Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3944
Kom nettopp over En video på VGTV om åpenlyst narkotikasalg i Oslo.

Mot slutten av videoen, ca 2:10, viser stasjonssjefen ved Grønland politikammer "Kåre Stølen" frem et klipp av en tilsynelatende helt normal ung kvinne som har vært på butikken og handlet varer, deretter kjøper hun hasj på gata for én 200-lapp.

Stasjonssjefen sier at at kvinnen kan vente seg en bot på 10 tusen kroner. Er det faktisk så høye bøter for minimale mengder "soft drugs"?

Her er hele artikkelen: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=547378
nop...
mistanke for bruk (og du tilstår/tas på pissings) ligger på ca. 2k...
men sånt varierer veldig men som regel så er det til en viss grense, tror en bagger så får u sånn opp til 4 lapper...
10 lapper for 1-2 gram hørtes veldig drøyt ut... men dette kan være sånn skremselspropaganda fra politiets side!
kjedelig streiting
Pga de store "problemene" de har hatt der nede har de satt opp bota for området rundt akerselva og grønland. Er vel et år eller to siden nå, så jeg antar at det ikke er mer dealing der lengre.
Sist endret av legalize_it; 19. mai 2011 kl. 00:48.
Politiet er jo stolt som faen når de buster noen med en halvrøykt spliff og 0.5g hasj. De føler sikkert at de har gjort en noe bra. Sannheten er vel at de heller får folk som i utgangspunktet ikke er kriminelle utenom å røyke seg en rev, til å hate politiet.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Pga de store "problemene" de har hatt der nede har de satt opp bota for området rundt akerselva og grønland. Er vel et år eller to siden nå, så jeg antar at det ikke er mer dealing der lengre.
Vis hele sitatet...
Dine antagelser er feil... kjørte forbi her om dagen, så de gode gamle "hashish hashish"ene der...
Kan ikke fatte hvor dumme politiet tror folk er. Det er ingen som får 10000,- i bot for å kjøpe 1-2g hasj i åpen gate.
Det blir for dumt for politiet å storme dama med kiwiposen rett foran nesa på en dealer (som de heller burde gå etter) og tilogmed i intervjuet med VGnett gir han meg ett intrykk over at han ser på mer på de som kjøper enn de som selger.
Jeg stemmer for at gammern kan gå å legge seg, og at ruspolitikken blir pensum i grunnskolen. Jeg tipper han politimannen der tror at det har dødd flere av cannabis enn i krigen i Afghanistan, fordi han surfer på pisspreiket han har blitt propagandabombet med.
On topic: 10 lapper hørtes kriminelt mye ut for cannabis for en 200-lapp.
Sist endret av Hater_mordin; 19. mai 2011 kl. 00:56. Grunn: typo
Hasjsalget er veldig åpenlyst i Oslo rundt Akerselva, Grünerløkka og Karl Johans gate. Ser ikke ut som om det gamlingen sier fra 2009 har hatt noe effekt på dealinga i Oslo, tvert imot.

Har også hørt det er høyere bot for å kjøpe fra "åpne rusmiljøer", men hvem faen kjøper noe av den elva driten uansett?
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Pga de store "problemene" de har hatt der nede har de satt opp bota for området rundt akerselva og grønland. Er vel et år eller to siden nå, så jeg antar at det ikke er mer dealing der lengre.
Vis hele sitatet...
Det er akkurat som før.Ingen forandring.
Sitat av Hater_mordin Vis innlegg
Jeg stemmer for at gammern kan gå å legge seg, og at ruspolitikken blir pensum i grunnskolen. Jeg tipper han politimannen der tror at det har dødd flere av cannabis enn i krigen i Afghanistan, fordi han surfer på pisspreiket han har blitt propagandabombet med.
On topic: 10 lapper hørtes kriminelt mye ut for cannabis for en 200-lapp.
Vis hele sitatet...
Kåre Stølen er faktisk en av de aller, aller få politifolk litt opp i systemet som har gått i strupen på regjeringens narkotikapolitikk og talt dem midt i mot.
Sitat av dåttkom Vis innlegg
Kåre Stølen er faktisk en av de aller, aller få politifolk litt opp i systemet som har gått i strupen på regjeringens narkotikapolitikk og talt dem midt i mot.
Vis hele sitatet...
Ja, men han er konservativ som få på synet av hasj.

–Å kjøpe litt hasj er da ganske udramatisk?

–Er det? Spør de slitne brukerne utenfor Oslo S hvor de begynte. Alle begynte med hasj og svakere stoffer!
Vis hele sitatet...
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle3084119.ece

Er et ganske fantastisk utsagn når du jobber med slikt daglig. Legg også merke til hvilke miljøer han skulle ta rotta på, det klarte han ikke.....
Damen mottar en brukerdose til rundt 200 kr verdi, og Kåre Stølen sier "Når vi setter i gang her nå så ryker hun på 10 000 i bot."

Hva med og heller gå til angrep mot doplangeren?
kjedelig streiting
Sitat av Ivar Vis innlegg
Dine antagelser er feil... kjørte forbi her om dagen, så de gode gamle "hashish hashish"ene der...
Vis hele sitatet...
Ok, ironien i det innlegget var kanskje litt vag
Sitat av Spelevinken Vis innlegg
Kan ikke fatte hvor dumme politiet tror folk er. Det er ingen som får 10000,- i bot for å kjøpe 1-2g hasj i åpen gate.
Det blir for dumt for politiet å storme dama med kiwiposen rett foran nesa på en dealer (som de heller burde gå etter) og tilogmed i intervjuet med VGnett gir han meg ett intrykk over at han ser på mer på de som kjøper enn de som selger.
Vis hele sitatet...
Er sånn det er.. De så en kompis av meg kjøpe av en ved grunerløkka, så stoppet de kompisen min etter at han hadde gått 100 meter, uten å ta selgeren. Latterlig.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Er sikkert mye mer jobb og papirarbeid å arrestere en dealer uten oppholdstillatelse enn en nordmann som garantert har en hasjklump i lomma.
Sist endret av Bothrops; 20. mai 2011 kl. 09:20.
nekter du å godta boten og sier du vil gå til sak med det så krymper den rimelig fort. det skal ike mange timene i systemet før det passerer 10k!
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Er sikkert mye mer jobb og papirarbeid å arrestere en dealer uten oppholdstillatelse enn en nordmann som garantert har en hasjklump i lomma.
Vis hele sitatet...
Eventuelt så kan de i alle fall forvente at bøtene blir nedbetalt om de pågriper nordmenn som kjøper vs. dealere uten oppholdstilatelse...