Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3685 740900
Sitat av d4h1e Vis innlegg
Tyler, alle svar er selfølgelig velkommen. Ja, jeg drev å snuste på LTC når de lå på ca 2 USD. De steg så sakte men sikkert til 4 USD pr stk. "NÅ INVESTERER JEG" tenkte jeg. Iløpet av kvelden doblet de seg..

Jeg har lenge grublet over hvilken valuta(BTC/LTC) jeg skal investere i. Må si at jeg heller mot LTC nå.

Men bør jeg kaste meg på nå, eller skal jeg vente til prisen faller igjen? Jeg vet ikke om jeg klarer å holde meg lenger..
Vis hele sitatet...
Det er umulig å si, men slik som det ser ut og som jeg nevnte så ser jeg for meg at du bør hive deg på LTC toget. Hva som skjer i juletider har jeg absolutt ingen anelse om, men igjen som jeg sa, så vil trolig MtGox bruke LTC som vil stige dens verdi fortere enn BTC vil stige på samme tidsperiode.


Dette er kun min mening, jeg har liten kunnskap i forhold til mange andre, så dette gjør du på egn risiko. Ingenting med dette er sikkert, så alt er gambling.
I forhold til vanlig "gamling" så er tålmodighet en stor STOR fordel!
^Lurer på det samme. Har lyst å investere noen tusen i LTC, men usikker på om nå er riktig tidspunkt eller ikke.

Hva er forresten den enkleste måten å kjøpe LTC på?
Kjøpe av Sturle som bruker MtGox sin verdi, han overfører til din BTC-e adresse, akseptér tapet og kjøp LTC, dette er mi metode. Prøvde bankoverføring til BTC-e en gang, tapte gebyr i bank og hos BTC-e, og stigning av BTC verdi siden det tok flere uker.

Kansje noen andre har bedre alternativ :-)
Har laget meg konto på justcoin.com. Er det ikke bare å overføre noen kroner dit for så å kjøpe BTC/LTC?
Sist endret av feitsomfaen; 23. november 2013 kl. 22:14.
Sitat av d4h1e Vis innlegg
Har laget meg konto på justcoin.com. Er det ikke bare å overføre noen kroner dit for så å kjøpe BTC/LTC?
Vis hele sitatet...
Jo, det er en veldig grei plass
Beste norskbaserte mulighet etter min mening.
Bestilte akkurat noe LTC snadder, fysiske LTC med kode, skal laste opp bilde når de ankommer.
Kan ta en ukes tid, så det skjer ikke med det første.

Det er like pene som det BTC bildet jeg lastet opp her for mange sider siden, denne gangen kjøpte jeg collectors set i en boks av lær ^^
Kan noen hjelpe meg her. Hvor skriver jeg hva? Jeg har kun mulighet til å skrive inn KID, beløp og kontonummer. Det virker som om jeg skal skrive inn bl.a adressen til justcoin...

Deposit NOK (domestic)
Send a payment from your Internet banking with the details below. We'll email you when it's received, which usually takes two bank days.

The transfer must be sent from "Ola Nordmann" with the address Løkveien 3. Other payments will be returned.

Recipient Justcoin AS
Tordenskioldsgate 3
0160 Oslo
Account number 1503.36.59595
Message to recipient 652947147
Fee FREE
Minimum amount 100 NOK
Sitat av d4h1e Vis innlegg
Kan noen hjelpe meg her. Hvor skriver jeg hva? Jeg har kun mulighet til å skrive inn KID, beløp og kontonummer. Det virker som om jeg skal skrive inn bl.a adressen til justcoin...

Deposit NOK (domestic)
Send a payment from your Internet banking with the details below. We'll email you when it's received, which usually takes two bank days.

The transfer must be sent from "Ola Nordmann" with the address Løkveien 3. Other payments will be returned.

Recipient Justcoin AS
Tordenskioldsgate 3
0160 Oslo
Account number 1503.36.59595
Message to recipient 652947147
Fee FREE
Minimum amount 100 NOK
Vis hele sitatet...
Trenger ikke skrive noe adresse, det gjorde vertfall ikke jeg Det skal gå an å skrive melding til mottaker i stedet for KID, og der skal du skrive nummeret 652947147 i ditt tilfelle. Har ikke sett det med Ola Nordmann før, men har ikke hatt noe problem med å sende som meg selv.
Warz's Avatar
Trådstarter
TylerDurden: Gratulerer med bra gevinst, men dersom man hadde fulgt ditt råd og kjøpt litecoin for noen måneder siden hadde man tjent mindre enn dersom man hadde kjøpt bitcoin. Prisen på litecoin har ligget over $2 helt fram til oktober måned, hvor den gikk under. Så hvis vi tar en grovregning med best-case og sier at man fikk kjøpt for $2 for noen måneder siden tilsvarer dette $9.8/2 = 4.9 gangeren. (du sier selv 3-gangen), så hvis vi tar utgangspunkt i at bitcoin på den tiden lå på $150 (som worst-case) så er det 855/150= 5.7 gangeren.

Det ville altså vært mye mer lønnsomt å kjøpe btc, og dette er dersom vi gir LTC best-case og bitcoin worst-case.

Dersom din investering på 10000 nå er verdt 60000 har du hatt en seks-dobling. Det betyr at du investerte da prisen var ca $9.8/6 = $1.63.

Ergo har du vært veldig flink til å time nøyaktig det som var bunden i oktober, og dette varte ikke mange dagene.

Og jeg vil tørre å påstå at dette var ren flaks, prisen gikk nemlig i været pga hypinga til Max Keiser, og det hadde man ingen mulighet til å forutsi.

La oss se på noen grafer.

LTC vs USD:


LTC vs BTC:


Dersom man ser på LTC/USD grafen vil man raskt kunne konkludere at litecoin er tidenes investering, men dette blir for enkelt.

Som vi ser er LTC/BTC kursen på vei nedover, hadde en liten oppgang nå de siste dagene, men ser ut til at den trender videre ned. Det som skjer er altså at dollarkursen på litecoin går opp samtidig med at bitcoin går opp, men bitcoin kursen går mer opp, slik at forholdet mellom LTC og BTC avtar og fører til at det lønner seg å holde BTC.

Dette kan forklares med at bitcoin utvikler seg mye mer en LTC i form av marked, folk som aksepterer BTC, mediadekning til BTC osv versus LTC (hvor dette er nærmest ikke-eksisterende). Det er derfor etter min mening veldig sannsynlig at LTC vil fortsette å gå opp i form av USD, og at de som investerer i LTC vil tjene over tid, men at BTC/LTC ratioen vil gå nedover og dermed vil det lønne seg å heller investere i BTC siden man vil sitte igjen flere LTC til slutt (eller USD).

Dette forholdet kan selvsagt forandre seg, hvis flere begynner å akseptere litecoin, hype det osv. Eller hvis flere exchanges aksepterer litecoin, slik som mtgox. Derfor er det nå en litt vanskelig situasjon å forholde seg til. Ettersom bitcoin prisen går opp kan vi forvente at btc/ltc forholdet går ned, derfor lønner det seg å IKKE ha LTC, samtidig kan du risikere at mtgox annonserer LTC og dermed vil btc/ltc forholdet gå rett i taket.

For å forenkle ting veldig kan vi si at for at ratioen skal holde seg på f.eks 0.01 må litecoin utvikle seg 1 gang for vær gang bitcoin utvikler seg 100 ganger. Litecoin må ha 1 artikkel i media for vær 100 som bitcoin har. Vi er nok ikke på dette nivået. Og inntil litecoin klarer å øke dette eller i det minste holde på dette forholdet vil det nok trende nedover og dermed gjøre investering ulønnsomt sammenlignet med btc.

Jeg sa tidligere at jeg hadde investert i litecoin ved 0.011, men jeg har nå solgt meg ut på 0.014 og 0.013 og har per i dag 0 litecoin. Jeg innser at jeg fort kan gå glipp av mer gevinst her hvis mtgox kommer men en nyhet i morgen, men nå synes jeg det virker veldig sannsynlig at bitcoin snart vil gå til $1000 og over, da vil ratioen fort minke og gjøre at jeg mister mange bitcoins, det er rett og slett en risiko jeg ikke er komfortabel med.

Jeg får gjøre re-vurderinger underveis, hvis bitcoin prisen er ved en topp pleier det å være lurt å investere i litecoin. Langsiktig er jeg redd ratioen vil gå nedover, det krever mer engasjement og utvikling blant litecoinere for å holde denne ratioen gående nå som bitcoin eksploderer. De har også konkurranse fra stadig flere alternative coins.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Har du aldri betalt regninger før? Du stapper inn kontonummeret i felt for kontonummer, talla stapper du inn i 'Melding til mottager' som det vel heiter på norsk, og i adressefeltet kan du skrive akkurat det du måtte ønske, ettersom det kun er for din informasjon stortsett. I enkelte banker må du kanskje velge 'Med melding' e.l. på girotype.
@Warz: Vil du personlig anbefale å kjøpe BitCoins , hvis man har penger å investere?
Warz's Avatar
Trådstarter
Misoxeny: Det spørs på deg som person. Er du typen som kjøper på $840, får panikk når prisen går til $800 og selger alt i panikk på $600 ville jeg droppet det. Er du typen som takler å se at pengene halverer seg i verdi over natten og kan vente til prisen er $1000 eller mer så er det bare å kjøre på.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Sitat av Warz Vis innlegg
Misoxeny: Det spørs på deg som person. Er du typen som kjøper på $840, får panikk når prisen går til $800 og selger alt i panikk på $600 ville jeg droppet det. Er du typen som takler å se at pengene halverer seg i verdi over natten og kan vente til prisen er $1000 eller mer så er det bare å kjøre på.
Vis hele sitatet...
Problemet er at de fleste starter ut som den første typen, før de går på et par småsure tabber og blir den andre typen.
Warz's Avatar
Trådstarter
Sitat av Apraksin Vis innlegg
Problemet er at de fleste starter ut som den første typen, før de går på et par småsure tabber og blir den andre typen.
Vis hele sitatet...
Du har helt rett.
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Bestilte akkurat noe LTC snadder, fysiske LTC med kode, skal laste opp bilde når de ankommer.
Kan ta en ukes tid, så det skjer ikke med det første.

Det er like pene som det BTC bildet jeg lastet opp her for mange sider siden, denne gangen kjøpte jeg collectors set i en boks av lær ^^
Vis hele sitatet...
Kult^^ Hvor kjøpte du disse?
Da har jeg kjøpt meg 1 stk Bitcoin. Jeg har ihvertfall ikke tenkt å selge den uansett hvor mye den synker i verdi. Forhåpentligvis stiger den betraktelig i fremtiden. Nå slipper jeg ihvertfall å angre noe jævlig hvis den plutselig skulle tidoble seg innen 2014.
Warz's Avatar
Trådstarter
Sitat av Misoxeny Vis innlegg
Da har jeg kjøpt meg 1 stk Bitcoin. Jeg har ihvertfall ikke tenkt å selge den uansett hvor mye den synker i verdi. Forhåpentligvis stiger den betraktelig i fremtiden. Nå slipper jeg ihvertfall å angre noe jævlig hvis den plutselig skulle tidoble seg innen 2014.
Vis hele sitatet...
Bra, og skulle prisen gå mye ned kan man alltids kjøpe mer.
Nå har jeg overført 3500 kr til justcoin, men nå heller jeg mot bitcoins igjen. Er det ikke ganske sannsynlig at mtgox vil implementere litecoins? De hadde jo tenkt til det..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av d4h1e Vis innlegg
Nå har jeg overført 3500 kr til justcoin, men nå heller jeg mot bitcoins igjen. Er det ikke ganske sannsynlig at mtgox vil implementere litecoins? De hadde jo tenkt til det..
Vis hele sitatet...
Kan du kjøpe LTC på justcoin.com da? Ser ut som du kun kan bruke ltc til å kjøpe/selge btc der. Ingen NOK-LTC-valg.
Sist endret av vidarlo; 23. november 2013 kl. 23:51.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Kan du kjøpe LTC på justcoin.com da? Ser ut som du kun kan bruke ltc til å kjøpe/selge btc der. Ingen NOK-LTC-valg.
Vis hele sitatet...
Du kan kjøpe ltc med btc
Sitat av slashdot Vis innlegg
Kan du kjøpe LTC på justcoin.com da? Ser ut som du kun kan bruke ltc til å kjøpe/selge btc der. Ingen NOK-LTC-valg.
Vis hele sitatet...
Hmm, ja jeg ser det nå. Det er vel bare å kjøpe btc først?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av kariii Vis innlegg
Du kan kjøpe ltc med btc
Vis hele sitatet...
Ja, men må ta veien om BTC i så fall... Og samme tilbake igjen. Er jo litt ekstra risiko i den overgangen.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av kariii Vis innlegg
Du kan kjøpe ltc med btc
Vis hele sitatet...
Hva? Når ble det lagt til? Det var ikke der for to-tre dager siden.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Hva? Når ble det lagt til? Det var ikke der for to-tre dager siden.
Vis hele sitatet...
jo det var det. Har vært der de to ukene jeg har brukt justcoin.
Om du går på BTC/LTC, så på selg under den, så får du ltc for btc'ene du selger.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av kariii Vis innlegg
jo det var det. Har vært der de to ukene jeg har brukt justcoin.
Om du går på BTC/LTC, så på selg under den, så får du ltc for btc'ene du selger.
Vis hele sitatet...
Og ja, men prisene de har er helt på jordet.
Nå har ikke jeg sammenlignet noe av de 2 sidene, men om du får tak i Bitcoin, er det ikke bedre å veksle dem på btc-e.com?
Sitat av uaexed Vis innlegg
Og ja, men prisene de har er helt på jordet.
Vis hele sitatet...
Det er en annen sak
Ligger prisen på 1 BTC på ca 4700 nå?

kan dette stemme?
Sitat av pbc Vis innlegg
Ligger prisen på 1 BTC på ca 4700 nå?

kan dette stemme?
Vis hele sitatet...
Ligger nærmere 5000,- (833 dollar)
https://www.mtgox.com/
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Ligger nærmere 5000,- (833 dollar)
https://www.mtgox.com/
Vis hele sitatet...
Man må slutte å bruke mtgox som ref. Benytt heller btc-e.
Permanent idiot
Schileru's Avatar
Sitat av uaexed Vis innlegg
Man må slutte å bruke mtgox som ref. Benytt heller btc-e.
Vis hele sitatet...
Hvorfor det? Btc-e ligger jo lavere enn alle andre exchangers. Bare lurer.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Man må slutte å bruke mtgox som ref. Benytt heller btc-e.
Vis hele sitatet...
Flåsete sagt, bruk den exchangen du må forholde deg til når du veksler valuta!
MtGox har en lavere dollarverdi pga problemer med uttakk, derfor er det flåsete å bruke MtGox som referanse..
Sitat av BaconWeed Vis innlegg
MtGox har en lavere dollarverdi pga problemer med uttakk, derfor er det flåsete å bruke MtGox som referanse..
Vis hele sitatet...
Har inntrykk av at de fleste nordmenn bruker sturle som veksler, og han baserer seg på mtgox pris.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av Boxiom Vis innlegg
Hvorfor det? Btc-e ligger jo lavere enn alle andre exchangers. Bare lurer.
Vis hele sitatet...
Fordi det er lurere å bruke laveste verdi prinsipp når det kommer til slikt som dette. I tillegg må man ha i bakhodet at mtgox er trege. Den ventetiden de har er ikke godt for profitt eller noe.
Sitat av Warz Vis innlegg
TylerDurden: Gratulerer med bra gevinst, men dersom man hadde fulgt ditt råd og kjøpt litecoin for noen måneder siden hadde man tjent mindre enn dersom man hadde kjøpt bitcoin. Prisen på litecoin har ligget over $2 helt fram til oktober måned, hvor den gikk under. Så hvis vi tar en grovregning med best-case og sier at man fikk kjøpt for $2 for noen måneder siden tilsvarer dette $9.8/2 = 4.9 gangeren. (du sier selv 3-gangen), så hvis vi tar utgangspunkt i at bitcoin på den tiden lå på $150 (som worst-case) så er det 855/150= 5.7 gangeren.

Det ville altså vært mye mer lønnsomt å kjøpe btc, og dette er dersom vi gir LTC best-case og bitcoin worst-case.

Dersom din investering på 10000 nå er verdt 60000 har du hatt en seks-dobling. Det betyr at du investerte da prisen var ca $9.8/6 = $1.63.

Ergo har du vært veldig flink til å time nøyaktig det som var bunden i oktober, og dette varte ikke mange dagene.

Og jeg vil tørre å påstå at dette var ren flaks, prisen gikk nemlig i været pga hypinga til Max Keiser, og det hadde man ingen mulighet til å forutsi.

La oss se på noen grafer.

LTC vs USD:


LTC vs BTC:


Dersom man ser på LTC/USD grafen vil man raskt kunne konkludere at litecoin er tidenes investering, men dette blir for enkelt.

Som vi ser er LTC/BTC kursen på vei nedover, hadde en liten oppgang nå de siste dagene, men ser ut til at den trender videre ned. Det som skjer er altså at dollarkursen på litecoin går opp samtidig med at bitcoin går opp, men bitcoin kursen går mer opp, slik at forholdet mellom LTC og BTC avtar og fører til at det lønner seg å holde BTC.

Dette kan forklares med at bitcoin utvikler seg mye mer en LTC i form av marked, folk som aksepterer BTC, mediadekning til BTC osv versus LTC (hvor dette er nærmest ikke-eksisterende). Det er derfor etter min mening veldig sannsynlig at LTC vil fortsette å gå opp i form av USD, og at de som investerer i LTC vil tjene over tid, men at BTC/LTC ratioen vil gå nedover og dermed vil det lønne seg å heller investere i BTC siden man vil sitte igjen flere LTC til slutt (eller USD).

Dette forholdet kan selvsagt forandre seg, hvis flere begynner å akseptere litecoin, hype det osv. Eller hvis flere exchanges aksepterer litecoin, slik som mtgox. Derfor er det nå en litt vanskelig situasjon å forholde seg til. Ettersom bitcoin prisen går opp kan vi forvente at btc/ltc forholdet går ned, derfor lønner det seg å IKKE ha LTC, samtidig kan du risikere at mtgox annonserer LTC og dermed vil btc/ltc forholdet gå rett i taket.

For å forenkle ting veldig kan vi si at for at ratioen skal holde seg på f.eks 0.01 må litecoin utvikle seg 1 gang for vær gang bitcoin utvikler seg 100 ganger. Litecoin må ha 1 artikkel i media for vær 100 som bitcoin har. Vi er nok ikke på dette nivået. Og inntil litecoin klarer å øke dette eller i det minste holde på dette forholdet vil det nok trende nedover og dermed gjøre investering ulønnsomt sammenlignet med btc.

Jeg sa tidligere at jeg hadde investert i litecoin ved 0.011, men jeg har nå solgt meg ut på 0.014 og 0.013 og har per i dag 0 litecoin. Jeg innser at jeg fort kan gå glipp av mer gevinst her hvis mtgox kommer men en nyhet i morgen, men nå synes jeg det virker veldig sannsynlig at bitcoin snart vil gå til $1000 og over, da vil ratioen fort minke og gjøre at jeg mister mange bitcoins, det er rett og slett en risiko jeg ikke er komfortabel med.

Jeg får gjøre re-vurderinger underveis, hvis bitcoin prisen er ved en topp pleier det å være lurt å investere i litecoin. Langsiktig er jeg redd ratioen vil gå nedover, det krever mer engasjement og utvikling blant litecoinere for å holde denne ratioen gående nå som bitcoin eksploderer. De har også konkurranse fra stadig flere alternative coins.
Vis hele sitatet...

Du har mye bedre kunnskaper om dette enn meg, men jeg håper og tror at MtGox tar inn LTC snarere enn BTC vil stige. Etter det ville jeg skiftet om til BTC, har vanskelig for å se at BTC vil stige så drastisk at det ville vært bedre å kjøpe BTC.

Vel jeg har begge deler så for se hvordan det går :-P

Sitat av kariii Vis innlegg
Kult^^ Hvor kjøpte du disse?
Vis hele sitatet...
http://www.lealana.com/, vet det er dyrt, men fortjenesten min tok seg råd^^
Sist endret av TylerDurden; 24. november 2013 kl. 12:50.
Jeg er ny med BTC, og ønsker nå å kjøpe 1-2 BTC. Kan noen vise meg til eller gi meg en "få det inn med teskje" guide om hva som skjer ved kjøp og hvordan jeg oppbevarer BTC trygt (f.eks backup på usb minnepenn)?
Sitat av Hoi Vis innlegg
Jeg er ny med BTC, og ønsker nå å kjøpe 1-2 BTC. Kan noen vise meg til eller gi meg en "få det inn med teskje" guide om hva som skjer ved kjøp og hvordan jeg oppbevarer BTC trygt (f.eks backup på usb minnepenn)?
Vis hele sitatet...
start med å ordne deg en wallet, selv synes jeg multibit eller armor duger bra. Deretter tar du kontakt med sturle på bitmynt.no og kjøper ønsket mengde bitcoin av han privat. Easy does it.
Sitat av freerida Vis innlegg
start med å ordne deg en wallet, selv synes jeg multibit eller armor duger bra. Deretter tar du kontakt med sturle på bitmynt.no og kjøper ønsket mengde bitcoin av han privat. Easy does it.
Vis hele sitatet...
Takk! Da har jeg prøvd Multibit. Forstår jeg det riktig med at jeg oppgir lommebok adresse til selger. Så mottar jeg bitcoin og lager passord. Da kan jeg ta kopi av filen navn.wallet. Og denne filen kan åpnes med en hvilken som helst klient?

Er det normalt at det tar lang tid å koble til (Multibit)?
Sitat av Hoi Vis innlegg
Takk! Da har jeg prøvd Multibit. Forstår jeg det riktig med at jeg oppgir lommebok adresse til selger. Så mottar jeg bitcoin og lager passord. Da kan jeg ta kopi av filen navn.wallet. Og denne filen kan åpnes med en hvilken som helst klient?

Er det normalt at det tar lang tid å koble til (Multibit)?
Vis hele sitatet...
https://multibit.org/help_backupWall...ivateKeys.html

litt oppstartstid er normalt mens walleten syncer til blockchainen.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Våknet opp i morges og så at MEC plutselig hadde triplet seg. Solgte unna mesteparten av stæsjet mitt, 6 btc i pluss. Yay!
Richard Branson vurderer å ta bitcoin som betaling for sine framtidige romturer.
Billig PPC på btc-e.com
0.0025
Da har jeg kjøpt hele http://puu.sh/5sVED.png for 145,- på justcoin.com

Hvordan kan jeg oppbevare de trygt? det er snakk om mye penger her så vil ta sikkerheten på alvor.

Bruker allerde Google-autentisering, men er det noen mer jeg kan gjøre?
Sitat av pbc Vis innlegg
Da har jeg kjøpt hele http://puu.sh/5sVED.png for 145,- på justcoin.com

Hvordan kan jeg oppbevare de trygt? det er snakk om mye penger her så vil ta sikkerheten på alvor.

Bruker allerde Google-autentisering, men er det noen mer jeg kan gjøre?
Vis hele sitatet...
Du bruker allerede Google-autentisering? Finnes sikkert mye du kan gjøre, men du bør føle deg trygg nå. Det er snakk om usle 145,- her, så tror ikke du trenger og bekymre deg så veldig.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Sitat av pbc Vis innlegg
Da har jeg kjøpt hele http://puu.sh/5sVED.png for 145,- på justcoin.com

Hvordan kan jeg oppbevare de trygt? det er snakk om mye penger her så vil ta sikkerheten på alvor.

Bruker allerde Google-autentisering, men er det noen mer jeg kan gjøre?
Vis hele sitatet...
Selv bruker jeg paper wallet https://www.bitaddress.org/bitaddres...a0f65e6de.html
Sitat av Apraksin Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Hvordan fungerer dette, er det en offline lommebok som er umulig å hacke?

Sitat av Osteper Vis innlegg
Du bruker allerede Google-autentisering? Finnes sikkert mye du kan gjøre, men du bør føle deg trygg nå. Det er snakk om usle 145,- her, så tror ikke du trenger og bekymre deg så veldig.
Vis hele sitatet...
Haha, har jo ikke noe jeg bekymrer meg over enda.. Men greit å være forbredt når det plutselig er snakk om 10k +
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Sitat av pbc Vis innlegg
Hvordan fungerer dette, er det en offline lommebok som er umulig å hacke?
Vis hele sitatet...
Ja, det er offline. Hvis du vil ekstrasikre deg gjør du følgende: Ta en kopi av adressefeltet til bitaddress og lagre på en minnepenn. Deretter lager du en ubuntu live cd som du så starter dataen med offline (skal være offline hele tiden). Nå kan du åpne bitaddress i ubuntu og generere nye adresser som du kan skrive ut. Hvis du vil blodsikre deg finner du en eldgammel printer som du ødelegger etter bruk.

Deretter overfører du den summen du ønsker til adressen på paper walleten.
Sist endret av Apraksin; 25. november 2013 kl. 21:47.
Warz's Avatar
Trådstarter
Her har vi en som har tapt halve familiearven på å trade bitcoin:
http://np.reddit.com/r/Bitcoin/comme...ge_family_etc/

Det skal godt gjøres i et marked som går opp 6000% i løpet av et år!

Hadde han bare kjøpt inn og ventet så hadde han gjort tidenes investering, men nei... han måtte panikkselge på bunn. Igjen og igjen.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av Warz Vis innlegg
Her har vi en som har tapt halve familiearven på å trade bitcoin:
http://np.reddit.com/r/Bitcoin/comme...ge_family_etc/

Det skal godt gjøres i et marked som går opp 6000% i løpet av et år!

Hadde han bare kjøpt inn og ventet så hadde han gjort tidenes investering, men nei... han måtte panikkselge på bunn. Igjen og igjen.
Vis hele sitatet...
Forbanna idiot. Hva i all verden hadde han å gjøre med søstra si sine penger.

Han eier jo ikke økonomisk vett, hvorfor skal han forvalte penger???