Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2457
Har noen erfaring med å spise denne roten rå?
De fleste her vet nok allerede at benzoer ble oppdaget og syntetisert gjennom denne roten, på samme måte som morfin er syntetisert gjennom opiumvalmuen. Men har noen gjort noen forsøk på denne roten alene? Det er, som jeg forstår, ikke regulert eller forbudt. Antageligvis er ikke effektene i nærheten av benzoer, da ville den vært forbudt, men kan det ha noe for seg å prøve? Flere legal highs nettsider selger roten veldig billig.

* Og til alle old-timers: Beklager om ordet syntetisert blir brukt feil her, og skulle gjerne rettet det om jeg visste om en bedre formulering.
De har ekstrakten i tablettform, reseptfritt på apoteket: Valeriana Forte.

Når det gjelder å spise roten rå foreslår jeg først at du lukter på den... Vendelrot vokser forøvrig vill i store deler av landet, så jeg forstår ikke helt hvorfor du vil bestille den fra utlandet?

>De fleste her vet nok allerede at benzoer ble oppdaget og syntetisert gjennom denne roten

...og akkurat det er vrøvl
Beklager da, noen fortalte meg at valium ble først laget med ekstrakt fra legevendelrot... Men om det kan skaffes på apoteket er det vel enda bedre (Selv om det beviser hvor lite virkning det har, og gjør det mindre interessant fra et etnobotanisk perspektiv...)