Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2199
Jeg trenger litt hjelp til å kjøpe hardware for å få en bedre spillopplevelse.

Er en stund siden jeg oppgraderte pc'en min nå. Kjøpte ny skjerm for litt siden uten å egentlig tenke så mye på spilling.

Har nå begynt å spille litt igjen, og det har funka helt fint. Men etter å ha lært at jeg kan sette skjermen til 144hz og få et finere bilde begynte CS:GO å hakke en del, dette også etter at jeg justerte ned litt. Har tenkt på å kjøpe en GPU en stund.

Jeg har lest at skjermtypen jeg har passer best med AMD kort pga freesync (aner ikke hva det er/gjør). Men jeg progger litt i CUDA så ønsker meg egentlig et nvidia kort. Trenger ikke nødvendigvis noe high-end. Er det helt hodemist å kjøpe et nvidia kort til rundt 5000 nå? Isåfall hvilket? Hvor mye mer må jeg eventuelt ut med for å få en bra opplevelse.

Mine specs nå:

hovedkort: MSI MS-7971
cpu: Intel i5-6600K, 3.50 GHz
gpu: AMD Radeon R9 390
Skjerm: ASUS MG248
16GB Ram
Vil anbefale deg å gi fullstendig blaffen i FreeSync og vSync, dette er bare et nytt triks fra produsentene for å knytte deg til deres merke på alt utstyr. Det er også stort sett anbefalt å slå av funksjonen når man spiller fps spill.
2060S eller 2070S er vel mest bang for the buck. Navi fra AMD er rett under og tett oppunder men jeg har lest sååå mye om driver-problemer og har selv hatt AMD kort med slikt for mange år siden. Jeg plagdes i over et år og var heldig som fikk brukt reklamasjonsrett eller hva det heter.

Når det er sagt så kommer Nvidia med ny generasjon ila året eller i begynnelsen av neste år, høsten var det vel spekulert i men vi får se mtp på corona krisa. Kan man vente og overleve på det man har er det absolutt å anbefale.
Trådstarter
Gikk for Nvidia RTX 2070 super. Interessant poeng om FreeSync der. får vel lese meg opp. takk for tips