Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 6000
Jeg, som dere, leser vg.no og db.no ofte.
Det jeg stusser på er at de siste 6 mnd så har de sikkert funnet 10 plantasjer, som har BETYDELIGE størrelser.

Det er da det slo meg, basic samunnsøkonomi. Tilbud og etterspørsel.

Er det noen som er litt litt inni markedet? har prisen endret seg siste halvåret, eller er det virkelig så sinnsykt tilbud av cannabis at beslagene ikke har hatt noe å si?

Shoot!
Beslaglene kan gjøre at det blir tørke plassen du bor 1 uke lengere enn ellers men stort sett har det ikke så mye betydning enn att 2-3 dealers har mista sitt, fortsatt mange som har.
Men nei de har stort sett ikke så veldig mye å si for det er mye smugling og maaaange som dyrker.
Hvis de har finni 10 random plantasjer og noen av de ble tatt ved tilfeldigheter så kan jo det si litt om hvor mange hus som blir brukt til dyrking.
Leie hus og dyrke i de har jo blitt mere og mere utbredt i Norge

Disse husene som har blitt tatt også er som regel i bolig felt.
Mange som kjører store bygg/hus utfor byen og dyrker som bare det på fulltid.

Når tollerne stopper tonn med hasj og det fortsatt ikke påvirker gatesalget så kan jo det si litt om hvor mye som blir tatt inn i landet eller dyrket.
det sier også litt om hvor mange som bruker det her til lands. Det er langt fleire enn kun ungdommer.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg drar nesten sammenligning med Anslingers propagandakrig før i tiden:
Gi meldinger om store beslag etc, for å sette frykten i folket.

Personlig har jeg ikke sett beslag endre pris, men i de siste 2 årene har det vært flere som selger varierende kvalitet: De har en 'standard' type og 'bedre' varer til 150kr grammet etc.
Men etterspørselen vil alltid være der og derfor vil det alltid være folk som dyrker.
aaah, okei. sier mye om hvor mye som blir dyrket, og importert.
Synes den 150kr pr gram policyen ikke hører hjemme noen sted. Man får vel slenge seg på trenden og leie hus..

Husker da gramerene kosta 100kr for grammet, uansett om det var sorting eller hvit kashmir. Jeg merker at de har endra seg litt hvertfall. Men muligens det bare er omgangskretsen jeg henger i?
Sitat av RESpekt
Synes den 150kr pr gram policyen ikke hører hjemme noen sted. Man får vel slenge seg på trenden og leie hus..

Husker da gramerene kosta 100kr for grammet, uansett om det var sorting eller hvit kashmir. Jeg merker at de har endra seg litt hvertfall. Men muligens det bare er omgangskretsen jeg henger i?
Vis hele sitatet...
Neida det er blitt sånn.
Var jo den perioden hvor man fikk en femmer for 300 spenn.
Er vist ganske vanlig at folk selger for 150 så fort det blir "lite" i byen

EDIT:

La oss ikke gå så veldig offtopic, Vi har vell diskusjon av pris en annen plass
Sist endret av Sigurd4u; 14. februar 2008 kl. 20:25.
Ut i fra at vi knapt ser weed på vestlandet så går jeg ut i fra at disse beslagene ikke har påvirket markedet her i det hele tatt.

Men det siste halve året har det vært en tendens til at hash prisene har ligget på 150 i Stavanger området uannsett kvalitet. Men jeg tror dette går på en del større hasj (100kg+ ) beslag på diverse grensekryssninger.

Når har prisnivået i Haugesund vært noe snillere og ligget på ca 100 for ok shit og 150 for dritbra shit.
Men til gjengjeld så finner du sjeldent til aldri sjit på vestlandet til under 100 uten å være involvert i distribusjonen.

Men man må ta i betraktning at growhouses er en relativ ny ting for norge da vi heller har blitt forsynt med hasj fra øst-europa og andre fjerne land.
Det har nesten bare vært grønt å få tak i her i byen min de siste månedene. Prisen har ligget på 150kr uansett. En av plantasjene viste seg å være i byen min da den ble funnet av politiet for et par uker siden. De fant i overkant av 600 voksne hunnplanter i blomstringsfasen og 1 hekto hasj (brunt) på plantasjen som jeg regner med de har laget selv. Plantasjen befant seg i en leiebolig og ble oppdaget etter at naboer meldte fra om unormal aktivitet.

Grønten som har vært å få tak i byen min har forresten vært av ypperlig kvalitet så det at de som driver med det har peil er ikke til å nekte på. Den ene strainen jeg fikk tak i fikk meg nesten til å få bakoversveis. Kort forklart så måtte jeg hente spybøtta.
Sist endret av Trippa; 14. februar 2008 kl. 20:38.
Ja når den dyrkes innenlands så kan den dyrkes med kvalitet som de gjør i andre land.
Ettersom vi har vært forsynt fra andre land har det ofte vært lavere kvalitets pot eller masse produsert hasj som har blitt fraktet. Og dette har som regel ikke den høyekvaliteten.

Håper det blir flere av disse plantasjene i Norge. Det gir ett større utvalg, lavere pris og bedre kvalitet. Og forsåvidt ingen som taper på det bortsett fra onkel selv.
Når jeg tenker meg om taper forsåvidt ikke de på det heller. Mere beslag. Mere skryt og større budsjett til de. Oo
Riktig. Det var det største oppslaget i lokalavisa på lenge og man fikk se mange bilder. Enorme lamper, vifter og termometere som skulle holde en konstant temperatur. Skap som plantene hang og tørket i etc. Ja, virkelig en plantasje med planter av kvalitet så det ut som!

Selvom det virker som det er mye grønt å få tak i om dagen ligger prisen på små innkjøp på 150kr for meg og mest sannsynelig de aller fleste andre. Kanskje litt avhengig av kontakten selvsagt.
Sist endret av Trippa; 14. februar 2008 kl. 21:04.
Spekulasjon: Vi får vel ikke så mye maroc lenger etter at A- eller B-gjengen eller hvem det nå var, kidnappa og torturerte noen av marokkanerne som har forsynt oss med hasj i årevis. Dermed åpnet det seg et marked med stor etterspørsel, samtidig som utenlandske trender begynte å ta feste i Norge.
Sitat av xtapolapocetl
Spekulasjon: Vi får vel ikke så mye maroc lenger etter at A- eller B-gjengen eller hvem det nå var, kidnappa og torturerte noen av marokkanerne som har forsynt oss med hasj i årevis. Dermed åpnet det seg et marked med stor etterspørsel, samtidig som utenlandske trender begynte å ta feste i Norge.
Vis hele sitatet...
En ganske reell spekulasjon det der...
http://www.thehomegrown.com/gallery/3/previews-med/mids.jpg

Det er vietnamesere som har drevet alle disse "plantasjene" som har blitt oppdaget i det siste. De bruker den samme elendige fremgangsmåten over hele den vestlige verden, de tørker ikke weeden skikkelig før de stapper den ned i tette plastposer. Resultatet er et ufyselig produkt som ikke bare er vått og ubrukelig, men som vanligvis også er angrepet av diverse muggsopper! Fysj!!
Hampus: Nå er det antagelig veldig mange vietnamesiske dyrkere, så tror ikke du skal slå alle over en kam. Enig at det var dårlig og våt pot fra tid til annen i starten, men de siste månedene har jeg bare fått tak i god, fin og helt tørr pot. Kan selvfølgelig ha noe med hvor i landet man er, men slik er det hvertfall der jeg kommer fra.
Det var ikke vietnamesere som hadde plantasjen i byen min. Det var tre personer i 20årene som ble pågrepet og to av de var faktisk damer.
Sitat av Sinister
Nå er det antagelig veldig mange vietnamesiske dyrkere, så tror ikke du skal slå alle over en kam. Enig at det var dårlig og våt pot fra tid til annen i starten, men de siste månedene har jeg bare fått tak i god, fin og helt tørr pot. Kan selvfølgelig ha noe med hvor i landet man er, men slik er det hvertfall der jeg kommer fra.
Vis hele sitatet...
Hvordan det er der du kommer fra, og hva individuelle vietnamesere foretar seg, har lite med saken å gjøre. Poenget er at dette er en internasjonal trend, der den samme fremgangsmåten går igjen og et av fellestrekkene er den mangelfulle måten weeden foredles på.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/o...ngen/1.4705849
Angående den linken til Hampus. Hva i all verden tenker de når de skriver "hasjfabrikk"? Er vel svært få av de plantasjene som gidder å lage hasj ut av plantene? Tydelig at den journalisten aldri har vært borti cannabis.

Forresten noen som vet om det er noen som lager hasj i Norge? Tenker da i stor skala..
Tviler på at de gidder. De får jo mye mer utbytte av å selge marijuana. 150pr gram i stedet for 100kr pr gram. Men de fant faktsik et hekto med hasj på plantasjen som var i byen min og regner med at de hadde produsert den hektoen selv. Det er riktig nok ikke noe masseproduksjon.
Sist endret av Trippa; 15. februar 2008 kl. 16:40.
Hasjfabrikk,hasjplantasjer osv er vel for å få artikkelen til å virke litt mer synlig og føler hasjplantasje får det hele til å høres litt mer dramatisk ut forhold til cannabisplantasje.
Må og huske at ikke alle vet hva cannabis er, men de fleste har hørt om hasj.

Men de skriver ikke fakta pga ''for meg'' så virker det som det er pot de forsøker å lage, ikke hasj.
Og det er vel ikke noe som heter hasjplante utenom at det er et medieskapt ord for å øke salgstall, og de vet hva folk flest forbinder hasj med.
Men jeg har ikke peiling, bare spekulerer.


Tror dere at vi vil se mer og mer pot og mindre brunt i fremtiden, og forandring i prisene?
Eller vil det holde seg slik som i dag en god stund til fremover.
Sist endret av sneipen; 15. februar 2008 kl. 16:49.
http://www.fvn.no/nyheter/innenriks/article557285.ece

Hva kan man si? Blir utrolig oppgitt over å lese slikt.
En hasjfarm er det der hasjen vokser på stilker.. En Cannabis farm høres ikke like ille ut, vettu.
Riktig det hampus sier. selv fått weed fra disse vietameserne og den er dårlig og våt.
Tviler på at den hektoen med brunt er noe de har lagd selv. De tjener mye bedre på å selge grønt.
til en hekto brunt skal det mye mer enn en hekto med grønt.
Hvis du hadde lest innlegga mine så hadde du sett at jeg har skrivd at det er tvilsomt at de lager hasj av marijuanaen, men det har du tydeligvis ikke orket. Hvorfor tviler du så sterkt på at de har laget det selv? At de taper litt penger på det synes jeg er et argument som ikke holder mål. Det skal ikke så allverdens mye kunnskaper og utstyr til og de hadde absoludt nok marijuana til å lage den. Kanskje de laget det bare for morro.

Å lage om et par hekto marijuana om til hasj var mest sannsynelig bare småtterier for disse karene før de ble tatt av onkel politi.
Sist endret av Trippa; 15. februar 2008 kl. 19:37.
nei jeg orket rett og slett ikke...men hadde du lest mitt innlegg hadde du fått svar på det du spør om.
for meg høres det jævlig usannsynlig ut at de skal bruke tid,penger å resusser til å lage det.
Så du tar aldri feil du da? Og jeg leste ditt inlegg og alt jeg leste var et dårlig argument.
Blitt mye mer pot i det siste og mesteparten av den er dyrket her i norge, sinnsykt mye penger i det siden gramprisen er trofast på 150 og du fårsåvidt 50% rabatt med kvantakjøp. Hasj prisen derimot kryper vel sakte men sikkert oppover siden hasj-importen har stagnert litt med tapet av toska
De fleste som produserer og selger weed "shaker" den vel først i større eller mindre grad. De gjør alt fra å riste litt så de løse trikomene faller av, og selge den fremdeles gode poten etterpå, til å tørke plantene helt og riste av omtrent det som er av utveldige trikomer (de innvendige ligger selvfølgelig igjen, så poten fremdeles funker). De fleste i Osloområdet har vel vært borti begge deler (overdrevent tørr, sammenpresset pot som funker "ok", gjerne 100/g, og løse buds med både oljethet og noe ytre trikomer intakt, 120-150/g).

De løse trikomene, som de da har skummet av poten uten å ha mistet nevneverdig vekt, er det som kalles kif, og noen velger å beholde det i den formen. En kamerat av meg betalte noe sånt som 1200 kroner for et gram kif for ikke lenge siden. Andre velger å presse kifen til hasj på forskjellige måter. Denne hasjen er mange ganger kraftigere enn gatehasj, og er selvsagt ikke i salg til hvermansen. Dette er røykeshiten til groerne, mens andre får pot som er shaked i en eller annen grad. Man må regne med å betale minst tidobbel pris for et gram ren hasj, hvis man skulle være så heldig å få tak i det.

At noen også bruker noe av plantematerialet til å lage hasj i liten skala tviler jeg ikke på, men selv denne hasjen (som man kan lage noe "svakere" ved å bruke grovere filtrering) er nok forbeholdt produsentene og venner.
Sist endret av xtapolapocetl; 15. februar 2008 kl. 22:24. Grunn: liten edit
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=503994
500 planter funnet av politiet på Lillehammer. for noe dritt.
blir nok mye tørke framover.er det bare på østlandet det er tørke eller?hørte at det var litt tørke på drammen for noen uker siden og.
Kjenner dere det, gutta? Paranoiaen som setter inn!

/me ringer en kompis og flytter noen saker fra huset sitt


edit: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=515691


"Når cannabisplantene er voksne, høstes de inn og behandles. Ut fra råstoffet i plantene lager man hasj og marihuana."
Sist endret av Bundy; 19. februar 2008 kl. 09:37.
Jeg tipper at politiet har sjekket strømforbruket til vanlige hus. Da vil jo disse skille seg kraftig ut.
Hadde jeg vært gartner ville jeg skaffet meg bensingenerator.
Sitat av bustymom
nei jeg orket rett og slett ikke...men hadde du lest mitt innlegg hadde du fått svar på det du spør om.
for meg høres det jævlig usannsynlig ut at de skal bruke tid,penger å resusser til å lage det.
Vis hele sitatet...
Tid, penger og ressurser på å lage et hekto hasj?
Det er ikke akkurat så jævla vanskelig eller tidskrevende å lage hasj at det gjør noe.
Men du har vel laget tonnevis og er nok ekspert, så jeg trenger vel ikke si noe.
Sist endret av Seidel Guten; 22. februar 2008 kl. 01:10.
Sitat av ArneAnd
Jeg tipper at politiet har sjekket strømforbruket til vanlige hus. Da vil jo disse skille seg kraftig ut.
Hadde jeg vært gartner ville jeg skaffet meg bensingenerator.
Vis hele sitatet...
De fleste av disse farmene var vel koblet direkte på strømnettet nettopp for å unngå å skille seg ut på strømforbruket.
Hvordan unngår de å skille seg ut på strømforbruket om de bruker noe inforjævlig med strøm? Strømforbruket burde jo være noenlunde normalt der, også gjerne bruke bensingenerator til overskuddet.
Hæ? Dersom de kobler seg direkte på strømnettet vil de jo ikke skille seg ut, i og med at forbruket ikke blir registrert.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Slaktern
Hæ? Dersom de kobler seg direkte på strømnettet vil de jo ikke skille seg ut, i og med at forbruket ikke blir registrert.
Vis hele sitatet...
Jo. Ved at summen av husa tilkopla trafoen blir ein god del mindre enn det som er registrert på måler i trafo.
Digital nomade
trippy's Avatar
Sitat av Ehapuz
Vis hele sitatet...
De røyker det sikkert sjøl, grådige jævler!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det sto et sted at de hadde funnet 12000 planter, hittill. Og at det tilsvarte en produksjon på ca 1 tonn i året.
Kan det stemme, da? Det betyr at hver plante gir 83 gram i året. Nå vet jeg ikke hvor ofte den kan høstes, annenhver måned, kanskje? Det vil i såfall si 13 gram hver innhøstning.

Sitat av vidarlo
Jo. Ved at summen av husa tilkopla trafoen blir ein god del mindre enn det som er registrert på måler i trafo.
Vis hele sitatet...
Ja, legg merke til at avisene ikke har skrevet noe om dette, har garantert fått munnkurv av politiet.
Sitat av Sinister
Hampus: Nå er det antagelig veldig mange vietnamesiske dyrkere, så tror ikke du skal slå alle over en kam. Enig at det var dårlig og våt pot fra tid til annen i starten, men de siste månedene har jeg bare fått tak i god, fin og helt tørr pot. Kan selvfølgelig ha noe med hvor i landet man er, men slik er det hvertfall der jeg kommer fra.
Vis hele sitatet...
Ja akkurat det som har foregått her og, bløt for noen mnder siden, siste par måndtene var den tørr og bedre effekt!