Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  82 14784
Fy Faan! Jeg ble busta istad:O
Jeg stod og tagget på en bru etter 20min så skulle jeg legge alle cans'a ned i sekken der står det en gammling som gliser stygt til meg=/

Han spurte hva jeg holdtpå med , jeg sa jeg malte. hans svarte: ja jeg ser det, men neste gang tror jeg kanskje du kan feie denne brua... så gikk han=/
Sitat av PyroGant
Fy Faan! Jeg ble busta istad:O
Jeg stod og tagget på en bru etter 20min så skulle jeg legge alle cans'a ned i sekken der står det en gammling som gliser stygt til meg=/

Han spurte hva jeg holdtpå med , jeg sa jeg malte. hans svarte: ja jeg ser det, men neste gang tror jeg kanskje du kan feie denne brua... så gikk han=/
Vis hele sitatet...
Du slapp unna veldig lettvint
Hehe ofte du møter på folk når du er ute å maler. Så lenge du møter på folk som bare kjefter og maser er det ikke noe stress. Men når du møter de idiotene som skal holde deg igjenn eller begyner å kaste ting på deg kan det fort bli litt mere morro.
Også vektere som tror de er noe bare fordi dem har på uniform.
vektere ja, di som aldri kom inn på politiskolen det
Sitat av PyroGant
Fy Faan! Jeg ble busta istad:O
Jeg stod og tagget på en bru etter 20min så skulle jeg legge alle cans'a ned i sekken der står det en gammling som gliser stygt til meg=/

Han spurte hva jeg holdtpå med , jeg sa jeg malte. hans svarte: ja jeg ser det, men neste gang tror jeg kanskje du kan feie denne brua... så gikk han=/
Vis hele sitatet...

Var heldig da. Det beste er egentlig å være underlegen å gå fort fra stedet. Så holder man seg i ro resten av den kvelden..
kanskje litt OT..
men er det noen steder i Asker/sandvika man kan kjøpe bra spraybokser/tusjer? eller må jeg helt inn til oslo`?
Digital nomade
trippy's Avatar
http://www.montanacans.net/bestilling/levering.htm

der handler jeg fra er i asker ja.....
må man ikke bestille der da? går det ikke bare ann å hente det der selv?:P

glemt det fant ut av det:P
Hva er straffen for og lage graffiti?
Montanacans har vært nede i hele dag:O
Jeg har endelig klart og overtale en dude til og betale . Men så er faan sia nede!!!!:@
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Micr0o
vektere ja, di som aldri kom inn på politiskolen det
Vis hele sitatet...
Må glise litt hver gang jeg hører den påstanden. Jeg jobber som vekter, men kunne aldri tenkt meg å søke PHS. Jeg gikk rett fra førstegangstjenesten og ut i jobb for et vaktselskap, og nå tjener jeg over 400.000,- i året. Jeg jobber riktignok mye, og kunn om natten, men det er en herlig avslappende jobb. Det finnes mennesker som tar opp studielån på hundretusenvis av kroner og studerer i årevis før de får seg en jobb hvor de ligger på mitt lønnsnivå
hører mange snakker dritt om biltema!og ja det er dritt, meen..det finnes/fantes noen bokser verdt å merke seg. den ene "tectyl" spryen deres med pink dot. FEIT linje(faktisk usikker på om den har blitt "male" den kanna nå) og chrommen deres var ikke så værst før den heller. men alt annet holdt jeg meg unna! usikker på om noen har skrevet noe av dette før meg men skit au!
▼ ... over en måned senere ... ▼
FoS står for Fusion of Styles og står over hele Oslo (FoS er en rap gruppe fra Ellingsrud <3)

De var de første med FoS og resten we wannabies
▼ ... over et år senere ... ▼
Få tak i eller lag et "magebelte". Gå ut å utfør kunst på kvelds/nattestid, gjerni i områder med lite trafikk, det minsker betydelig risikoen for nysjerrige forbipasserende.
Digital nomade
trippy's Avatar
Som sagt før, når du vil starte med graffiti, ikke stikk og kjøp massy div. utstyr, cans og lignende. Det er HELT ubrukelig, og du kommer til og angre når du blir bedre og tenke " Faen at jeg kasta bort de cansa på noe dritt". Kjøp heller et par blackbooks med gode og tjukke sider og tegn som en galning, dag og kveld! Og ikke start med å lage noe syke greier med masse piler og connections, lag heller massevis med straightletters (se på tastaturet ditt) og tegn de til du har fått de så cleane som mulig, først da kan du begynne og legge på connections, piler og diverse morrosaker
Lykke til.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
good point! skal se til å male litt på mandag, legger ut bilder
Var ikke det opprinelige navnet Fuck Oslo Sporveier da? Men nå er det From Outer Space? Tror d
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
nope, er fortsatt fuck oslo sporveier tror jeg
2 gode råd:

1 - Bruk engangshansker.

2 - Gå kledd i joggeklær, du kommer deg kjapt unna, og hvis du sku ha kommet deg vekk så er det ikke mange som mistenker deg siden du løper (politipatrulje osv). Jeg kan skrive under på det.
Sitat av drittsekken Vis innlegg
nope, er fortsatt fuck oslo sporveier tror jeg
Vis hele sitatet...

Hvor blir det av de bildene Drittsekken?
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
sorry det, ble ikke noe av, måtte panikk-rydde rommet
Arfgh, ALL og FOS har ikke et navn, de har mange. Både From Outer Space og Fuck Oslo Sporveier er riktig.
all og fos har ikke et navn??
det gir ingen mening

all - all living legends

fos - from outer space/fuck oslo sporveier

et annet crew som er litt big
ptr - pule , tagge , ragge
▼ ... noen uker senere ... ▼
litt sterkere enn kjøleskapsmagnet^^
kma, all, fos, goofy, vimo(all), joker, poker, atk, ninjas(a), cow(cowgirls) er de jeg har vokst opp med
▼ ... over en uke senere ... ▼
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
noen som vet hvor man får kjøpt store, blanke klistremerkeark i norge? helst hele A4 ark... og til en god pris seff...
Sitat av Christian Vis innlegg
Ja, de er jævlig pro. De er vel blant de beste i Norge ut ifra hva jeg tror! Politisaker om ulovlig tagging dukker jo opp uannsett hvor det er, så om det er ekstra mange i Oslo sier vel seg selv i og med at det er Norges største by.

Har hørt det er de som driver Oslo kunstmatriell, noen som vet om det stemmer?
Vis hele sitatet...
er vel kanskje ikke så fryktelig lurt å komme med et sånt spørsmål i den sammenhengen vel?
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg lurer på en ting. Er det mulig å lage graffiti om vinteren, eller er det for kaldt? Bor i bergen, er nærmere 0 grader her.
Sitat av Rasmus7616 Vis innlegg
Jeg lurer på en ting. Er det mulig å lage graffiti om vinteren, eller er det for kaldt? Bor i bergen, er nærmere 0 grader her.
Vis hele sitatet...
Sprayboksen slutter ikke å virke ved 0 grader, så det går nok helt fint, men du må ha gode hansker ellers ender du opp med frostskader.
Sist endret av Aaatcho; 30. januar 2012 kl. 14:41.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Bumper heller denne enn å lage ny tråd kun for ett spørsmål.
Er på utkikk etter et sett med gode tusjer, ettersom det blir kjedelig å kun ha svart sprittusj og blyant liggende nå som jeg er blitt bedre på å tegne piecer og sånt, så hva bruker dere når dere skisser? Noe anbefalinger?
Har sett litt på tusjene de har på montanacans.net, men utenom disse står jeg ganske tomt, og hadde jo vært fint med noen alternativer
usertitle import
bleh's Avatar
Velger å quote meg selv fra en annen tråd siden søkefunksjonen kanskje ikke fungerer i "Cuckootown" og du derfor ikke kan søke det fram selv.

(...) anbefaler Letraset Tria på det sterkeste hvis du har litt cash å investere...3 tupps, dyre som f... men det er faktisk verdt det hvis du tar det til "the next level". Disse bør helst brukes i hovedsak til prosjekter som er seriøse (dvs ikke de hundrevis av skissene man fikser frem iløpet av kort tid, men de man gjerne holder på med over flere dager, uker osv)

Er litt overkill, mtp pris, men faen så mange muligheter man plutselig får...Selges på de fleste hobby / malingsforretninger, og sikkert på enkelte bokhandler (?)
Vis hele sitatet...
http://www.letraset.com/products/33-Tria-Markers/
Ellers har de mye snacks på letraset generelt. Hvis du vil tegne mer enn i 2 mnd og bli lei da. Husk at en tegneblokk med litt kvalitetspapir gjør mye. Tria er forsåvidt leakfree såvidt jeg har erfart, men greit å ha et deilig underlag å skisse på.
Touch og tria er begge et bra valg. Om du skal ha ordentlige tusjer koster det riktig nok en del, men du kan alltids stjæle det.