Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2744
Hei,

noen som har forslag til norske visesanger som egner seg til akustisk gitar? Tenker drikkersanger, viser, gamle norske sanger osv osv..

Morgan Kane av Benny Borg feks.

Flere forslag?
Lillebjørn Nilsen bør vel nevnes...

Øystein Sunde er jo også ganske rå på gitar.
Sist endret av warmkorv; 15. februar 2020 kl. 21:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tja det kommer vel mest an på hvilken type musik du liker? Ser du nevner drikkeviser, og det er jo mange norske artister som har låter om fyll og moro. Svenskene er jo glade i sterk en i godt lag og de har jo en haug med drikkeviser som de gjerne synger i plenum før de tar sin schnaps.

For norske låter generelt så kan du jo sjekke opp feks nortabs.net så får du låter med akkorder. Også er det jo den ultimate gitar siden, den har også mange norske artister og der er det også hendige tools som feks transponering av akkordene om de som er skrevet ned ikke passer din sangstemme.
Du kommer ikke unna drikkeviser uten Jokke. To fulle menn f.eks er obligatorisk.
Ber Pergersen var i en særklasse der.


https://www.youtube.com/watch?v=SVIS5Bx8pg4
Sitat av pipestilk Vis innlegg
Ber Pergersen var i en særklasse der.


https://www.youtube.com/watch?v=SVIS5Bx8pg4
Vis hele sitatet...
wow!
Han og historien rundt har fullstendig glidd rett forbi meg.
Trodde jeg kunne litt om Norsk musikk, men nei.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
wow!
Han og historien rundt har fullstendig glidd rett forbi meg.
Trodde jeg kunne litt om Norsk musikk, men nei.
Vis hele sitatet...
Per var noe for seg selv.

Jeg har lastet opp en radio dokumentar om Per her
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Opteryx Vis innlegg
Per var noe for seg selv.

Jeg har lastet opp en radio dokumentar om Per her
Vis hele sitatet...

Fantastisk stykke arbeid. Det er viktig at noe av historien bak hans geniale låtsrkiverferdigheter blir udødeliggjort.
Tilbake til overskriften.

De derre har mange morsomme sanger å spille.