Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 5915
Er en kompis av meg som har fått tak på noen ampuller med 10ml morfin, original innpakket i plast. disse er ment for injeksjon. Kan dette brukes til noe rekreasjonelt som ikke innebærer å sette noe som helst sprøyter? eller er det ting som er kjekt å ha i medisinskrinet når man bedriver fjellklatring?
Du kan ikke ta det oralt ihvertfall. Den eneste måten ville vært å skyte, muligens analt.
Vil absolutt fraråde å ha det med på fjellklatring. Veldig fint om du skader deg, men veldig unødvendig - siden hver gang man brekker noe eller skader seg så man må på sykehus så sjekker de hvordan skaden er før du får en så sterk medisin som morfin. Pluss at det kan være vanskelig å sette denne på seg selv og andre.

Rekreasjonell bruk er det nok mer egnet for - selvom jeg vil fraråde deg å bruke det. Heroin og morfin blir til det samme når det kommer i kroppen vår (les: samme effekt), så jeg ville ikke prøvd det med det første akkurat.
Sitat av Xasma Vis innlegg
Vil absolutt fraråde å ha det med på fjellklatring. Veldig fint om du skader deg, men veldig unødvendig - siden hver gang man brekker noe eller skader seg så man må på sykehus så sjekker de hvordan skaden er før du får en så sterk medisin som morfin. Pluss at det kan være vanskelig å sette denne på seg selv og andre.

Rekreasjonell bruk er det nok mer egnet for - selvom jeg vil fraråde deg å bruke det. Heroin og morfin blir til det samme når det kommer i kroppen vår (les: samme effekt), så jeg ville ikke prøvd det med det første akkurat.
Vis hele sitatet...
Samme effekt bortsett fra at Heroin er noen titals ganger kraftigere?

OT: Syns det å ta det med på fjellklatring høres ut som en god idé jeg, så lenge du har kompiser som vet hvordan man setter sprøyter
Sist endret av bamsegutt; 21. september 2011 kl. 19:35.
Trådstarter
6 0
Det kommer aldri til å bli brukt rekreasjonelt så lenge det må skytes(regner med det betyr å sette sprøyte). Derimot har jeg hørt at morfin er veldig effektivt mot hosting(noe han sliter med), så kanskje det kan gjøres noe med det til å få en nytteverdi?
Sitat av baboon Vis innlegg
Det kommer aldri til å bli brukt rekreasjonelt så lenge det må skytes(regner med det betyr å sette sprøyte). Derimot har jeg hørt at morfin er veldig effektivt mot hosting(noe han sliter med), så kanskje det kan gjøres noe med det til å få en nytteverdi?
Vis hele sitatet...
Må vel isåfall blandes ut ganske greit med noe annet
Selvfølgelig kan han ta det oralt
du kommer nok til å bli utrolig dårlig, kaste opp, ekstem hodepinne osv når det går ut av kroppen. Har brukt det både i pilleform og flytende i forbinnelse med en skade og da eksteme smerter, men tok det en tid senere uten å ha vondt og det gjør jeg aldri igjen
Man kan forsiktig varme opp alt sammen til alt vannet er kokt bort, da sitter man igjen med et fint pulver som kan sniffes.

Dette er iallefall mulig med ketamin, ikke 100% sikker på morfin tho'
Sitat av Xasma Vis innlegg
Vil absolutt fraråde å ha det med på fjellklatring. Veldig fint om du skader deg, men veldig unødvendig - siden hver gang man brekker noe eller skader seg så man må på sykehus så sjekker de hvordan skaden er før du får en så sterk medisin som morfin.
Vis hele sitatet...
Bullshit. Har selv flere ganger fått ren morfin rett i buken (av lege) før ambulansepersonell kjørte meg til sykehus. Virker enormt mye raskere enn paralgin/pinex forte (som i seg selv er bare morfinpreparat).

Og noen av de gangene var ikke bruddene åpne en gang..
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Samme effekt bortsett fra at Heroin er noen titals ganger kraftigere?
Vis hele sitatet...
Du bommet bare med 7 ganger (om det bare var 10 ganger du mente da)...heroin er omtrent 3 ganger sterkere enn morfin, og effektene varer ikke like lenge som morfin. Heroin er mer fettløselig som gjør at stoffet når hjernen raskere enn morfin, utenom det; same shit, same effects.
Trådstarter
6 0
Spørsmål: er 10ml mye? er en sånn ampull beregnet på 1 injeksjon til skadelidende, eller er mengden sånn at en lege bør vurdere doseringen?
Sitat av baboon Vis innlegg
Spørsmål: er 10ml mye? er en sånn ampull beregnet på 1 injeksjon til skadelidende, eller er mengden sånn at en lege bør vurdere doseringen?
Vis hele sitatet...
Jeg knuste kragebeinet en gang, bare småbiter igjen av det + skuldra ut av ledd. Da fikk jeg 4 + 4 ml over ca 1 time. På sykehus tho.
Det lindret smerte mens jeg lå på båre. Men når jeg måtte bevege meg på bordet for røntgen og ned igjen var det mildt sagt jævlig.
Sist endret av ProBook; 24. september 2011 kl. 19:14.
Hvor mange mg er det per ml? Det er det som er relevant.
Trådstarter
6 0
det vet jeg fint lite om. kan undersøke til uka om det står noe mer spesifikt på dem

forresten jeg mente å huske det stod noe om 0.5mg/ml... kan dette høres sannsynlig ut?
Det er mulig. Isåfall vil du merke lite til ingen rus om du drikker hele innholdet. 5mg morfin er ikke mye. Er det 5mg/ml, noe som gir 50mg, vil du få en ganske grei buzz om du drikker hele.
Trådstarter
6 0
Jeg tok grundig feil.. det var 10mg/ml. dette er kanskje skumle konsentrerte greier.
Det vil si at du har 100mg morfin tilsammen, noe som er en rimelig kraftig førstedose. Anbefaler deg å begynne med halvparten, for så å fylle på til du har formen du ønsker... 50mg vil gi deg en fin snurr, er ikke sikkert du føler behov for å ta mer. Hold deg unna alkohol og andre sentraldempende stoffer den dagen du bestemmer deg for å ta det.
Sitat av Pyr0-GonTz Vis innlegg
Det er mulig. Isåfall vil du merke lite til ingen rus om du drikker hele innholdet. 5mg morfin er ikke mye. Er det 5mg/ml, noe som gir 50mg, vil du få en ganske grei buzz om du drikker hele.
Vis hele sitatet...
Husk at når morfin taes oralt vil virkningen bli halvert pga. metaboliseringen.
Klar over det. Det meste har mindre effekt oralt kontra I.V... Sammenligner med effekt/mg jeg har fått på Dolcontin.
Sist endret av Pyr0-GonTz; 28. september 2011 kl. 18:40.
Sitat av eff Vis innlegg
du kommer nok til å bli utrolig dårlig, kaste opp, ekstem hodepinne osv når det går ut av kroppen. Har brukt det både i pilleform og flytende i forbinnelse med en skade og da eksteme smerter, men tok det en tid senere uten å ha vondt og det gjør jeg aldri igjen
Vis hele sitatet...
Dette er vel heller når man har gått på det over lenger tid og opprettet en slags avhengighet.
Sitat av Pyr0-GonTz Vis innlegg
Klar over det. Det meste har mindre effekt oralt kontra I.V... Sammenligner med effekt/mg jeg har fått på Dolcontin.
Vis hele sitatet...
Ikke det meste, ihvertfall ikke i så stor grad som Morfin.

"Morphine is subject to extensive first-pass metabolism (a large proportion is broken down in the liver), so, if taken orally, only 40–50% of the dose reaches the central nervous system."

Wikipedia
Trådstarter
6 0
Sitat av fetter Vis innlegg
Ikke det meste, ihvertfall ikke i så stor grad som Morfin.

"Morphine is subject to extensive first-pass metabolism (a large proportion is broken down in the liver), so, if taken orally, only 40–50% of the dose reaches the central nervous system."

Wikipedia
Vis hele sitatet...

Nysgjerrigheten min terger meg.. kan dette "metaboliseres" på forhånd for økt opptak i nervesystemet?
Sitat av baboon Vis innlegg
Nysgjerrigheten min terger meg.. kan dette "metaboliseres" på forhånd for økt opptak i nervesystemet?
Vis hele sitatet...
Nei, du må nok ty til andre administrasjonmetoder. Om du er redd for sprøytespisser er vel analt et alternativ.
merkelig tema, spør du meg. 100 mg morfin er veldig mye, vis du da ikke er bruker av morfin eller liknende stoffer. 50 mg som det anbefales å ta her er også en stor dose, injiseres dette IV, vil jeg annta at du får store problemer med respirasjonen din ,da morfin har respirasjonsdempende effekt. Start dose til f.eks døende er typisk2,5mg til 10mg sc.
Mine anbefalninger var i henhold til oralt inntak, som presisert.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Vet ikke om du snakker skyte som spiss i blod åre eller skyte som stikke den i hvilken som helst muskel.... Morfin ble gidd til nesten all soldater i "Dosering flasker" fordi morfin kan "skytes" I hvilken som helst muskel i kroppen(anbefaler rumpa siden den er størst og liten chance for du treffer noe du ikkke skal etc) Visst du er så redd for et lite prikk så kan du svelge det men da mister du en go del trur det er bedre og ta det i anal men heilt ærlig vil eg heller ta sprøyta en det.

start med 25-30mg første sprøyta