Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1379
Er det ikke mulig å kjøpe noe som helst i butikk lenger? Har plutselig blitt glad i å barbere meg, delvis fordi jeg gjenoppdaget barbersåpe og kost. Finner bare dette på nettsalg, er det ingen butikker/kjeder som har slikt til å ta og se på?
Førstefiskevasker
Barte-Sam's Avatar
Dapper på Grünerløkka i Oslo.
Er det ikke nok av barberings produkter på hygiene seksjonen i nesten hver eneste dagligvare butikk?
Sitat av Sjefen Sjæl Vis innlegg
Er det ikke nok av barberings produkter på hygiene seksjonen i nesten hver eneste dagligvare butikk?
Vis hele sitatet...
Tradisjonell barbering er ikke noe man finner på Rema, man ser seg ikke tilbake etter å gått over til next level

https://www.barbershop.no som er nettbutikken til dapper i Oslo er gode på dette

Til TS: Mühle R89 er en meget god høvel som ikke koster skjorta heller, og blader er billige vs gilette som koster flere ganger mer. Husk å velg rett blad til type hud og hår du har
Støtter årntli’ høvel, såpe og kost! De fleste barbershops i alle byer av en viss størrelse har jo dette inne, så det kommer jo bare an på hvor du bor.
Mühle høvel sammen med skum og aftershave fra Truefitt & Hill. Stort bedre blir det ikke
Førstefiskevasker
Barte-Sam's Avatar
Sitat av Prof. Vrøvel Vis innlegg
Har plutselig blitt glad i å barbere meg
Vis hele sitatet...
Du burde skifte nick til Prof. Høvel
Ny høvel er ikke så viktig (enda), har en Mach 3 som gjør en god jobb. Men å bytte ut skum med hjemmelaget såpe gjorde stor forskjell.

Tror jeg bare må ta en tur innom byens frisører og barberere, synes bare det er et ork å lete på måfå. Ingen av de lokale har noe informasjon om vareutvalg.
The Body shop har en veldig god barbersåpe, litt på kosten og mikse med vann i en kopp f.eks.
Mvh
Sitat av Prof. Vrøvel Vis innlegg
Ny høvel er ikke så viktig (enda), har en Mach 3 som gjør en god jobb. Men å bytte ut skum med hjemmelaget såpe gjorde stor forskjell.

Tror jeg bare må ta en tur innom byens frisører og barberere, synes bare det er et ork å lete på måfå. Ingen av de lokale har noe informasjon om vareutvalg.
Vis hele sitatet...
Såpe i trynet hver morgen, kan det være bra? Jeg blir flassende i trynet om jeg bruker såpe i trynet, det eneste fjeset tåler er barberskum eller ASAN som vel egentlig for vask nedentil.

Barberskum fungerer helt fint sålenge jeg er nøye med å vaske vekk alt skummet etterpå. Bruker jeg såpe må jeg på med krem og selv da blir jeg fort tørr og flassende i panne og på kinn.
Om du må barbere deg i panna har du kanskje større problemer enn sart hud ;-D

Men ja, hjemmelaget såpe hver dag funker bra for meg.
Sist endret av Prof. Vrøvel; 8. august 2023 kl. 16:30.
Som flere i tråden nevner: Dapper på løkka har alt du spør om!
Sitat av Prof. Vrøvel Vis innlegg
Om du må barbere deg i panna har du kanskje større problemer enn sart hud ;-D

Men ja, hjemmelaget såpe hver dag funker bra for meg.
Vis hele sitatet...
monobryn er ikke noe å le av. Må holdes i sjakk daglig, vokser som ugress.

Og nå som jeg ikke har helskjegg men delskjegg må jeg holde linje skarpe og alt som skal være nakent og bart må jo høvles daglig. Det er jo forfriskende å vaske hele fjeset når en står i dusjen men for min del så straffer det seg alltid med mindre jeg bruker asan, og selv den kan jeg ikke bruke daglig i trynet. Da drysser det så mye tørr hud fra ansiktet at jeg ikke kan bruke sorte t-skjorter eller mørke skjorter.....så jeg foretrekker å bare vaske fjeset med lunkent vann. Da slipper jeg mer styr.

Hva inneholder din hjemmelagde såpe? Har du sjekket ph?
Fant en helt grei sak på Body Shop. Den er i det minste bedre enn den jeg lagde fra en pensel jeg hadde liggende.

ABC:
Er laget av kokos, raps og oliven. Har ikke målt pH, la meg bare litt lavt på mengden lut og resultatet ble bra. Den skummer ikke veldig godt men vasker bra og er snill med huden.
Sist endret av Prof. Vrøvel; 8. august 2023 kl. 18:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av RapTouR Vis innlegg
Tradisjonell barbering er ikke noe man finner på Rema, man ser seg ikke tilbake etter å gått over til next level

https://www.barbershop.no som er nettbutikken til dapper i Oslo er gode på dette

Til TS: Mühle R89 er en meget god høvel som ikke koster skjorta heller, og blader er billige vs gilette som koster flere ganger mer. Husk å velg rett blad til type hud og hår du har
Vis hele sitatet...
Helt enig med denne, har selv Mühle R89 og har brukt denne i snart 10 år, selv bruker jeg Feather blader, men dersom du er nybegynner vil jeg anbefale Astra blader før du prøver Feather.
Ingenting galt i å begynne med Proasso produkter (som er billigere), Pre-shaven er fantastisk
Sitat av Prof. Vrøvel Vis innlegg
Tror jeg bare må ta en tur innom byens frisører og barberere, synes bare det er et ork å lete på måfå.
Ingen av de lokale har noe informasjon om vareutvalg.
Vis hele sitatet...
Sitat av Prof. Vrøvel Vis innlegg
Er det ikke mulig å kjøpe noe som helst i butikk lenger? Har plutselig blitt glad i å barbere meg, delvis fordi jeg
gjenoppdaget barbersåpe og kost. Finner bare dette på nettsalg, er det ingen butikker/kjeder som har slikt til å ta og se på?
Vis hele sitatet...
Noen spess grunn til at du helst vil handle i butikk, ikke net, selv når du opplever det som vanskelig med tanke på antall utsalgsteder/tilgjengelighet?

Mange nettbutikker med godt utvalg, bla. GENTS og antagelig også billigere en butikker som ikke primært driver med dette, men bare har det som en bi-greie i et hjørna av sjappa si.
Sist endret av vindaloo; 8. august 2023 kl. 22:24.
Sist jeg bestilte noe tok det to faens uker. Jeg er utålmodig. Do the math

Noen ganger er det kjekt å kunne se/prøve ting før man kjøper. Dessuten misliker jeg å betale 50kr i frakt på en 150krs vare.
Sitat av Prof. Vrøvel Vis innlegg
Noen ganger er det kjekt å kunne se/prøve ting før man kjøper.
Vis hele sitatet...
Enig i det, og med denne typen varer er det jo også av betydning hvordan ting kjennes og lukter.

(fikk alltid rask levering fra Gents nå jeg pleide å handlet der, sjeldent mer en tre dager)