Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 404
Hei!
Jeg kjøpte logitech G923 nå til guttungen på 10. Mulig det var litt forhastet, men gaven er nå åpnet(ikke esken). Er det mulig å bruke kun rattet, blir det vanskelig med pedaler når man er så «liten»?

Hilsen en som ikke har særlig kunnskap når det kommer til gaming
Du kan binde hva som helst fra rattet til å være pedal, men er nok ikke ideelt mtp. at hvis du binder f. eks. en knapp så er pedalen enten presset helt ned eller ikke i det hele tatt, i motsetning til noe som er trykkfølsomt.
Tusen takk, tenker jeg hører med butikken jeg.evt bytte.
La han heller prøve for å se om han lærer å kjøre med pedaler, så lenge han kan sitte komfortabelt og ikke anspent så går det nok bra.

Selv så begynte jeg å kjøre traktor i den alderen så at han er for liten til å kunne spille med ratt og pedaler tviler jeg på.
Jeg var ute og råna traktor alene når jeg var 10. Bonden var bare fornøyd noen andre gadd å pløye jordet for en gangs skyld. Så om interessen for å lære seg å kjøre er der, så er det ikke noe problem. Men han kommer til å trenge mye veiledning av noen som kan kjøre en bil for å bli god mest sannsynlig.

Man kan bruke noe annet en pedalene og bruke rattet alene. Men da må man binde knapper og sånn riktig. Men det er mye bedre å lære seg og kjøre med både ratt og pedaler med en eneste gang, så blir man raskere vant til noe man må bruke etterhvert uansett.

Hvis du tror han har interesse for å spille simulator så er det bare å kjøre på, men hvis det bare er arcade og casual bilspill ville jeg vurdert å returnert den og kjøpe noe annet han vil ha bedre utnytte av.