Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 8841
Hei.
Jeg tenkte jeg skulle spørre dere litt av hva dere tror er farligst av og snorte og skyte amfetamin?


Selv har jeg funnet ut at og skyte er mitt alternativ, men har lite erfaring med og snorte det.
det sier seg vel selv hva som er farligst av å stikke et skittent pulver du kjøpte illegalt på gata i arma di, og å snorte det oppi nesa.
Ikke at det er sunt å snorte da.
Sist endret av CatastrophicRoadKill; 17. desember 2010 kl. 15:20.
Spør deg selv: Har du noengang sett helgebrukere på nålen? Må isåfall være i slutten av fasen helgebruk da det har utviklet seg til noe mer. Tror det er veldig common for de som først har prøvd nålen og forsette karrieren sin som en nåleputer for hvertfall en god stund.

Hadde du sammenlignet dropping og snorting hadde du en finere sammenligning.
Svaret jeg da ville gitt deg er nok at snorting er det farligste da det sliter ut nesen (fullstendig etter langtidsbruk).
Men personlig synest jeg det å snorte er mye gøyere enn dropping. Effekten kommer mye raskere samt som det å snorte er for meg halve (pretty overdrevet ja) opplevelsen.

Men til din sammenligning føler jeg det er liten vits å gi noe konkret svar, da det sier seg selv som Roadkill pent skrev.
Ja, nå er det jo sånn at det er mange som sier det at og skyte amfetamin er mindre skadelig for kroppen i det lange løp en og ta det nese-veien eller og droppe det. Selv har jeg injektsert(er det sånn det skrives?) amfetamin mye siden jeg var i 16 års alderen(er nå 20 og har tilbragt mye av de siste 2 årene i behandling på grunn av dette og avhengighet til rus gennerelt). Men når dete er sagt og du tenker litt over det så er det ganske dramatisk i forhold til å la det tas opp av slimhinnene som det gjøres når du snorter det, bare tenk du blander ut noe i vann som du ikke har noen garanti for hva inneholder, det eneste du kan være 99% sikker på er at det sikkert inneholder mye annet av uaktive stoffer som brukes for og bøffe ut med, laktose og engelsk-salt er det jeg vet om som er mest vanlige. Men ellers så tar jo folk rett og slett og bare knuser opp piller og som verken er vannløslige eller har særlig heldige stoffer i seg som du burde få i blodbanen. Jeg er helt sikker på at det som gjør det mer skadelig med å skyte det som du ikke påvirkes noe særlig av når du snorter er at du får fysiske ting i blodbanen som er så mikroskopiske at du ikke kan se dem i pumpa men som i det lange løp hvil hope seg opp i åresystemet ditt og føre til dårlig blodsirkulasjon, åreforkalkning og kanskje til slutt alvorlige blodpropper, da snakker vi så klart kanskje opp mot 10års missbruk av en som er nøye på hvordan han gjør klar skuddet sitt. I tilegg så kan jeg jo nevne det at en som begyner å skyte hvil bli mye mer avhengig av dette stoffet enn en som sniffer eller tar det oralt, du som selger skyter vet jo hvor digg det "kicket" er når du kjenner stoffet når reseptorene i hjernen din og du får den kliniske virkningen med en gang, det er dette som er farlig for du blir så sinnsykt avhengig av dette kicket at amfetaminen mer eller mindre kommer til å styre livet i mye større grad nå en før(regner med at du ikke begynte med å skyte) og du kommer sansynligvis aldri til å gå tilbake noen annen bruksmåte. Så kort oppsumert får du en mye mindre kontroll over bruken din av dette rusmidlet og at skaden det gjør på hjernen blir nok noe større.

Jeg skal forklare dette nærmere, hjernen din er egentlig bare en diger klump med fett.
Amfetamin er veldig fettløslig på samme måte som Zalo, såpe osv og alle vet jo hva som skjer når de tar oppvasken for hånd og drypper noen dråper zalo på en tallerken med fettsmuss på og tilsetter varmt vann, det løser seg opp og renner rett av. Nå er ikke Zalo og Amfetamin like fettløslig men faktum er at amfetaminen hvil "spise" seg inn i hjernen din og gjøre hjernen din til grøt over lang tid, dette er litt dramatiske ord men i prinsippet tror jeg det er dette som skjer over en viss tid. Dette er skummelt og jeg håper du gjør deg opp noen tanker om hvor smart det egentlig er og fortsette med det du holder på med. Det er også bevist at amfetamin får de cellene i hjernen din du bruker til og tenker med til og fungere dårligere, dette leste jeg i en forskningsrapport for noen uker siden.

Når dette er sagt så får du nesten veie opp selv hva som er lurest, jeg tror du uansett hvil kunne ha litt mer kontroll over missbruket ditt om du ikke skyter stoffet.

edit: jeg er ingen lege, men grunnlaget jeg har for og si dette er egen erfaring og at jeg har lest meg ganske nøye opp på emne.
Sist endret av dopefish90; 17. desember 2010 kl. 15:41.
Sitat av MadPetter Vis innlegg
Spør deg selv: Har du noengang sett helgebrukere på nålen? Må isåfall være i slutten av fasen helgebruk da det har utviklet seg til noe mer.
Vis hele sitatet...
Jeg har skutt amfetamin i ca 6mnd nå og jeg klarer fortsatt uproblematisk og holde meg nyktern i 1mnd tid ifra det dersom jeg ville.
Er faktisk 1 uke siden sist as we speaking

For og la diskusjonen komme i gang på en bedre møte skal jeg forklare litt hvorfor jeg har valgt og skyte amfetamin i stede for og snorte det.

Effekten er bedre og avtar fortere. Dersom jeg snorter amfetamin blir jeg gjerne oppe hele natta fordi effekten varer lengre. Det gjør at jeg kjeder meg mye etterpå og det ender ofte med at det blir flere dager og flere dager uten sovn.
Dersom jeg skyter det klarer jeg fint og gå til sengs når det blir natt og dermed unngår jeg lange peroider uten søvn, lite mat og alle bivirkningene det innebærer.
En annen grunn til at jeg velger skyte det framfor og snorte det er fordi at det gir en ekkel smak, svir i halsen og føler det går mer utover tennene da jeg snorter det ettersom ting som går inn igjennom nesa kan ofte havne i munnen også dersom man hoster og harker noe som er vanlig etter ha dratt en feit stripe.

Bare for og ha sakt det. Selv om jeg klarer meg fint uten amfetamin selv om jeg har skutt det i 6mnd så betyr det ikke at det samme gjelder deg.
Grunnen til dette tror jeg rett og slett at jeg ikke er noe spessielt glad i amfetamin rus, men kun kicket jeg av og til får når jeg skyter det.

Jeg har skutt amfetamin i ca 6mnd nå og jeg klarer fortsatt uproblematisk og holde meg nyktern i 1mnd tid ifra det dersom jeg ville.
Er faktisk 1 uke siden sist as we speaking

For og la diskusjonen komme bedre i gang, skal jeg forklare litt hvorfor jeg har valgt og skyte amfetamin i stede for og snorte det.

1. Effekten er bedre og avtar fortere. Dersom jeg snorter amfetamin får jeg ofte ikke sove samme døgnet, men om jeg skyter amfetaminen klarer jeg fint og gå til sengs når det blir natt og dermed unngår jeg lange peroider uten søvn, lite mat og alle bivirkningene det innebærer.

En annen grunn til at jeg velger skyte det framfor og snorte det er at det gir en ekkel smak, svir i halsen og føler det går mer utover tennene ettersom ting som går inn igjennom nesa kan ofte havne i munnen om jeg harker eller hoster litt.

Bare for og ha det klinkende klart.

Selv om jeg klarer meg fint uten amfetamin selv etter 6mnd bruk I.V, så betyr det ikke at det samme gjelder deg.
Grunnen til dette tror jeg rett og slett at jeg ikke er noe spessielt glad i amfetamin rus, men kun kicket jeg av og til får når jeg skyter det.
For meg er kicked rusen og effekten en bivirkning.
Sist endret av DrPerception; 17. desember 2010 kl. 15:52.
En annen bivirkning av å skyte amf er at man gjentar seg selv...
haha!

Er det mitt innlegg du referer til ble det seende slik ut etter jeg prøvde og redigere det for og rette opp en del skrive feil.
Blir rimelig ukonsentrert uten speed.
Tror ikke det bare var ditt inlegg han refererte til. For å være ærlig tror jeg det har lite med inlegget ditt å gjøre, men rett og slett at i mange tilfeller vil sisste gangen din på speeden bli utsatt mange mange ganger. Sier ikke at du kommer til å hekte deg på det (selvom risikoen er stor, men det håper jeg du vet allt om) for jeg vet ikke noe om hvor god selvkontroll du har. Men jeg tviler på at dette er noe du vil kutte ut med det første, selv hvis du sa at neste gang/periode du er på amfetaminen er sisste gang/periode du vil drive med dette.
Sitat av MadPetter Vis innlegg
Tror ikke det bare var ditt inlegg han refererte til. For å være ærlig tror jeg det har lite med inlegget ditt å gjøre, men rett og slett at i mange tilfeller vil sisste gangen din på speeden bli utsatt mange mange ganger. Sier ikke at du kommer til å hekte deg på det (selvom risikoen er stor, men det håper jeg du vet allt om) for jeg vet ikke noe om hvor god selvkontroll du har. Men jeg tviler på at dette er noe du vil kutte ut med det første, selv hvis du sa at neste gang/periode du er på amfetaminen er sisste gang/periode du vil drive med dette.
Vis hele sitatet...
Det har du nokk helt rett i dem aller fleste tilfeller. Jeg personlig sier aldri at jeg skal slutte med noe som helst for da gir jeg meg selv et løfte jeg ikke kan stole 100% på.
Jeg "slutta" og røyke sigg i 2år, men startet igjenn da jeg ble satt i varetekt for en forbrytelse jeg ikke hadde gjort. Følte verden raste sammen rundt meg.
Da forsto jeg at og love seg noe sånt blir galt fordi du veit aldri hvor du havner i framtiden psykisk sett.
Pause på ubestemt tid er noe annet. Går pausen livet ut er jo det bare bra


Vil også legge til en ting for og dele min erfaring med andre.

Amfetamin er psykisk avhengihets skapende og det at folk blir fortere avhengi av og skyte det skjønner jeg veldig godt. Mye av dette kommer av at den hurtige overgangen i sinnstemmning, nemlig kicket. Dette kicket er det ikke alltid man får. Jeg personlig får det ordlige kicket kansje 1 av 5 ganger. Tror veldig mange også har det sånn. Det er såklart mye lettere og huske et kick som er så "ektremt" godt, en et skudd du ikke fikk ordlig kick av. Mange lurer seg selv litt.

Er litt av det samme som at veldig mange folk føler at dem har vunnet mer på poker og spill automater en det dem har tapt, men om noen hadde loggført pengene som ble brukt og gevinst ville mange fått litt sjokk. Det er fordi, vinner du mye husker du det godt, men taper du er det jo ikke et like godt minne og ta vare på dermed også fortere glemt.

Så kan det fort bli sånn for mange at får dem ikke kick må dem sette en til for og få kick. Får dem kicket vil dem jo i allefall ha et nytt et :P
Sitat av MadPetter Vis innlegg
Spør deg selv: Har du noengang sett helgebrukere på nålen? Må isåfall være i slutten av fasen helgebruk da det har utviklet seg til noe mer. Tror det er veldig common for de som først har prøvd nålen og forsette karrieren sin som en nåleputer for hvertfall en god stund.
Vis hele sitatet...
Jeg har sett helgebrukere som setter sprøyter, og som aldri havnet på kjøret. Du kan selvsagt argumentere med at 'men, det er bare fordi dem slutta før de havna på kjøret'.

Men fakta er at det er mer enn bare inntaks-metode og hvilket rusmiddel man tar som avgjør om man blir 'narkoman'. Felles for de jeg kjente som drev med IV amfetamin var at de hadde fulltids jobb og ihvertfall normalt aktive sosialliv.

Er du i full jobb og et sosialliv du må vedlikeholde har du rett og slett ikke tid til å ruse deg så mye, og om du da er fast bestemt på å ikke blande rus og jobb, samt henger med folk som ikke er narkomane så vil du bli tydelig påminnet om det hvis du begynner å ta av med forbruket.


Helsemessig så vet jeg ikke om intravenøs bruk er noe mer eller mindre skadelig enn sniffing eller røyking.
Har du god teknikk på å skyte, samt bare bruker bra varer, og er nøye med hygiene kan jeg faktisk tro det er mindre skadelig.

Når man sniffer amfetamin blir det liggende amfetamin-rester å etse i nesa, samt sakte renne nedover halsen og til magen. Dette fører til skader på slimhinner, halsen og tennene.
Samt at man gjerne får litt pulver ned i lungene, hvilket ikke kan være særlig sunt det heller.

Med skyting er det mest dårlig teknikk, for store sprøyter, bytting av skittent utstyr, gjennbruk av sprøyter osv som er faremomentene som oftest nevnes.
Overdreven bruk av ei åre kan føre til at åra blir dårlig, men bør være fullt mulig å unngå årekollaps om man er helgebruker.

Dosene på IV er også vesentlig mindre enn ved sniffing, hvilket må være positivt.
Men, man vet jo aldri hva som er i gate-stoff.
Kalk f.eks går fint i nesa, men er mindre heldig rett i blodet.

En skadeeffekt som er helt avgjørende når det kommer til det å skyte ting er stigmaet rundt det. Det er egentlig veldig få som synes det er helt greit at kompis skyter opp ved siden av dem, om de så bruker stoff selv.
Sniffer du amf på fest så kan de fleste se mellom fingra på det, men skyter du så tenker folk 'du trenger hjelp'. Og det kan igjen føre til at folk som skyter søker inn i miljøer der det er akseptert, og miljø har STOR påvirkning på folk.
Du skal være sterk i sinnet for å kunne henge i et miljø med mange rusmissbrukere uten å la dine egne holdninger avslappes.
Sitat av squidaway Vis innlegg
Jeg har sett helgebrukere som setter sprøyter, og som aldri havnet på kjøret. Du kan selvsagt argumentere med at 'men, det er bare fordi dem slutta før de havna på kjøret'.

Men fakta er at det er mer enn bare inntaks-metode og hvilket rusmiddel man tar som avgjør om man blir 'narkoman'. Felles for de jeg kjente som drev med IV amfetamin var at de hadde fulltids jobb og ihvertfall normalt aktive sosialliv.

Er du i full jobb og et sosialliv du må vedlikeholde har du rett og slett ikke tid til å ruse deg så mye, og om du da er fast bestemt på å ikke blande rus og jobb, samt henger med folk som ikke er narkomane så vil du bli tydelig påminnet om det hvis du begynner å ta av med forbruket.


Helsemessig så vet jeg ikke om intravenøs bruk er noe mer eller mindre skadelig enn sniffing eller røyking.
Har du god teknikk på å skyte, samt bare bruker bra varer, og er nøye med hygiene kan jeg faktisk tro det er mindre skadelig.

Når man sniffer amfetamin blir det liggende amfetamin-rester å etse i nesa, samt sakte renne nedover halsen og til magen. Dette fører til skader på slimhinner, halsen og tennene.
Samt at man gjerne får litt pulver ned i lungene, hvilket ikke kan være særlig sunt det heller.

Med skyting er det mest dårlig teknikk, for store sprøyter, bytting av skittent utstyr, gjennbruk av sprøyter osv som er faremomentene som oftest nevnes.
Overdreven bruk av ei åre kan føre til at åra blir dårlig, men bør være fullt mulig å unngå årekollaps om man er helgebruker.

Dosene på IV er også vesentlig mindre enn ved sniffing, hvilket må være positivt.
Men, man vet jo aldri hva som er i gate-stoff.
Kalk f.eks går fint i nesa, men er mindre heldig rett i blodet.

En skadeeffekt som er helt avgjørende når det kommer til det å skyte ting er stigmaet rundt det. Det er egentlig veldig få som synes det er helt greit at kompis skyter opp ved siden av dem, om de så bruker stoff selv.
Sniffer du amf på fest så kan de fleste se mellom fingra på det, men skyter du så tenker folk 'du trenger hjelp'. Og det kan igjen føre til at folk som skyter søker inn i miljøer der det er akseptert, og miljø har STOR påvirkning på folk.
Du skal være sterk i sinnet for å kunne henge i et miljø med mange rusmissbrukere uten å la dine egne holdninger avslappes.
Vis hele sitatet...
Veldig mye bra du har å si men må få poengtere at de aller aller fleste "helgbrukere" også vil eskalere missbruket sitt til slutt, vet ikke om noen som har klart og holde det til helgbruk over tid med IV som inntaksmåte når det kommer til speed.
Sitat av squidaway Vis innlegg
Jeg har sett helgebrukere som setter sprøyter, og som aldri havnet på kjøret. Du kan selvsagt argumentere med at 'men, det er bare fordi dem slutta før de havna på kjøret'.
Vis hele sitatet...
Kommer ikke til å bruke det arhumentet nei. Faktum er det at jeg personlig har aldri truffet på en helgebruker som klarer og holde vanene sine til helgen via IV forbruk av amfetamin. Men nå er jeg en liten kar på denne store jord. Så hva jeg personlig har opplevd spiller som dere fleste sikkert tenker, en tiny tiny rolle over hva som er sant.

Men må få sagt at jeg tror det han under deg stemmer i nesten alle tilfeller. Men til deg TS, vil jeg også si at uansett hvor langt på kjøret du eventuelt vil ende (nei sier ikke at du kommer til å ende opp som en istykker sliten speedfreak, for det vet hverken jeg, noen andre på forumet, eller du for den del). Håper dog det beste for deg! Og håper du vil gi deg med denne stygge vanen før du sitter i saksa.

Vil også si at jeg liker og kanskje til og med beundrer det at du ikke lover deg selv at du skal slutte med noe som helst da og da. For jeg tror det i mange tilfeller bidrar med å ødelegge troen på deg selv. Håper selv jeg har lært meg at det å love meg selv å aldri bruke *type drug here* er idiotisk. Det hjelper selvsagt en stund (om ikke lenge, OM ikke for alltid) og være veldig bastant på å ikke bruke det eller det rusmiddelet igjen. Men en kan fort falle for fristelsen som min bestemor så fint sier det.
Sist endret av MadPetter; 18. desember 2010 kl. 01:55. Grunn: For å ordlegge meg på en litt annen måte
farligst å skyte.. snorte er også farlig.. snorting ødelegger fra utsiden, skyting ødelegger fra insiden.. tenk på det =§
Det er nok ikke så ENKELT å treffe blodbanen akkurat. Mest sannsynlig setter du amfetaminen sucuntant. Tro meg, har prøv å tatt blodprøver, og det er ikke lett å få en kanyle til å treffe inni åren. Da må man ha erfaring. Men om det skytes subcuntant funker det jo, men kan ta 5-10 min lenger enn ved blodbanen. Jeg jobber med kreftpasienter som får morfin og andre medisiner. Ingen av dem får noe rett i blodbanen, de har butterfly subcuntant, men effekten kommer veldig fort.

Så om du skal skyte, skyt heller subcuntant, da får du ikke vaskemiddel eller annet dritt i blodbanen. Tar litt lenger tid, men verdt det over tid.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Tør påstå at om du kan å injisere det, og stoffet er rent, er skyting langt sunnere for helsa di enn sniffing.
Skyting gir et mye kraftigere "kick", men er igjen mer avhengighetsskapenede.

Sniffing ødelegger nesa di, og er den farligste måten å innta et rusmiddel på.
Sist endret av Omnibenevolence; 8. januar 2011 kl. 17:35. Grunn: skriveleif
Sitat av MadPetter Vis innlegg
Kommer ikke til å bruke det arhumentet nei. Faktum er det at jeg personlig har aldri truffet på en helgebruker som klarer og holde vanene sine til helgen via IV forbruk av amfetamin. Men nå er jeg en liten kar på denne store jord. Så hva jeg personlig har opplevd spiller som dere fleste sikkert tenker, en tiny tiny rolle over hva som er sant.

Men må få sagt at jeg tror det han under deg stemmer i nesten alle tilfeller. Men til deg TS, vil jeg også si at uansett hvor langt på kjøret du eventuelt vil ende (nei sier ikke at du kommer til å ende opp som en istykker sliten speedfreak, for det vet hverken jeg, noen andre på forumet, eller du for den del). Håper dog det beste for deg! Og håper du vil gi deg med denne stygge vanen før du sitter i saksa.

Vil også si at jeg liker og kanskje til og med beundrer det at du ikke lover deg selv at du skal slutte med noe som helst da og da. For jeg tror det i mange tilfeller bidrar med å ødelegge troen på deg selv. Håper selv jeg har lært meg at det å love meg selv å aldri bruke *type drug here* er idiotisk. Det hjelper selvsagt en stund (om ikke lenge, OM ikke for alltid) og være veldig bastant på å ikke bruke det eller det rusmiddelet igjen. Men en kan fort falle for fristelsen som min bestemor så fint sier det.
Vis hele sitatet...
Det går helt fint, kan ikke kalle seg helgebruker. Men sånn hver 8 helg bruker, går nok bra siden man tenker godt over hvem man flyr sammen med og den herlige følelsen av at dama til lucifer sitter og visker deg i øret ett par dager etterpå.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Euforia Vis innlegg
Tør påstå at om du kan å injisere det, og stoffet er rent, er skyting langt sunnere for helsa di enn sniffing.
Skyting gir et mye kraftigere "kick", men er igjen mer avhengighetsskapenede.

Sniffing ødelegger nesa di, og er den farligste måten å innta et rusmiddel på.
Vis hele sitatet...
Men nå er det slik at gateamfetamin er langt i fra rent, og med mindre du selv renser det ved å løse det ut i et løsemiddel og rekrystaliserer det så er mesteparten av det du injiserer fyllstoffer som har mange negative virkninger på det kardiovaskulære systemet.

Å påstå at insufflering (sniffing) er den skadeligste måten å ha i seg et svært urent stoff på finnes det intet grunnlag for.
Sitat av dopefish90 Vis innlegg
Ja, nå er det jo sånn at det er mange som sier det at og skyte amfetamin er mindre skadelig for kroppen i det lange løp en og ta det nese-veien eller og droppe det. Selv har jeg injektsert(er det sånn det skrives?) amfetamin mye siden jeg var i 16 års alderen(er nå 20 og har tilbragt mye av de siste 2 årene i behandling på grunn av dette og avhengighet til rus gennerelt). Men når dete er sagt og du tenker litt over det så er det ganske dramatisk i forhold til å la det tas opp av slimhinnene som det gjøres når du snorter det, bare tenk du blander ut noe i vann som du ikke har noen garanti for hva inneholder, det eneste du kan være 99% sikker på er at det sikkert inneholder mye annet av uaktive stoffer som brukes for og bøffe ut med, laktose og engelsk-salt er det jeg vet om som er mest vanlige. Men ellers så tar jo folk rett og slett og bare knuser opp piller og som verken er vannløslige eller har særlig heldige stoffer i seg som du burde få i blodbanen. Jeg er helt sikker på at det som gjør det mer skadelig med å skyte det som du ikke påvirkes noe særlig av når du snorter er at du får fysiske ting i blodbanen som er så mikroskopiske at du ikke kan se dem i pumpa men som i det lange løp hvil hope seg opp i åresystemet ditt og føre til dårlig blodsirkulasjon, åreforkalkning og kanskje til slutt alvorlige blodpropper, da snakker vi så klart kanskje opp mot 10års missbruk av en som er nøye på hvordan han gjør klar skuddet sitt. I tilegg så kan jeg jo nevne det at en som begyner å skyte hvil bli mye mer avhengig av dette stoffet enn en som sniffer eller tar det oralt, du som selger skyter vet jo hvor digg det "kicket" er når du kjenner stoffet når reseptorene i hjernen din og du får den kliniske virkningen med en gang, det er dette som er farlig for du blir så sinnsykt avhengig av dette kicket at amfetaminen mer eller mindre kommer til å styre livet i mye større grad nå en før(regner med at du ikke begynte med å skyte) og du kommer sansynligvis aldri til å gå tilbake noen annen bruksmåte. Så kort oppsumert får du en mye mindre kontroll over bruken din av dette rusmidlet og at skaden det gjør på hjernen blir nok noe større.

Jeg skal forklare dette nærmere, hjernen din er egentlig bare en diger klump med fett.
Amfetamin er veldig fettløslig på samme måte som Zalo, såpe osv og alle vet jo hva som skjer når de tar oppvasken for hånd og drypper noen dråper zalo på en tallerken med fettsmuss på og tilsetter varmt vann, det løser seg opp og renner rett av. Nå er ikke Zalo og Amfetamin like fettløslig men faktum er at amfetaminen hvil "spise" seg inn i hjernen din og gjøre hjernen din til grøt over lang tid, dette er litt dramatiske ord men i prinsippet tror jeg det er dette som skjer over en viss tid. Dette er skummelt og jeg håper du gjør deg opp noen tanker om hvor smart det egentlig er og fortsette med det du holder på med. Det er også bevist at amfetamin får de cellene i hjernen din du bruker til og tenker med til og fungere dårligere, dette leste jeg i en forskningsrapport for noen uker siden.

Når dette er sagt så får du nesten veie opp selv hva som er lurest, jeg tror du uansett hvil kunne ha litt mer kontroll over missbruket ditt om du ikke skyter stoffet.

edit: jeg er ingen lege, men grunnlaget jeg har for og si dette er egen erfaring og at jeg har lest meg ganske nøye opp på emne.
Vis hele sitatet...
vil bare legge til noe ang det rushet du skrev om når man skyter. det er vanlig at de som har de store kvantum sprer pulveret fint utover en glassplate og sprayer startgass ut i lufta ovenfor pulveret. og når væsken har landet, så vendes det. dette gjentas. pulveret skal ikke bli vått, eller for fuktig, bare såvidt klebe seg til seg selv, ikke løse opp amfetaminen helt. etter dette blandes inn eter/laktose eller noe. og grunnen til at jeg sier dette her, er at dette er et fettløselig stoff, såvel som et løsemiddel, og vil ikke bare hjelpe amfetaminen å trenge dypere inn i hjernen, men det vil også fungere som et rusmiddel i seg selv når det skytes. dette er hva rushet kommer av. man vil ikke få helt det samme av å skyte ren amfetamin/dexedrine.

vil også legge til at amfetaminen ikke gjør hjernen til grøt, men det vil gi deg ustabilt dopamin nivå i lengre tid når man slutter etter fast bruk, noe som vil gi deg nerver, depresjon og angst/psykoser. i tillegg til dette kan det etse bort fettet mellom nervetrådene og slik at disse får kontakt. det kan gi rykkninger, og/eller psykiske symptomer. dette er i likhet med løsemiddelskade. legg 1g amfetamin på en biff, det vil etse over tid, jo renere jo fortere. løsemidlene i startgassen vil ikke forsinke denne prosessen heller. man kan se når man er utrolig heldig og får noe uten startgass at det ikke er klumper. jo mere pulveret er "mykt" og sklir lett utover, jo mindre startgass. det kan også bare være mere blandet ut.

Kan hende jeg tar helt feil, men har ihvertfall vært med på å bøffe ubøffet amfetamin. Så jeg tror rimelig sikkert at man stort sett ikke kan regne med mere enn ca 20mg til absolutt HELT max 40mg pr 0,1g stripe/skudd. og får man over 30mg på stripa/skuddet, så er det ikke vanlig gatekvalitet.
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Jeg har skutt amfetamin i ca 6mnd nå og jeg klarer fortsatt uproblematisk og holde meg nyktern i 1mnd tid ifra det dersom jeg ville.
Er faktisk 1 uke siden sist as we speaking
Vis hele sitatet...
Du må huske på at amfetamin er et stoff med et stort fysisk såvel som psykisk avhengighetspotensiale. Jeg vet ikke helt jeg, men du kan ikke lure deg deg selv til å tro at du ikke vil ha problemer med å slutte med pepper etter å ha skutt det 6mnd i strekk, seriously? Jeg sitter her og lurer på om kanskje har ruset deg blind? Du kan jo lese litt om hvordan amfetamin påvirker hjernen.
Stoffet gjør at hjernen din blir avhengig av stoffet, no matter what you say.
Hvordan kan du fornekte påvirkningen stoffet har på hjernen?
Hørte ikke?
Gjerne for meg, skyt amfetamin til øya popper ut av skallen på deg, men å hevde at du fint klarer og slutte sånn helt på dagen, det et tomt utsagn som ikke har rot i virkeligheten, overhode, sorry... "ekke no stress, bare siste skuddet, ordner seg detta". Virker som tunge rusmisbrukere etterhvert får en ganske så primitiv tankegang når det gjelder eget rusbruk. Skal du komme her og si at du kan sette en sprøyte med amfetamin ofte ikke vil gjøre deg avhengig? Ikke nok med det, amfetamin er godt kjent som et stoff som fører til psykoser og vrangforestillinger, noe som for meg ikke virker totalt ulogisk.

Stikk fingeren i jorden, mann!
Rekreasjonelt bruk av amfetamin intravenøst i sofakroken etter jobb klinger dårlig i mine ører, dømt til å mislykkes. Hvis noen er uenig i det, ber jeg vedkommende ta en reality check.
Sist endret av zhpongl; 9. januar 2011 kl. 12:15.
Zhpongl..Amfetamin er da ikke så fysisk avhengihetsdannende,psykisk ja,men ikke fysisk.Stoffer jeg forbinder med fysisk avhengighet er benzoer,opiater og alkohol.
Hvis man tar utgangspunkt i 100% rent stoff og gode hygienerutiner synes jeg det kan være vanskelig å kåre en sikker vinner. Tar man derimot høyde for realiteten, som er den skitne amfetaminen 99% av brukerne er borti, er det ingen tvil om at det ikke har en dritt i blodomløpet å gjøre.

Sprøyte-brukerne er ute etter et "rush" som nesten utelukkende er skapt av stoffer som ikke engang er beslektet med amfetamin, eksempelvis startgass som nevnt. Jeg har bred erfaring med både sprøyter og amfetamin, men jeg har på tross av dette aldri engang vurdert å skyte. Man injiserer rett og slett ikke urene, ukjente stoffer inn i blodbanen, det burde egentlig si seg selv.

Sitat av zhpongl Vis innlegg
Du må huske på at amfetamin er et stoff med et stort fysisk såvel som psykisk avhengighetspotensiale. Jeg vet ikke helt jeg, men du kan ikke lure deg deg selv til å tro at du ikke vil ha problemer med å slutte med pepper etter å ha skutt det 6mnd i strekk, seriously? Jeg sitter her og lurer på om kanskje har ruset deg blind? Du kan jo lese litt om hvordan amfetamin påvirker hjernen.
Stoffet gjør at hjernen din blir avhengig av stoffet, no matter what you say.
Hvordan kan du fornekte påvirkningen stoffet har på hjernen?
Hørte ikke?
Gjerne for meg, skyt amfetamin til øya popper ut av skallen på deg, men å hevde at du fint klarer og slutte sånn helt på dagen, det et tomt utsagn som ikke har rot i virkeligheten, overhode, sorry... "ekke no stress, bare siste skuddet, ordner seg detta". Virker som tunge rusmisbrukere etterhvert får en ganske så primitiv tankegang når det gjelder eget rusbruk. Skal du komme her og si at du kan sette en sprøyte med amfetamin ofte ikke vil gjøre deg avhengig? Ikke nok med det, amfetamin er godt kjent som et stoff som fører til psykoser og vrangforestillinger, noe som for meg ikke virker totalt ulogisk.

Stikk fingeren i jorden, mann!
Rekreasjonelt bruk av amfetamin intravenøst i sofakroken etter jobb klinger dårlig i mine ører, dømt til å mislykkes. Hvis noen er uenig i det, ber jeg vedkommende ta en reality check.
Vis hele sitatet...
Å slutte med amfetamin på dagen er ingen enorm bragd, det er ofte slik folk slutter. Man trenger ingen nedtrapping på amfetamin, da det ikke skaper en tung fysisk avhengighet slik som opiater eller benzoer.

Virker ærlig talt som om du uttaler deg litt for bastant om noe du egentlig ikke har særlig peil på.

Psykosene du viser til er forøvrig en kjent bivirkning av at brukeren er våken i flere døgn, ikke noe som akutt intreffer som følge av stoffets virkning i hjernen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Skjønner ikke at folk anbefaler unge brukere å sette skudd med pepper. Jeg vet for vanskelig det er å slutte når du først har begynt. Å si at man kan slutte på dagen osv har jeg ingen tro på.

Har du lyst til å bli heltidsnarkoman, uten jobb, dame, osv så kjør i vei