Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 3539
Hei!

Sikkert mange som har hørt om det spille.
Fant en kul side hvor dem ennå driver å updater spillet.
Siden: http://www.openttd.org/

Er sikklig kult. Alle som ikke har prøv dette spille må prøve det.
Er et bygge spill!!

Har spillt i flere timer i dag

Kos dere å spill!!


Mvh

Thomas
Sist endret av ThomaZ; 4. mars 2006 kl. 19:32.
hva faen er det du holder på med?
Og hva så? Når ble det interessant å lese om spillanbefalinger som sier "dette er et bra spill" på et diskusjonsforum?
Skal knækkes
Golder's Avatar
Han tipser dere om verdens beste spill, som er gratis. Har du ikke noe posetivt å komme med kan du legge deg ned å rulle i dritt.
Transport Tycoon er det beste spillet i historien, og jeg er enig med trådstarer: Har du ikke prøvd det, prøv det!
Dritkult, har ikke spillt TTD på en stund men nå fikk jeg lyst til å spille igjen.

Takk for tipset.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Jeg spilte det spillet i HELE sommer, dvs nattestid etter jobb. du burde skrevet en advarsel siden det spillet er særiøst avhengighetsskapende!

Fantastisk spill, det kan spilles på windows, OS X og Linux. Du har også tilgang til kildekoden så det finnes sikkert en port til BSD.

Jeg får advare dere, vil dere ha et mer innholdsrikt og sosialt liv ikke start med det spillet
Håhå, husker jeg var hekta på dette spillet før! Og endelig en oppdatert versjon hvor alle de smådetaljene jeg har irritert meg over er fikset. Kommer til å sitte oppe i hele natt å spille...
Og det beste av alt er at det fungerer i OS X og Linux

Var hekta på dette en stund ja...
Sitat av spetznaz
Jeg spilte det spillet i HELE sommer, dvs nattestid etter jobb. du burde skrevet en advarsel siden det spillet er særiøst avhengighetsskapende!

Jeg får advare dere, vil dere ha et mer innholdsrikt og sosialt liv ikke start med det spillet
Vis hele sitatet...
Må si meg helt enig med deg! Veldig bra tips, å all ære til trådstarter.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Jeg har faktisk lagt inn meg selv på avvenningskur for å slutte å spille dette spillet...
Farligere enn heroin.
Men, trenger også orginal spillet inne for at OTTD skal funke.

Last ned her:
http://www.holyfile.com/download.php?fileid=215
Sitat av bakkus
Jeg har faktisk lagt inn meg selv på avvenningskur for å slutte å spille dette spillet...
Farligere enn heroin.
Vis hele sitatet...
Dette må du bare si noe mer om! Avvenningkur for et spill!
Hva med at noen her lager en internet-game som vi kan spille på?

EDIT:

OTTD er også for PSP

http://openttd.teamjak.net/index.php

Men kun for fw 1.5 eller 2.0
Sist endret av Stigern; 4. mars 2006 kl. 21:21.
Spilte dette en del før ja.
Takk for at du sa ifra om oppdateringene.
▼ ... flere år senere ... ▼
Noen som fortsatt spiller dette?? Spiller litt nå og da, gir meg som regel når jeg har millioner på bok :/

Men lurer på når og i hvilken mappe kommer Oljeplattformene?? som alle vet ar det mye penger i olje og gods
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Stigern Vis innlegg
Men, trenger også orginal spillet inne for at OTTD skal funke.

Last ned her:
http://www.holyfile.com/download.php?fileid=215
Vis hele sitatet...
OTTD inkluderer nå alle filene i pakken du laster ned, det har vært slik en stund nå.
Jævli bra har letet etter dette spillet lenge!
Gud hvor gøy dette er.
Men kunne godt tenkt meg noen å spille mot...

Spillte med en kompis, men han ville bare spille coop
Skjønner det ikke helt hva må jeg gjøre for å frakte foreksempel jernmalm til en frabrikk som trenger jernmalm?
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Husker at vi satt og gama dette i multiplayer som bare faen når vi var mindre vekker gode minner.
OTTD er på mange måter enda bedre enn originalen og inneholder ikke, på godt og vondt, mange av begrensningene originalen hadde. Til dere som ikke har spilt; dette spillet er EKSTREMT vanedannende og vanskelig å legge fra seg. Timene (og dagene) flyr!
Sitat av Stigern Vis innlegg
Men, trenger også orginal spillet inne for at OTTD skal funke.

Last ned her:
http://www.holyfile.com/download.php?fileid=215
Vis hele sitatet...
Nei det trenger du ikke. Det holder med OpenTTD
Sitat av ciksty Vis innlegg
Skjønner det ikke helt hva må jeg gjøre for å frakte foreksempel jernmalm til en frabrikk som trenger jernmalm?
Vis hele sitatet...
Jerngruve -> stålverk -> fabrikk
Har nå sittet i 4 timer og er jo såvidt startet! haha, blir ikke å sove mye i natt.
Jeg tør ikke fyre opp spillet ikveld :P må på jobb imorgen
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av ciksty Vis innlegg
Skjønner det ikke helt hva må jeg gjøre for å frakte foreksempel jernmalm til en frabrikk som trenger jernmalm?
Vis hele sitatet...
Regner med det er et smelteverk du mener, da fabrikker ikke trenger malm.

Du gir litt lite info, hva prøver du å frakte malmen med?
Regner med at det er et tog.

Ført må du bygge en jernbanestasjon nær gruven, og en nær smelteverket, lag dem minst 4 ruter lang. Deretter må du lenke stasjonene sammen ved å bygge en jernbane mellom dem. Siden bygger du et depot rett ved siden av noen jernbaneskinner, pass på at depotet vender mot skinnene.

Så trenger man et tog. Trykk på depotet og kjøp et kraftig lokomotiv, malm er tungt. Gå på HK over KM/t i dette tilfellet. Deretter må du kjøpe vogner, kjøp et knippe (5).

Et lite vindu skal ha poppet opp som sier TRAIN 1 eller noe liknende. På høyresiden av vinduet skal det være en pil som peker på en rød prikk, trykk på dette ikonet. Deretter trykker du på "go to" og holder etterpå inne CTRL mens du klikker på togstasjonen ved gruven. CTRL-klikk goto-kommandoer blir automatisk "full load." Du vil jo ikke kjøre med tomme tog. Slipp CTRL og gjør en enkel goto-kommando til togstasjonen med smelteverket. Trykk space.


Ev. du kunne alt dette og har tatt feil av smelteverk og fabrikk
Sitat av Sio Vis innlegg
Regner med det er et smelteverk du mener, da fabrikker ikke trenger malm.

Du gir litt lite info, hva prøver du å frakte malmen med?
Regner med at det er et tog.

Ført må du bygge en jernbanestasjon nær gruven, og en nær smelteverket, lag dem minst 4 ruter lang. Deretter må du lenke stasjonene sammen ved å bygge en jernbane mellom dem. Siden bygger du et depot rett ved siden av noen jernbaneskinner, pass på at depotet vender mot skinnene.

Så trenger man et tog. Trykk på depotet og kjøp et kraftig lokomotiv, malm er tungt. Gå på HK over KM/t i dette tilfellet. Deretter må du kjøpe vogner, kjøp et knippe (5).

Et lite vindu skal ha poppet opp som sier TRAIN 1 eller noe liknende. På høyresiden av vinduet skal det være en pil som peker på en rød prikk, trykk på dette ikonet. Deretter trykker du på "go to" og holder etterpå inne CTRL mens du klikker på togstasjonen ved gruven. CTRL-klikk goto-kommandoer blir automatisk "full load." Du vil jo ikke kjøre med tomme tog. Slipp CTRL og gjør en enkel goto-kommando til togstasjonen med smelteverket. Trykk space.


Ev. du kunne alt dette og har tatt feil av smelteverk og fabrikk
Vis hele sitatet...
gjorde alt mye lettere takk skulle egentlig bare sitte en halvtime nå ble til en hel :O
Sist endret av ciksty; 26. august 2012 kl. 23:35.
Får opp disse subsiderings (?) oppdragene hele tiden. Hvordan tar jeg de? Si at det skal fraktes post fra en by til en annen, er det bare å sette opp togforbindelse å kjøpe post-tog + vogner, så er alt gjort?

Jeg gjorde nemlig dette, men etter jeg satt opp alt, toget gikk og hele pakka, så fikk jeg beskjed om at akkurat den "mission" hadde gått ut.. Jævla kjipt!

EDIT: Toget frakta post og passasjerer. Hadde trykt på at den skulle gå fra stasjon til stasjon.
Sist endret av KarlsenK; 27. august 2012 kl. 00:57.
Hvilke servere spiller dere på?

Spilte mye på luukland før, men ser at de serverne er lagt ned
Sitat av KarlsenK Vis innlegg
Får opp disse subsiderings (?) oppdragene hele tiden. Hvordan tar jeg de? Si at det skal fraktes post fra en by til en annen, er det bare å sette opp togforbindelse å kjøpe post-tog + vogner, så er alt gjort?

Jeg gjorde nemlig dette, men etter jeg satt opp alt, toget gikk og hele pakka, så fikk jeg beskjed om at akkurat den "mission" hadde gått ut.. Jævla kjipt!

EDIT: Toget frakta post og passasjerer. Hadde trykt på at den skulle gå fra stasjon til stasjon.
Vis hele sitatet...
Eneste som skal være nødvendig er å sette opp ruta og la en buss/bil/tog etc... kjøre den en gang.

Du har en knapp oppe til venstre mener jeg å huske som gir deg en oversikt over alle oppdrag du kan ta.
Forstod ingenting, så jeg ga opp. Sikkert like greit, med tanke på det folk sier om avhengighetsrisken.
Jeg lærte noe nytt i går.
Ungå jorder! Det koster ca 3-5x mer å bygge på et jorde i forhold til vanlig bakke.

Ellers så lurer jeg på hva som er beste måte å få opp produksjon hos råvarefabrikantene.
Sitat av KarlsenK Vis innlegg
Får opp disse subsiderings (?) oppdragene hele tiden. Hvordan tar jeg de? Si at det skal fraktes post fra en by til en annen, er det bare å sette opp togforbindelse å kjøpe post-tog + vogner, så er alt gjort?

Jeg gjorde nemlig dette, men etter jeg satt opp alt, toget gikk og hele pakka, så fikk jeg beskjed om at akkurat den "mission" hadde gått ut.. Jævla kjipt!

EDIT: Toget frakta post og passasjerer. Hadde trykt på at den skulle gå fra stasjon til stasjon.
Vis hele sitatet...
Er bare å bygge trafikk mellom A til B, før subsidieringstiden går ut.
Noen som veit hvordan man kan installere dette uten CD og admin?
Uten CD er ingen problem, uten å være admin blir vel verre. Det du kan prøve er å installere spillet på en PC der du har adminrettigheter, og kopiere installasjonsmappa over til PC'en uten adminrettigheter.

For å installere uten CD følger du bare linken i førsteposten, det er download link på OPENTTD sin side.
Sist endret av Lovegame; 27. august 2012 kl. 10:38.
Stilig Nå har jeg lastet ned og installert på mac'en min. Gleder meg til jobben er ferdig og jeg får spilt det, takk for tipset TS
Sitat av Bruflat Vis innlegg
Noen som veit hvordan man kan installere dette uten CD og admin?
Vis hele sitatet...
Prøv : http://portableapps.com/apps/games/openttd_portable
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av MasterCorruptor Vis innlegg
Jeg lærte noe nytt i går.
Ungå jorder! Det koster ca 3-5x mer å bygge på et jorde i forhold til vanlig bakke.

Ellers så lurer jeg på hva som er beste måte å få opp produksjon hos råvarefabrikantene.
Vis hele sitatet...
Bonden tar veldig godt betalt for at du bygger skinner over lappene hans, ofte er det uansett verdt prisen.

Produksjonen hos råvarefabrikker er satt enten under kart-generering helt i begynnelsen, eller når bedriften blir grunnlagt. Noen ganger øker den, noen ganger synker den. Ingen bedrifter er helt like. En oljebrønn f.eks vil synke i produksjon konstant, til den eventuelt går tørr.

http://wiki.openttd.org/Industries
Her er en liste over industrier. Trykk på en du vil vite mer om, da får man en egen side opp med informasjon om hvordan produksjonen fungerer.

Merknad: Selv om produksjonen holdes konstant, vil du hele tiden få mindre betalt for last. Til gjengjeld får du bedre tog, som kan trekke mer, raskere, for å demme opp mot pristapet. Du kan se hva som lønner seg å frakte under "Graphs" på toppmenyen.
Måkke være gniten når du bygger bane

Pleier å bygge mange baner rettest mulig, for toget taper fart i svingene :/ Tid er penger, ihvertfall for meg som bygger rundt 10-15 baner på 1-2 år, med ekstra lån på opptil 1mill +/- og innen ytterligere 1-2 år har jeg betalt ned gjelda og går i pluss resten av spillet, er alltid dette som gjør at jeg liker dette spillet, tjene mest mulig på kortest mulig tid, lagrer aldri mappene mine da jeg helst vil begynne på bunnen hver gang
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Bunker Vis innlegg
Måkke være gniten når du bygger bane

Pleier å bygge mange baner rettest mulig, for toget taper fart i svingene :/ Tid er penger, ihvertfall for meg som bygger rundt 10-15 baner på 1-2 år, med ekstra lån på opptil 1mill +/- og innen ytterligere 1-2 år har jeg betalt ned gjelda og går i pluss resten av spillet, er alltid dette som gjør at jeg liker dette spillet, tjene mest mulig på kortest mulig tid, lagrer aldri mappene mine da jeg helst vil begynne på bunnen hver gang
Vis hele sitatet...
Folk som deg er grunnen til at jeg kun spiller på servere med estetiske krav eller veldig stram økonomi. Ikke noe vondt ment selvsagt, det viser bare alle de forskjellige måtene man kan spille på. Har også hatt min periode hvor PAX fra storby til storby eller tømmer var alt som betydde noe
Sio, Kan berolige deg med at du ikke treffer på meg på multiplayer delen, for den har jeg ikke prøvd ennå

Og dette gjør jeg bare for moro skyld, skulle jeg spille mot andre spiller jeg gjerne med minimalt penger osv...
Har flere ganger spilt meg til millioner på bare 2 eller 300 000 i egenkapital og ca like mye i lån, lokomotiv er dyrt!
Artig å se at det er folk som har interesse for spillet her

Det er faktisk en god del aktivitet på multiplayer-delen av spillet, og det er veldig lærerikt å se hva andre bygger, og ikke minst å kunne bygge noe COOP! FreakForum hadde jo en server oppe med OpenTTD for noen år siden. Kansje Forconin (eller noen andre) Kunne sett sitt snitt i å sette opp en server igjen, nå som det vises interesse for spillet.

Jeg anbefaler å kjøre på med noen NewGRF-addons, som kan kryddre orginalspillet. Feks. Svenske bygninger (som minner mye om norske bygner), Norske/Europeiske kjøretøy, Flere typer stasjoner, etc.. Det kan være lurt å se på og hente setup fra andre servere som har veldig gjennomførte instillinger. Feks. openttdcoop, som har tatt spillet til et nytt nivå.

Det er morro å se at det er liv i et gammelt, legendarisk spill som Transport Tycoon (Nå OpenTTD)
Lastet ned mac versjonen nå, men jeg får det såklart ikke til å virke..
Noen fler med mac som har prøvd?
Åh, det spillet der har jeg mange gode minner fra. Takk for tipset trådstarter