Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 592
Skal være er ærlig jeg er rusmisbruker og har vært det i flere år, jeg mista motivasjon til alt, spesielt skole etter jeg ble avhengig av tank (n20) og alle vennene mine ble sa jeg hadde blitt ekstremt fjern og at det var vanskelig å holde en samtale med meg fordi jeg glemmer hva jeg skal svare. Og egentlig nesten tilbakestående

Fikk på en måte en realitycheck når jeg hadde eksamen i markedsføring, forretningsdrift og innovasjon og fikk karakter 6 og læreren sa at «det er skuffene å se min beste elev sove og ikke prøve engang i timene når du har så stort potensiale» har så sykt lyst til å slutte å ruse meg, men det eneste som gir meg motivasjon til å komme meg på skolen er xanaxen i skapet der…

(Beklager for skrivefeil, skriver dette rusa på xanax)
Noen som har noen tips til å slutte?
Har ikke råd til å skylle det jeg har ned i do og hvis jeg selger det så må jeg ta kontakt med folk jeg prøver å kutte ut av livet mitt
Sist endret av Freakpåfreak.no; 9. desember 2023 kl. 23:00.
Ta en dag om gangen, fokuser på ting som gir deg motivasjon og livsgnist. Å ha sunne hobbyer, trene og meditere er godt utgangspunkt
Skjønner ikke hva du mener med har ikke råd til å skylle ned i do? Du taper ikke mere penger på det enn å ikke selge det. Enig at det er dårlig ide å selge det når du må kontakte folk du har godt av å få helt ut av livet ditt.
Men tenk på det du taper av å ikke skylle det ned i do da og fortsette avhengigheten? Du taper utdanning, karriere, mye fremtidig inntekt i mange mange mange år som kunne vært mye bedre om du var rusfri, og det kan påvirke ting som pensjon og mulighet til å kjøpe egen bolig og skape deg verdier for eksempel, du taper sunne venner, familie eller hvertfall familiens tillitt, du taper mye av sjansene på å få deg en bra dame og egen familie, og ikke minst taper du jo selve livet. På piller er livet bare en slørete sky og du får ikke skape eller huske minnerike opplevelser, du går glipp av hverdagsgledene som fins i de små tinga rundt oss, du går glipp av gode relasjoner og lista er lang.

Ta et valg, er det sånn du vil leve eller ikke? Det er hjelp å få om du vil slutte men man kommer langt med en sterk vilje også, tro meg.
Det beste er å kaste eller selge dem i en omgang. Det er også en fin setting å si til de folka at du er ute.

Får du sekser uten innsats er du en smart type og det er synd å kaste bort det potensialet.

Det eneste rådet jeg har er styrketrening. Det er nesten det sunneste og etterhvert gøyeste man kan gjøre uten rus.

Vil du ha noen å kaste ball med så er jeg en pm unna. Har vært der du er og balansert på samme kanten.