dette gjorde vi minst en gang i uka. Fyren var greit skrullete fra før og var overbevist om at dette var utenomjordisk aktivitet.
The Mad Doctor
Trådstarter
Nå veit jeg ikke om jeg har blitt paranoid, men nå ser buskene i hagen ut som de er blitt veldig tynne!
Da er det bare å finne fram kamera.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
The Mad Doctor
Trådstarter
Lenge siden jeg har vært hær nå, hadde nesten glemt denne tråden. Jeg kom bare for å si at ting har bedra seg å vi har ikke fått noe mer besøk av en gammel dame med hekkesaks. Får ikke så lenge sida så smilte å vinka hu å gubben hennes til meg på en veldig rar måte mens de syklet på vær deres retro sykkel. (mistenkelig....) Det skjer forhåpentligvis ikke noe mer kødd fra henne. Kanskje hun bestemmer seg for å måke hele innkjørselen til vinteren. Jeg vil også takke de som kom med et mer saklig innlegg en å pløye opp hager eller lemleste katter, selv om jeg fikk en veldig god latter etter å ha lest Bruskork1's svar.
Sist endret av Rocker-T42; 4. oktober 2013 kl. 15:00.
sett opp noe som skjermer utsikten hennes som er vanesklig å få ned... feks et stort reklameskilt inne på eiendommen din... da får hu noe annet å tenke på
Sitat av Corre Vis innlegg
Vi køddet med en nabo en hel sommer, gjødslet en perfekt sirkel på plenen hans med et rektangel inni. Dette gjorde vi minst en gang i uka. Fyren var greit skrullete fra før og var overbevist om at dette var utenomjordisk aktivitet.
Vis hele sitatet...
Fin den, men den her er litt drøyere. Nå tar jeg det for gitt at den gamle dama er bonde, noe hun sikkert ikke er.

Minner meg om den gangen 2 barndomsvenner av meg utførte et lite stunt.

Dagen derpå sto vi og så på alle skrullingene som uttalte til media at nå har det kommet utenomjordiske vesen i åkeren til bonden på Rotvoll.

Planken Alien Hans og Tauet Alien Pelle lå i skogkanten 100 meter bortenfor.
Hva skjedde med "snakk med folk" før man hopper rett til drap og andre ulovligheter?
Det at TS for øvrig sier at vinking fra retrosykler er mistenkelig får meg jo også til å lure på hva den andre siden av saken er her.
surr inn det resterende du har med elektrisk hestegjerde