Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 4527
Hello! Jeg er egentlig på utkikk etter ett par nye hodetelefoner til 2000-2500kr tops. Trenger noen som sitter bra,helst ikke bygger alt for mye ut, ser bra ut og ikke minst høres bra ut. Har ett par venner som har beats, men hørt mye "dårlig" om dem også.

Planen er å bruke dem når jeg skal trene men også når jeg hører på musikk på pc`n.

Noen som har tips?
Sist endret av white?; 5. desember 2014 kl. 22:55.
Har du hodetelefonforsterker eller bruker du bare mobilen, iPod, e.l. når du trener? Tenker du åpne, semi-åpne eller lukkede?
Beklager glemte å nevne dette.. Brukte mobilen.
Helst lukkede og at dem lekker alt for mye lyd, noe er greit.
Til trening bruker jeg AKG518. Endel under budsjettet ditt, men de spiller bra, de sitter godt på hodet (selv ved intensiv løping både ute i skogen og på mølle) og de tåler mye. Lettdrevne, godt dempet og behagelige å ha på. Jeg bruker de også på jobb når jeg ikke sitter ved skrivebordet mitt (der har jeg Audeze). De kostet 1098,- da de først kom, men ettersom de trekker på åra får du de ned i ca. 400,- nå.

I mine ører høres de også mye bedre ut enn Beats.
Sist endret av Hobby; 6. desember 2014 kl. 12:57.
Hvilken musikk hører på?
Jeg hører på klassisk, jazz, blues, rock og en del metall, Så jeg valgte sennheiser, meh best for og roligere musikk med smoothere lyder.
Akkurat som Hobby, så har jeg en del erfaring med AKG518. Jeg har hatt et slikt headset i snart 5 år, og kjøpte det for 600kr på den tid. Headsettet har ingen "fancy" funksjoner som elektronisk lyddemping slik som f.eks Beats (Som etter min mening ikke er et godt headset), men fordi det er veldig lukket så lekker det meget lite lyd ut, og enda mindre inn.

Som nevnt over, så har det sunket i pris ned til 400kr, og selv om det er langt under budsjettet ditt, så er det absolutt verdt å sjekke ut.

I tillegg kan du jo sjekke ut AKG K451. Dette headsettet er hakket mindre og har en utskiftbar kabel, og veldig god lyd.

Begge disse headsettene fungerer utmerket til elektronisk musikk, metall, rock og pop, så de er veldig gode til de fleste sjangrene.

Anmeldelser:
AKG K518
AKG K451
Sist endret av Deadlock Radium; 8. desember 2014 kl. 14:54.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Soundgarden kjører for tida 700 kr avslag på AKG K551: http://www.soundgarden.no/hodetelefo...efon-sort.html. Fikk mine for ei uke siden og er storfornøyd, kjempegode å ha på og super lyd. Beats er for plebs
Sist endret av BomberMan; 8. desember 2014 kl. 17:30.
HiFi-klubben har tilbud på b&w P5 til 1400. Noen erfaringer med dem? Ser de har fått god kritikk i tester.
BomberMan: De skal brukes til trening og 551 er dritsvære :P Koster vel også kun en tusenlapp hos Elkjip.


Chronic420: P5 spiller bra, men synes ikke de lukker/stenger ute støy godt nok. Med en god hodetelefonforsterker spiller de hinsides bra, til den prisen knuser de nok det meste. Men ikke til trening
NFFs husbedreviter
Om ikke jeg tar feil, så finnes det allerede noen tråder om dette temaet, men, jeg skal anbefale det samme som jeg gjorde den gang

Sennheizer HD 25-1 II.
Har brukt dette headsette selv i snart 4 år, og jeg er kjempefornøyd!
Alle delene er utskiftbare, så om noe går i stykker kjøper man deler, og ikke et helt nytt headsett.
De er lukkede, og det svært godt. Tror de lekker ekstremt lite.

Når det kommer til lyden, så syntes jeg det er ypperlig!
Det er også verdt å nevne at headsettet blir brukt av mange DJ'er - så senest på dokumentar at Aviici(?) bruker dem - og at det er både NRK og TV2s foretrukne headsett til alt av kommentatorer etc.

Jeg kan ikke annet enn å anbefale disse på det varmeste!
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
HiFi-klubben har tilbud på b&w P5 til 1400. Noen erfaringer med dem? Ser de har fått god kritikk i tester.
Vis hele sitatet...
Bruker P5 selv, veldig gode til det meste. Men det er også noe tydelige svakheter som at de ikke sitter veldig bra på hodet, de er heller ikke bra nok lukket som blir nevnt her...

Du må sitte i ro, for trening vil det fungere veldig dårlig. Ellers så er de meget gode

Edit: Beklager jeg mikset sammen P3 og P5, kvaliteten på P5 er fantastisk. Mitt krav er høy kvalitet på både komfort, design og lyd delen, disse scorer høyt på alle punktene

Edit: Beklager jeg mikset sammen P3 og P5, kvaliteten på P5 er fantastisk. Mitt krav er høy kvalitet på både komfort, design og lyd delen, disse scorer høyt på alle punktene
Sist endret av FeilFreak; 8. desember 2014 kl. 22:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Takk for svar
Folk noen mening om audio technica ath m50x? Hørt mye bra
Audio Technica ATH M50x er utrolig gode hodetelefoner og helt klart verdt pengene. De har bedre lydkvalitet enn alle beats headset jeg har prøvd (Beats Pro også) og er mye mer komfortabel å ha på seg. De er litt store da, men hvis det ikke er noe problem er det nok det beste headsettet du får til den prisen.
Les litt om Sennheiser Momentum, jeg har disse selv, og er utrolig fornøyd. Har eid en god del ulike hodetelefoner opp igjennom årene, men ingen har gjort meg så fornøyd som disse.
Sitat av Dsverre Vis innlegg
Om ikke jeg tar feil, så finnes det allerede noen tråder om dette temaet, men, jeg skal anbefale det samme som jeg gjorde den gang

Sennheizer HD 25-1 II.
Har brukt dette headsette selv i snart 4 år, og jeg er kjempefornøyd!
Alle delene er utskiftbare, så om noe går i stykker kjøper man deler, og ikke et helt nytt headsett.
De er lukkede, og det svært godt. Tror de lekker ekstremt lite.

Når det kommer til lyden, så syntes jeg det er ypperlig!
Det er også verdt å nevne at headsettet blir brukt av mange DJ'er - så senest på dokumentar at Aviici(?) bruker dem - og at det er både NRK og TV2s foretrukne headsett til alt av kommentatorer etc.

Jeg kan ikke annet enn å anbefale disse på det varmeste!
Vis hele sitatet...
Jeg henger meg på denne! Utrolig fornøyd med mine HD25!

Nesten alle DJs bruker dem, det er nesten unntak om man ser andre headsett rundt nakken
HD25 er så overlegen i prisklassen at det gjør nesten vondt. Dog vil jeg anbefale å investere i en liten dac/forsterker ved siden av som feks FIIO E07K. Den vil løfte både HD25 og alle andre headsett et par nivåer opp.

/Om du skulle lure så eier jeg atm HD650, HD600 og HD25.
NFFs husbedreviter
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
HD25 er så overlegen i prisklassen at det gjør nesten vondt. Dog vil jeg anbefale å investere i en liten dac/forsterker ved siden av som feks FIIO E07K. Den vil løfte både HD25 og alle andre headsett et par nivåer opp.

/Om du skulle lure så eier jeg atm HD650, HD600 og HD25.
Vis hele sitatet...
Uten å skulle "hijacke" tråden; blir det ikke veldig stort å drasse rundt på?
På bilder så ser det jo ut som det er en stor doning..

Har vurdert ekstern DAC ei stund, men er det såpass løft på lyden at det er verdt størrelsen?
Har ikke noe problemer med volum, så det er for lydkvaliteten sin skyld..
Og, blir denne DAC'en støttet av native android?
Jeg bruker E07Ken, null stress å ha den i lomma. Løfter lyden enormt imo.
Sitat av Dsverre Vis innlegg
Uten å skulle "hijacke" tråden; blir det ikke veldig stort å drasse rundt på?
På bilder så ser det jo ut som det er en stor doning..

Har vurdert ekstern DAC ei stund, men er det såpass løft på lyden at det er verdt størrelsen?
Har ikke noe problemer med volum, så det er for lydkvaliteten sin skyld..
Og, blir denne DAC'en støttet av native android?
Vis hele sitatet...
Litt upraktisk er den, det er ikke alltid jeg gidder å ta den med meg om jeg skal sitte på bussen i <10 minutter, men til lengre turerer er den gull verdt. Den løfter også lyden fra laptopen, så den blir flittig brukt med den også.



Den nyeste Android 4.x.x støtter "lyd ut" fra USB.
Ikke noe for mobil akkurat men go'ørelurer: Audeze LCD3
Sist endret av nudo; 10. desember 2014 kl. 11:18.
Å anbefale LCD3 til en som skal ha hodetelefoner til trening er som å anbefale en Bugatti Veyron til en som skal kjøre flyttelass fra Oslo til Tromsø.. Både på hvor praktisk det er og kostnad :P
Til trening er det kanskje bedre med de ørepluggene som er for svømming? Vannntette med bluetooth, de passer inni øret og er mindre i veien; uansett hva man skulle finne på å trene. http://waterproofbluetoothheadphones.net
Sitat av waterproofbluetoothheadphones.net
No need to have your device close – You can leave your device on the ground, take a deep dive in the pool, go running and still be able to enjoy music or pick calls
Vis hele sitatet...
Sitat av Hobby Vis innlegg
Har du hodetelefonforsterker
Vis hele sitatet...
Var nok denne som vippa meg av pinnen.
Sist endret av nudo; 11. desember 2014 kl. 04:46.
Hehe ja dem må sitte bra.
Øreplugger vet jeg ikke om jeg gidder.. Mange som sitter dårlig eller vonde å ha i over tid.
nudo: Hadde du lest hele setninga hadde du sett hele bildet :P

En hodetelefonforsterker i dag trenger ikke å være stort større enn et AA-batteri. Selv bruker jeg en E07K som jeg har klistra bak på iPoden med tack-it, ekstremt mobil løsning som også fungerer bra til trening
Sist endret av Hobby; 11. desember 2014 kl. 07:54.
(tråd-tyveri på gang, beklager)

Noen av disse headsetene som passere til hardstyle/hardcore? Er ute etter MYE bass
Hadde også vært tøft hvis noen kunne anbefale et trådløst headset/ørepropper som passer til samme musikken
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det ble Audio Technica Ath m50x! Super fornøyd, kjempe klar og fin lyd.