Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1384
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Hei jeg har lyst til å prøve hasj for første gang og jeg lurer på mange ting som for eksempel hvordan et kjøp mellom en dealer og kjøper fungerer og hvordan jeg skal røyke og lage jointen og siden jeg er under 18 år så greier jeg ikke å få kjøpt sigarett rullepapir (jeg har prøvd kiwi og spar) og jeg lurer på en hel haug med andre ting også så hvis du har litt erfaring
Gjerne hjelp
Takk på forhånd
Vil egentlig be deg droppe det. Om du ikke kjenner noen som selger så kan ikke vi hjelpe deg da det er ulovlig å selge dop.

Vi kan diskutere rusen og hvordan du mekker/lager en joint.

Men det beste er egentlig å vente, f.eks når du blir student eller henger i mer tettbygde strøk etter du har fyllt 18, en god del fester/festivaler med studenter og folk i den alderen vil ha cannabis/hasj så du kommer garantert til å komme borti det.

Du MÅ ikke røyke før du har fyllt 18, du går ikke glipp av noe enda.
Sist endret av Expialidocious; 17. oktober 2023 kl. 17:32.
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Trådstarter
Takk for et raskt svar��

Men til og med hvis jeg ikke skulle ha prøvd nå så skulle jeg gjerne ha visst de tingene som jeg spurte om og andre tips til den dagen jeg faktisk gjør det����
Sist endret av 1Rapper; 17. oktober 2023 kl. 17:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Å rulle er en teknikk du enten bare må øve deg på, finnes sikkert noen youtube videoer som forklarer det litt. Det går an å kjøpe ferdige "cones" som er jointer uten fyll, så heller du bare oppi mekket og vrir igjen enden.

Tips? Beste er å gjøre det med gode kompiser. For meg var 90% av greia at vi var en tett gjeng sammen som røyka og koste oss. Jeg tror ikke jeg røykte en eneste gang alene de 10 første årene. Først når folk begynte å flytte vekk for skole/jobb o.l. røykte jeg alene.
Jeg husker faktisk ikke første gangen men det var noe litt trist over den endringen i rutinene.

Problemet når du er under 18 er at du må holde deg unna foreldre og hjem en god stund, noen blir rødere på øynene enn andre men det vil være synlig at du er rusa i flere timer etter inntak.

Er det noe mer du lurer på?
morkakespisende
En del av gleden er jo å se seg over skulderen med litt smånoia over å smugrøyke høyst ulovlig narkotika.
Er ikke like gøy når man innser at de samme fedrene man gjemmer seg for også sikkert har en loete toer i sokkeskuffa til spesielle anledninger.

- Ikke gi pengene dine ifra deg før du sjekker varene, hvertfall de første få gangene du kjøper av noen.
- Ikke nevn detaljer om transaksjoner på meldinger eller SoMe.
- Ikke krit med mindre det er bestekompisen din og dere har flytende og broderlig delefilosofi
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Trådstarter
Takk for svar nei jeg tror ikke det er noe mer jeg lurer p�
Spør om dealeren kan rulle joints for deg for litt ekstra penger.
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Trådstarter
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Å rulle er en teknikk du enten bare må øve deg på, finnes sikkert noen youtube videoer som forklarer det litt. Det går an å kjøpe ferdige "cones" som er jointer uten fyll, så heller du bare oppi mekket og vrir igjen enden.

Tips? Beste er å gjøre det med gode kompiser. For meg var 90% av greia at vi var en tett gjeng sammen som røyka og koste oss. Jeg tror ikke jeg røykte en eneste gang alene de 10 første årene. Først når folk begynte å flytte vekk for skole/jobb o.l. røykte jeg alene.
Jeg husker faktisk ikke første gangen men det var noe litt trist over den endringen i rutinene.

Problemet når du er under 18 er at du må holde deg unna foreldre og hjem en god stund, noen blir rødere på øynene enn andre men det vil være synlig at du er rusa i flere timer etter inntak.

Er det noe mer du lurer på?
Vis hele sitatet...
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Spør om dealeren kan rulle joints for deg for litt ekstra penger.
Vis hele sitatet...
Ok takk skal tenke på det når jeg kjøper
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjøp små mengder først, du vil bli utnytta og lurt, best å erfare det med mindre beløp og så fort som mulig. Rullepapir bestiller du lett på nett, f. eks. shady.no eller hvilken som helst "smokeshop".
Freak Trooper
Joey's Avatar
Hvorfor bry seg med tobakk og rullepapir når man kan lage seg en bong. Kjapt, effektivt, kan blåse trekket rett inn kjøkkenvifta uten at resten av kåken lukter røy eller du får noia av naboer.

Beste tipset er dog å vente til du blir 18, ta seg en tur til amster/barca, finn ut av hva du liker av de ulike strainsa, ta med deg noen frø hjem i sokkelesten og dyrk selv.
Det viktigste du må tenke på er å ikke røyke for mye. Mange får noia og angstanfall de første gangene de røyker cannabis fordi de ikke er kjent med hvordan rusen gradvis kommer, og får i seg for mye. 0,1-0,2 gram holder i massevis spredd utover i en joint i bittesmå biter, og når du tenner jointen så ta bare 2-3 trekk før du legger den fra deg i hvertfall ti minutter for å kjenne hvordan rusen siver inn før du røyker et par trekk til. Ikke røyk hele jointen i samme slengen, da får du en veldig dårlig førsteopplevelse!

Om du har noen innvandrerkiosker i området ditt får du kjøpt longpapers der, spør etter OCB eller lange rullepapir. Ikke kjøp dritt-Rizla fra Rema, det papiret brenner så fort at hasjen wastes.

Du kan også bestille OCB papir på nett hjem i postkassen.

Finnes mange how to roll a joint videoer på youtube. Øv deg med kun tobakk på forhånd så du har fått litt teken før du skal mekke deg en joint og det ødelegger hele kvelden at du ikke fikk rulla skikkelig.
Fuck Mr. Plod!
Om du skulle ende opp med å få fatt på bønne og sigg/papir er det du mangler:

Te: helt lov å kjøpe te, funker greit som tobakk erstatning.

Plukke sneiper på bakken også bruke tobakk restene.

Papes: her kan du bare besøke jalla sjapper. 10/11 ganger spør de ikke om legg.

Flaskebong: rull en tyn 3cm pølse av hasjen, kjøp en powerade flaske du tømmer, fest hasjen på en mynt og sett fyr på toppen av hasjpølsa.
Vent 5 sekunder, blås ut flammen. Gjenta helt til den har en glød som vokser når du blåser på den.
Nå kommer den en tyn stripe med røyk fra gløden, sett flaska uten kork over hasjen og samle røyken.

Raw: du får klumpen i hånda, brekker av en bit og spiser den. Ikke anbefalt for første gangs brukere.

Potet:

Bomme: du kan bli han som går bort til alle som røyker for å spørre om papes eller cigg, eller så kan du bli en av de 20 folka som kommer etter han som du ga en cigg til.

Om du aldri har røyket før så tror jeg 50% av de som er ute å røyker med glede hadde gitt deg noen trekk om du kommer med en brus og en pose chips. Bare ikke forvent noe mere, jointen forsvinner, da drar de og du sitter igjen alene høy for første gang.

Kjøp en joint: gå med en 200 lapp bort til en som røyker å forklar at fu aldri har røyket før og vil kjøpe en joint for 200.
Sikkelig overpriset, men det har lite å si om du ikke røyker fast også slepper du å få en desperat fattig dealer som bomber deg med tilbud.

Lag deg en pipe, de meste kan brukes

Lykke til, dagen du ikke lenger vil bruke 200 på en grammer og heller få tak i bedre priser så se deg i speilet. Om du røyker en sjelden gang i blant så er ikke 100kr eller 200kr så big deal. Røyker du hver uke eller dag så begynner det å brenne i lomma
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
hold deg unna tobakk, er det som får deg avhenngig
Jeg husker første gang jeg røyket og skulle være hjemme til en viss tid. Det var skikkelig noia å måtte dra hjem.
Så planlegg slik at du unngår det om mulig.
Anonym bruker
"Definert Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Planlegg som nevnt så det ikke krasjer med noe, beregn 7-8 timer for å være helt safe. Skulle det bli for mye kan noen slurker sukker-brus dempe effekten litt. Det viktigste er å vente til hjernen din er mer utvokst, forskning viser at desto tidligere man begynner med rusmidler, desto større blir de negative følgene videre i livet. Fokuser på deg selv, disse greiene drar ikke noe sted. Det er også tusen ganger diggere å nyte noe ulovlig når alt annet i livet (som bolig, forhold, jobb) er i på stell.
Støtter personen over. Få ting på stell, så begynn å utforske cannabis. Problemet med cannabis er at det er en god virkelighetsflukt. Det får tankene vekk fra ting du må deale med. Problemet med det er at du heller røyker deg stein enn å deale med det du bør, for å utvikle deg eller få det bedre.

Undertegnede og utallige andre har flere år bak seg som de kunne brukt på noe produktivt, men hvor de i stedet valgte å røyke. Dette er spesielt typisk i alderen din, hvor det er vanskelig å se ting i et større perspektiv.

Har gått veldig bra med meg, men angrer på at jeg måtte bruke to år og 200k i studielån for å ta opp fag for komme inn på den høyskolen jeg ville. Dette er prisen jeg betalte for å røyke i stedet for å gå på skolen.
The Wannabe Adult
1Rapper's Avatar
Trådstarter
Takk for veldige gode svar jeg setter stor pris på det, jeg så det var mange kommentarer om alderen min så det fikk meg til å tenke litt over om jeg skal prøve nå eller senere
Fordi jeg har ikke lyst til å ødelegge livet mitt
Så hvis det virkelig er sånn at hasj kan ha så store følger så må jeg revurdere
Tusen takk❤️
Anonym bruker
"Glad Ulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
hold deg unna tobakk, er det som får deg avhenngig
Vis hele sitatet...
Røyket rent i flere år, fortsatt ganske så avhengig gitt
Sitat av 1Rapper Vis innlegg
Hei jeg har lyst til å prøve hasj for første gang og jeg lurer på mange ting som for eksempel hvordan et kjøp mellom en dealer og kjøper fungerer og hvordan jeg skal røyke og lage jointen og siden jeg er under 18 år så greier jeg ikke å få kjøpt sigarett rullepapir (jeg har prøvd kiwi og spar) og jeg lurer på en hel haug med andre ting også så hvis du har litt erfaring
Gjerne hjelp
Takk på forhånd
Vis hele sitatet...
Alright, Første spørsmålet ditt om hvordan du skal møte pluggen på det er bare og være deg selv. Det kommer aldri til og skje at pluggen ser på deg som en tulling eller taper på åssen du oppfører deg når de bare er ute etter pengene.

Hvis du ikke har tilgang til rullepapir lag deg en flaskebong

Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Spør om dealeren kan rulle joints for deg for litt ekstra penger.
Vis hele sitatet...
Ville ikke gjort det, Fort lett og bli svindla.
Sist endret av Gajafbig; 18. oktober 2023 kl. 12:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av 1Rapper Vis innlegg
Takk for veldige gode svar jeg setter stor pris på det, jeg så det var mange kommentarer om alderen min så det fikk meg til å tenke litt over om jeg skal prøve nå eller senere
Fordi jeg har ikke lyst til å ødelegge livet mitt
Så hvis det virkelig er sånn at hasj kan ha så store følger så må jeg revurdere
Tusen takk❤️
Vis hele sitatet...
Det er ofte ikke selve hasjen som ødelegger for førstegangsrøykere, men konsekvensene om du blir tatt eller mistenkt for å ha brukt. Apparatet som settes i gang rundt mindreårige er stort og inngripende, og fører ofte til mer rusbruk da man allerede er blitt stemplet som narkoman i lokalsamfunnet. De voksne snakker sammen over en lav sko når et barn gjør ulovligheter.
Til ettertanke

Som de andre sier, kjøp en ferdig joint og vent med å røyke den til anledningen byr seg