Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 724
Fattigmannsblod;
Underklass's Avatar
Heisann,
Jeg ønsker å redigere mitt passord i .htpasswd, men støter på problemer da jeg ikke kan redigere eller overskrive filen i FileZilla.

Jeg har forsøkt å se om det er andre .htaccess og .htpasswd-filer med tvugen visning av skjulte filer. Det finnes ingen andre.

Jeg har også forsøkt å endre tillatelsene fra 644 til 744 og 666, men det ser ikke ut til å fungere. Derfor henvende jeg meg nå til dere for å søke hjelp.

.htacess

Kode

AuthType Basic
AuthName "Password Protected Area"
AuthUserFile /home/S/spirabyggno/www/statistikk/.htpasswd
Require valid-user
.htpasswd

Kode

spirabygg:-passordfrase-
Takk på forhånd for all hjelp, jeg setter stor pris på det.
Grand Masseuse
Avion's Avatar
Hva med å slette server-fila på forhånd, for så å laste opp din lokale fil? Eller har du ikke tillatelse til å slette filen heller?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Hvordan redigerer du .htpasswd fila?
Du skal bruke en egen utillity for det, ikke redigere filen i klartekst: editing .htpasswd
Fattigmannsblod;
Underklass's Avatar
Trådstarter
Jeg får ikke til å slette serverfila, selv om jeg eier rettighetene på serveren.
Jeg forsøker å redigere den i klartekst ved å åpne den i notepad++ og lagre den.

For å generere .htpasswd-filen bruker jeg http://www.htaccesstools.com/htpasswd-generator/ , anbefalt av webhuset.no
Sist endret av Underklass; 22. november 2016 kl. 11:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Grand Masseuse
Avion's Avatar
Hoster du selv, eller leier du webhotell? Hvis sistnevne; ta deg en prat med hotellet. One og Webhuset tilbyr f.eks live chat.
Sist endret av Avion; 22. november 2016 kl. 11:49.
Fattigmannsblod;
Underklass's Avatar
Trådstarter
Jeg leier et webhotell. Webhuset behøver en bekreftelse jeg ikke kan få avgårde før om lengre tid, da det ikke er jeg selv som er eier av eposten det må sendes fra. Jeg har alle rettigheter for redigering av nettstedet.

Jeg oppdaget nå ei ny vending på problemet:
Respons: 550 Could not change perms on .htpasswd: Operation not permitted
Sist endret av Underklass; 22. november 2016 kl. 12:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Grand Masseuse
Avion's Avatar
Er vel der problemet ligger, ja. Webhuset må først gi deg tillatelse til å endre .ht-filene, og da kreves vel nødvendig dokumentasjon.
Fattigmannsblod;
Underklass's Avatar
Trådstarter
Da har webhuset funnet årsaken. Det er som du Avion sier, webhuset har i sine kontroller ikke gitt tilstrekkelige tilganger. Tusen takk for hjelp, jeg setter stor pris på det.