Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 4436
Hei, jeg har et lite problem her som jeg kunne trenge noe hjelp til.
Nå jeg kobler nettverkskabelen fra pc'en direkte til modemet så får jeg internettilkobling, men når jeg kobler til gjennom routeren så får jeg beskjed om at pc'en ikke finner nettverkskabelen det lyser heller ikke på routeren at det er noen kabel plugget i. Vi har også to stk. andre pc'er i huset og disse er koblet til nett gjennom routeren og alt fungerer som det skal på disse. Har også oppdatert drivere til nettverkskortet uten hell.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Har du prøvd å bytte kabel?

Kan hende kabelen er skadet og sendestyrken blir for svak på routerens interne switch.
Nei, jeg har ikke prøvd det, men jeg glemte visst å si at det har fungert fint frem til for et par dager siden.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Det er urelevant igrunn, en kabel kan for blir skadet både av det ene og det andre.

Har du prøvd en annen port på switchen dog?
ok, har nå prøvd med annen port og annen kabel (som fungerer på de andre maskinene).
Det ser fremdeles ikke ut til å hjelpe.
Sist endret av Seidel Guten; 6. januar 2008 kl. 22:37.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Enda inget lys engang?

Hvilket kort er det?
Hvilken driverversjon?
Hvilken router?
Er kanskje nettverkskortet deaktivert?
Nei, ikke noe lys. Jeg bruker utgangen fra hovedkortet, det er av typen Gigabyte GA-G33-DSR. Jeg bruker den siste Realtek lan driveren for vista fra hjemmesiden deres (http://www.gigabyte.com.tw/Support/M...ProductID=2535)
Routeren heter D-Link DI-624+.

Sitat av ProtoZ
Er kanskje nettverkskortet deaktivert?
Vis hele sitatet...
Det funker i alle fall når jeg kobler direkte til modemet. Så jeg tror ikke det. Problemet blir jo nå at ingen andre maskiner får tilgang til internett vhis jeg skal ha det hos meg.
Sist endret av Seidel Guten; 6. januar 2008 kl. 23:54.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Eneste trikset jeg kan komme på i farten er at du går inn og skrur ned hastigheten på nettverkskortet.

Kontrollpanel - System - Maskinvare - Enhetsbehandling - egenskaper på kortet - avansert - link speed\duplex mode - 10mbit full duplex.

Hvis du får link etter å ha gjort dette tyder det på dårlig kabel, for lang kabel, dårlig sendestyrke på routerens porter.
Ser ikke u til å fungere det heller. Skjønner ikke hva som er gale, kan det være noe i veien med os?
Får se om jeg får fikset en trådløs tilkobling. Takk for hjelpen i alle fall.
Sist endret av Seidel Guten; 8. januar 2008 kl. 09:12.