Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2355
Hei dere! Meldte meg nettopp inn for å dele dette, og for å kanskje få noen tilbakemeldinger.

Jeg er nå godt over 30 og har slitt med depresjon så og si i hele min voksne alder. Hadde en periode fra 2012 til 2015 hvor jeg røyka mye gress, og når jeg slutta brått så ble det bare så jævli mye verre. Og sånn har det vært frem til nå.

For to uker så tok jeg for første gang Molly med gode venner. Dette var krystalisert mdma i kapsel.

Siden den natten så har jeg følt meg som en mye bedre versjon av meg selv. Jeg har ikke følt meg deppa, og jeg elsker og prate med folk. Små ting gjør meg glad, og jeg føler en stor livsglede.

Har hørt at mdma kan få en til å fokusere på det positive osv. Er dette en glow som kommer til å gå over, eller kan dette stoffet endre en god del med hvordan tankesett man har?

Håper noen kan dele erfaringer.

Jeg posta muligens litt feil her, men nå har jeg lært til neste gang
Sist endret av Octo; 11. september 2019 kl. 06:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hei Octo, så bra du har det bedre.

Det er flere som oppgir at de pleier å kjenne på en slags glød som holder seg en stund etter den typen rusopplevelse, men så vidt jeg vet pleier det å forsvinne med tiden. Det er uansett en flott anledning til å prøve ut nye ting, og kanskje våge å kjenne på litt av de følelsene som lett havner i bakgrunnen når man er deprimert, men selv om den mest intense gløden forsvinner så kan den være med på å danne en hel del nye tankebaner som kan være mye mer produktive enn det det høres ut som du har gått med tidligere.

Ta vare på all gleden du kjenner på nå, og forsøk å etablere litt nye mønstre, så kanskje blir det denne kvelden du ser tilbake på som vendepunktet. Jeg har ikke hatt noen så intense opplevelser, men jeg prøver alltid å huske tilbake på kvelder med emma som en liten påminnelse om at ting kan være så mye bedre enn de er når det står på som verst.

Forøvrig er jevnlig bruk av cannabis ikke en særlig god idé når du sliter med depresjon, bra du har kuttet det ut.
Så vidt jeg vet så har folk med depresjon mindre lager med serotonin som er et av 3 lykkestoffer hjernen produserer. Når du tar MDMA tømmer du serotonin lageret ganske fort, derfor mange kjenner en kjip hangover.

Du har fortsatt dopamin og endorfiner som kan hjelpe på humøret.

Trå varsomt frem hvis du sliter med depresjon og tar MDMA I tillegg.

Pauser på 1mnd + er anbefalt.
Trådstarter
6 0
Det som var litt merkelig var at jeg ikke fikk noe særlig til nedtur i etterkant. De første dagene følte jeg meg litt annerledes, men mye bedre enn hvordan det var før. Enkelte dager i det siste så har jeg vært så glad at tenker at det kommer en skikkelig nedtur snart. Men som marlboro sier så tenker jeg at det er smart å utnytte situasjonen så godt jeg kan nå.

To av vennene mine fikk en skikkelig nedtur etter dag en og to, så vi reagerer vel forskjellig alle sammen.

Kommer til å prøve igjen, men tenker at det er smart med et opphold på 1-2 mnd ut i fra det jeg har lest og hørt. Uansett så ser jeg frem til neste gang.

Takk for tilbakemeldinger!
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er ikke helt uvanlig å føle seg litt frelst av mdma de første gangene, og særlig når man til vanlig sliter med depresjon så føles mdma nedturen ikke like ned som man er til vanlig og man kjenner den gode afterglowen.

Men mdma kan også ødelegge hjernen og serotonin nivåene helt så det er absolutt ikke noe man skal bruke rekreasjonelt, eller jevnlig uansett om man sliter med psyken eller ikke. Kort sagt så gjør det at hjernen sender ut et fyrverkeri av serotonin og endorfiner i rusen at hjernen på en måte svir av de reseptorene og ikke klarer å produsere normalt nivå til vanlig. Jo mer man tripper, jo lavere nivå produserer hjernen til vanlig. Jeg kjenner ikke få som har blitt fullstendig suicidal og tatt livet sitt av mdma fordi de havnet i en mørk hverdag hvor bare mdma gjorde at hjernen produserte noe følelse av lykke og glede, så de tok mdma oftere og oftere og hver eller omtrent hver helg.

Jeg vil si at 2-3 ganger i året faktisk er nok. Mtp hvor hardt det egentlig er for hjernen.

Som en side note så varer afterglowen fra LSD mye lengre, og det fungerer ikke helt på samme overaktive måte på serotonin, dopamin og endorfin senterne så det å bli deprimert av lsd skjer ikke. Lsd er trygt til å kunne brukes rekreasjonelt i mikrodoser en gang i blandt, men i motsetning til mdma så har man ikke engang behov for "påfyll" når man først får det bedre. Jeg var mad suicidal i 7-8 år, to moderate lsd tripper ga meg tilbake livet i hvertfall halvannet til to år etter. Når jeg så ble deprimert igjen hadde jeg en ny kunnskap og connection til meg selv og universet, at jeg klarte å se en mening med også depresjonen og ikke sank like dypt som før
Trådstarter
6 0
Denne lesningen var veldig interessant. Jeg har allerede tenkt at om jeg føler meg nedenfor og under igjen så vil jeg gå tilbake til hvor jeg er nå. Hver andre mnd blir vel litt for mye til hodet etter hvert. Men nå vet jeg at jeg må tråkke litt forsiktig.

Fyi, jeg tenkte faktisk på at jeg slapp unna den verste depresjonen pga av at det ikke er noe nytt for meg. De to som fikk heftig nedtur lever tilsynelatende et liv hvor alt alltid er bra.

Har aldri prøvd lsd, men det virker som et bedre alternativ, men vet likevel lite om hvordan det er underveis og etterpå. Jeg kan tåle å gå tilbake til hvor jeg var for noen uker siden, men ikke så mye mer enn det.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Du virker som en reflektert fyr og ser farepotensialet i å ende opp med missbruk. Personlig har jeg aldri hatt nedtur av MDMA og folk er forskjellige men jeg tror ærlig talt mye har med overdosering å gjøre. MDMA er et utrolig trygt rusmiddel, tro det eller ei. Og det er nettopp derfor det har blitt så "vanlig", selvfølgelig har den euforiske og empatiske effekten mye å si også. Men, den normale dosen på 125mg er det få som tar nå om dagene, jeg hører om idioter som tar opp i 500mg i løpet av en kveld fordi de redoserer flere ganger, og da er det ikke rart at vi hører om folk som dør av overoppheting etc.

Angående psykedelika så kunne kanskje mildere doser sopp være interessant også, husk at med disse stoffene som LSD og psilocybin så er det ikke en primært euforisk opplevelse. Det starter ofte slik, men en varm følelse i kroppen, noe knising kanskje og litt manglende kontroll på spyttproduksjon men hvor trippen ender kan man ikke helt kontrollere.
Hjernen vår filterer informasjonen vi får fra sanseorganene våre hele tiden, for å gi oss det som er relevant for overlevelsen vår. Psykedelika tar midlertidig å reduserer eller totalt fjerner disse filtrene: Synestesi kan oppstå, at man lukter farger, smaker lyder etc.
Tankene dine kan begynne å rase av sted, før du helt får absorbert de og det kan bli slitsomt på LSD der trippen varer ganske lenge. Man kan også ende opp med å studere de kjipe sidene av seg selv, eller samfunnet forøvrig, men jeg synes "bad trips" begrepet har blitt litt utvasket. Man kan ha kjipe opplevelser under en tripp men det trenger ikke definere hele trippen, slike negative ting kan man lære av.

Poenget mitt er at psykedelika ikke nødvendigvis ikke er en euforisk opplevelse.
Jeg hadde som oftest afterglow i starten, og var ikke spesielt bajas med dosering. 0,8-1 første dose, også redosering på halvparten av første. Jeg kunne nok hatt lengre pauser. Iallefall så fikk jeg noe nedtur etterhvert. Skal dog sies at jeg har ADHD, så nedturen i mitt tilfelle var nok mer en rebound-effekt enn noe annet. MDMA tok vekk endel av symptomene mine under påvirkning.

Jeg har vært endel deprimert i mitt liv selv, og det der med å
gå å vente på
at ting blir kjipt igjen er ikke en fordel. For egen del ble det en slags selvoppfyllende profeti. Forventa at ting ble kjipt -> Gjorde ikke nok for å holde meg ovenpå -> ble kjipt igjen/i overkant negativt innstilt.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Deceptive Vis innlegg
Jeg hadde som oftest afterglow i starten, og var ikke spesielt bajas med dosering. 0,8-1 første dose.
Vis hele sitatet...
Står du her å sier at 800mg opp mot et gram ikke er en "bajas dose"?
Om det faktisk er ren MDMA så er dette en heroisk stor dose.

http://www.rollsafe.org har veldig god informasjon, og på dosering sier de følgende:
Guideline: your weight in kg, plus 50 = total dosage in milligrams for the session. (1.5 mg/kg with a 120 mg max may be more optimal, but the weight + 50 is a good rule of thumb)
Vis hele sitatet...
Sist endret av Dodecha; 11. september 2019 kl. 18:10.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Står du her å sier at 800mg opp mot et gram ikke er en "bajas dose"?
Om det faktisk er ren MDMA så er dette en heroisk stor dose.

http://www.rollsafe.org har veldig god informasjon, og på dosering sier de følgende:
Vis hele sitatet...
Tror nok han mener 80-100mg
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Purgatorio Vis innlegg
Tror nok han mener 80-100mg
Vis hele sitatet...
Det håper jeg også, men 0,8 betyr 800mg, 0,08 er 80mg og 0,1 er 100mg
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det håper jeg også, men 0,8 betyr 800mg, 0,08 er 80mg og 0,1 er 100mg
Vis hele sitatet...
0,8 kan også bety 0,8 kilo. Håper h*n ikke fikk i seg så mye da