Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 583
Heisann. Har noen opplevd å ringe et nummer og komme direkte til musikk i andre enden?

Jeg rakk ikke å ta telefonen og ringte opp det tapte anropet. Kom til musikk som sagt og lot det gå noen sekunder før jeg la på. Det er et norsk nummer men og det er ingen informasjon å finne på nettet. I ettertanke var det ikke så smart med tanke på spoofing og scam for tiden. Litt urolig for hva det kan være og om det kan være noe konsekvenser.
Hva var nummeret?
Jeg gidder ikke å legge det ut her i tilfelle det ikke er lov.

Men jeg har lest litt om dette nå. Det kan virke som det er en robot som foretar masse telefonsamtaler. Når den som mottar samtale eller ringe tilbake sier "hallo" eller lignende kobles en ekte selger/operatør inn. Dette for å minimere antall operatører som behøves til arbeidet. Derfor er det ofte en delay med stilhet før noen plutselig svarer med et "script" /, agenda for samtalen.
Spoofing. Sjukt mye av det om dagen. Uskyldige random folk som får nummeret sitt brukt. Googler man nummeret er det ofte bare en vanlig "Kari Nordmann fra Flå"
Sist endret av Source; 26. februar 2024 kl. 12:58.
Hvorfor skulle det være spoofet for?
Bare å skaffe seg et norskt nummer helt legit på f eks voip.ms
Hvorfor eller hvem er vanskelig å svare på. Jeg sa aldri noe i telefonen og rakk ikke å bli satt over til en operetør
Dobbeltsjekk regningen din neste gang, de finnes de svindelmåtene hvor de ringer folk og legger på for å få folk til ringe opp igjen til dyre numre.