Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3531
Hvor mye strøm er det egentlig i disse elektriske fluefangerne/ bugzap-dingsene?

Det blir jo bra gnist om du tar av hele gitteret, kobler enheten til to spikere og tar den borti noe metall/strømførende......

Kjøpte en slik på JULA til 29 kroner..husker ikke navnet men den var gul og hadde et strømførende nett + beskyttelsesgitter utenpå.

Går det an å modifisere den, øke spenningen etc. og kanskje få mer utav den?
Det trenger du ikke , handler jo bare om å skremme fanden(flua) på veggen
Sitat av janelvis Vis innlegg
Det trenger du ikke , handler jo bare om å skremme fanden(flua) på veggen
Vis hele sitatet...
I og med at han poster i undergrunnsfora og at han snakker om tazer så handler dette om annet enn å skremme fluer.
Du dør ikke lett av en tazer=skremme flua på veggen. Holder det ikke med å gi gutta litt støt a?
Siden den smeller så godt, vil jeg gjerne tro spenningen ligger på rundt 10 000V, uten å si noe sikkert. Å bygge om en sånn er jeg usikker på.


Sitat av janelvis Vis innlegg
Du dør ikke lett av en tazer=skremme flua på veggen. Holder det ikke med å gi gutta litt støt a?
Vis hele sitatet...
Du vil nok ikke dø av et 9V batteri i noen tilfeller.
Sist endret av McLovin; 16. august 2011 kl. 00:47.
Bare å kjøpe en og gjøre det du beskriver det, for så og teste det på deg selv eller en annen person. Som McLovin sier, du kan ikke dø av det uansett.
Det kjennes ut som ei jente klyper deg, og ikke noe mer. Du får ikke lammelser, ergo er dette kun "skremming" for å si det sånn.

Hvis du skal gjøre noe ut av det må du øke spenningen ja, men jeg tror ikke du får den veldig mye mer hardcore
Du må i så tilfelle sette inn en kapasitans-komponent som utlades ved berøring eller lignende. Du kan også prøve å doble vilkingene på transformatoren noen ganger.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg brukte en Max Smekker til å vekke en kamerat etter en tur på flatfylla. Planta den i bakhodet på ham. Våkna, han!