Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 943
Hei alle som skal nedover til Roskilde Festival 08 !

Tenkte det var kjekt å poste denne tråden hvor festval-deltagere
kan utveksle og diskutere ideer,råd og tips,artisterfaringer/meninger
og diverse til årets Roskilde Festval.

Har leita men fant ingen tidligere tråder angående årets "rølpefest" så
hvis det finnes er jeg blind og får ta til meg den kritikken jeg trenger.

Så sett bortifra det så lurer jeg på følgende:

Hvem fra forumet her skal?
Favorittartister?
Hvem camp mener du er den beste?
Noe eller noen du absolutt anbefaler ?

(Er helt fersk her på forumet så var vel på tide å ta jomfrudommen
ved å poste min første tråd )
Skal på roskilde i år
Gode tips:
- Ta med gummistøvler og varmt tøy (Erfaring fra i fjor)
-Sett deg godt inn i kartet over området og bestem deg på forhånd hvor du skal campe
-Ikke camp i nærheten av de store festområdene (Område C og i nærheten av konsertområdet). Selv om du kanskje er en sikkelig partyboy, kan det være veldig deilig med en god natts søvn, og slippe at alle som går forbi pisser på teltet.
- Camp i nedoverbakker eller på bakketopper. Hvis det regner like mye som det gjorde i fjor kan du risikere nærmere en meter vann i teltet hvis du er uheldig
- Bestem på forhånd hvilke artister du skal høre

Dette er ihvertfall det jeg dreit meg ut på i fjor (Var første gangen)

Tobbelulle
Husk skårebrann-salve
Ikke dra med deg partytelt fra norge (I shit you not, we did).
Få med deg en tralle om du kan. Kjøp sagspon om det begynner å regne.
Få med deg en kjølebag om du kan, og kjøp is i campen.
Pakk alt i poser ol. i tilfelle regn i år også.
Ha på deg alt av verdisaker, og ha så få som mulig.
Print ut artistplanen og sett opp prioriteringer. Hør også igjennom alt på forhånd. De beste konsertene var de jeg bare datt innom.

Forresten. Ha med/kjøp duct-tape, endel tråd (sånn bomullstråd du knyter søppelsekkene med f.eks) og kniv. Vi brukte masse tau og teip til å fikse party-telt og mekke lure løsninger. En annen ting som er litt kult er flaggstang med flagg (norsk/custom). Mange som også drar med disse på konserter.

Anbefaler folk å avtale møteplasser og evt. møtetider (mellom konserter el.l.). Er jævlig mange folk til tider og om du ender opp slik jeg gjorde i fjord er du fucked. Fucked mobil/venner med fucked mobil/venner som ikke tar mobil osv. Drit å miste folka dine på konsert eller sånn for så å måtte gå en hel kveld aleine på konserter.
Sist endret av bobbo; 24. april 2008 kl. 22:00.
Ta med cyanidpiller. Jeg lengtet etter dette da jeg sto i min sjette time, i mine siste tørre klær, og gravde en vollgrav i gjørme rundt teltet med bare hendene i regnet. Og kom på at dette betalte jeg for.
bakk01's Avatar
Trådstarter
13 0
Alright her har jo folk skikkelig dreisen på festival-livet!
Var firsttimer på Roskilde i fjor,det regnet vel alle dager utenom ankomst-
dagen? Dreit selv på leggen på samtlige punkter dere har ramsa opp her

Pyro_Killer: Var utsolgt for gummistøvler i de fleste størrelser i Roskilde by
i fjor så jeg gikk 5 dager i str.39 så du kan banne på at jeg ikke ska glemme
dette hendige middelet..

Men denne sommeren er jo meldt til å bli den beste på 150 år
også i Danmark så har trua på en kanon festival.
haha, Lootfisk.

Jeg gleder meg iallefall til mitt 4 år på rad på den herligste plassen jeg vet om. Hadde faktisk det aller beste året i fjor, trass bittelitt regn.. ( Tok rekorden i nedbør som de hadde på hele festivalen fra 80 tallet på 1 dag - så sto det iallefall i festivalavisen) Har campet på C campen alle årene, og ikke hatt noe spesielt problemer med at folk pisser på telta eller fester hele natta. Altså, det er jo liv hele døgnet, men mellom 5-9 skal det ikke være noe spesielt stress å såve. Vil anbefale alle å ha med øyeplugger. Det er en god investering.

Synes det er synd at festivalen er lagt litt opp mot et "annet publikum" i år. Veldig mye elektronika og litt særere musikk. Synes det er kjekt å ha noen mainstream bands, som f. eks RHCP, Foo Fighters, Green Day osv til å stå som headliners..Slik som det har vært alle de foregående år. Men det skal bli kjekt likevel. Hvis noen har lyst å mekke nff treff, så er jeg iallefall kjempemed! Eller skal vi alle lage oss en freakecamp på C ? hehe. 66 days to go. I can't wait!
bakk01's Avatar
Trådstarter
13 0
Haha cyanidpiller er noe av det mer space'a jeg har hørt om
men funker det virkelig ?
I år skal bli mitt tredje år på rad. Føler meg litt veteran (selv om jeg sikkert måtte ha vært der 14 år på rad for den betegnelsen)

Må si meg litt uenig med noen av tipsene som har blitt gitt her, men det er jo selvfølgelig min personlige mening. Ellers vil jeg anbefale;
- Ta med støvler og klær for all slags vær! (Førsteåret var det sol og 30 varmegrader stort sett hele tiden, mens i fjor var det... ja ganske mye regn)
- Ta med godt humør, og godt mot! (Ikke bestandig alt blir like fett som du planla)
- Pass på sakene dine! Ha gjerne en lås du kan sette på teltet. Det har jeg hatt begge årene. (I fjor ble jeg desverre robba når jeg dreiv og pakka ned, men de fikk ikke med seg noe annet enn gjørmete klær, mens jeg fikk 4000,- igjen på forsikringa)
- Ha alltid vann i campen. (Det er ikke så jævlig konge å slukke tørsten på morran med en varm, døv øl)
- Ha alltid gaffatapen handy (Husk det gode ordtaket, hvis ikke gaffa fikser det... har du ikke brukt nok)
- Jeg har erfart at det er best å ikke planlegge hvilke konserter du skal på, og gå mer på impuls og hva du selv føler for akkurat da. De kuleste konsertene er alltid de man bare detter innom.
- Selv om det er fint vær på dagen og varmt, blir det fort iskaldt når sola gå ned. Så hvis du ikke har så veldig lyst til å valse frem og tilbake mellom campen og festivalområdet burde du ha med deg en genser, eventuelt en sekk du kan pakke ting i. (denne sekken kan du også bare legge igjen i sånne boder, de passer på. Da slipper du å drasse rundt på det dagen lang)
- Ikke vits å bunkre opp masse øl fra sentrum hvis du ikke liker varm øl. Kassene de selger på området koster 180,- og er avkjølt. Gjerne spleis 3 stk på 1 kasse. Så blir det bare kald pils!
- Hvis du ikke liker masse bråk vil jeg holde meg unna camp C. (Selv anbefaler jeg camp C, har bodd der begge åra, den ene gangen alene. Mye konge folk der. Aldri opplevd at noen har pissa på teltet mitt, selv om jeg har bodd ved gåveiene)
- IKKE CAMP NÆRT GJERDENE!! Hvis du ikke er keen på en helt jævlig pisslukt etter 3 dager.
- Møt opp tidlig, gjerne dagen før de åpner campen. Mye rift om plassene.
- Hvis dere kommer dagen før det åpner... ikke sats på å få tak i taxi fra sentrum til området, da det er en lang kø. (Vi tok pirat taxi i fjor, han tok 200 spenn for å kjøre 2 turer. Jævlig billig! men også ganske farlig, så anbefaler ikke noen å gjøre det uten å være 100% sikker)

Det var det jeg kom på i farta. Husk å få med dere warm-upen. Den er fetest!
bakk01's Avatar
Trådstarter
13 0
Appropo bands : Et band som kommer til å lage mega stemning etter min mening
og musikksmak som jeg mener dere burde laste ned/kjøpe muskk av : Band of Horses.

Kanon band med sterkt pregende vokal og fengende rytmer..

Aldri hørt om bandet før jeg så de på bandlista..Skikkelig overraskelse det der!
Sitat av bakk01
Haha cyanidpiller er noe av det mer space'a jeg har hørt om
men funker det virkelig ?
Vis hele sitatet...
Funker? Han mente da vitterlig til og ta sitt eget liv med! Tror ikke du skal satse på det..
bakk01's Avatar
Trådstarter
13 0
Mowie : Thanks alot ! Virker som du har vert der før ja

*ironi*

Haha cyanidpiller er noe av det mer space'a jeg har hørt om
men funker det virkelig ? = ironi
Tror du kaskje har misforstått hva jeg mener med skårebrannsalve:

Skårebrann:
Skårebrann er skjer ved flere dagers sur mage, når huden rundt anus begynner å få et utslet som angriper nervecellene i nevnte hud, og den ineholder noe så inn i helvetes mange nerver. Dette gjør både sitting og generell bevegelse og trykk på muskellen Glutimus Maksimus (skinka).

Skårebrannsalve:
Er hvilken som helst salve som får dekket den såre huden, og får den til å gli lettere med den andre siden. Kan inneholde foskjellige medisinske midler for demping av smerte. Et velkjent produkt er spenol og vaselin. Skal påføres etter dusj.

OK, kan brukes til fotsår som heller er gnagsår.
bakk01's Avatar
Trådstarter
13 0
Ahh sånn ja , trodde jeg var sånn *dialekt-slang" på gnagesår av noe slag..
Pyro, det der hørtes helt for jævlig ut! haha. Eneste jeg har blitt plaga med er at jeg bestandig hoster i 2-3 måneder etter roskilde, men da bærer det til legen som gir deg cosylan, som jeg blir jævlig fjern av !

Ellers vil jeg anbefale å helst slippe unna sistenatta på roskilde, da den kan bli jævlig texas :P Sette fyr på random telt og sånt :P
bakk01's Avatar
Trådstarter
13 0
Angående camps, er det slik at dem skifter "camp temaer" hvert år ?
1. Camp C er konge.Ikke alt for langt til konsertene men ikke for nærme.Det er også kort til Toget.
2.Som mowie sier.Alltid vann i campen.Men også øl.Når jeg sto opp i fjor og hørte regnet dunket i teltet takket jeg gud for at jeg hadde ett brett i teltet.
3.Samle sammen mange venner og camp sammen.
4.DUSJ i gymsalen som ligger litt utenfor campen.5 min fra C.
5.Ha med/kjøp gode stoler og ett bord.
6.Prøv mye forskjellig mat.
7.Ha mye penger på deg.Minibank køene er ofte jæævlig lange.
8.Veldig fint og ha en oppblåsbar madrass.