Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 893
Cannabisentusiast
Svartedauden's Avatar
I mange, mange år har jeg hatt stor glede av Freakforum. I enkelte tider leser jeg bare jevnlig, i andre tider deltar jeg aktivt. Dette skal ikke være en tråd om hvordan alt var bedre før. Det veit vi som har vært med en stund at er sant, mens ungfolene nekter og mener de har løsningen på alt. Kanskje er det akkurat hva som driver oss som menneskehet fremover.

Men hva skjer egentlig med Rivotril i Norge? Jeg skal ikke uttale meg bastant, og jeg har heller ikke satt meg ned å lest. Men mitt inntrykk her er, og det samme IRL, at Rivotril i stadig større grad "overtar". Før var rusforumet fullt av gode diskusjoner om mange forskjellige stoffer. Mye av min kunnskap om rusmidler jeg ikke har prøvd selv (og det er ikke så mange egentlig) kommer nettopp herifra. Samtidig føler jeg at det Rivotrilen tar stadig større plass.

Hva er det som skjer? Har selv tatt kanskje fem rivotril-tabletter til sammen i mitt liv - og aldri med mål om å ruse meg. Heller et mål om å få vekk det evinnelige tankekjøret som jeg må leve med, grunnet utallige diagnoser, traumer og alt mulig faenskap en menneskehjerne kan påberope seg.

I rusmiljøet her jeg bor, i Kristiansand, ser jeg også at Rivotril er den nye standarden. Her er det en god mix å kjøre ei sprøyte med speed, for så å hive innpå en ti-tolv tabletter.

Har diskutert dette både med min fastlege, og psykiater, og det eneste de skriver ut Rivotril for er nedtrapping.

Hvor kommer egentlig dette faenskapet fra, og hva slags bakmenn er det som styrer denne businessen? Jeg har lang erfaring med cannabis, og er en forkjemper for legalisering av det. I min situasjon er det, sammen med alkohol og tidvis Vival det aller aller beste. Tjallen og alkoholen gir meg mening i en ganske så innholdsløs hverdag; Kjedelige dager kan gjøres litt mindre kjedelige. Mens Vivalen er en effektiv stopper for mine angst- og aggresjonsanfall.

Så, til dere som deler bekymringen min, hva er galt?
Og til dere som havner på rivo-hælvete, hva er det dere tenker?
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tja, folk tar det de får tak i og rivotril blei mer og mer utbredt på det sorte markedet pga legene skrev det mye ut til pasienter for en 10-15 år sida før de så skadepotensialet med rus og avhengighet, da beynte mange å selge glassa og med internett bestilte også mange fra utlandet, og mye har kommet inn i landet med rumenerne som vil tjene spenn på det.

Sånn har tilgangen og dermed forbruket økt. De som havner utpå har åpenbart store indre problemer de prøver å flykte fra. Rivotril er perfekt for å slippe mental smerte, angst, traumerr, føles bedre å ruse bort en depresjon enn å kjenne smerten. Grusomt at det er så avhengighetsskapende og sterke saker, vil si værre en heroin for når to piller føles så digg og man ikke ser alvoret i å ete piller som man gjør i å skyte heroin så er det jævlig lett å ta noen fler av og til og plutselig for ofte og plutselig helt ute å surre med livet.

Det tristeste jeg ser er unge 17-20 år gamle jenter på jakt etter rivo eller i pillerus, de er så forferdelig utsatt for å få livet sitt tusen ganger mer jævlig, når de går i pillerus med fremmede og ikke har klart å ta på seg skoen på riktig bein engang
Vet lite om rivotril-markedet, men rusmiddelforumet har ihvertfall blitt kjedeligere fordi de fleste ildsjelene som i lang tid bidro med spennende tråder og godt innhold, rett og slett har blitt voksne og har andre ting å gjøre enn å henge her. Samtidig har vi ikke sett en tilvekst av nye ildsjeler som gjør opp for dette frafallet. Debattforum har ikke den plassen det engang hadde på Internett, etter at alle disse sosiale plattformene har tatt over store deler av folks tidsbruk. For min egen del er det nå nok å bidra til å holde forumet gående, jeg har heller ikke tid og interesse slik som før til å starte interessante tråder og diskusjoner. Å holde forumet interessant og på et visst nivå er i bunn og grunn brukernes eget ansvar. hvis flesteparten vil snakke om rivotril og urinprøver, så blir det nødvendigvis mange slike tråder. Men jeg tror ikke det nødvendigvis sier så mye om miljøet der ute. Vi har alltid hatt piller og junk på menyen her i landet. Det sier nok mer om hva folk velger å bruke forumet til i disse dager.
Sist endret av mentalmelt; 31. august 2018 kl. 22:47.