Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 998
Hei! Er ute etter stasjonær pc, samt alt som hører til.
Har sett på et par brukte stasjonære, men er i tvil om det er det klokeste.
Tenker man får mer for pengene om det er brukt...
Jeg har funnet noen forskjellige på Finn;
alt. 1
Likte denne godt, ettersom den kommer med alt jeg trenger. Liker utseendet og lysene, samt er den vel ganske kraftig... (2 stk. Nvidia GeForce GTX 680?)
den har også (tilsynelatende) trådløst nettverkskort. (?)

Alt. 2
Liker bedre utstyret til denne. Ikke så stor fan av selve utseendet, men... who cares?

Litt hjelp ang. dette tema hadde vert å satt pris på! Anbefaler dere nytt eller brukt? Bugge selv er noe jeg ser dere anbefaler de fleste, men er gansge skeptisk. ikke på kunskap, men heller på vilje...
Sist endret av Shleggen; 22. juni 2015 kl. 19:14.
Hadde aldri kjøpt tastatur og mus brukt, men la oss diskutere maskinvare.

GTX 670 som er i den ene maskinen yter 5400 poeng i passmark, 680 yter 5700. Ett nytt GTX 970 yter 8600 og ett nytt 980 yter 8700 poeng. Ytelse skalerer ikke så bra i SLI, så 2x680 gir nok ikke mere enn et nytt 980. Det er ikke alltid SLI fungerer heller. Maskinvare blir altså utdatert ekstremt fort. Prosessorer derimot har ikke forandret seg så mye, begge maskinene har kraftige prosessorer som er relativt nye.

Skal PCen brukes til videoredigering eller lignende vil maskinvaren i maskinene være gunstig, til spilling derimot vil du få like mye maskin, hvis ikke mer, for pengene om du bygger nytt. Da får du i tillegg nye komponenter med garanti. Da kan du også kjøpe akkurat det tilbehøret du vil ha selv.
Trådstarter
5 0
skal redigere video, samt spille spill som KSP og Arma, DayZ etc.
er klar over at SLI ikke gir dobbel ytelse, men jeg skal trossalt ha alt av tilbehør i tillegg, så om jeg skal ha en ny "tilsvarende" stasjonær, tipper jeg budsjettet blir brukt før alt av tilbehør er kommet med.
Det gjør meg heller ingenting å kjøpe brukt mus/tastatur.
"Pcen inneholder utrolig gode komponenter"... Begge de maskinene, som mye i samme kategori på Finn.no, er latterlig priset. Typisk slike "salgsannonser" at selger skryter 2-3 år gamle komponenter opp i skyene. Synest du skal se vekk ifra ekstra utstyr som mus, tastatur, headsett osv og fokusere på maskinvare.

Er kanskje som du sier, setter du ihop en god og ny maskin må du nok ut med hva en av de maskinene selges for, uten at du har med ekstra utstyr. Poenget er at det er verdt det. Ikke la deg lure av alt ekstra som følger med, maskinene er bare midt på treet og ikke "utrolig" eller "fantastisk" som selgerene sier. Du får ikke mer for pengene brukt som du sier, til disse prisene Selgere legger mye vekt på hva det kostet nytt osv, men som Fekillix sier, det blir fort utdatert. Når du først skal til med å "investere" i en god datamaskin, burde du la det svi litt i lommeboka, lønner seg i det "lange" løp.
Sist endret av mo66y; 22. juni 2015 kl. 20:41.
Her er et eksempel: http://www.prisjakt.no/list.php?l=176881&view=b koster samme som alternativ 1
Uvaksinert 👍
Gi ett bud på 6-7.000,- så er det ett ok kjøp. Du bør konfigurere tilsvarende (så godt du kan) på komplett og tenke på hvor mye du synes garanti er verdt. En rask konfig på komplett så får du en ny for tilsvarende pris og da med bedre cpu og bedre skjermkort OG 3 års garanti. Prisene på brukt pc utstyr på finn er helt hinnsides, men folk lar seg jo lure hele tiden.
Kjøp deg noe slikt og legg eventuell til en hdd. Så kjøper du skermer/skjermkort brukt. Gtx 670 har ofte ligget ute til 700 kr på finn.no. R9 290 så jeg til 1400kr her om dagen, (Sapphire tri-x). Da får bedre maskin og mye nytt.
Sist endret av sweem; 22. juni 2015 kl. 22:00.