Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 9173
Kan man få langvarig sår nesa av å snorte kokain og/eller amfetamin kun et par ganger?

Jeg har nemlig hatt ett meget irriterende sår inni nesa i noen mnd nå. det forsvinner og kommer tilbake igjen, hele tiden. For noen dager siden slo det meg at kanskje kunne komme av snorting, kan det være derfor? Har ikke snortet siden november.
det som skjer er at blodårene i nesa krymper.... og såret i nesa får ikke nok blodceller til og reparere såret... spør legen din om fucidin salve pleier å funke....
Ja, man kan få sår. Men frykt ikke, disse skal forsvinne rimelig kjapt etter du slutter. Om sårene vedvarer, bør du gå til lege å få sjekket nesegrevet.

Faktisk kan hele nasal septum forsvinne ved langvarig bruk. Dvs du praktisk talt får en nese med ett hull (på innsiden vel å merke).
Etter ganske drøy snorting trenger ikke det éne neseboret kun være på innsiden engang. Hele jævla skilleveggen kan snortes bort.
Sitat av Kronisk Vis innlegg
Etter ganske drøy snorting trenger ikke det éne neseboret kun være på innsiden engang. Hele jævla skilleveggen kan snortes bort.
Vis hele sitatet...
Er dette fakta? Har hørt det flere ganger og tenker at det må jo være helt jævlig, å ha ett svært høl i nesa...?

Noen med fakta å supplere med?
Sitat av Wolfe707 Vis innlegg
Er dette fakta? Har hørt det flere ganger og tenker at det må jo være helt jævlig, å ha ett svært høl i nesa...?

Noen med fakta å supplere med?
Vis hele sitatet...
kan ikke bevise det, men så en dokumentar på tv for noen måneder siden der de viste dette, driver man på lenge nok forsvinner faktisk hele skilleveggen
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
kan ikke bevise det, men så en dokumentar på tv for noen måneder siden der de viste dette, driver man på lenge nok forsvinner faktisk hele skilleveggen
Vis hele sitatet...
Stu Ungar klarte jo dette.

Hele nesa kollapset til slutt. Så ut som en råtten potet.
Ifølge tråder jeg har lest her blir det bare værre om du ikke slutter/tar amfen på annet vis enn å snorte.
De fleste jeg kjenner som driver med det har ujevne nesebor. Ene litt større enn det andre.
Tror det er viktig å variere litt med hvilket nesebor du snorter med.
Kanskje du bare har en kvise på innsiden, forkjølelsessår eller liggnende. Tror ikke det skyldes amf. etter bare et par gangers bruk.
Så man snorter bort nesebeinet? Er det det dere sier?
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Så man snorter bort nesebeinet? Er det det dere sier?
Vis hele sitatet...
skilleveggen ytterst i nesen er bare brusk ig hud. den kan forsvinne helt ja....
Jeg får slike ekstremt hovne/verkende sår i nesa hele tiden, men jeg snorter ingen ting. Kan det være noe av det samme som skjer, finnes det løsninger? Absolutt ikke topic, og dere er ikke leger, men jeg kan ikke gå til fastlegen for et periodevis nestensmertefullt nesebor ..
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Jeg får slike ekstremt hovne/verkende sår i nesa hele tiden, men jeg snorter ingen ting. Kan det være noe av det samme som skjer, finnes det løsninger? Absolutt ikke topic, og dere er ikke leger, men jeg kan ikke gå til fastlegen for et periodevis nestensmertefullt nesebor ..
Vis hele sitatet...


klart du kan det.... hva er det man har leger for!! det kan være ganske irriterende og smertefullt med sår i nesa..... du får antagelig bare en sårsalve med litt antibiotika ell i...
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Jeg får slike ekstremt hovne/verkende sår i nesa hele tiden, men jeg snorter ingen ting. Kan det være noe av det samme som skjer, finnes det løsninger? Absolutt ikke topic, og dere er ikke leger, men jeg kan ikke gå til fastlegen for et periodevis nestensmertefullt nesebor ..
Vis hele sitatet...
Høres ut som herpes om du får det hele tiden, søsteren til en kompis slet mye med herpes i munn og hals var vist jævlig ubehagelig.
Sitat av Olje14 Vis innlegg
Høres ut som herpes om du får det hele tiden, søsteren til en kompis slet mye med herpes i munn og hals var vist jævlig ubehagelig.
Vis hele sitatet...
Så moralen blir: Skal du drive med coke\amf, ikke knull rundt.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Så moralen blir: Skal du drive med coke\amf, ikke knull rundt.
Vis hele sitatet...
Ikke helt med tanke på at han som slet med sår i nesen ikke snortet noen av delene.
Istedet for å ende opp med å ha sniffet så mye speed at du må smøre inn nesegangene dine med salve, har du ikke tenkt på at dette er kroppens svar på at noe er galt? Ta heller en pause, så skal du se at det gror igjen. Det beste for både nese og munn er å droppe det(pakke det inn i rizla e.l. og svelge med et glass vann).
Har hørt om folk som har gravd seg gjennom neseveggen ved å pille nese. I de tilfellene er nok nesepillingen en slags stressreaksjon som kan sammenliknes med neglebiting. Dette er for å poengtere at neseveggen ikke tåler så mye bank.
Rusmidler som sniffes er ofte etsende og vil naturligvis tære på neseveggen over tid. Det er lurt å ta pauser, både for å holde eventuell avhengighet i sjakk, og for å gi kroppen en sjangse til å reparere seg selv.
Kokain medfører en viss nummenhet, så det kan være vanskelig å oppdage skader før det er for sent dersom bruken er kronisk. Hold det til en helgegreie, eller sjeldnere om mulig. Det er det lureste.
Som sagt, Kola, forårsaker tørre slimhinner som igjen forårsaker dårlig blodtilførsel i neseveggen, Speed går som sagt rett igjennom, en bekjent måtte ta operasjon etter drøyt bruk av amf, nesen min er intakt på tross av hardt bruk av kola(noen gram per dag i et år), tennene derimot,de råtner i trynet,vær mer bekymret for de,en tann tilsvarer en neseoperasjon tenker jeg.forsiktig folkens
kjemikaler kan fort gi sår i nesa, langtidsbruk eller ei...
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av dustedgorilla Vis innlegg
Som sagt, Kola, forårsaker tørre slimhinner som igjen forårsaker dårlig blodtilførsel i neseveggen, Speed går som sagt rett igjennom, en bekjent måtte ta operasjon etter drøyt bruk av amf, nesen min er intakt på tross av hardt bruk av kola(noen gram per dag i et år), tennene derimot,de råtner i trynet,vær mer bekymret for de,en tann tilsvarer en neseoperasjon tenker jeg.forsiktig folkens
Vis hele sitatet...
Du snorta 'noen gram' cola hver dag i et år ja... Kanskje det hadde vært mulig om du hadde laget base av det. Men ingen som snorter flere gram cola hver dag. Bare piss..
Sitat av p0ffski Vis innlegg
Du snorta 'noen gram' cola hver dag i et år ja... Kanskje det hadde vært mulig om du hadde laget base av det. Men ingen som snorter flere gram cola hver dag. Bare piss..
Vis hele sitatet...
Hva tror du de som går på cola gjør egentlig?
Sitat av monroe Vis innlegg
Kan man få langvarig sår nesa av å snorte kokain og/eller amfetamin kun et par ganger?

Jeg har nemlig hatt ett meget irriterende sår inni nesa i noen mnd nå. det forsvinner og kommer tilbake igjen, hele tiden. For noen dager siden slo det meg at kanskje kunne komme av snorting, kan det være derfor? Har ikke snortet siden november.
Vis hele sitatet...
ikke rør nesa, la den hvile å reparere seg selv, jeg sniffa nesten bort nesa mi, tok rundt 3 mnd før den var på plass igjen, å den fikser seg selv enda.