Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 1202
Er det ikke mulig å laste ned DirectX 10.0 lengre? Har leitet i evigheter, men finner ikke noen steder hvor jeg kan laste det ned fra. Ligger ikke på hjemmesiden til Microsoft engang, nyeste versjonen de har der er DirectX 9.0c.

Noen som kan hjelpe meg ?
Sitat av Cappuman
Er det ikke mulig å laste ned DirectX 10.0 lengre?
Vis hele sitatet...
Hvor gikk det før?

Hvorfor skal du laste det ned? det følger med i Vista, og det er kun i Vista det fungerer.. så jeg skønner ikke helt hva du vil med det.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Som Vegar sier.

Dersom du har lastet ned DX10 til XP noen gang har du blitt lurt og har fått tonnevis med virus.

Dersom du har lastet ned DX10 til Vista har du ikke hatt behov for det siden det følger med.
Trådstarter
Jeg lastet det ned DirectX 10.0 fra Microsoft.com for et års tid tilbake. Dette er jeg 100% sikker på.
Gir de ikke ut nyere versjoner eller oppdateringer?
Sitat av Cappuman
Jeg lastet det ned DirectX 10.0 fra Microsoft.com for et års tid tilbake. Dette er jeg 100% sikker på.
Gir de ikke ut nyere versjoner eller oppdateringer?
Vis hele sitatet...
Da lasta du ned Vistaversjon. Du får lastet ned det.
Trådstarter
Sitat av Restyle
Da lasta du ned Vistaversjon. Du får lastet ned det.
Vis hele sitatet...
Ja, det er det at jeg ikke finner den lenger.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Så hvorfor skal du laste ned noe du allerede har ?
Sitat av AtXbYeA
Så hvorfor skal du laste ned noe du allerede har ?
Vis hele sitatet...
Han kan da for all del ikke ha formatert pc'en sin, og trengte å laste det ned på nytt.
Sist endret av Seidel Guten; 22. juni 2008 kl. 10:58.
Og så? Når du innstallerer Vista så er DirectX 10 allerede innebygd. Det er ikke mulig å innstallere Vista uten DX10.

Les tråden før du svarer.
Dem oppdaterer vel DirectX 10, slik som dem fortsatt gjør med DX9?
Og du har ikke alltid den nyeste DX versjonen på Vista CD-en, har du vel?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Grimdoc
Dem oppdaterer vel DirectX 10, slik som dem fortsatt gjør med DX9?
Og du har ikke alltid den nyeste DX versjonen på Vista CD-en, har du vel?
Vis hele sitatet...
Afaik har det ikke kommet noen patcher til DX10 enda, eneste planlagte sålangt er vel DX10.1.
Det er en oppdatering av DX10 i service pack 1 til Vista.
Trådstarter
Om DX 10.0 kommer med Vista, hvorfor får jeg ikke brukt det i spill da?
Sitat av Cappuman
Om DX 10.0 kommer med Vista, hvorfor får jeg ikke brukt det i spill da?
Vis hele sitatet...
Fordi ikke alle spill støtter det?
Det kan vere at skjermkortet ditt ikkje støtter DX10. Du kan dessutan sjekke om du har DX10 ved å trykke Win+R --> skriv inn "dxdiag" og trykk ok. Du vil no få opp ei rute kor du får opp informasjon om pc-en. Nederst på fyrste sida står DX-versjonen din.
Trådstarter
Sitat av Volch0k
Fordi ikke alle spill støtter det?
Vis hele sitatet...
Har valget mellom å bruke DX9 og DX10 i spillene, men får ikke valgt 10.

Sitat av JoNNeMaNN
Det kan vere at skjermkortet ditt ikkje støtter DX10. Du kan dessutan sjekke om du har DX10 ved å trykke Win+R --> skriv inn "dxdiag" og trykk ok. Du vil no få opp ei rute kor du får opp informasjon om pc-en. Nederst på fyrste sida står DX-versjonen din.
Vis hele sitatet...
Har Geforce 8800GT, det støtter DX10.
Sjekket DirectX Diagnostic Tool som du sa, og der står det at jeg har DX10. Skjønner ikke hva som er galt.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Da er tydeligvis driverne dine utdatert eller du har en usaklig versjon av windows vista.

I henhold til PM, ja det kan ha noe å si at man kjører en "upassende ervervet" versjon av vista.

Kan være at de som har lagt den ut har krympet den som som f.eks TinyXP og fjernet funksjonalitet.
Vista Schmista

Her er ihvertfall et spill som funker med DX10, aktivert i XP. Well, siden jeg ikke har spillet selv så har jeg aldri prøvd trikset som beskrives, men det virker som om det er ekte nok.

Ikke for å sverte Vista i og for seg, men det er jo ingen teknisk grunn til at DX10-kort ikke skal kunne vise DX10 effekter / funksjoner, uansett OS, annet enn at M$ har bestemt seg for ikke å støtte det i noe annet enn Vista. Det blir så dumt som at spillprodusenter tvinges til å legge inn en "if OS=Vista then DX10 else DX9".

Litt forenklet og sannsynligvis litt feil, det er vel noen funksjoner i dll-filene til dx10 som ikke er i dx9, selvsagt..
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av 10goto10
Vista Schmista

Her er ihvertfall et spill som funker med DX10, aktivert i XP. Well, siden jeg ikke har spillet selv så har jeg aldri prøvd trikset som beskrives, men det virker som om det er ekte nok.

Ikke for å sverte Vista i og for seg, men det er jo ingen teknisk grunn til at DX10-kort ikke skal kunne vise DX10 effekter / funksjoner, uansett OS, annet enn at M$ har bestemt seg for ikke å støtte det i noe annet enn Vista. Det blir så dumt som at spillprodusenter tvinges til å legge inn en "if OS=Vista then DX10 else DX9".

Litt forenklet og sannsynligvis litt feil, det er vel noen funksjoner i dll-filene til dx10 som ikke er i dx9, selvsagt..
Vis hele sitatet...
Ikke det at DX-10 er så fantastisk enda uansett, 99% av alle spill utnytter jo ikke DX-9 fullt engang, og de som støtter DX-10 bruker stort sett bare en og annen funksjon av DX-10 og resten kjører på DX-9 instruksjoner.
Er det lov til å tippe på at spillet du nevner du ikke får benyttet DX10 er AoC?
DX10 støtten her ble fjernet i 2 patch etter release.

Men, hvis du/andre trenger siste DX10, MS slapp en oppdatering for alle versjoner av Win. Dette er en DX9/DX10 oppdattering som ikek kommer til å dukke opp på windows update siden, men er en offisiell release ment for nyere funksjonalitet i spill.

Denne pakken inneholder alle de siste og tidligere utgitte DX runtime. Denne inkluderer også den bi-månedlige D3DX, XInput og manager DirectX komponenter.

Datert juni -08

Download details: DirectX WebSetup Update (Online Installer)

Download details: DirectX Standalone Update (Offline Installer)
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Google noe sånt som "<navn på spill> directx compability" så kanskje du finner noe interessant. Skulle gjerne gjort det for deg men jeg vet ikke hvilke spill du prøver. Jeg vet selv at AoC ikke støtter DX10 enda, men siden du skrev spillene (altså flertall) regner jeg med dette er et problem du har med alle spillene dine?
Askepott: Tror nok du har misforstått litt. AoC-patchen fjernet støtte for DX10.1, ikke DX10. De DX-installerne du linker til er for 9.0c, ikke 10.0.
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Sitat av Nichotin
Askepott: Tror nok du har misforstått litt. AoC-patchen fjernet støtte for DX10.1, ikke DX10. De DX-installerne du linker til er for 9.0c, ikke 10.0.
Vis hele sitatet...
Sikker på det? Jeg trodde Funcom fjernet støtte for alt annet enn DX9 før release, med et løfte om å skru det på igjen i August i år. Er det noe jeg ikke har fått med meg?
Sitat av Graapho
Sikker på det? Jeg trodde Funcom fjernet støtte for alt annet enn DX9 før release, med et løfte om å skru det på igjen i August i år. Er det noe jeg ikke har fått med meg?
Vis hele sitatet...
Trekker tilbake det der, blandet med Assasins Creed, som fikk DX10.1-støtten fjernet. Men, som jeg sa; de installerne du linket til er for å oppdatere DX9.0c. Man skal ikke trenge å installere DX10 i Vista på noen måte.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Graapho
Sikker på det? Jeg trodde Funcom fjernet støtte for alt annet enn DX9 før release, med et løfte om å skru det på igjen i August i år. Er det noe jeg ikke har fått med meg?
Vis hele sitatet...
DX10 har aldri vært tilgjengelig i AOC afaik, du kan velge det fint i optionsmenyen for skjermkortet, men du sitter enda fast i DX9 rendering.